En toch. Als ik even de duivels advocaat speel (want ik wil die jongen helemaal niet afbranden, lijkt me een prima jongen) denk ik dat Olij inderdaad als tweede keeper een veel en veel betere keeper is. Of Pasveer een paar jaar terug, Unnerstal (hebben we ook gehad). Dat nerveuze dat Drommel over zich heeft is sneu voor hem maar ik denk inderdaad echt dat het hem aan een paar goeie kwaliteiten ontbeert om eerste keeper te zijn en ook tweede keeper. Dan staan mij nog momenten bij zoals Sparta uit vorig jaar in de beker waar hij uit het niets een gruwelijke blunder maakt waardoor een vrijwel zekere 2-0 overwinning daar ineens heel veel minder zeker werd, een potje tegen die amateurploeg in de beker (ik weet niet eens meer welke het was) waar hij in de 90e minuut met remstrepen in de onderbroek ineens een bal losliet, gelukkig zonder goal tot gevolg. Het is denk beter voor PSV en Drommel dat hij plaatsmaakt voor een vervanger. We hebben het geprobeerd en ik gun hem die bekertitel van harte en hoop dat er ook tussen de oren wat veranderd. Maar ik vind hem persoonlijk wel veel kwaliteiten ontberen om tweede keeper te zijn. Hij doet ook te graag vaak dingen met z'n voeten. Zo ook tegen Augsburg maar het kan ook Linz zijn geweest waar hij voorwaarts met de voeten een bal het middenveld in trapt die vervolgens over hem heen de goal in wordt geschoten. Ik zou liever een betrouwbaardere tweede doelman hebben.
2e keeper zijn is, zoals jij ook terecht aangeeft, een vak apart wat menig 1e keeper niet beheerst. Is Olij een betere 1e keeper dan Drommel, vast. Een betere 2e, dat is maar de vraag.

Kort gezegd, ik twijfel of Olij de betrouwbare 2e doelman zou zijn.
 
2e keeper zijn is, zoals jij ook terecht aangeeft, een vak apart wat menig 1e keeper niet beheerst. Is Olij een betere 1e keeper dan Drommel, vast. Een betere 2e, dat is maar de vraag.
Ja niet per sé Olij. Sterker nog ik denk dat Olij helemaal er niet op zit te wachten om hier tweede viool te spelen. Maar meer gewoon een oudere geslepen doelman zoals bijvoorbeeld Pasveer dat hier een paar jaar heeft vertolkt.
 
Ja niet per sé Olij. Sterker nog ik denk dat Olij helemaal er niet op zit te wachten om hier tweede viool te spelen. Maar meer gewoon een oudere geslepen doelman zoals bijvoorbeeld Pasveer dat hier een paar jaar heeft vertolkt.
Dan graag met een betere 2e keeper mentaliteit

 
Leuke reserve keeper??
We hebben aan onze topkeeper Drommel genoeg.
 
PSV moet nu al gesprekken voeren met het management van Olij en hem in de winterstop reeds vastleggen. Anders wordt hij voor ons neus weggekaapt door Feyenoord, Ajax, AZ of Twente.
Kan niet inschatten hoe hij het doet bij een topclub, maar is zeker een van de betere keepers van de eredivisie. Hoe zijn zijn stats?
 
Vandaag verrichtte Olij alweer 3-4 cruciale reddingen in de 1e helft tegen PSV...ik hoop dat hij er toch wel een paar doorlaat in de 2e helft, zodat PSV met de 3 punten terug kan keren richting Eindhoven.
 
Vandaag verrichtte Olij alweer 3-4 cruciale reddingen in de 1e helft tegen PSV...ik hoop dat hij er toch wel een paar doorlaat in de 2e helft, zodat PSV met de 3 punten terug kan keren richting Eindhoven.
Hij is er hard mee bezig. :) Het paar is al bereikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan