Wereldkampioenschap 2022

Canada heeft slechts 1 Penalty gekregen en die werd gemist.
Ze hadden nog 2 zuivere Penalty's moeten krijgen. Beide keren werd het waardeloos beoordeeld door de scheidsrechter en de VAR.
België heeft de overwinning cadeau gekregen.
 
Heel even dacht ik dat Obispo bij die Manschaft speelt toen ik hun elftal foto zag.
 
Als je geen zin hebt in een persco fake dan een buikloopje ofzo

Wat een clown. Ik was nooit echt fan van zijn persoon (ook niet bij ons) maar sinds hij Ajacied is, is hij gewoon echt zum kotsen. Zou daar nou echt zo’n apenrots cultuur zijn dat dat die gastjes zo onuitstaanbaar worden? Of is het toeval dat er zoveel van dit soort daar rondlopen?
 
Niet heel verrassend toch? Volgens mij heeft Bergwijn nog nooit ook maar 1 zinnig woord gezegd in een interview...
 
Niet heel verrassend toch? Volgens mij heeft Bergwijn nog nooit ook maar 1 zinnig woord gezegd in een interview...

Je zou toch zeggen dat op zijn minst de oranje perschef hiervan op de hoogte is en het meenemen van Bergwijn naar persco's boycot
 
Je zou toch zeggen dat op zijn minst de oranje perschef hiervan op de hoogte is en het meenemen van Bergwijn naar persco's boycot

Ja klopt, maar ik zou ook echt als journalist weigeren om Bergwijn een vraag te stellen... die interviews van hem na een eredivisiewedstrijd zijn ook altijd zo tenenkrommens slecht. Daar wil je als journalist dan toch geen moeite in steken lijkt me :S:
 
Slavenarbeid klopt niet. Het is arbeid onder slechte omstandigheden maar dat geldt in grote delen van de wereld en in Qatar is het stukken beter dan in Nepal en Bangladesh, anders zouden ze niet huis en haard verlaten om er te gaan werken. Wil je dit aan de kaak stellen? Prima, maar vergeet niet dat Europa verantwoordelijk is voor erbarmelijke omstandigheden en kinderarbeid als het gaat om textielproductie en fruittteelt uitbesteden Pakistan, China etc en daar is zelfs kinderarbeid in het spel!

Steekpenningen is niet bewezen verklaard anders zou het wk daar geen doorgang mogen hebben maar gezien reputatie fifa en dat de meeste wk's zo zijn verkregen kun je dat niet uitsluiten.

Laatste punt ben ik het met je eens maar waarom na '94 alweer wk toekennen aan Amerika waar voetbal een meisjessport is?

Gaan Europese landen ook een band dragen voor moeders met een abortuswens tijdens wk VS?

Het gaat mij er niet om dat er misstanden aan de kaak gesteld worden maar de hooghartige en arrogante wijze waarop dit gebeurd door landen met heel veel boter op hun kop.

Nog een aanvulling: Israël host wk schaken in bezet palestijns gebied en hier is nul ophef over. Waar zijn alle krokodillentranen? Precies. Het gaat niet om mensenrechten. Het gaat erom dat er zich gelegenheid aandient om een Islamitisch land aan te pakken


De Nederlandse schaakbond noemt officieel erkend palestijns gebied door de vn gewoon Israël. En dan verbaasd zijn dat er anti westerse sentimenten ontstaan. Ik kan er al niet tegen terwijl ik een geboren Nederlander ben, laat staan die mensen in het Middenoosten
 
Laatst bewerkt:
Nog een aanvulling: Israël host wk schaken in bezet palestijns gebied en hier is nul ophef over. Waar zijn alle krokodillentranen? Precies. Het gaat niet om mensenrechten. Het gaat erom dat er zich gelegenheid aandient om een Islamitisch land aan te pakken


De Nederlandse schaakbond noemt officieel erkend palestijns gebied door de vn gewoon Israël. En dan verbaasd zijn dat er anti westerse sentimenten ontstaan. Ik kan er al niet tegen terwijl ik een geboren Nederlander ben, laat staan die mensen in het Middenoosten
Het is me wat hè, met al dat geschaak. De hele tijd dat strategische denken. Man, je zou er moe van worden.

Geintje Retro, ben het wel met je eens dat er regelmatig met 2 maten gemeten wordt en dat mensen boter op hun hoofd hebben. Ik heb alleen niet de illusie dat dat helemaal zal verdwijnen. Wat jij hier nu doet is het maximaal haalbare: communiceren.

Maar ook: het aan de kaak stellen van misstanden en het laten zien dat gays anno 2022 nog altijd niet overal geaccepteerd worden, is verdrietig maar helaas wel nodig.
 
Nog een aanvulling: Israël host wk schaken in bezet palestijns gebied en hier is nul ophef over. Waar zijn alle krokodillentranen? Precies. Het gaat niet om mensenrechten. Het gaat erom dat er zich gelegenheid aandient om een Islamitisch land aan te pakken


De Nederlandse schaakbond noemt officieel erkend palestijns gebied door de vn gewoon Israël. En dan verbaasd zijn dat er anti westerse sentimenten ontstaan. Ik kan er al niet tegen terwijl ik een geboren Nederlander ben, laat staan die mensen in het Middenoosten
0 ophef en dan met een artikel aankomen dat het aan de kaak stelt... verder is het toch niet heel vreemd dat zaken rondom voetbal meer aandacht krijgen dan schaken.
 
Het is me wat hè, met al dat geschaak. De hele tijd dat strategische denken. Man, je zou er moe van worden.

Geintje Retro, ben het wel met je eens dat er regelmatig met 2 maten gemeten wordt en dat mensen boter op hun hoofd hebben. Ik heb alleen niet de illusie dat dat helemaal zal verdwijnen. Wat jij hier nu doet is het maximaal haalbare: communiceren.

Maar ook: het aan de kaak stellen van misstanden en het laten zien dat gays anno 2022 nog altijd niet overal geaccepteerd worden, is verdrietig maar helaas wel nodig.

Nee schaken is niet vermoeiend. Het is een hartstikke gezellig spel. Geen reden om mensenrechten bij te betrekken. Is niet zo gezellig. Voetbal daarentegen is oorlog. Dus laten we die moorkoppen een poepie ruiken...

Kafala noemen ze het, toch? Ik meen dat dat wel neigt naar slavernij light?

Het is betaalde arbeid. Ik zie de link met slavernij niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan