Wordt PSV wel of niet Kampioen van de Eredivisie 2024/2025

Wordt PSV wel of niet Kampioen van de Eredivisie 2024/2025

• Tuurlijk wel!

Stemmen: 28 46,7%
  • No way José

Stemmen: 32 53,3%

• Totaal aantal stemmen
    60
Nee, het zit er dit seizoen niet in. Gezien de duur van de huidige crisis en hoe lang deze al aanhoudt gaat het niet op tijd draaien om Ajax nog in te halen. Laatstgenoemde draait eigenlijk alleen maar stabieler en beter. Ik zie ons in eigen huis zelfs niet winnen, en dat is de enige mogelijkheid om nog een kleine kans te maken op de titel (en zelfs dat maakt nog maar weinig uit als we op deze voet verder gaan, dan moet je zelfs nog vrezen voor plek 2).

Het beeld wordt niet rooskleuriger met de wetenschap dat je zowel Tillman als Pepi niet meer terugziet dit seizoen. Beiden zijn op hun eigen manier sleutelspelers. Nu De Jong toch echt minder wordt was het juist het moment geweest voor Pepi om vaker in de basis te staan. Dest komt terug, maar daar hoef je geen wonderen van te verwachten na 9 maanden lappenmand.

En dan moet je ook nog o.a. uit naar Twente en Feyenoord. Het programma van PSV is net wat zwaarder dan dat van Ajax.

Kortom: nee. Hoe positief ik het ook kan proberen te benaderen, ik zie het niet meer gebeuren.

Hebben we ook een polletje haalt PSV de CL?
Je zou zeggen dat minimaal 9 punten verspillen (zoveel staat PSV immers nog voor op nummer 3 Utrecht, die gelukkig voor ons ook niet meer in beste vorm verkeren) en waarschijnlijk zelfs 10 als je naar doelsaldo kijkt nog een brug te ver is. Gezien PSV echter letterlijk niet meer kan winnen in de Eredivisie knijp ik hem alsnog een beetje. En dat is toch best triest.

Ik heb nee gestemd. Wij gaan in deze vorm geen kampioen worden. 2e spits is dit seizoen geblesseerd. Tillman voorlopig niet erbij voor zover er nog meer spelers gaan afvallen. Als Luuk straks ook nog afwezig is moet je het met Uneken doen. Dit is ons pech seizoen. De troostprijs winnen om nog wat kleur aan dit seizoen te geven en de 2e plek halen. Dat is nu de realiteit.

Je zou zeggen dat minimaal 9 punten verspillen (zoveel staat PSV immers nog voor op nummer 3 Utrecht, die gelukkig voor ons ook niet meer in beste vorm verkeren) en waarschijnlijk zelfs 10 als je naar doelsaldo kijkt nog een brug te ver is. Gezien PSV echter letterlijk niet meer kan winnen in de Eredivisie knijp ik hem alsnog een beetje. En dat is toch best triest.

We hebben het aleens gedaan dit seizoen, waarom niet nog een keer? Immers hebben we Feyenoord-uit, Twente-uit en Ajax-thuis nog te goed. En in deze vorm maakt iedereen kans om ons punten af te snoepen.

Er moet nu echt heel snel iets veranderen.

We hebben het aleens gedaan dit seizoen, waarom niet nog een keer? Immers hebben we Feyenoord-uit, Twente-uit en Ajax-thuis nog te goed. En in deze vorm maakt iedereen kans om ons punten af te snoepen.

Er moet nu echt heel snel iets veranderen.
Eens, maar zogezegd is momenteel het geluk bij ongeluk dat we hebben dat buiten Ajax (die gestaag alleen maar klimmen) de overige clubs ook allemaal matig in vorm zijn, of tenminste niet heel consistent presteren. De voorsprong op Ajax verdampte omdat Ajax letterlijk sinds AZ uit geen punten meer heeft verspild of zo? Die winnen nu gewoon alles. De rest van de clubs niet. De afgelopen twee speelrondes zijn we zelfs een puntje uitgelopen op de nummer 3, omdat Utrecht 1x verloor en 1x gelijkspeelde.

Maar dat er snel iets moet veranderen ben ik met je eens. Je zult toch echt weer wedstrijden moeten gaan winnen als je nog iets wilt.

Utrecht zie ik niet als gevaar, maar Feyenoord wel. Slechts 9 verliespunten meer en je speelt nog tegen hen. Dan is het verschil nog maar 6 punten. Je speelt nog tegen Ajax en Twente. Reken daar bij op dat je ook al flink aan het morsen bent tegen de kleintjes. De tweede plek is veel belangrijker dan het kampioenschap. Ik maak me dan ook meer zorgen om veiligstellen CL ticket.

Utrecht zie ik niet als gevaar, maar Feyenoord wel. Slechts 9 verliespunten meer en je speelt nog tegen hen. Dan is het verschil nog maar 6 punten. Je speelt nog tegen Ajax en Twente. Reken daar bij op dat je ook al flink aan het morsen bent tegen de kleintjes. De tweede plek is veel belangrijker dan het kampioenschap. Ik maak me dan ook meer zorgen om veiligstellen CL ticket.
Feyenoord is ook niet consistent en mist 10 spelers de komende weken. Die gaan ook nog genoeg verspelen.

En toch wisten ze te winnen van AC Milan met al die sterren. Ik ben er niet gerust op.
Feyenoord is goed als de tegenstander uit zijn schulp kruipt, maar krijgt het moeilijk als de tegenstander zich terugtrekt. De mooiste resultaten halen ze tegen tegenstanders die denken tegen Feyenoord wel even met frivool voetbal een eenvoudig resultaat op te gaan halen.

Natuurlijk gaan we geen kampioen worden, iedereen die denkt van wel houdt zichzelf voor gek, ja in theorie kan het, maar in theorie kan GA Eagles ook nog kampioen worden.. :FP:
Dit blijft de meeste pijnlijke niet-kampioenschap die we mislopen die ik mij kan herinneren, van begin 2025 kampioen tot lachertje van 2025 pff. En verslagen worden door iemand die beter is blijft ruk maar is mee te leven, maar als je van zo'n hoogte naar zo'n dieptepunt en afgang zakt als wij nu, dan kan het haast niet pijnlijker.

Nee, ik heb het voor het seizoen al gezegd, Luuk is over datum en alles in ons spel is gericht op een goede Luuk. Verkeerd gegokt en verloren. Niet de fout van Luuk, maar wel het management om te geloven in sprookjes.

Uhm... hoe kan een tweede plek belangrijker zijn dan de titel. Bij de titel bereik je ook wat je met plek twee bereikt, alleen sta je dan met de ereschaal in je handen en ben je kampioen. :unsure:

Uhm... hoe kan een tweede plek belangrijker zijn dan de titel. Bij de titel bereik je ook wat je met plek twee bereikt, alleen sta je dan met de ereschaal in je handen en ben je kampioen. :unsure:
Hij zal wel bedoelen dat het verschil tussen de top 2 of erbuiten veel groter en dus belangrijker is dan het verschil tussen kampioen of de tweede plaats. Financieel gezien klopt dat natuurlijk helemaal, maar dat is dan ook alles. Als PSV geen kampioen wordt, is het gewoon een kutjaar voor jullie. Die tweede plek is dan slechts een doekje voor het bloeden.

Gewoon voor ja gestemd omdat het niet de hele tijd tegen kan blijven zitten. Zo slecht vond ik het spel namelijk ook weer niet de laatste paar wedstrijden.
Alleen maakt dat allemaal niets meer uit als Ajax nu alles blijft winnen behalve de wedstrijd tegen PSV.

Daarom zou de troostprijs (beker) lekker zijn. Dan heb je in ieder geval dat nog

Terug
Bovenaan Onderaan