PSV - Feyenoord | Zondag 3 maart | Eindstand 2-2

Ik vond Gozubuyuk gisteren wel meevallen om eerlijk te zijn. Hij had Gimenez (voor die ovetreding op de enkel bij Boscagli) en Geertruida (ook op de enkel) geel moeten geven en die overtreding van Wieffer bij de cornervlag moeten bestraffen maar voor de rest heb ik me er niet aan kunnen ergeren. Gelukkig geen wedstrijdbepalende fouten.
De bepalende fouten werden door het centrale duo gemaakt gisteren.
Gisteren miste je numeriek misschien wel minder spelers dan Feyenoord maar zonder Veerman, Saibari en Lang boeten wij wel heel veel kwaliteit in. Desondanks vond ik dat wij licht de betere partij waren. Terechte kampioen lijkt me. Het is wel lekker om te weten dat niet alles mee zat dit seizoen en we toch nog ongeslagen zijn.
Als we zelfs slecht spelen en toch nog een resultaat pakken terwijl Feijenoord ging voor de winst, ja, dan doe je als psv zijnde iets goed
 
We moeten helaas wel concluderen dat dit PSV niet het niveau haalt van vóór de winterstop, en dat ligt toch voornamelijk aan wat juist de grote kracht was: de vleugels.
Lozano wordt echt heel problematisch - hoewel hij gisteren itt Dortmund wél in teambelang speelde, paar keer goede verdedigende acties - Baka is in de vormcrisis waar elk jong talent in komt. Vertessen weg... Lijkt me naast CV echt een prio in de zomer. Lozano naar Mexico zien te krijgen, twee goede vleugelaanvallers binnen halen.
 
We moeten helaas wel concluderen dat dit PSV niet het niveau haalt van vóór de winterstop, en dat ligt toch voornamelijk aan wat juist de grote kracht was: de vleugels.
Lozano wordt echt heel problematisch - hoewel hij gisteren itt Dortmund wél in teambelang speelde, paar keer goede verdedigende acties - Baka is in de vormcrisis waar elk jong talent in komt. Vertessen weg... Lijkt me naast CV echt een prio in de zomer. Lozano naar Mexico zien te krijgen, twee goede vleugelaanvallers binnen halen.
Ook een optie voor nu: Tillman doorschuiven naar links en Lozano (voor nu) even banken. Op 10 hebben we meer kwaliteit rondlopen.
 
Ook een optie voor nu: Tillman doorschuiven naar links en Lozano (voor nu) even banken. Op 10 hebben we meer kwaliteit rondlopen.
Tillman is ook geen pure vleugelspeler. Kun je Saibari daar ook neerzetten. Of Pepi. Dest zou nog een linie naar voren kunnen en dan zet je Aanholt terug als back.
 
Tillman is ook geen pure vleugelspeler. Kun je Saibari daar ook neerzetten. Of Pepi. Dest zou nog een linie naar voren kunnen en dan zet je Aanholt terug als back.
Toch vond ik hem daar voor de winterstop helemaal niet slecht doen. Uit in de Kuip zelfs een geweldige invalbeurt op links waar hij bij de 0-1 gelijk belangrijk was door Geertruida's fout af te straffen.

Wat ook fijn is aan Tillman op links is dat hij meer dan Lozano geneigd is naar binnen te trekken en Dest dus beter tot zijn recht komt. Beetje zoals Noa dat ook kan.
 
Toch vond ik hem daar voor de winterstop helemaal niet slecht doen. Uit in de Kuip zelfs een geweldige invalbeurt op links waar hij bij de 0-1 gelijk belangrijk was door Geertruida's fout af te straffen.

Wat ook fijn is aan Tillman op links is dat hij meer dan Lozano geneigd is naar binnen te trekken en Dest dus beter tot zijn recht komt. Beetje zoals Noa dat ook kan.
Dan hebben we met Baka 2 vleugels die naar binnen trekken. Dat wordt wel voorspelbaar op een gegeven moment
 
Natuurlijk, maar ik vind Ramalho de laatste tijd in de opbouw helemaal niet zo slecht eigenlijk. Schouten naast Veerman op het middenveld is ook erg fijn om te hebben.

Ik vond het wel veelzeggend, en eigenlijk behoorlijk pijnlijk voor Ramalho, dat gisteren bij enkele interviews met Fey spelers duidelijk werd gezegd dat ze bewust Ramalho vrij lieten in de opbouw. Als onderdeel van het tactisch plan.

Is bij meerdere wedstrijden de tactiek vd tegenstander geweest, maar nu werd het zo duidelijk benoemd.

Anders gezegd, is het dus één van de, en mss dé, grootste zwaktes van dit PSV.
 
Het enige voordeel is dat wij in pot 1 komen? Toch?
De titelhouder, de Europa League-winnaar en de zes kampioenen uit de hoogst geklasseerde landen op de UEFA-coëfficiëntenranglijst zitten in Pot 1. Als de titelhouder ook kampioen is in een van de zes grootste voetballanden, schuift die plek automatisch door naar de nummer zeven van de ranglijst (Nederland).

Oftewel, we moeten hopen dat de CL winnaar ook kampioen is in eigen land.

Edit: lama. Dit was voor vorig jaar belangrijk. Dit jaar zijn we nummer 6 in coefficientenlijst. :DANCE:
 
Gewoon met de variant Schouten achterin spelen ipv Ramalho. Die is qua positie kiezen zoveel intelligenter dan Ramalho
Ja, als Veerman weer terug is, kan dat prima, maar zonder Veerman heb je Schouten nodig op het middenveld.
 
We moeten helaas wel concluderen dat dit PSV niet het niveau haalt van vóór de winterstop, en dat ligt toch voornamelijk aan wat juist de grote kracht was: de vleugels.
Lozano wordt echt heel problematisch - hoewel hij gisteren itt Dortmund wél in teambelang speelde, paar keer goede verdedigende acties - Baka is in de vormcrisis waar elk jong talent in komt. Vertessen weg... Lijkt me naast CV echt een prio in de zomer. Lozano naar Mexico zien te krijgen, twee goede vleugelaanvallers binnen halen.
En dan te bedenken dat we een luxeprobleem hadden op de vleugels. Lang is meer geblesseerd dan fit. Lozano is nog helemaal niet goed geweest (zijn arbeidsethos is dan wel top. Baka heeft het ook even niet meer en inderdaad Vertessen is weg. Je zou ook nog eens met Tillman op de vleugel kunnen beginnen en dan Lozano of Baka op rechts. Middenveld heb je Til nu terug.
 
Ik vond het wel veelzeggend, en eigenlijk behoorlijk pijnlijk voor Ramalho, dat gisteren bij enkele interviews met Fey spelers duidelijk werd gezegd dat ze bewust Ramalho vrij lieten in de opbouw. Als onderdeel van het tactisch plan.

Is bij meerdere wedstrijden de tactiek vd tegenstander geweest, maar nu werd het zo duidelijk benoemd.

Anders gezegd, is het dus één van de, en mss dé, grootste zwaktes van dit PSV.
Het is wel duidelijk dat dat nu vaker gebeurt, dat meerdere tegenstanders dit de beste manier vinden. Maar prima, die 1-0 kwam uit een goeie inspeelpass van Ramalho.

Er is altijd iemand het zwakst in de opbouw, en wij hebben een paar héle goeie opbouwers normaal gesproken achterin. Schouten en Boscagli zijn ver boven gemiddeld qua opbouw, en Teze ook boven gemiddeld. Ramalho is denk ik decent - en dus het zwakst. Je zou gek zijn om Boscagli vrij te laten en Ramalho in de dekking te zetten.
 
En dan te bedenken dat we een luxeprobleem hadden op de vleugels. Lang is meer geblesseerd dan fit. Lozano is nog helemaal niet goed geweest (zijn arbeidsethos is dan wel top. Baka heeft het ook even niet meer en inderdaad Vertessen is weg. Je zou ook nog eens met Tillman op de vleugel kunnen beginnen en dan Lozano of Baka op rechts. Middenveld heb je Til nu terug.
Til is daarin wel heel belangrijk. Die loop zo vaak aan de rechterkant in de ruimte achter de verdediging, dat schept zoveel ruimte in de halfspace (bij gebrek aan een beter woord).
 
Belachelijk dat je Zerrouki zijn 2de geel niet geeft (ik kan em scharen onder de 'sfeer van de wedstrijd', maar was wel degelijk geel bij het vasthouden van luuk). En vervolgens belachelijke gele kaarten loopt te strooien aan Lozano en Teze. Een beetje gelijkheid mag wel...
110% gelijk. De arbitrage was (wederom) inconsequent en niet in het voordeel van PSV in een topper (voor de zoveelste keer :rolleyes:)
 
Nou die 1-2 idd.
Hoe vaker je m terug ziet, hoe onbegrijpelijker het wordt.

Die bal komt met pure mazzel zo bij Geertruide terecht, dat is jammer maar ok, dat kan gebeuren.
Maar hoe Ramalho rustig wegloopt van Gimenez en lucht gaat dekken is amateurniveau. Teze werd door sommigen ook aangewezen als schuldige, maar die stond gewoon bij zn man.
Die kijkt Ramalho er terecht op aan, waarna die reageert alsof hij toch echt geen andere keuze had dan lucht te gaan dekken nabij de penaltystip.

Is net zo'n verdedigende blunder als van Boscagli, alleen minder direct en in beeld.
Inderdaad , Ramalho loopt er vaak "afwezig" bij , ook hier geeft hij volledig niet thuis en laat Gimmenez ( nb een topschutter en zijn man ) vrij en vrolijk scoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan