Wereldkampioenschap 2022

Niemand is jou een onderbouwing verschuldigd. Je zegt zelf dat het voldoende onderbouwing is omdat God het zegt. Voor mij is het voldoende omdat ik dat nou eenmaal zo vind. En ik denk dat de meeste er zo over denken.

Om een vergelijk te trekken: hoe zou jij reageren als ik zou zeggen dat ik [X] nou eenmaal zo vind omdat de kerstman dit heeft verteld? Zo komt het op mij over als je zegt dat God dit nou eenmaal zo wil.
Ik ga altijd uit van wat de smurfen mij vertellen.. die komen drie keer per week door de waterkraan..
 
Ik vind dat je wel erg ver gaat in je missie om te beargumenteren waarom jij homofilie slecht vindt. Je vergelijk met pedofilie slaat ook op niets.

Heel erg simpel: een pedofiel die handelt naar zijn gevoelens doet dit met een KIND die hier zelf geen toestemming voor kan geven. Seks met een KIND hoort NIET.

Wat 2 VOLWASSENEN doen met elkaar moeten ze helemaal zelf weten en dan vind ik het enorm misplaatst om dat af te keuren.

Ik word hier langzaamaan wel een beetje boos om moet ik zeggen. Kan me niet schelen welke God jou wat vertelt maar hier in Nederland wordt iedereen gewoon in zijn waarde gelaten.
Ik herhaal al meerdere keren waar de vergelijking tussen zowel homosexualiteit als heterosexualiteit (in deze vergelijking inwisselbaar) begint en ophoudt met pedofilie. Het lijkt alsof je het niet wilt lezen.

Waarom krijg ik geen reprimande van jou namens de heteroseksuelen dat ik pedofilie vergelijk met heterosexualiteit?

Nogmaals en ik blijf mezelf herhalen: homofilie en pedofilie zijn anders als het gaat om machtsverhouding. Volwassen mannen gaan beide akkoord en zijn oud genoeg om voor hun zelf te beslissen. Dus op dit punt zijn ze NIET te vergelijken. En dat doe ik ook niet.

Waar ik heterosexualiteit/homosexualiteit vergelijk met pedofilie is sec, alleen, uitsluitend, louter en exclusief (voor de mensen die geen begrijpend lezen op de basisschool hebben gehad) is het morele argument: ik voel me aangetrokken tot hetzelfde/andere/minderjarige geslacht en omdat ik dit voel moet het dus natuurlijk zijn.

Nou begin je mij boos te maken. Als je na deze uitleg nog steeds iets anders in leest dan wat ik hierboven beschrijf dan is dat gewoon moedwillig en houdt voor mij direct de discussie op.

Ik vind het interessant om homosexualiteit en moraliteit buiten religie op respectvolle wijze te bespreken maar als er moedwillig bij elkaar van alles in de schoenen geschoven wordt dan houdt de discussie op
 
Ik herhaal al meerdere keren waar de vergelijking tussen zowel homosexualiteit als heterosexualiteit (in deze vergelijking inwisselbaar) begint en ophoudt met pedofilie. Het lijkt alsof je het niet wilt lezen.

Waarom krijg ik geen reprimande van jou namens de heteroseksuelen dat ik pedofilie vergelijk met heterosexualiteit?

Nogmaals en ik blijf mezelf herhalen: homofilie en pedofilie zijn anders als het gaat om machtsverhouding. Volwassen mannen gaan beide akkoord en zijn oud genoeg om voor hun zelf te beslissen. Dus op dit punt zijn ze NIET te vergelijken. En dat doe ik ook niet.

Waar ik heterosexualiteit/homosexualiteit vergelijk met pedofilie is sec, alleen, uitsluitend, louter en exclusief (voor de mensen die geen begrijpend lezen op de basisschool hebben gehad) is het morele argument: ik voel me aangetrokken tot hetzelfde/andere/minderjarige geslacht en omdat ik dit voel moet het dus natuurlijk zijn.

Nou begin je mij boos te maken. Als je na deze uitleg nog steeds iets anders in leest dan wat ik hierboven beschrijf dan is dat gewoon moedwillig en houdt voor mij direct de discussie op.

Ik vind het interessant om homosexualiteit en moraliteit buiten religie op respectvolle wijze te bespreken maar als er moedwillig bij elkaar van alles in de schoenen geschoven wordt dan houdt de discussie op
Omdat moraliteit bij homoseksualiteit helemaal niet ter sprake hoeft te komen. Waarom moeten we in godsnaam verantwoorden waarom homoseksualiteit NIET verkeerd is? Dat slaat helemaal nergens op.
 
One love, one heart
Let's get together and feel all right
Hear the children cryin' (one love)
Hear the children cryin' (one heart)
Sayin' give thanks and praise to the Lord and I will feel all right
Sayin' let's get together and feel all right
Let them all pass all their dirty remarks (one love)
There is one question I'd really love to ask (one heart)
Is there a place for the hopeless sinners
Who has hurt all mankind just to save his own beliefs?
One love, what about the one heart, one heart
What about, people, let's get together and feel all right
As it was in the beginning (one love)
So shall it be in the end (one heart)
All right! Give thanks and praise to the Lord and I will feel all right
Let's get together and feel all right, one more thing
Let's get together to fight this Holy Armagiddyon (one love)
So when the Man comes there will be no, no doom (one song)
Have pity on those whose chances grows t'inner
There ain't no hiding place from the Father of Creation
Sayin', one love, what about the one heart? (one heart)
What about the, let's get together and feel all right
I'm pleadin' to mankind (one love)
Oh, Lord (one heart) whoa
Give thanks and praise to the Lord and I will feel all right
Let's get together and feel all right
Give thanks and praise to the Lord and I will feel all right
Let's get together and feel all right

Songwriters: Bob Marley / Curtis Mayfield

:sleep:
 
Omdat moraliteit bij homoseksualiteit helemaal niet ter sprake hoeft te komen. Waarom moeten we in godsnaam verantwoorden waarom homoseksualiteit NIET verkeerd is? Dat slaat helemaal nergens op.
Dat is feitelijk onjuist. Zodra ik jou ga vragen waarom moraliteit wel ter sprake komt zodra het gaat over seksuele omgangsvormen die we als ongewenst beschouwen dan betrek je automatisch moraliteit in jouw verhaal. Je spreekt jezelf hier keihard tegen.
 
Aah ok, nu begrijp ik waar het mis is gegaan. Toen ik onderbouwde dat homosexualiteit schadelijke gevolgen kan hebben, was ik niet het standpunt van de Islam aan het verdedigen. Er staat daarover namelijk niets in de Koran. Net als bij verbod alcohol. Geen toelichting. Voor ons als moslims is het voldoende dat God het zo heeft bepaald. Dat is de essentie van Islam. Het betekent letterlijk overgave aan God.

Alleen als je God uit de picture houdt bij moraliteit, dan moet je wel als ongelovige met eigen verklaringen komen wat moreel goed is en fout. Een van de belangrijkste morele principes die daarbij aangevoerd worden is het harm principle van John Stuart Mill in zijn werk On Liberty. Dat was mijn vertrekpunt bij aanvoeren dat homoseksualiteit de test van dit principe niet doorstaat. Heb wat voorbeelden genoemd waarom. Overigens wat ik vergeten ben hierbij te benoemen is dat rectale penetratie (bij zowel man als vrouw) schade geeft, denk aan annale fissuren, bloedingen en zelfs in sommige gevallen disfunctionele kringspier waardoor ontlasting niet meer kan worden opgehouden. Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat het harm principle geen morele basis biedt voor homosexualiteit.

Dus moet er een andere verklaring komen. Zeg niet dat jij dit zegt, maar voor degenen die zeggen: er hoef geen verklaring te zijn. Dan mag dus praktisch alles wat de mens gelukkig maakt en dat zou zijn mijn pyromarokaanse vriend heel tof vinden, maar zo werkt het in de praktijk niet. Wat is dan de morele basis voor homoseksualiteit?

Waar jij aan refereert is niet helemaal juist omschreven. Het betreft een hadith (profetische overlevering) waarin de profeet vzmh zei: None of you will believe until you love for your brother what you love for yourself. Dus dat is vanuit het perspectief van een gelovige en een gelovige kan natuurlijk nooit iets voor zijjn broeder in het geloof of broeder in mensheid wensen wat tegen de Islam ingaat.

Jij zegt: "ik snap oprecht niet waarom religies niet geluk, liefde en eerlijk jezelf kunnen en durven zijn niet hoger op hun eigen agenda willen plaatsen". Dat doet de Islam ook (spreek even voor eigen geloof omdat ik voor anderen niet kan oordelen), alleen de wijze waarop dat gebeurt is door overgave aan God. Wie zich niet overgeeft aan God, geeft zich wel over aan iets anders, hetzij de eigen lusten, een loopbaan, een idool, drugs, geld, macht of wat dan ook wat die leegte kan opvullen in de zoektocht naar geluk en voldoening in het leven. Jij geeft er een andere invulling aan dan een gelovige. Het doel van mijn leven is niet het maximaliseren van plezier en geluk in dit leven (hedonistische leefstijl). Ik leef in mijn ogen voor een hoger doel.

Voor wat betreft kritiek op Qatar. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de slechte behandeling van arbeidsmigranten onacceptabel vind. Het is zelfs heel onislamitisch. Waar ik meer moeite mee had was dat Qatar al soevereine land met een moslimmeerderheid niet zelf mag beslissen om hun land te besturen naar Islamitische normen en waarden. Meeste boycotcampagnes en statements (one love) waren daar op gericht. Het andere waar ik moeite mee had was de disproportionaliteit van de reacties tov andere wk's.

Ik denk dat we elkaar heel goed kunnen vinden in jouw slotalinea. Ik ben erop tegen dat homo's worden geridiculiseerd, onderdrukt of nog erger geweld wordt aangedaan. Mijn geloof staat niets in de weg om een hele liefdevolle relatie te onderhouden met andersdenkenden.

Tot slot nog, laatst een hele interessant gesprek op YouTube bekeken tussen een transgender moslima en een Islamitische theoloog. Daar wordt transgenderness (als ik het zo goed zeg) en homosexualiteit vanuit sociale, biologische, psychologische en Islamitische perspectief besproken. Transgender moslima is slechts 17 jaar en staat behoorlijk haar vrouwtje:


God's void can not be left empty. And it is usually filled with an human construction. Be it a leader or even an ideology. Coming from humans it is, therefore, imperfect and sinful.
 
.
Dat is feitelijk onjuist. Zodra ik jou ga vragen waarom moraliteit wel ter sprake komt zodra het gaat over seksuele omgangsvormen die we als ongewenst beschouwen dan betrek je automatisch moraliteit in jouw verhaal. Je spreekt jezelf hier keihard tegen.
Waarom moeten we uitleggen dat homosexualiteit niet verkeerd is, dat was de vraag.
Dus Waarom?
 
Dat is feitelijk onjuist. Zodra ik jou ga vragen waarom moraliteit wel ter sprake komt zodra het gaat over seksuele omgangsvormen die we als ongewenst beschouwen dan betrek je automatisch moraliteit in jouw verhaal. Je spreekt jezelf hier keihard tegen.
Gaan we de moraliteit ook discussieren mbt de Islam? Of moraliteit bij heteroseksuelen? Of moraliteit bij een blikje energy kopen in de supermarkt?
 
Gaan we de moraliteit ook discussieren mbt de Islam? Of moraliteit bij heteroseksuelen? Of moraliteit bij een blikje energy kopen in de supermarkt?
Wat is het criterium voor jou om moraliteit wel in een discussie te betrekken? Incest is denk ik een voorbeeld waarbij je dat wel zou doen toch?
 
Wat is het criterium voor jou om moraliteit wel in een discussie te betrekken? Incest is denk ik een voorbeeld waarbij je dat wel zou doen toch?
Ja, omdat bij incest de kans stukken groter is dat het kind wordt geboren met een beperking. Bij pedofilie omdat seks met een kind schade toebrengt aan het kind zonder dat het kind er toestemming voor geeft.

Incest en pedofilie is niet voor niets illegaal. En datzelfde geldt voor homoseksualiteit. Het is niet voor niets legaal. Niemand die er minder van wordt wanneer een persoon homoseksueel is.

Om duidelijkheid te geven hoe deze discussie voor mij aanvoelt: het zou hetzelfde aanvoelen als we een discussie zouden voeren waarom racisme WEL toegestaan moet zijn.
 
Gaan we de moraliteit ook discussieren mbt de Islam? Of moraliteit bij heteroseksuelen? Of moraliteit bij een blikje energy kopen in de supermarkt?
Nou, ik kreeg dat als argument naar m'n oren toen ik durfde te zeggen dat hetero mannen zich niet kunnen inleven in homo's. De islam bekritiseren en de katteklauwtjes komen tevoorschijn.

Dus dragen we maar fluwelen handschoentjes..
 
Ik weet niet wat er aan de hand is maar lijkt alsof bij mij een bug zit in forum. Als ik iemand quote en eronder wil reageren dan verspringt mijn cursor in de quote en type ik in het grijze vlak van de quote. Iemand weleens eerder gehad en wat is de oplossing?
 
Ik weet niet wat er aan de hand is maar lijkt alsof bij mij een bug zit in forum. Als ik iemand quote en eronder wil reageren dan verspringt mijn cursor in de quote en type ik in het grijze vlak van de quote. Iemand weleens eerder gehad en wat is de oplossing?
Cursor aan het einde van de quote zetten en dan een enter. Op de telefoon typ ik erna in het zwart (dark mode forum ftw)

Op de PC geen idee. Wellicht werkt hetzelfde
 
Als we het daar toch over hebben. Stop met multi quoten en quote mij even apart. Op een telefoon drie pagina's aan reacties aan anderen weghalen om het een beetje in te dammen qua tekst is ook geen pretje.
 
Eh, ik zei niks over incest..
Bedoel
Duidelijk is dat er nog genoeg werk is mbt homo emancipatie. Nu weet ik weer waarom ik atheïst ben en progressief..
En we zitten ondertussen in 2022.. het lijkt wel 1953. Omg
Je
Aldus diegene die mij constant out of context quote 🤔
Zoiets
Ik ga altijd uit van wat de smurfen mij vertellen.. die komen drie keer per week door de waterkraan..
?
.

Waarom moeten we uitleggen dat homosexualiteit niet verkeerd is, dat was de vraag.
Dus Waarom?
Of
Nou, ik kreeg dat als argument naar m'n oren toen ik durfde te zeggen dat hetero mannen zich niet kunnen inleven in homo's. De islam bekritiseren en de katteklauwtjes komen tevoorschijn.

Dus dragen we maar fluwelen handschoentjes..
Is
Als we het daar toch over hebben. Stop met multi quoten en quote mij even apart. Op een telefoon drie pagina's aan reacties aan anderen weghalen om het een beetje in te dammen qua tekst is ook geen pretje.
Dit ook niet alles?
 
ParDeTetasSLB "I just came here to say the argentinian goalkeeper is a cunt and out of nowhere we are discussing the basis for morality"

😂Read the first pages of the topic. It always has been about morality because of Qatar. Discussion about WC matches were a bit off topic I have to admit
 
Jur 1913 ik snap hoe het quoten werkt (zie vorige post) maar hij is bij mij heel raar aan het doen
Ja ik dacht dat dat was wat je bedoelde. Dat je de cursor in het grijze gebied hebt en dat je hem niet naar het zwarte krijgt zegmaar.

Bij mij is dat op te lossen door de cursor aan het eind van de quote te zetten en dan een enter. Dan springt de cursor buiten de quote

Anders weet ik niet wat je bedoelt
 
Nee bij mij springt cursor naar het midden van de quote en type ik dus middenin de quote. Is toch niet een moderator aan het messen met mijn account 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan