Ik vind ook in best veel situaties het fijn om te horen waarom ze een beslissing nemen.

Meestal zat je, tenminste nu bij espn gestopt, opgescheept met een leo driessen die weer een totaal andere interpretatie ging uitleggen over wat de scheids deed en waarom. Dan hoor ik dat liever rechtstreeks van de scheids en var. En ja soms ben ik het er nog mee oneens maar dan weet ik wel de reden en daar moet ik mee leven.
 
En bij belangrijke momenten vind ik het interessanter dan de commentator. Het spel ligt toch stil. Kan ik net zo goed de wedstrijdleiding horen.
Stel, je ziet een overtreding, scheids geeft geel, VAR roept m naar het scherm.
- scheids kijk hier ff
- ok, dat ziet er flink uit, kun je m nog een keer herhalen
- ja, komt ie, let op het linker been
- ja duidelijk

Scheids loopt t veld in, trekt geel in en geeft rood. Weinig extra uitleg, en de conclusie dat de VAR en scheids het rood vonden hadden we ook zonder het commentaar al, want de VAR grijpt in en de scheids gaat mee.

T kost geen tijd, maar zie er weinig toegevoegde waarde in. Scheids een microfoon waarin je de uitleg aan de speler voor de kleur kaart hoort is m.i. wat dat betreft interessanter dan het gesprek tussen VAR en scheids.
 
Stel, je ziet een overtreding, scheids geeft geel, VAR roept m naar het scherm.
- scheids kijk hier ff
- ok, dat ziet er flink uit, kun je m nog een keer herhalen
- ja, komt ie, let op het linker been
- ja duidelijk

Scheids loopt t veld in, trekt geel in en geeft rood. Weinig extra uitleg, en de conclusie dat de VAR en scheids het rood vonden hadden we ook zonder het commentaar al, want de VAR grijpt in en de scheids gaat mee.

T kost geen tijd, maar zie er weinig toegevoegde waarde in. Scheids een microfoon waarin je de uitleg aan de speler voor de kleur kaart hoort is m.i. wat dat betreft interessanter dan het gesprek tussen VAR en scheids.
Stel je ziet een overtreding die voor jou duidelijk een penalty is. Scheidsrechter geeft 'm niet en ook de VAR besluit om de scheids niet naar het scherm toe te roepen. Er is ongetwijfeld contact tussen VAR en scheids, dan zou ik wel willen weten waarom er besloten wordt geen penalty te geven.
Het gaat natuurlijk met name om de grensgevallen waar discussie over ontstaat, niet over duidelijke rode kaarten of buitenspelsituaties.

Ik denk ook dat er uiteindelijk minder over de arbitrage gediscussieerd gaat worden. Nu heb je nog regelmatig dat er in de studio (en dus ook op fora, bij de koffieautomaat) de discussie komt: "Waarom grijpt de VAR niet in?!"

Maak gewoon van elke wedstrijd een livestream die voor iedereen te bekijken is (of niet als je er geen zin in hebt) en verwijder 'm na 3 dagen weer. Ik zou niet weten waarom niet.
 
Stel je ziet een overtreding die voor jou duidelijk een penalty is. Scheidsrechter geeft 'm niet en ook de VAR besluit om de scheids niet naar het scherm toe te roepen. Er is ongetwijfeld contact tussen VAR en scheids, dan zou ik wel willen weten waarom er besloten wordt geen penalty te geven.
Het gaat natuurlijk met name om de grensgevallen waar discussie over ontstaat, niet over duidelijke rode kaarten of buitenspelsituaties.

Ik denk ook dat er uiteindelijk minder over de arbitrage gediscussieerd gaat worden. Nu heb je nog regelmatig dat er in de studio (en dus ook op fora, bij de koffieautomaat) de discussie komt: "Waarom grijpt de VAR niet in?!"

Maak gewoon van elke wedstrijd een livestream die voor iedereen te bekijken is (of niet als je er geen zin in hebt) en verwijder 'm na 3 dagen weer. Ik zou niet weten waarom niet.
als de VAR niet ingrijpt is er toch geen discussie te horen?
 
Ik wil de beweegredenen van de VAR horen waarom hij niet ingrijpt terwijl de rest van de wereld vindt dat het een penalty is.
Maar hoe moet de VAR weten dat de rest van de wereld het een penalty vind als hij dat niet vind en ergens in een regiekamer zit. Moet de VAR dan de hele wedstrijd van live commentaar gaan voorzien ofzo :shrug:
 
Niet tussen VAR en scheidsrechter nee.
Ben het eens met wat je te berde brengt
Zo is ook wat de vierde man te melden heeft interessant.
Meer openheid kan geen mens iets op tegen hebben.
Beweegredenen delen met anderen kweekt alleen maar op den duur meer begrip.
Alvast maar beginnen in Zeist met de nieuwe bestuurscultuur waar Pieter Omtzigt terecht zo'n voorstander van is?:)
 
Maar hoe moet de VAR weten dat de rest van de wereld het een penalty vind als hij dat niet vind en ergens in een regiekamer zit. Moet de VAR dan de hele wedstrijd van live commentaar gaan voorzien ofzo :shrug:
Heb je wel eens een filmpje als onderstaand gezien?

De VAR en scheidsrechter hebben gewoon communicatie met elkaar. Bij een mogelijk penaltymoment (zelfs als ligt het spel daar niet voor stil) is er communicatie tussen VAR en scheidsrechter waarom het wel/geen penalty is. Maak dat gewoon openbaar voor de liefhebber.

Of wil jij niet weten waarom Avila straks voor de tiende keer geen rode kaart krijgt terwijl Van Aanholt al 2x onterecht rood heeft gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan