VVV-Venlo - PSV | Zondag 17 maart | Eindstand 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
sBDgEkC.png

Onderlinge ontmoetingen
• PSV is momenteel 30 Eredivisie-duels met VVV-Venlo ongeslagen (W25-G5-V0). De laatste nederlaag dateert van 12 september 1976, toen PSV in Venlo met 2-0 onderuit ging. Mikan Jovanovic en Stefan Kurcinac maakten de goals.
• Deze reeks van 30 Eredivisie-duels met VVV zonder nederlaag is een gedeeld clubrecord voor PSV. Tussen 1993 en 2007 bleef PSV eveneens 30 Eredivisie-wedstrijden ongeslagen tegen FC Utrecht.
• De laatste keer dat VVV een competitienederlaag tegen PSV voorkwam, was op 11 september 2011 toen de ontmoeting in De Koel in een 3-3 gelijkspel eindigde. Na een 0-2 stand bij rust kwam VVV na de pauze via Ferry de Regt, Uche Nwofor en Maya Yoshida op een 3-2 voorsprong. Wilfred Bouma bezorgde PSV een kwartier voor tijd echter alsnog een punt.
• PSV won zijn laatste 6 Eredivisie-duels met VVV en hield in 5 van deze 6 wedstrijden het doel schoon. In deze reeks behaalde PSV alleen op 15 oktober 2017 geen clean sheet tegen de ploeg uit Venlo (2-5 zege).

VVV-Venlo
· VVV won afgelopen speelronde thuis met 1-0 van Excelsior en maakte daarmee een einde aan een reeks van 3 Eredivisie-nederlagen op rij.
· VVV boekte 6 van zijn laatste 7 Eredivisie-overwinningen in De Koel. De enige uitzege in deze reeks dateert van 19 januari op bezoek bij ADO (2-4).
· In totaal won VVV dit Eredivisie-seizoen 6 thuisduels, net zo veel als in de laatste 2 seizoenen op het hoogste niveau bij elkaar. De laatste keer dat VVV meer dan 6 thuisduels won in een Eredivisie-seizoen was in 2011/2012 (8).
· Alleen Heracles (11 - 9 benut) kreeg dit Eredivisie-seizoen meer strafschoppen tegen dan VVV (8 - 8 benut).
· VVV heeft dit Eredivisie-seizoen procentueel gezien gemiddeld het minste balbezit van alle ploegen (41%). VVV won geen van de 3 Eredivisie-duels waarin het méér balbezit had dan zijn tegenstander (W0-G1-V2).
· Peniel Mlapa is dit Eredivisie-seizoen topscorer van VVV met 10 goals. De laatste speler van VVV met meer doelpunten in een Eredivisie-seizoen was Ruud Boymans in 2010/2011 (11 goals).
· De laatste Duitser met meer dan 10 doelpunten in een Eredivisie-seizoen was Mark Uth voor sc Heerenveen in 2014/2015 (15 goals).
· Peter van Ooijen debuteerde op 2 november 2013 namens PSV in de Eredivisie. De wedstrijd tegen PEC (1-1) was zijn enige competitieduel in het shirt van de Eindhovenaren.
· Maurice Steijn verloor als trainer al zijn 9 Eredivisie-duels met PSV (6 met ADO, 3 met VVV). Geen enkele andere trainer stond aan de leiding van meer Eredivisie-duels tegen PSV zonder ooit een punt te pakken.
· Peniel Mlapa (4), Danny Post (4) en Moreno Rutten (4) staan op scherp.
·
PSV
· Koploper PSV verloor dit Eredivisie-seizoen pas 1 keer (W20-G4-V1), op 2 december op bezoek bij Feyenoord (2-1).
· De laatste Eredivisie-club die na 26 speelronden minder dan 2 keer verloren had en toch geen kampioen werd, was PSV in 2009/2010 (1 nederlaag na 26 duels, FC Twente werd kampioen).
· PSV staat na 25 Eredivisie-duels op 64 punten. Nog nooit verspeelde een ploeg de landstitel in een seizoen waarin het na 26 wedstrijden op minimaal 67 punten stond (alle seizoenen omgerekend naar driepuntensysteem). Alle 13 keer werd de titel door de desbetreffende club uiteindelijk gepakt, waaronder 7 keer door PSV.
· PSV verspeelde in zijn 8 Eredivisie-duels na de winterstop al 8 punten (W4-G4-V0). De ploeg uit Eindhoven ging de winterstop in met slechts 3 verliespunten (W16-G0-V1).
· In de virtuele stand over alle Eredivisie-duels van na de winterstop staat PSV met 16 punten op plek 3 achter FC Groningen (17) en AZ (19).
· PSV kreeg in zijn 8 Eredivisie-wedstrijden in 2019 al net zo veel goals tegen als in de 17 speelrondes voor de winterstop (8 om 8).
· PSV maakte dit seizoen al 9 goals in de 90e minuut of later. Alleen PSV zelf in 2014/2015 (10) maakte ooit in een Eredivisie-seizoen meer dan 9 doelpunten in de slotminuut plus blessuretijd.
· PSV maakte dit Eredivisie-seizoen al 24 goals in het laatste kwartier, meer dan elke andere ploeg. Hekkensluiter NAC was dit Eredivisie-seizoen in totaal pas 23 keer trefzeker in de gehele wedstrijd.
· Luuk de Jong is dit seizoen topscorer van de Eredivisie met 21 goals. Alleen in 2015/2016 (26 namens PSV) en 2011/2012 (25 voor FC Twente) maakte De Jong meer dan 21 Eredivisie-goals. Nog nooit eindigde De Jong een Eredivisie-seizoen als topscorer.
· In totaal maakte De Jong al 128 Eredivisie-doelpunten en staat daarmee op gelijke hoogte met Marco van Basten op de eeuwige topscorerslijst. De Jong heeft nog 1 goal nodig om Ove Kindvall (129) te evenaren.
· Van zijn 128 Eredivisie-goals maakte De Jong er 49 met het hoofd. Sinds 2008/2009, het seizoen waarin De Jong debuteerde in de Eredivisie, maakte geen enkele andere speler meer dan 24 kopgoals (Mike Havenaar 24 namens ADO en Vitesse).
· Steven Bergwijn (12) gaf dit Eredivisie-seizoen de meeste assists. Steven Berghuis (Feyenoord) volgt met 11 assists.
· Alleen op Mark Diemers (84) werden dit Eredivisie-seizoen meer overtredingen begaan dan op Hirving Lozano (58).
· In totaal werden dit Eredivisie-seizoen 21 overtredingen op Lozano bestraft met een gele of rode kaart, een seizoensrecord (14 op Diemers).
· Nick Viergever kan zijn 250e Eredivisie-wedstrijd spelen. Hij speelde zijn eerste 249 voor AZ (110), Ajax (84), Sparta (30) en PSV (25). Viergever heeft nog 1 doelpunt nodig om zijn meest productieve Eredivisie-seizoen te evenaren: 3 goals voor AZ in 2013/2014.
· Hirving Lozano is terug van zijn schorsing. Steven Bergwijn (4) staat op scherp.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Snel beslissen en dan direct de sterkhouders wisselen, voordat ze hun poten breken op dat knakenveld. We kunnen geen blessures gebruiken nu de beslissende fase in de competitie aanbreekt.

VVV is de club uit mijn geboortestad en ik draag ze nog altijd een warm hart toe. Maar als ze dat plastic veld met die gemalen autobanden niet snel vervangen door echt gras, mogen ze van mij degraderen.

1-4.
 
We scoren al behoorlijk moeizaam sinds de winterstop en dan staat er ook nog een geweldige keeper in het doel van VVV....dus een ruime uitslag voor PSV zal er helaas niet inzitten vrees ik. Uiteindelijk zal de verdediging van VVV toch bezwijken onder de aanvallende impulsen van PSV en ik voorspel een eindstand van 0-2. Het wordt een beetje een kopie van de wedstrijd tegen NAC....veel balbezit voor PSV, redelijk wat grote kansen, fantastisch keeperswerk van Unnerstall, maar uiteindelijk toch 0-2 .
 
We scoren al behoorlijk moeizaam sinds de winterstop en dan staat er ook nog een geweldige keeper in het doel van VVV....dus een ruime uitslag voor PSV zal er helaas niet inzitten vrees ik. Uiteindelijk zal de verdediging van VVV toch bezwijken onder de aanvallende impulsen van PSV en ik voorspel een eindstand van 0-2. Het wordt een beetje een kopie van de wedstrijd tegen NAC....veel balbezit voor PSV, redelijk wat grote kansen, fantastisch keeperswerk van Unnerstall, maar uiteindelijk toch 0-2 .
Maar wel eentje van ons. ;)
 
We scoren al behoorlijk moeizaam sinds de winterstop en dan staat er ook nog een geweldige keeper in het doel van VVV....dus een ruime uitslag voor PSV zal er helaas niet inzitten vrees ik. Uiteindelijk zal de verdediging van VVV toch bezwijken onder de aanvallende impulsen van PSV en ik voorspel een eindstand van 0-2. Het wordt een beetje een kopie van de wedstrijd tegen NAC....veel balbezit voor PSV, redelijk wat grote kansen, fantastisch keeperswerk van Unnerstall, maar uiteindelijk toch 0-2 .

Optimistisch. Ik voorzie puntverlies. Gelijkspel.
 
Misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

En niet alleen omdat het de eerstvolgende is ;) Maar omdat het een make-or-break is. Als je punten verliest in Venlo is het klaar. In die zin dat PSV dus na de winterstop geen enkele moeilijkere wedstrijd kan winnen. Dan ga je ook anders naar Ajax etc. Win je overtuigend dan zal de dip achter je zijn en kun je vol vertrouwen kijken naar AZ-Ajax en Ajax-PSV.
In analisten land wordt er al vanuit gegaan dat PSV in Venlo punten laat liggen. Dat is een voordeel.

Het vervelende is, als het fout gaat, dat je achteraf allemaal kunt concluderen dat van Bommel veel te weinig gebruik heeft gemaakt van de bank. Het altijd starten met dezelfde 11 was roofbouw op de jonge garde. En het resultaat zien we nu elke week. Er zit geen spankeling meer in Rosario, Dumfries, Hendrix, Angelino.

Aan de andere kant geven ze toch weinig doelpogingen weg. En dat is maar goed ook, want 50% van de ballen op goal gaan erin.
Ik hoop wel op een goede scheids/VAR want als het zo dicht bij elkaar ligt, kan elke beslissing in zo'n wedstrijd fataal zijn.

Even to the point. Sadilek laten beginnen voor Hendrix. Ook om hem voor Ajax-uit klaar te hebben. Hendrix verdedigt namelijk al maanden op een meter teveel. Heeft het gewoon niet. Is niet erg, goede reserve voor volgend jaar.
Blijf je Hendrix opstellen dan gaat het weer punten kosten. Niet alleen tegen Ajax.
Ook graag geen angstige uitspraakjes a la 'de tegenstander weet hoe wij spelen'. Gelul er wordt niet meer vooruit gespeeld door ons middenveld
Ontzettend jammer trouwens dat Guti nog steeds niet aan het (steeds) lagere niveau van Rosario kan tippen. Je zou zeggen er komt een moment dat ze even slecht zijn.

Dus we gaan voor de ommekeer. Alsof het seizoen nu pas begint. Alle energie erin.
 
Misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

En niet alleen omdat het de eerstvolgende is ;) Maar omdat het een make-or-break is. Als je punten verliest in Venlo is het klaar. In die zin dat PSV dus na de winterstop geen enkele moeilijkere wedstrijd kan winnen. Dan ga je ook anders naar Ajax etc. Win je overtuigend dan zal de dip achter je zijn en kun je vol vertrouwen kijken naar AZ-Ajax en Ajax-PSV.
In analisten land wordt er al vanuit gegaan dat PSV in Venlo punten laat liggen. Dat is een voordeel.

Het vervelende is, als het fout gaat, dat je achteraf allemaal kunt concluderen dat van Bommel veel te weinig gebruik heeft gemaakt van de bank. Het altijd starten met dezelfde 11 was roofbouw op de jonge garde. En het resultaat zien we nu elke week. Er zit geen spankeling meer in Rosario, Dumfries, Hendrix, Angelino.

Aan de andere kant geven ze toch weinig doelpogingen weg. En dat is maar goed ook, want 50% van de ballen op goal gaan erin.
Ik hoop wel op een goede scheids/VAR want als het zo dicht bij elkaar ligt, kan elke beslissing in zo'n wedstrijd fataal zijn.

Even to the point. Sadilek laten beginnen voor Hendrix. Ook om hem voor Ajax-uit klaar te hebben. Hendrix verdedigt namelijk al maanden op een meter teveel. Heeft het gewoon niet. Is niet erg, goede reserve voor volgend jaar.
Blijf je Hendrix opstellen dan gaat het weer punten kosten. Niet alleen tegen Ajax.
Ook graag geen angstige uitspraakjes a la 'de tegenstander weet hoe wij spelen'. Gelul er wordt niet meer vooruit gespeeld door ons middenveld
Ontzettend jammer trouwens dat Guti nog steeds niet aan het (steeds) lagere niveau van Rosario kan tippen. Je zou zeggen er komt een moment dat ze even slecht zijn.

Dus we gaan voor de ommekeer. Alsof het seizoen nu pas begint. Alle energie erin.

Hendrix is ook geen type verdediger maar een type afjager die nu dus op een compleet verkeerde positie wordt opgesteld door van Bommel. Rosario is te lief en onervaren om tijdens een gevaarlijke counter een overtreding te weten maken en zal, vanwege zijn rol als controllerende middenvelder, meer de ruimte moeten afdekken in plaats van mandekken. Als mandekker vind ik Rosario een sterke speler waarin veel potentie zit, maar samen met Hendrix zone dekken is... :zien:

Ik denk dat we wel aan Hendrix moeten vasthouden tegen Ajax, alleen al vanwege zijn karakter en ervaring. Sadilek heeft ook extreem veel pit, maar is nog te gretig en onbesuisd. Zie die sliding op de speler van NAC afgelopen weekend. Tegen Ajax krijg je daarvoor geel of met de verkeerde scheids/VAR zelfs rood. Sadilek jaagt ook graag, maar Ajax speelt de bal makkelijker rond. En met het statische spel van ons team verwacht ik dat Sadilek te vaak onbedacht gaat jagen, waardoor er grote gaten zullen vallen.

Het belangrijkste is dat we alle afstandsschoten weten te blokkeren. Mijn vertrouwen in Zoet is nul, zeker met die goal van Schöne twee jaar terug op mijn netvlies en die :braak: 1-0 van vorig jaar. Ik verwacht dat de flanken niet zoveel gevaar zullen opleveren en verwacht een puike partij van Dumfries, die ondanks zijn slechte vorm nog altijd sterk weet te verdedigen.
 
Geen zorgen dudes, zondag komt goed, er na is het klaar.

VVV - PSV 0-2
ajaks - PSV 3-1


-- einde van alles --
 
Iets met mentale klappen + de ander die met de week beter speelt, lijkt me vrij logisch puzzeltje.
Maar ik hoop dat ik het fout heb, maar ben bang dat het een zeer realistisch scenario is.
Wij maken ons pas zorgen wanneer je zegt dat PSV kampioen gaat worden ?
 
Wij maken ons pas zorgen wanneer je zegt dat PSV kampioen gaat worden ?

Als we zondag winnen en gelijk/winnen in de arena, ga ik constant roepen dat we kampioen worden. Maar aangezien elke concurrent van ajaks al bij voorbaat niet wilt voetballen gaan ze het dus alleen tegen ons moeilijk hebben. Rest geeft al op voor de aftrap al (n)

En aangezien zij thuis spelen, beter in de flow zijn En 200% gaan omdat ze moeten winnen, zie ik echt totaal geen hoop of reden dat wij er 3 of 1 punt uit slepen, zo ja is dat een wonder
 
Als we zondag winnen en gelijk/winnen in de arena, ga ik constant roepen dat we kampioen worden. Maar aangezien elke concurrent van ajaks al bij voorbaat niet wilt voetballen gaan ze het dus alleen tegen ons moeilijk hebben. Rest geeft al op voor de aftrap al (n)

En aangezien zij thuis spelen, beter in de flow zijn En 200% gaan omdat ze moeten winnen, zie ik echt totaal geen hoop of reden dat wij er 3 of 1 punt uit slepen, zo ja is dat een wonder

Denk dat je dit seizoen goed zit met je voorspelling.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan