Wielrennen

Met Groenewegen, Jakopsen en van der Poel hebben we een prachtige generatie wielrenners. Meerdere klassiekers gewonnen, meerdere sprintaankomsten in de tour gewonnen, waaronder de aankomst van de tour de frans op de Champs-Élysées. Het zijn geen klassementrenners, maar met Vingegaard, Roglic en Pogacar heb je daar ook verrekte weinig te zoeken.
Uiteindelijk zijn klassementsrenners gewoon zeldzaam.
 
Die Van Aert is me een geweldenaar zeg. Een sprinter die even Pogacar bergop eraf rijdt.

Vlak ook nog.

Ik had op een juicekanaal gelezen dat de opa en oma van van Aert vanuit Nederland zich settelden in Lille. Ik dacht dus Lille bij Roubaix.

Vandeweek moest ik van Eindhoven naar Antwerpen en ineens viel het kwartje. Herentals, Lille. Het was de dag dat Laporte de rit won. Op de terugweg dacht ik: ‘ik ga de finale van de massasprint met de laatste meters licht bergop kijken in het supporterscafe van Wout, den halve Ollander.’

Dikke mik, ‘hup Wout’ roepen, een paar keer subiet zeggen, en zeker en vast mompelen onder het genot van een pint in een groen gekleurd etablissement, met aan de muur gespijkerd een grote foto van Wout inclusief handtekening met daarnaast een wereldkampioenschapstrui achter glas. Dat laatste was werkelijk het enige wat klopte. Op 4 bejaarde biljarters en een mannetje in het blauw na was ik gans alleen.

In heel Lille niets, maar dan ook niets te vinden van een of andere Wout-manie.

Er is een Wout van Aert-fanclub. Ik ben inmiddels lid geworden.
 
Lorena Wiebes pakt de eerste gele trui bij de Tour voor vrouwen. Ze klopt Marianne Vos in de massasprint op de Champs-Elysees.
 
Dus ik heb cold turkey en zit uit wanhoop dan maar de Tour de France Femmes te kijken.
Zoals mannenvoetbal staat tot vrouwenvoetbal, staat mannenwielrennen tot vrouwenwielrennen.

Wat een gepruts en wat een tactische onbenullen zijn die dames. Verschrikkelijk.

Die Belgische verslaggever is wel ontzettend goed.
 
Dus ik heb cold turkey en zit uit wanhoop dan maar de Tour de France Femmes te kijken.
Zoals mannenvoetbal staat tot vrouwenvoetbal, staat mannenwielrennen tot vrouwenwielrennen.

Wat een gepruts en wat een tactische onbenullen zijn die dames. Verschrikkelijk.

Die Belgische verslaggever is wel ontzettend goed.
En dan heb je een ploegleider die zijn eigen renster n.b. de kopvrouw van de fiets rijdt. :eek: :FP:

 
Dus ik heb cold turkey en zit uit wanhoop dan maar de Tour de France Femmes te kijken.
Zoals mannenvoetbal staat tot vrouwenvoetbal, staat mannenwielrennen tot vrouwenwielrennen.

Wat een gepruts en wat een tactische onbenullen zijn die dames. Verschrikkelijk.

Die Belgische verslaggever is wel ontzettend goed.
Gepruts? Tactische onbenullen? Sorry, maar dat slaat werkelijk helemaal nergens op, vind ik. Dan moet je het ook tactisch onbenullig hebben gevonden toen Pogacar op werkelijk iedere demarrage van Jumbo-Visma reageerde richting de col du Granon, toen een Roglic al ruim 2 minuten achterstond. En dan heb je je vast ook kapot geërgerd toen eerstgenoemde ploeg niet gelijk een fiets voor Vingegaard klaar had staan bij zijn lekke band in de kasseienetappe, waardoor hij eerst de fiets van zijn ploegmaat (die 20 centimeter langer was!) moest aanpakken. Ik zie hoegenaamd geen verschil tussen vrouwen die wielrennen en mannen die wielrennen, hooguit dat het bij de laatste groep wat harder gaat.
 
Gepruts? Tactische onbenullen? Sorry, maar dat slaat werkelijk helemaal nergens op, vind ik. Dan moet je het ook tactisch onbenullig hebben gevonden toen Pogacar op werkelijk iedere demarrage van Jumbo-Visma reageerde richting de col du Granon, toen een Roglic al ruim 2 minuten achterstond. En dan heb je je vast ook kapot geërgerd toen eerstgenoemde ploeg niet gelijk een fiets voor Vingegaard klaar had staan bij zijn lekke band in de kasseienetappe, waardoor hij eerst de fiets van zijn ploegmaat (die 20 centimeter langer was!) moest aanpakken. Ik zie hoegenaamd geen verschil tussen vrouwen die wielrennen en mannen die wielrennen, hooguit dat het bij de laatste groep wat harder gaat.
Nee, niet aan geërgerd, nee.

Kopecky: ‘Rijden, van Vleuten staat lek.’
Vollering: ‘Oh ja joh? Nou wacht ff, kijken of het wel zo is.’
Tom tie dom tie dom.
2 minuten later sluit van Vleuten rustig weer aan.

Op het moment dat er actie aan de voorkant of achterkant is, wordt er eventjes gekoerst waarna binnen een minuut de voorsten van het peloton breed uitwaaieren en stil vallen.
Je ziet continu de besluiteloosheid.
Er zijn er een paar die gisteren zonder pech bleven, maar wel de tour hebben verloren.

En dan heb ik het nog niet eens over de diverse valpartijen wegens gebrek aan stuurmanskunst of inzicht.

Laat ik het nog een ander voorbeeld geven. Van Vleuten was doodziek en camoufleerde dat met maskertjes en zo. Op de Belg zonden ze een gesprek met haar uit, waarna er een kijkersvraag kwam of van Vleuten ziek was. En toen was ze al over het dieptepunt van haar ziekte heen. Dat had het damespeloton/sdworks ook moeten zien, lijkt mij.

Overigens ben ik heel erg voor Annemiek van Vleuten. Wat een topper is dat.
 
Laatst bewerkt:
Wat zouden we toch zijn zonder de Messias Pep Ten Hag he.


Alles wat die man doet verandert in goud. Over een paar weken is Ten Hag de reden dat er geen oorlog meer is in Oekraïne.
 
Wat zouden we toch zijn zonder de Messias Pep Ten Hag he.


Alles wat die man doet verandert in goud. Over een paar weken is Ten Hag de reden dat er geen oorlog meer is in Oekraïne.
Gaat ie de militairen van Oekraine managen om zich terug te trekken?
 
Wat zouden we toch zijn zonder de Messias Pep Ten Hag he.


Alles wat die man doet verandert in goud. Over een paar weken is Ten Hag de reden dat er geen oorlog meer is in Oekraïne.
Teveel eer voor die man. Net als in welke sport dan ook is geld de factor mbt sterkte van je ploeg. Jv had zonder zijn inbreng ook wel alle prijzen gepakt
 
Teveel eer voor die man. Net als in welke sport dan ook is geld de factor mbt sterkte van je ploeg. Jv had zonder zijn inbreng ook wel alle prijzen gepakt
Precies dit. Ik wil best geloven dat Zeeman nuttige info heeft overgehouden aan gesprekken met EtH, maar Jumbo-Visma is wel het Man City van de wielerwereld. Stuk makkelijker om met renners van absolute wereldklasse een grote ronde naar je hand te zetten dan bijvoorbeeld met de renners van Alpecin-Fenix.
 
Niet normaal.
Wat een veldslag maakt AvV ervan tijdens deze zware bergrit van de tour de France femmes.
Superlatieven tekort wat zij nu aan het doen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan