Wereldkampioenschap 2022

Frenkie - Koopmeiners lijkt mij beter in balans dan Frenkie - Bergfluit dus daar ben ik positief over. Die blonde engnek daarvoor echter wat minder maar goed.

Cody gaat ons vandaag weer aan de overwinning helpen.
Ik heb er een hard hoofd in vandaag. Ik schat Ecuador hoger in dan Senegal en Oranje zonder Memphis erg middelmatig.
 
Ik heb er een hard hoofd in vandaag. Ik schat Ecuador hoger in dan Senegal en Oranje zonder Memphis erg middelmatig.
Senegal is op papier wel beter hoor. Die hebben spelers met PL ervaring (waaronder Koulibaly en keeper Mendy van Chelsea) en meerdere spelers die bij o.a. Monaco en Marseille spelen. Marktwaarde van die selectie ligt ook een stuk hoger.
 
Had Berghuis liever op '10 dan Klaassen. Verder kan ik wel leven met de wijzigingen. Hup Holland, hup
 
Senegal is op papier wel beter hoor. Die hebben spelers met PL ervaring (waaronder Koulibaly en keeper Mendy van Chelsea) en meerdere spelers die bij o.a. Monaco en Marseille spelen. Marktwaarde van die selectie ligt ook een stuk hoger.
Ja, maar aanvallend zonder Mané krachteloos. Tactisch goed, maar dat is het dan. Ik denk dat Ecuador er wel een paar keer doorheen gaat ballen tegen Oranje.
 
Ik heb er een hard hoofd in vandaag. Ik schat Ecuador hoger in dan Senegal en Oranje zonder Memphis erg middelmatig.
Mwa, ik schat ons wel een aantal niveau's hoger dan Ecuador. Wat me tegen Senegal opviel was dat er zo ontzettend veel gaten lagen op het middenveld. Frenkie is een loper die altijd de bal op gaat halen en naar voren wil brengen. Maar dan moet hij ook afspeelmogelijkheden hebben. Met Koopmeiners heb je een speler die (verwacht ik) wat meer op zijn positie zal blijven en zich ten alle tijden aanspeelbaar wil maken. Laat ik hem in dat 3 mans middenveld maar het anker noemen. Die hadden we geen met Cody, Frenkie en Berghuis. Wanneer we het middenveld op orde hebben dan MOETEN we winnen van landen als Senegal en Ecuador
 
Logisch, de in vorm verkerende Gakpo op rechts zetten zodat Bergwijn die al weken niet echt geweldig uit de verf komt kan lopen klieren op links.
Het is ridicuul hoe die 3 potjes in kwalificatie waar hij excelleerde zo zwaar wegen ten opzichte van Gakpo die week in week uit presteert. Maar hetzelfde gevoel heb ik bij Xavi Simons. Zeker, Klaassen zal zijn goaltjes wel maken, maar hij is gewoon een bankzitter van Ajax. Xavi Simons een van de bepalende spelers bij ons. Tja, zeg het maar. Ik denk niet dat je met Klaassen op 10 wereldkampioen wordt, Xavi Simons ook niet per sé maar lijkt me een veel logischere keuze.
 
Frenkie - Koopmeiners lijkt mij beter in balans dan Frenkie - Bergfluit dus daar ben ik positief over. Die blonde engnek daarvoor echter wat minder maar goed.

Cody gaat ons vandaag weer aan de overwinning helpen.
Simons ipv Klaassen en De Roon ipv Koopmeinders en het was m.i. een stuk beter.
 
Het is ridicuul hoe die 3 potjes in kwalificatie waar hij excelleerde zo zwaar wegen ten opzichte van Gakpo die week in week uit presteert. Maar hetzelfde gevoel heb ik bij Xavi Simons. Zeker, Klaassen zal zijn goaltjes wel maken, maar hij is gewoon een bankzitter van Ajax. Xavi Simons een van de bepalende spelers bij ons. Tja, zeg het maar. Ik denk niet dat je met Klaassen op 10 wereldkampioen wordt, Xavi Simons ook niet per sé maar lijkt me een veel logischere keuze.
Bij Klaassen kan je nog beargumenteren dat ervaring hier ook van belang is waardoor je kiest voor Klaassen ipv Simons.
 
Sta er ook wel van te kijken dat De Vrij niet genoemd wordt als optie. De Ligt te licht bevonden. Timber hopeloos uit vorm bij Ajax. Dan is De Vrij een prima alternatief toch?
 
Bij Klaassen kan je nog beargumenteren dat ervaring hier ook van belang is waardoor je kiest voor Klaassen ipv Simons.

Ik vind als je ambitie is om wereldkampioen te worden je niet met Klaassen op 10 kan spelen. Is voor de Eredivisie + een goede speler. Een beetje een verbeterde versie van Guus Til. Het is vooral het gebrek aan durf om zo'n jonge jongen in de basis te zetten. Een beetje zoals RVN tegen de Rangers. Maar zoals Noppert afgelopen week treffend zei: als je ze de kans niet geeft die ervaring op te doen dan krijgen ze nooit die ervaring. Ik vind het echt een onbegrijpelijke keuze.
 
Wat een droplul die Marco, niet weten wat v Gaal met zijn spelers afspreekt maar wel stellen dat als Koopmeinders de bal gaat halen hij zich niet aan de afspraken haalt en Frenkie dwars zou zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan