Wedstrijdchat Jong PSV

Toch is het schandalig dat we nu al een tijdje een verdediger met een martkwaarde van 18 miljoen in de KKD hebben spelen. Ik snap dat dit soort spelers ook van hun blessure terug moeten kunnen komen, maar dit lijkt me toch niet helemaal de manier.
Het gaat om de leeftijd, toch? En blijkbaar niet goed genoeg voor PSV 1.

Straks JPSV tegen Cambuur met als opstelling iets in de trend van:

Schiks
Van de Blaak - Bella-Kotchap - Dams - Jansen
Land - Egan-Riley - Nassoh
Simons - Uneken - Bars

Verrassend veel verdedigende spelers in de basis. Als we niet met 5 verdedigers spelen verwacht ik Egan-Riley of Dams op 6. Ik had zelf graag Land op 6 en Abed op 10 gezien, maar ik denk dat Lucius toch wat meer verdedigende zekerheid wil. Ook benieuwd naar Vd Blaak op rechtsback, het lijkt me niet echt iets waar hij de kwaliteiten voor heeft maar goed.

Mooie actie van Land hoor die ruimte creëert voor Simons, die schiet hem volgens mij niet eens zo heel goed in maar toch.

2-0 heerlijke pass van Simons op Jansen die de bal perfect voorlegt zodat Uneken kan scoren, kijken of ze in de laatste 15 minuten de 0 kunnen houden nu.

Edit: niet dus :lmao:

Land masterclass, mooie dribbels en goed het spel verlegt de hele wedstrijd. Ik vond Egan-Riley op 6 ook heel goed spelen. Verder wat goede flitsen van Jevon Simons en een paar goede reddingen van Schiks in de eerste helft. Prima overwinning.

Het was niet slecht wat ze op de mat legden, ondanks dat de mat wel slecht was. Valt me alleen wel op dat ze aanvallend heel vaak van de bal gelopen worden door een tegenstander die ze inhaalt; stukje coaching ontbreekt daar nog.

Tja, en dat zou ik te kijken en om nu te zeggen dat er dan echt spelers bovenuit steken. Af en toe zie ik wat aardigs. Vaak Nassoh of Land. Soms Simons of Bars. Die Bella-Kotchap slaagt er wederom niet in om een soevereine partij neer te zetten.

Terug
Bovenaan Onderaan