Malik Tillman (M/A), gehuurd van Bayern München.

Precies, maar laten we eerlijk zijn. Tillman heeft nu welgeteld 2 wedstrijden achter elkaar goed gespeeld. Da's niet meteen een reden voor Bayern om meteen alle registers open te trekken. Enfin, we gaan het zien.
Ook dat, daarbij is de gelimiteerde som weer hoger dan bij Rangers waardoor Bayern misschien de speler ook eerder laat gaan. Volgt iemand Bayern goed genoeg om te kunnen zeggen of Tillman daar makkelijk aan spelen toe zou komen of last zou hebben van sterke concurrentie op zijn positie?
 
Waarschijnlijk omdat er een geheimhoudingsclausule in het contract zit. Volgens mij worden er nooit inhoudelijke uitspraken over contracten gedaan

Dat deze clausule er in zou staan was vanaf het begin wat mij betreft een zekerheidje. Dit obv hoe het een seizoen eerder ging bij Rangers.

Dat kan ook te maken hebben met de privacy wetgeving.

Allemaal gelijk.
Het is nu bijna een publiek geheim.
Voelt wat kolderiek aan.
 
Ook dat, daarbij is de gelimiteerde som weer hoger dan bij Rangers waardoor Bayern misschien de speler ook eerder laat gaan. Volgt iemand Bayern goed genoeg om te kunnen zeggen of Tillman daar makkelijk aan spelen toe zou komen of last zou hebben van sterke concurrentie op zijn positie?
Musiala zou hem uit de basis houden, ook Muller hebben ze nog altijd voor de 10. Daarnaast zijn Kimmich en Goretzka redelijk stabiel op t middenveld.

Van de spelers <23 hebben ze ook in Alex Pavlovic n aardig talentje die dit seizoen ook meer speeltijd krijgt, maar meer defensief dan Malik. Tillman maakt denk ik weinig kans als basisspeler op 10, en op de flanken loopt nog meer kwaliteit rond. Wel is t vermoedelijk met Müller na dit jaar wel n keer over (35?) dus voor de 10 zou t dan derde of 4e keus zijn?

Musiala > Müller > Goretzka > Laimer > Tillman? Maar goed, als bv PSG 180mio oid voor Musiala neerlegt en Müller neemt zijn pensioen, en Malik blijft bij ons sterk ontwikkelen, wie weet..?
 
Ik vind het eigenlijk niet eens zo'n groot probleem zo'n clausule. Wij ontvangen een heel behoorlijk bedrag als Bayern het wilt lichten staat er. Dus zonder groot risico krijg je dat bedrag of je koopt de speler. Bevalt die niet gaat die naar een jaar weer terug.

Tillman is voor ons een versterking maar ik denk dat Bayern een niveau hoger moet zoeken voor die positie. En 12 tot 15 miljoen is nogsteeds een behoorlijk bedrag.
 
Ook dat, daarbij is de gelimiteerde som weer hoger dan bij Rangers waardoor Bayern misschien de speler ook eerder laat gaan. Volgt iemand Bayern goed genoeg om te kunnen zeggen of Tillman daar makkelijk aan spelen toe zou komen of last zou hebben van sterke concurrentie op zijn positie?
Dat is niet de juiste vraag om te stellen. De juiste vraag is of Bayern denkt hem voor meet te kunnen verkopen dan de terugkoopclausule
 
Dat is niet de juiste vraag om te stellen. De juiste vraag is of Bayern denkt hem voor meet te kunnen verkopen dan de terugkoopclausule
Zit zeker een punt in, maar met de actie met Rangers vorig jaar hebben ze zich als een minder betrouwbare partner getoond. Weer zo'n actie uithalen kan ook effect hebben voor Bayern zelf en toekomstige verhuuracties.
 
Zit zeker een punt in, maar met de actie met Rangers vorig jaar hebben ze zich als een minder betrouwbare partner getoond.
Waarom is dat? Ze hebben gebruik gemaakt van een clausule die ze er met een reden in hebben gezet. PSV en Sparta met Sambo idem: voor Sparta een mooie kans om hem voor weinig op te pikken als PSV het niet meer in hem ziet zitten en voor PSV een mooie kans om te zien wat hij kan. Bij Tillman precies zo, alleen dan op een ander niveau

Welkom in de huidige voetbalwereld waar alles om heel veel geld draait. Heb je dat niet tot je beschikking dan moet je creatief zijn om er toch bij te willen horen. Onze recordbedragen van een 15 miljoen lachen ze om in het buitenland, maar toch willen we die spelers hebben. Dan moet je wat
 
Waarom is dat? Ze hebben gebruik gemaakt van een clausule die ze er met een reden in hebben gezet. PSV en Sparta met Sambo idem: voor Sparta een mooie kans om hem voor weinig op te pikken als PSV het niet meer in hem ziet zitten en voor PSV een mooie kans om te zien wat hij kan. Bij Tillman precies zo, alleen dan op een ander niveau

Welkom in de huidige voetbalwereld waar alles om heel veel geld draait. Heb je dat niet tot je beschikking dan moet je creatief zijn om er toch bij te willen horen. Onze recordbedragen van een 15 miljoen lachen ze om in het buitenland, maar toch willen we die spelers hebben. Dan moet je wat
Als Bayern iedere keer spelers verhuurt met optie tot koop maar ze dat iedere keer afkopen dan zal een deel van de clubs kijken naar andere opties, opties waarbij je niet 99% zeker bent dat het geen duurzame relatie wordt omdat de optie tot koop toch afgekocht gaat worden.
 
Als Bayern iedere keer spelers verhuurt met optie tot koop maar ze dat iedere keer afkopen dan zal een deel van de clubs kijken naar andere opties, opties waarbij je niet 99% zeker bent dat het geen duurzame relatie wordt omdat de optie tot koop toch afgekocht gaat worden.

Tenzij je interesse hebt in Gratis Geld!

Klinkt als een investering met een fors rendement. Voor Rangers was dat 100% (minus salaris en evt huursom, uiteraard. Dus zeker geen 100, maar you catch my drift).
 
Vraag is natuurlijk ook nog of Tillman nog een keer op zo'n circus zit te wachten. Volgend jaar weer een derde verkapte uitleenbeurt of er zeker van zijn dat je met PSV kan gaan shinen in de CL.
 
  • Leuk
Reactions: znq
Als Bayern iedere keer spelers verhuurt met optie tot koop maar ze dat iedere keer afkopen dan zal een deel van de clubs kijken naar andere opties, opties waarbij je niet 99% zeker bent dat het geen duurzame relatie wordt omdat de optie tot koop toch afgekocht gaat worden.
Ligt er aan wat je referentiepunt is. Vergelijk je het met een kale huur, wat vroeger veel normaler was dan nu, dan heb je er een kans bijgekregen om een speler definitief eigen te maken. Vergelijk je het met een 'kale' optie tot koop dan komt jouw punt om de hoek kijken.

Ik zie het als een resultaat van clubs zonder de middelen van de top die creatiever zijn geworden in het halen van spelers én geld. En eerlijk is eerlijk: PSV zou veel meer risico hebben gelopen als ze Tillman direct voor dat bedrag hebben gekocht. Dan is het nog maar de vraag of het allemaal goed bij elkaar past. Nu hebben ze de mogelijkheid om hem uit te testen en een voorafgesproken bedrag te bieden om hem definitief over te nemen. En als dat niet door gaat dan krijgen ze ook nog eens geld erbij. Zie het als vergoeding voor het ene jaartje opleiden
 
Vraag is natuurlijk ook nog of Tillman nog een keer op zo'n circus zit te wachten. Volgend jaar weer een derde verkapte uitleenbeurt of er zeker van zijn dat je met PSV kan gaan shinen in de CL.
Hoho, opper jij nou dat de handelswaar zelf een stem heeft?
 
Als Bayern iedere keer spelers verhuurt met optie tot koop maar ze dat iedere keer afkopen dan zal een deel van de clubs kijken naar andere opties, opties waarbij je niet 99% zeker bent dat het geen duurzame relatie wordt omdat de optie tot koop toch afgekocht gaat worden.
Dan moet je die clausule niet accepteren.
 
'Tillman kost aan het eind van dit seizoen tussen de 12 en 14 miljoen euro, als PSV hem van Bayern München over zou willen nemen. Daarvoor is een koopoptie bedongen, zo meldde de Eindhovense club toen hij in de zomer werd gehuurd. De kans is aanwezig dat er clausules in die optie zitten, waardoor een aankoop voor dat bedrag tóch niet door kan gaan en Bayern de zaak kan blokkeren. PSV incasseert in dat geval normaal gesproken wel een pak geld, maar over bedragen of exacte voorwaarden spreekt de club niet.'

Dit is van Rik Elfrink. We hebben dus helemaal geen optie maar gewoon een doekje voor het bloeden in de vorm van een afkoopsom. Communicatie is nog altijd even belabberd als vóór Xavi. Allerlei details uit contracten kunnen niet gedeeld worden ALS HET NEGATIEVER UITPAKT VOOR PSV. Als het positiever uitpakt voor PSV dan kunnen die details heel snel gedeeld worden. Zo bleek vorig jaar bij Sambo wel. Sparta maakte bekend dat het een optie tot koop had bedongen. En binnen de kortste keren werd naar Rik Elfrink gelekt dat Sparta helemaal geen optie tot koop had maar dat PSV die optie kon afkopen. Ik stoor me echt aan dit soort dingen. Ben gewoon transparant. Ook als het je een keertje minder uitkomt. Nee, vooral als het je een keertje minder uitkomt.
 
'Tillman kost aan het eind van dit seizoen tussen de 12 en 14 miljoen euro, als PSV hem van Bayern München over zou willen nemen. Daarvoor is een koopoptie bedongen, zo meldde de Eindhovense club toen hij in de zomer werd gehuurd. De kans is aanwezig dat er clausules in die optie zitten, waardoor een aankoop voor dat bedrag tóch niet door kan gaan en Bayern de zaak kan blokkeren. PSV incasseert in dat geval normaal gesproken wel een pak geld, maar over bedragen of exacte voorwaarden spreekt de club niet.'

Dit is van Rik Elfrink. We hebben dus helemaal geen optie maar gewoon een doekje voor het bloeden in de vorm van een afkoopsom. Communicatie is nog altijd even belabberd als vóór Xavi. Allerlei details uit contracten kunnen niet gedeeld worden ALS HET NEGATIEVER UITPAKT VOOR PSV. Als het positiever uitpakt voor PSV dan kunnen die details heel snel gedeeld worden. Zo bleek vorig jaar bij Sambo wel. Sparta maakte bekend dat het een optie tot koop had bedongen. En binnen de kortste keren werd naar Rik Elfrink gelekt dat Sparta helemaal geen optie tot koop had maar dat PSV die optie kon afkopen. Ik stoor me echt aan dit soort dingen. Ben gewoon transparant. Ook als het je een keertje minder uitkomt. Nee, vooral als het je een keertje minder uitkomt.
Doen alsof een speler voor 5 jaar heeft getekend terwijl er een afkoop van 6 miljoen in het contract zit wat je ontkent (!) is wel heel wat anders dan wat er rond Tillman speelt.
PSV ontkent niets en wanneer er naar gevraagd wordt geeft Stewart toe dat er wel mogelijk iets in staat. Maar natuurlijk ga je je kaarten niet open op tafel leggen. Zoiets tast je positie in de markt aan

De kritiek op PSV handelen omtrent Xavi ging dan ook vooral om het liegen en het constante draaien wat ze deden. Dan weer wel, dan weer niet, dan weer hoog en dan weer laag

Dat PSV het met Sambo wel naar buiten bracht is ook logisch, laten zien dat je de touwtjes nog in handen hebt. Bayern vond dat blijkbaar niet nodig
 
Dat PSV het met Sambo wel naar buiten bracht is ook logisch, laten zien dat je de touwtjes nog in handen hebt. Bayern vond dat blijkbaar niet nodig

Ik lees hierboven dat er een geheimhoudingsplicht op rust. Dat was bij Sambo niet het geval dus waarom zou het dat dan nu ineens wel zo zijn? Ik heb bij PSV al langer sterk het idee dat men de minder leuke dingen weg wil moffelen. Je had toch gewoon op het moment van sluiten van de deal Tillman kunnen zeggen dat er een afkoopsom op onze optie zit? Waarom moet dat nu weer zo labbekakkerig achteraf?
 
Ik lees hierboven dat er een geheimhoudingsplicht op rust. Dat was bij Sambo niet het geval dus waarom zou het dat dan nu ineens wel zo zijn? Ik heb bij PSV al langer sterk het idee dat men de minder leuke dingen weg wil moffelen. Je had toch gewoon op het moment van sluiten van de deal Tillman kunnen zeggen dat er een afkoopsom op onze optie zit? Waarom moet dat nu weer zo labbekakkerig achteraf?
Ik geloof niet dat er een geheimhoudingsplicht op zit, anders hadden heel veel clubs hier al wel gezeik mee gehad.

Alleen de vraag is: waarom zouden ze zulke informatie uit eigen initiatief naar buiten brengen? Dat is een taak voor de journalistiek om de details zien te verkrijgen. Je ziet het nergens dat een club alle ins en outs over contracten zomaar open op tafel legt
 
Ik geloof niet dat er een geheimhoudingsplicht op zit, anders hadden heel veel clubs hier al wel gezeik mee gehad.

Alleen de vraag is: waarom zouden ze zulke informatie uit eigen initiatief naar buiten brengen? Dat is een taak voor de journalistiek om de details zien te verkrijgen. Je ziet het nergens dat een club alle ins en outs over contracten zomaar open op tafel legt
Een stukje informatievoorziening en verwachtingsmanagement voor de eigen achterban. Jij geeft aan dat dan de concurrentiepositie verslechtert. Ik zie dat niet. Ook nu komt boven tafel dat PSV geen onvoorwaardelijke koopoptie heeft. Alleen dan op een hele knullige manier.

Beginnen we nu echt al over eventuele naai-clausules voor de speler bij ons heeft getekend? Sjezus

Ik las net ook even de berichten terug van toen Tillman gehuurd werd en deze van jou vind ik wel exemplarisch. Moeten we nu bij iedere aankoop vrezen voor de lijken die iedere keer weer uit kasten rollen? rico had hem overigens spot on. Er zat dus exact de afkoop op die Bayern ook bij Rangers FC had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan