PSV - Feyenoord | Zondag 3 maart | Eindstand 2-2

Vermoeiend dat gejammer over de scheids.
Dat wordt vooral veroorzaakt door de scheids, media en KNVB zelf zolang die te laf zijn om het eens onomwonden aan de kaak te stellen. Ik heb me gisteren ook weer meer geërgerd aan de arbitrage dan aan het missen van de kansen en blunderen achterin. En ook niet alleen bij wedstrijden van PSV. Het is droevig gesteld met de arbitrage in Nederland, maar de heren in het zwart vinden vooral achteraf altijd dat ze een prima pot gefloten hebben :braak:
 
Het is wel duidelijk dat dat nu vaker gebeurt, dat meerdere tegenstanders dit de beste manier vinden. Maar prima, die 1-0 kwam uit een goeie inspeelpass van Ramalho.

Er is altijd iemand het zwakst in de opbouw, en wij hebben een paar héle goeie opbouwers normaal gesproken achterin. Schouten en Boscagli zijn ver boven gemiddeld qua opbouw, en Teze ook boven gemiddeld. Ramalho is denk ik decent - en dus het zwakst. Je zou gek zijn om Boscagli vrij te laten en Ramalho in de dekking te zetten.

Een tegenstander zal er eerder voor kiezen ook druk op Ramalho te zetten als ook hij een goede opbouwer zou zijn geweest. Dan ontstaan er ergens anders ook meer ruimtes als je onder de druk uit weet te spelen.

Het is ook niet voor niks dat Bosz regelmatig kiest om Schouten een linie terug te halen.

Tuurlijk, Ramalho heeft soms echt wel goede ballen en zo erg als een ouderwetse Engelse verdediger die alleen goed is in koppen en eng kijken, is het ook zeker niet.
Maar het blijft imo een zwakte. Naast falende vleugelspelers het grootste probleem op dit moment.

halfspace (bij gebrek aan een beter woord).

FM-nerd.

(Of niet dan, FMnerd ?)
 
Het is wel duidelijk dat dat nu vaker gebeurt, dat meerdere tegenstanders dit de beste manier vinden. Maar prima, die 1-0 kwam uit een goeie inspeelpass van Ramalho.

Er is altijd iemand het zwakst in de opbouw, en wij hebben een paar héle goeie opbouwers normaal gesproken achterin. Schouten en Boscagli zijn ver boven gemiddeld qua opbouw, en Teze ook boven gemiddeld. Ramalho is denk ik decent - en dus het zwakst. Je zou gek zijn om Boscagli vrij te laten en Ramalho in de dekking te zetten.
Inderdaad, zo beroerd deed Ramalho het in de opbouw in de eerste helft zeker niet. Tweede helft is een ander verhaal.
 
Een tegenstander zal er eerder voor kiezen ook druk op Ramalho te zetten als ook hij een goede opbouwer zou zijn geweest. Dan ontstaan er ergens anders ook meer ruimtes als je onder de druk uit weet te spelen.

Het is ook niet voor niks dat Bosz regelmatig kiest om Schouten een linie terug te halen.

Tuurlijk, Ramalho heeft soms echt wel goede ballen en zo erg als een ouderwetse Engelse verdediger die alleen goed is in koppen en eng kijken, is het ook zeker niet.
Maar het blijft imo een zwakte. Naast falende vleugelspelers het grootste probleem op dit moment.
Zeker, daarmee geeft Bosz zelf ook al aan dat hij ziet waar we als team er soms meer uit kunnen halen. En ik ben het helemaal met je eens hoor, alleen wilde ik wat nuance aanbrengen omdat ik eigenlijk niet eens zo ontevreden ben over Ramalho. Heeft met verwachtingsmanagement te maken wellicht.
FM-nerd.

(Of niet dan, FMnerd ?)
Eh, ja. Hoewel mn pc weer kaduk is dus nu even niet :cry:

Overigens zag ik laatst bij Inter een wel erg interessant variant. Daar gingen de centralen middenvelders allebei naar de achterhoede, en de verdedigers schoven door. Dus bij opbouw

Keeper
CVM1 - CVM2
Back - CV1 - CV2 - Back

Niet altijd, maar soms. En door de afwisseling werd het heel moeilijk voor de tegenstander om druk te zetten, want ze snapten er geen reet meer van. En dan flink naar voren staan met zn allen. Moet je wel CVs hebben die in de dekking aangespeeld kunnen worden (Boscagli zou dat prima kunnen, Obsipo of Ramalho niet).

Misschien niet het allerbeste om altijd te doen, maar juist door het soms zo neer te zetten kun je wel echt spelen met de afspraken van de tegenstander en hen zo frustreren.
 
Inderdaad, zo beroerd deed Ramalho het in de opbouw in de eerste helft zeker niet. Tweede helft is een ander verhaal.
En dat is ook Ramalho.

Zal zeker niet in het heldenlied terecht komen, maar als we zo doorgaan en misschien zelfs ongeslagen kampioen worden, heeft hij daar ook gewoon zijn bijdrage in. Positieve en leuke jongen ook. Mooi filmpie maken, dikke handdruk geven en een ovatie van het Philips Stadion na dit seizoen. Dan lekker afscheid nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het wel veelzeggend, en eigenlijk behoorlijk pijnlijk voor Ramalho, dat gisteren bij enkele interviews met Fey spelers duidelijk werd gezegd dat ze bewust Ramalho vrij lieten in de opbouw. Als onderdeel van het tactisch plan.

Is bij meerdere wedstrijden de tactiek vd tegenstander geweest, maar nu werd het zo duidelijk benoemd.

Anders gezegd, is het dus één van de, en mss dé, grootste zwaktes van dit PSV.
Dat heeft Slot in alle wedstrijden gedaan waar Ramalho speelde. Die weet dat Ramalho de zwakke schakel is
 
Belachelijk dat je Zerrouki zijn 2de geel niet geeft (ik kan em scharen onder de 'sfeer van de wedstrijd', maar was wel degelijk geel bij het vasthouden van luuk). En vervolgens belachelijke gele kaarten loopt te strooien aan Lozano en Teze. Een beetje gelijkheid mag wel...

Idd dat bedoel ik. Typisch gevalletje van het niet meer weten en maar beginnen trekken om te trekken;
 
Het is ook onterecht natuurlijk, dat we op basis van behaalde punten tellen en niet op basis van wat het AD vindt...
Tja, het lukt PSV niet om het verschil heel duidelijk te maken in de onderlinge wedstrijden.
De druiven smaken weer zuur in Zuid-Holland. Geen tik kunnen uitdelen aan PSV en wéér geen titelprolongatie.
De druiven smaken inderdaad iets zuur in Zuid-Holland. Ik had het gat graag 13 punten zien worden ;)
De titelhouder, de Europa League-winnaar en de zes kampioenen uit de hoogst geklasseerde landen op de UEFA-coëfficiëntenranglijst zitten in Pot 1. Als de titelhouder ook kampioen is in een van de zes grootste voetballanden, schuift die plek automatisch door naar de nummer zeven van de ranglijst (Nederland).

Oftewel, we moeten hopen dat de CL winnaar ook kampioen is in eigen land.

Edit: lama. Dit was voor vorig jaar belangrijk. Dit jaar zijn we nummer 6 in coefficientenlijst. :DANCE:
Is er komend seizoen geen nieuwe opzet van de Cl?
 
Tja, het lukt PSV niet om het verschil heel duidelijk te maken in de onderlinge wedstrijden.

De druiven smaken inderdaad iets zuur in Zuid-Holland. Ik had het gat graag 13 punten zien worden ;)

Is er komend seizoen geen nieuwe opzet van de Cl?
Komend seizoen is er inderdaad aan nieuwe opzet, maar daar begrijp ik nog niet veel van. Ik weet dat er maar 1 ranglijst is, maar niet iedereen speelt tegen iedereen. En het aantal deelnemers gaat van 32 naar 36.
 
Komend seizoen is er inderdaad aan nieuwe opzet, maar daar begrijp ik nog niet veel van. Ik weet dat er maar 1 ranglijst is, maar niet iedereen speelt tegen iedereen. En het aantal deelnemers gaat van 32 naar 36.

En heb t idee dat t geen reet uitmaakt in welke pot je zit, je loot altijd 2 teams uit elke pot.
En iedereen evenveel thuis- en uitwedstrijden.

Maar dr zal vast een voordeeltje zijn om in pot 1 te zitten. Op basis van de info die ik heb gelezen ben ik dat voordeeltje nog niet tegengekomen.

Waardeloze opzet vind ik t. Chaotisch en onoverzichtijk gebeuren gaat t worden, ben ik bang.
 
Laatst bewerkt:
En heb t idee dat t geen reet uitmaakt in welke pot je zit, je loot altijd 2 teams uit elke pot.
En iedereen evenveel thuis- en uitwedstrijden.

Maar dr zal vast een voordeeltje zijn om in pot 1 te zitten. Op basis van de info die ik heb gelezen ben ik dat voordeeltje nog niet tegengekomen.

Waardeloze opzet vind ik t. Chaotisch en onoverzichtijk gebeuren gaat t worden, ben ik bang.
Nou ja, je ontloopt dus de sterkste kampioenen.
 
De nummer 1 of de nummer 2 uit Spanje, Engeland, Duitsland dat is het verschil tussen volledig kansloos er af gaan en kansloos er af gaan...
Klopt denk ik.
Maar toch willen we pot 1 als je daar alleen als kampioen in geplaatst wordt, dan mag Feijenoord in pot 2.
Overigens lijkt de nieuwe CL een nog groter gedrocht dan de huidige.
 
En heb t idee dat t geen reet uitmaakt in welke pot je zit, je loot altijd 2 teams uit elke pot.
En iedereen evenveel thuis- en uitwedstrijden.

Maar dr zal vast een voordeeltje zijn om in pot 1 te zitten. Op basis van de info die ik heb gelezen ben ik dat voordeeltje nog niet tegengekomen.

Waardeloze opzet vind ik t. Chaotisch en onoverzichtijk gebeuren gaat t worden, ben ik bang.
Ik vind de nieuwe opzet opzich wel interessant. We spelen in de CL al sinds de invoering al volgens deze methode. De EL heeft toch ook een tijdje niet het normale poulesysteem gespeeld? Volgens mij hadden teams toen geen twee wedstrijden uit en thuis tegen dezelfde tegenstander.
 
Nou, de druiven zijn weer zuur bij het Rotterdamse AD:


"WE ZIJN GELIJKWAARDIG HOOR!:cry::cry::cry:
Wel even verder lezen.
Als je het verder leest is het betoog dat 10 punten verschil toch klopt en er worden een aantal argumenten voor gegeven.
Tenminste als we het over zelfde artikel hebben maar denk ik wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan