Malik Tillman (M/A), gehuurd van Bayern München.

Xavi was dan ook transfervrij. Bij een investering van 15 miljoen zou je eigenlijk helemaal geen clausule willen zien. Wel opmerkelijk trouwens dat de clickbait sites dit nieuws niet hebben opgepikt. Rik heeft er trouwens ook niet over getwitterd. Blijkbaar is hen dat ontgaan
Dit soort clausules zijn normaal gesproken ook geen probleem, als je er maar eerlijk over communiceert. Vooral dat ging gruwelijk mis bij Xavi en ik hoop dat ze daar bij PSV van hebben geleerd.
 
Bayern zal, mocht PSV de koopoptie lichten of die optie afkopen of we krijgen dus een terugkoopclausule. Tja, als je hem in dat laatste geval kunt kopen voor 15 en Bayern hem later voor 20 terug kan kopen valt het te billijken. Als Tillman sportief levert zijn er slechtere deals. Maar hem gewoon kunnen kopen en er een cashcow van maken zal er niet inzitten nee.
Dat weten we toch niet? De vraag was of er iets van clausules in zitten, dat kunnen ook doorverkooppercentages zijn.
 
Bayern is nogal van de afkoopclausules volgens mij. Dus dat ze PSV geld kunnen betalen om de optie af te kopen. Dat zal het wel zijn
Dat hadden ze ook bij Rangers. Die hadden een optie van 5 miljoen, maar die is afgekocht door Bayern voor ~10 miljoen.

Dat betekent dus dat je alsnog er wat aan overhoudt. Maar wel weer opnieuw moet zoeken.
 
Dat hadden ze ook bij Rangers. Die hadden een optie van 5 miljoen, maar die is afgekocht door Bayern voor ~10 miljoen.

Dat betekent dus dat je alsnog er wat aan overhoudt. Maar wel weer opnieuw moet zoeken.
Als het bij ons dezelfde verhoudingen heeft: 24 miljoen voor een speler die niet van ons is. We hebben het erger getroffen

Maar goed; we zullen maar even afwachten wat het gaat zijn
 
Als het bij ons dezelfde verhoudingen heeft: 24 miljoen voor een speler die niet van ons is. We hebben het erger getroffen

Maar goed; we zullen maar even afwachten wat het gaat zijn
Ik moet wel zeggen dat de afkoopsom van die koopoptie helemaal niet erg betrouwbaar was - de hoogte daarvan that is.
 
Dit soort clausules zijn normaal gesproken ook geen probleem, als je er maar eerlijk over communiceert. Vooral dat ging gruwelijk mis bij Xavi en ik hoop dat ze daar bij PSV van hebben geleerd.
Ik ben er niet zo'n fan van. Soort van verkapte huurdeal maar dan met een eenzijdige risico bij psv. Heb ik liever dat ze babadi verlengen en perspectief bieden op speeltijd. Ben wel een beetje klaar met huur/clausules. En inderdaad niet handig om er weer zo geheimzinnig over te doen. Waarheid komt altijd naar buiten
 
Ik ben er niet zo'n fan van. Soort van verkapte huurdeal maar dan met een eenzijdige risico bij psv. Heb ik liever dat ze babadi verlengen en perspectief bieden op speeltijd. Ben wel een beetje klaar met huur/clausules. En inderdaad niet handig om er weer zo geheimzinnig over te doen. Waarheid komt altijd naar buiten
Dit soort kunstgrepen zijn vaak de enige manier om spelers van dit kaliber te kunnen halen, wat je per saldo ook nog aardig wat oplevert. Zonder Simons hadden we ons bijvoorbeeld vorig seizoen nog niet eens gekwalificeerd voor de voorronde van de CL, en moet je eens kijken wat we daar nu al aan hebben verdiend.
 
Ik ben er niet zo'n fan van. Soort van verkapte huurdeal maar dan met een eenzijdige risico bij psv. Heb ik liever dat ze babadi verlengen en perspectief bieden op speeltijd. Ben wel een beetje klaar met huur/clausules. En inderdaad niet handig om er weer zo geheimzinnig over te doen. Waarheid komt altijd naar buiten
Tillman is toch vele malen verder dan Babadi? Die had nooit hetzelfde geleverd als Tillman nu doet
 
Klopt, maar ik kan mij niet voorstellen dat Bayern zichzelf niet indekt en een groot talent zo makkelijk zou laten gaan.
Zo is het. Als je alleen maar naar de zijde van PSV kijkt, dan kun je je verbazen over dat er überhaupt afspraken worden gemaakt en waarom een speler niet gratis voor ons komt voetballen. Maar dat lijkt me een naïeve zichtwijze. Beide partijen willen natuurlijk een deal en afspraken die voor hun zo gunstig mogelijk zijn. Er zal dus altijd iets van een compromis uit rollen.
 
Dit soort kunstgrepen zijn vaak de enige manier om spelers van dit kaliber te kunnen halen, wat je per saldo ook nog aardig wat oplevert. Zonder Simons hadden we ons bijvoorbeeld vorig seizoen nog niet eens gekwalificeerd voor de voorronde van de CL, en moet je eens kijken wat we daar nu al aan hebben verdiend.
Psv heeft momenteel financieel een uitstekende uitgangspositie met de recente topverkopen Gakpo, Madueke en Sangaré, met de geïncasseerde CL miljoenen en met zeker stellen CL miljoenen. Ik denk dat er meerdere wegen beschikbaar zijn om goede spelers aan te trekken. Wat mij betreft blijft psv het zoeken in de categorie 15 - 18 jarigen. Daarin is PSV uitermate succesvol en saibari lijkt de volgende cashcow te worden.

Het is dat we een ongekend mooi seizoen beleven, anders zou het over niets anders dan Xavi gaan die de sterren uit de hemel speelt in Duitsland. Psv moet regie behouden. Zonder de toptransfers was psv misschien al failliet
Tillman is toch vele malen verder dan Babadi? Die had nooit hetzelfde geleverd als Tillman nu doet
Nu is een sleutelwoord. Je kunt Tilmann huren om een seizoen te overbruggen. Tegen zaakwaarnemer Babadi zeggen dat je niet gaat verlengen met Tilmann. Best of both worlds. Babadi kan ons 40 a 50 miljoen opleveren, Tilmann niet. Vergeet niet dat Bakayoko op zijn 18e niet veel verder was dan Babadi. Begin van seizoen liet Babadi zijn potentie zien en ruim daarvoor trouwens ook in de academy
 
De waarheid komt met zulke dingen vroeg of laat altijd naar buiten.

Waarom is het dan zó ontzettend lastig voor de club om gewoon eens open en eerlijk te zijn vanaf het begin?!

Waarschijnlijk omdat er een geheimhoudingsclausule in het contract zit. Volgens mij worden er nooit inhoudelijke uitspraken over contracten gedaan
 
De waarheid komt met zulke dingen vroeg of laat altijd naar buiten.

Waarom is het dan zó ontzettend lastig voor de club om gewoon eens open en eerlijk te zijn vanaf het begin?!
Dat deze clausule er in zou staan was vanaf het begin wat mij betreft een zekerheidje. Dit obv hoe het een seizoen eerder ging bij Rangers.
 
De waarheid komt met zulke dingen vroeg of laat altijd naar buiten.

Waarom is het dan zó ontzettend lastig voor de club om gewoon eens open en eerlijk te zijn vanaf het begin?!
Dat kan ook te maken hebben met de privacy wetgeving.
 
Dat deze clausule er in zou staan was vanaf het begin wat mij betreft een zekerheidje. Dit obv hoe het een seizoen eerder ging bij Rangers.

Precies, maar laten we eerlijk zijn. Tillman heeft nu welgeteld 2 wedstrijden achter elkaar goed gespeeld. Da's niet meteen een reden voor Bayern om meteen alle registers open te trekken. Enfin, we gaan het zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan