Wedstrijden PSV O19 t/m PSV O9

En die Bars wordt dan gezien als een speler die het eerste niet gaat halen, dus wat zegt dit over de spelers die presteerden tijdens dit toernooi?
Wie ziet hem zo? Ik denk dat hij psv 1 wel gaat halen. Lastige is dat het sowieso moeilijk is om te voorspellen hoe ontwikkeling verloopt. Otten cup waar ik live groeneveld (danjuma) heb zien invallen als back breekt uiteindelijk door terwijl de zogenaamde sterren het niet hebben gered (laurissen en die Zweedse 10)
 
Gisteren hele dag niet thuis. Heb alle wedstrijden van psv in Otten Cup opgenomen en inmiddels terug gezien. Sluit me grotendeels aan bij conclusies Bas. Hier wat aanvullingen:

Het blijkt ingewikkeld te zijn om goede verdedigers te scouten, ook voor de jeugd. Het is echt droef gesteld met huidige defensie psv en het visitekaartje van de academy (o19) is zo mogelijk nog slechter.
- Waayers: zelden zo'n domme back gezien. Verdedigt door midden uit waardoor bijna goal valt. Maakt een onnodige overtreding in de 16 waardoor RBB op cruciaal moment penalty krijgt en op voorsprong komt. Als Uneken die goal niet erin kopte in slot wedstrijd dan was uitschakeling zijn fout geweest. Verder geen atletische vermogen of snelheid die je graag bij back ziet. Brenet was op die leeftijd 3 klassen beter.
- Van der plas. In begin Otten Cup wel gecharmeerd van hem. Zag hem wat leuke crossballen geven. Uiteindelijk blijkt hij defensief heel kwetsbaar te zijn. Maait over de bal waardoor het bijna 3-1 was RBB en over en uit. Daarnaast vind ik hem ook niet wendbaar.
- Van Hoogen. Vind ik te klein voor een cv. Stapte keer uit bij aanval Kopenhagen waardoor verdediging werd uitgespeeld een tegengoal inleidde
- Vd Riet hele matige back. Lijkt net alsof ie van de c junioren komt. Zowel aanvallend als verdedigend matig.
- Bos&Dogasan: weinig gezien om goed te kunnen beoordelen

Het moet toch mogelijk zijn om betere verdedigers te scouten? Zag bij tegenstanders grote cv's die ook aardig konden opbouwen.

Middenveld: in deze linie zie ik meer potentie. Alsof Brands stiekem hoofdscout is. :D

Vd Berg: maakte een redelijk goede indruk. Snap wel dat ze iets in hem zien. Jammer dat ze hem niet meer speelminuten hebben gegeven omdat aanvoerder Kuhns zo nodig moest spelen
Kuhns: vind ik de slechtste middenvelder deze Otten Cup. Zoveel balverlies en slechte keuzes.
Quispel: zijn voordeel zit hem met name in fysieke kracht maar voetballend en positioneel vond ik het niet denderend. Jammer dat vd Heuvel zich niet had kunnen laten zien op dit toernooi (net als land)
Raap: leuke voetballer maar zoals Bas terecht aangaf weinig dreiging van uit. Wil ik wel meer van zien
El Khaderi: leuke voetballer. Fel in de duels. Vaardig aan de bal. Wil ik meer van zien
Abed: na dramatische eerste wedstrijd waar alle ballen van zijn voeten sprongen heeft ie zich aardig hersteld. Had een keer een fantastische combinatie met bars wat leidde tot een grote kans voor Uneken. Speelde bij jpsv als buitenspeler maar dat zie ik niet in hem
Bawuah: ghanees, viel een keer best verdienstelijk in. Nam jammer genoeg weinig risico in zijn spel maar je zag dat ie wel kan voetballen een heeft fysieke kracht. Denk dat dit een van de stagiairs is vissers.

In de aanval hebben we ook aardig wat smaken lopen, maar eerste lofzang voor...

Bars: de man van de Otten Cup wat mij betreft. Steekt er met kop en schouders bovenuit. Ik herken wat bas zei over hem. In eerste wedstrijd wilde maar weinig lukken waardoor ik ook over hem ging twijfelen. Had in mijn notities staan: mist overzicht. Maar o boy, wat heeft hij mijn ongelijk bewezen. Juist overzicht is zijn sterke punt. Los van zijn fantastische dribbels, goals, crossballen had ie minimaal 4 assists op zijn naam moeten schrijven als Trenidad, Uneken, Houben en Van Duiven opgelegde passjes van hem hadden afgerond. En daarnaast is het gewoon een prachtige speler om naar te kijken qua motoriek. Jullie weten dat ik gecharmeerd ben van spelers met mooie motoriek. Speelt met borst vooruit, branie en staat mooi recht. Absoluut mijn favoriete speler momenteel uit de academy. Mag hopen dat ie tot 2030 wordt vastgelegd. En die goal tegen RBB, om te kwijlen. Dribbelt langs verdedigers alsof het pionnen zijn. Zoveel beheersing over zijn bewegingen. Gewoon wauw.

Ok, de rest volgt op afstand:
- Van Duiven: had een hele sterke invalbeurt tegen Kopenhagen. Vrije trap en koppen tegen lat. Daarna wat weggezakt. Voetballend vind ik hem niet zo sterk
- Uneken. Twijfel, twijfel. Fungeerde keer heel goed als aanspeelpunt. Schoot tegen de lat uit bijna onmogelijke hoek. Kopte heel knap en super belangrijke goal tegen rbb. Maar ook beetje statisch en lomp. Maar ik wil meer van hem zien
- Jager. Speelde heel sterke wedstrijd tegen Kopenhagen. Daarna weinig minuten mogen maken van trainer en daarin was hij onopvallend en keer ongelukkig. Tegen Kopenhagen liet hij zich makkelijk wegzetten waar uit gescoord werd. Hoop geen eendagsvlieg
- houben. One tricky pony dekt inderdaad precies de lading. Komt altijd naar binnen. Maakt nooit de actie. Weinig snelheid en heel slecht schot.
- zemuangana: 0 dreiging, 0 geslaagde acties
- trenidad idem
- Bouhoudane: was onzichtbaar deze Otten Cup helaas. Maar jongen is 15 jaar en super talentvol. Kan qua leeftijd over 3 jaar nog steeds meedoen met Otten Cup. Dus nog even geduld met hem. Commentator verwees naar omhaal Bouhoudane bij oranje tegen Portugal. Even opgezocht. Kijk van minuut 5.


Zemuangana, Houben en Trenidad (of is ie spits?) zijn de rechtsbuitens. Lijkt mij duidelijk dat voor deze positie psv flink moet doorselecteren.

Spitsen zit voorlopig wel goed met veel smaken: Uneken, van Duiven en Bouhoudane.

Linksbuiten: Bars en Jager. Top!

Keeper schiks is geschikt bevonden. Peersman gauw eruit peren.

Goede punten, kan me er grotendeels in vinden. Je ziet wel duidelijk dat er een groot leeftijdsverschil is in de spelers die uiteindelijk veel gespeeld hebben, van de 19- en 18-jarige Abed en Bars tot de 16-jarige Kuhn en natuurlijk nog Bouhoudane die aardig wat minuten heeft gemaakt. Daarom zijn Bars en Abed ook wel de jongens waarvan we wat meer mochten verwachten en die lieten ook duidelijk zien dat ze op dit moment de twee beste spelers van het team waren. Ik vind altijd pas dat je in Jong kan zien of het echt wat wordt, genoeg voorbeelden van spelers die het bijvoorbeeld in de Otten Cup goed deden waarvan we later niets meer hebben vernomen, zie de voorbeelden die je zelf al gaf. Daarom wordt dit vooral een belangrijk jaar voor jongens als Abed, Bars, Uneken en Schiks, die toch echt wel bij Jong moeten gaan laten zien dat ze PSV-1 potentie hebben dit seizoen. Op het moment krijgt Nassoh nog de voorkeur boven Bars, Van Duiven boven Uneken en Jevon Simons boven Abed dus dat wordt nog flink knokken voor deze spelers. Als je jonger kijkt, blijft het enorm koffiedik kijken. Spelers die je normaal gesproken tot de grootste talenten van de opleiding rekent (Bouhoudane, Kuhn, Van de Riet) vielen nauwelijks op of stelden zelfs een beetje teleur. Maar goed, ze zijn alle drie ook nog erg jong en moeten dit jaar veel minuten gaan maken en mooie dingen laten zien in de UEFA Youth League. Verdedigend vind ik het wel echt heel matig, lijkt ook dat er nauwelijks gescout wordt op gewoon fysiek sterke en snelle jongens, maar zelfs aan de bal vond ik Bos en Van der Plas erg matig. Misschien maar eens naar die bomen achterin bij RBB en Kopenhagen kijken. Genoeg werk aan de winkel in ieder geval komend seizoen.
 
Volgens mij is er geen stream van de wedstrijd, maar dit is wel een aparte manier om het te volgen. Zou in de toekomst AI een liveverslag om kunnen zetten in graphics en een gesproken verslag?


 
Volgens mij is er geen stream van de wedstrijd, maar dit is wel een aparte manier om het te volgen. Zou in de toekomst AI een liveverslag om kunnen zetten in graphics en een gesproken verslag?


Dangerous attack eindhoven. Eindigt helaas in een doeltrap.

Maar bijzonder ja, of AI de echte emotie er in kan leggen vraag ik mij af. Zoals een 'Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp' of een 'het is niet te geloven, PSV is landskampioen'.
 
Als ik doordenk in de trend van AI: stel dat je in de toekomst een op maat gegenereerd liveverslag kunt krijgen. Je kunt dan zelf instellen: taal, emotionaliteit, objectiviteit, humor, detail enzovoort...
 
Als ik doordenk in de trend van AI: stel dat je in de toekomst een op maat gegenereerd liveverslag kunt krijgen. Je kunt dan zelf instellen: taal, emotionaliteit, objectiviteit, humor, detail enzovoort...
Our club is doing well, they try to attack, but we have the best defenders. (Trump-modus)
 
Vroeger werden dit soort wedstrijden van Ajax toch op Ziggo uitgezonden? Of deden ze dat alleen omdat ze daar sponsor zijn van die club.
 
Terug
Bovenaan Onderaan