Go Ahead Eagles - PSV | Vrijdag 8 maart | Eindstand 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Weet niet of er een minimaal aantal woorden voor een post is. Maar over de wedstrijd:

Mooi. Doorgaan met winnen.
Iets te kort door de bocht,dit?
Want het was toch ouderwets billenknijpen dat weer veroorzaakt werd doordat bij profs niet schijnt door te dringen hoe een klus geklaard moet worden.
Na de 1-0 snel 2-0 en 3-0 maken waarna de buit binnen is en je freewheelend het publiek kunt vermaken met mooie staaltjes voetbal.

Kan er eens getraind worden op het op doel schieten a la Coen Dillen of Willy van der Kuylen?
Keihard en binnen de palen.
Gebrek aan efficiency is een topclub onwaardig en zoals je gisteren zag gevaarlijk.
Vooral als ene Makkelie de fluit hanteert. ;)
 
Iets te kort door de bocht,dit?
Want het was toch ouderwets billenknijpen dat weer veroorzaakt werd doordat bij profs niet schijnt door te dringen hoe een klus geklaard moet worden.
Na de 1-0 snel 2-0 en 3-0 maken waarna de buit binnen is en je freewheelend het publiek kunt vermaken met mooie staaltjes voetbal.

Kan er eens getraind worden op het op doel schieten a la Coen Dillen of Willy van der Kuylen?
Keihard en binnen de palen.
Gebrek aan efficiency is een topclub onwaardig en zoals je gisteren zag gevaarlijk.
Vooral als ene Makkelie de fluit hanteert. ;)
We hebben er in 25 wedstrijden 80 gemaakt.
 
We hebben er in 25 wedstrijden 80 gemaakt.
Prima, maar we hebben er ook veel gemist door niet of te laat of te zwak schieten.
Je hoort mij niet klagen , maar dat wij gisteren peentjes zweetten in de slotfase lag toch echt aan het feit dat het nog 0-1 stond in een duel waar de ruststand al minstens 0-3 had moeten zijn.

Daarmee hou je de tegenstander in de wedstrijd en vraag je om problemen.
Het had in blessuretijd ook zomaar twee punten kunnen kosten.
Voor de rest zou ik zeggen; op naar de 100 goals.:)
 
Gisteren stond gewoon die keeper van GAE achterlijk goed te keepen. Dat ze in de wedstrijd bleven is 90 procent zijn verdienste. Heeft niets met het normale scorend vermogen te maken.
 
Prima, maar we hebben er ook veel gemist door niet of te laat of te zwak schieten.
Je hoort mij niet klagen , maar dat wij gisteren peentjes zweetten in de slotfase lag toch echt aan het feit dat het nog 0-1 stond in een duel waar de ruststand al minstens 0-3 had moeten zijn.

Daarmee hou je de tegenstander in de wedstrijd en vraag je om problemen.
Het had in blessuretijd ook zomaar twee punten kunnen kosten.
Voor de rest zou ik zeggen; op naar de 100 goals.:)
Je doet alsof het elke week billenknijpen is, maar daar is dit seizoen geen sprake van. Ik zit bijna elke wedstrijd ontspannen in het stadion of op de bank, in elk geval veel meer dan andere jaren.
 
Gisteren stond gewoon die keeper van GAE achterlijk goed te keepen. Dat ze in de wedstrijd bleven is 90 procent zijn verdienste. Heeft niets met het normale scorend vermogen te maken.
Nou, het meeste was wel door het midden.
 
Je doet alsof het elke week billenknijpen is, maar daar is dit seizoen geen sprake van. Ik zit bijna elke wedstrijd ontspannen in het stadion of op de bank, in elk geval veel meer dan andere jaren.
Hoezo doe ik dat ? Dat is dan blijkbaar jouw invulling want ik heb het over dit ene duel.

Overigens zaten we voór de winterstop toch wat meer ontspannen te kijken dan de laatste tijd.
Utrecht, Ajax, Feijenoord met puntverlies en gisteren een narrow escape aan het eind.

Kern van mijn betoog was en is dat 0-1 of 1-0 een verraderlijke stand is in elk duel.
Er hoort minimaal een tweede goal bij.
 
Hoezo doe ik dat ? Dat is dan blijkbaar jouw invulling want ik heb het over dit ene duel.

Overigens zaten we voór de winterstop toch wat meer ontspannen te kijken dan de laatste tijd.
Utrecht, Ajax, Feijenoord met puntverlies en gisteren een narrow escape aan het eind.

Kern van mijn betoog was en is dat 0-1 of 1-0 een verraderlijke stand is in elk duel.
Er hoort minimaal een tweede goal bij.
"...bij profs niet schijnt door te dringen hoe een klus geklaard moet worden."
"Kan er eens getraind worden op het op doel schieten a la Coen Dillen of Willy van der Kuylen?"
"Gebrek aan efficiency is een topclub onwaardig"

Hiermee suggereer je toch echt dat het bij deze selectie een structureel probleem is.
 
"...bij profs niet schijnt door te dringen hoe een klus geklaard moet worden."
"Kan er eens getraind worden op het op doel schieten a la Coen Dillen of Willy van der Kuylen?"
"Gebrek aan efficiency is een topclub onwaardig"

Hiermee suggereer je toch echt dat het bij deze selectie een structureel probleem is.
Nee hoor, ik suggereer niks. Die conclusie is voor echt voor jouw rekening.

Ik verbaas me als profs niet voldoende een wedstrijd kunnen lezen; scoor in die fases dat je beter of sterker bent want 90 minuten domineren zonder dat de zwakkere tegenpartij die ene kans krijgt ( fataal bij een 1-0 of 0-1 stand ) kan geen enkel team.
Voetbal gaat niet om panna's of eindeloze een tweetjes of driehoekjes, schiet gewoon ook van buiten de 16 zodra dat kan en scoor.

Zoals wijlen Rik de Saedeleer altijd zei; er zijn slechts 10 seconden nodig om een goaltje te maken.
Dus kost gebrek aan efficiency menig topclub vaak de kop. Let anders maar op in de CL woensdag.

Bovendien vermeld ik twee feiten;
Ik zie - ook bij andere clubs - weinig schoten meer met de kracht en zuiverheid van genoemd tweetal.
Juist door het afmaken van kansen zag je voor rust uit bij AZ en na rust uit bij PEC wat ik met mijn betoog bedoel.

En zoals altijd oordeel ik positief over elke PSV speler, ben ik trots op het team, geniet ik dit jaar hoe goed het gaat, ben kritisch waar nodig omdat er altijd ruimte is voor verbetering en hoop ik vurig binnenkort eindelijk onze 25e titel (de 22e live voor mijzelf) te kunnen vieren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan