Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Wil best kleur bekennen, maar niet iedere partij laat zich in links/rechts indelen. Misschien ff een overzichtje waar je iedere partij dan ziet in deze verdeling?Het leek me interessant om te weten wat de politieke voorkeur van het forum is, dus bij deze een poll. Het gaat hier om de verkiezingen voor de 2e kamer.
De antwoorden zijn niet publiek, dus schroom niet je stem uit te brengen. Elke stem telt!
Aanvallende middenvelder
Wil best kleur bekennen, maar niet iedere partij laat zich in links/rechts indelen. Misschien ff een overzichtje waar je iedere partij dan ziet in deze verdeling?
Brands? Is that you?Aanvallende middenvelder
Ligt eraan. Willen we weten wat mensen stemmen of hun voorkeur. Ik zie mezelf rechts progressief. Daar komt VVD/D66 het dichtste in de buurt.Wil best kleur bekennen, maar niet iedere partij laat zich in links/rechts indelen. Misschien ff een overzichtje waar je iedere partij dan ziet in deze verdeling?
Alleen zie jij dus D66 als rechts, maar zijn er hier sujetten die bij rechts meteen schuimbekkend aan de FvD denkenIk zou hem zelf indelen als
Links progresief
Links conservatief
Midden
Rechts progresief
Rechts conservatief.
Ik vind namelijk links en rechts eigenlijk maar een half plaatje schetsen. Maar goed dan kun je het nog heel erg onderverdelen.
Ligt eraan. Willen we weten wat mensen stemmen of hun voorkeur. Ik zie mezelf rechts progressief. Daar komt VVD/D66 het dichtste in de buurt.
Ik sta net zo ver af van een FvD als van een SP om even te voorbeelden te noemen.
PVV noemt zichzelf rechts. Maar dat vinden ze vooral een leuke term om te roepen en omdat deze gecombineerd word met een streng asielbeleid Hun beleid zelf is vrij wisselend.
Ik Denk te weten waar jij op stemt...Partijpolitieke systeem is ook wel zo oud als de weg naar Rome. We hebben niets beters kunnen bedenken. Denk dat er maar weinig mensen zien die zich volledig kunnen vinden in het gehele partijprogramma van hun voorkeurspartij. Law & order ben ik rechts. Klimaat: links. Gezin & moraliteit: rechts. Sociaal-economisch: midden-links. Er is geen één partij die mij goed vertegenwoordigd. Denk is wel een partij die zorgt dat een aantal voor mij belangrijke issue's worden besproken in Tweede Kamer als het gaat om beknotten rechten van moslims om hun religie vrij uit te oefenen en de bezetting van Palestina (al heb je ook een aantal andere partijen gelukkig die zich steeds meer laten horen). Ipv op poppetjes/partijen stemmen, zou ik liever willen dat we zelf een bestuursprogramma mogen bepalen bestaande uit iets van 10 thema's. Vervolgens daar een zakenkabinet opzetten om het tot uitvoer te brengen. En een Eerste Kamer die toetst op rechtmatigheid. Cut out the middle man.
En nu sta ik officieel bij de AIVD geregistreerd als gevaar voor de democratie![]()
Beter idee. De discussie links rechts is onzuiver:Ik kan ook nog een opvolgpoll doen met simpelweg alle partijen...
Tip: stem dan progressief links.Progressief rechts, maar staat er helaas niet tussen en is ook niet echt een partij voor![]()
Eigenlijk wel, gezien de verkiezingsuitslagen sinds de prehistorie.Goh links die dik voor staat, verassend hoor![]()