"AZ was beter" altijd lachen. PSV was niet best nee, maar AZ heeft amper kansen gecreëerd. Dit zijn analisten die klaarkomen bij 60% balbezit en driehoekjes op het middenveld.
Nou ja mooi verzorgd voetbal is ook gewoon mooi om naar te kijken. En wat AZ deed, was ook niet a la Frank de Boer bij Ajax, balletjes breed en balletjes terug. Nee, ze wilden echt het tempo er in houden en walsten als het ware over ons middenveld heen. Alleen hebben ze te weinig kwaliteit in de voorhoede om ook echt iets te verrichten voorin. PSV speelde gewoon erg slecht hetgeen ook de trainer kennelijk vond, getuige zijn vele wissels vroeg in de wedstrijd. Dat het voor ons heerlijk is dat het alsnog 0-3 wordt, is iets anders. Die analisten delen deze emoties niet met ons.
 
Nou ja mooi verzorgd voetbal is ook gewoon mooi om naar te kijken. En wat AZ deed, was ook niet a la Frank de Boer bij Ajax, balletjes breed en balletjes terug. Nee, ze wilden echt het tempo er in houden en walsten als het ware over ons middenveld heen. Alleen hebben ze te weinig kwaliteit in de voorhoede om ook echt iets te verrichten voorin. PSV speelde gewoon erg slecht hetgeen ook de trainer kennelijk vond, getuige zijn vele wissels vroeg in de wedstrijd. Dat het voor ons heerlijk is dat het alsnog 0-3 wordt, is iets anders. Die analisten delen deze emoties niet met ons.
Ik vind Rafael wel altijd prettige analist trouwens. Bij Ibi heb ik het gevoel dat ie wrok koestert tegen PSV of zo.
 
Nou ja mooi verzorgd voetbal is ook gewoon mooi om naar te kijken. En wat AZ deed, was ook niet a la Frank de Boer bij Ajax, balletjes breed en balletjes terug. Nee, ze wilden echt het tempo er in houden en walsten als het ware over ons middenveld heen. Alleen hebben ze te weinig kwaliteit in de voorhoede om ook echt iets te verrichten voorin. PSV speelde gewoon erg slecht hetgeen ook de trainer kennelijk vond, getuige zijn vele wissels vroeg in de wedstrijd. Dat het voor ons heerlijk is dat het alsnog 0-3 wordt, is iets anders. Die analisten delen deze emoties niet met ons.
Eens maar ik vond AZ ook geen mooi voetbal spelen. Was op sommige punten wat slordiger. Wel 'mooier' dan psv deze wedstrijd. Maar goed dat maakt me niet uit met een 0 3 uit overwinning.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind Rafael wel altijd prettige analist trouwens. Bij Ibi heb ik het gevoel dat ie wrok koestert tegen PSV of zo.
Hmmm een wrok dat gevoel heb ik niet echt ik krijg altijd meer het gevoel dat hij over wilt laten komen dat hij geen PSV bril op heeft en daarom af en toe gekke dingen zegt maar aan de andere kant is hij soms ook juist heel positief over PSV.
 
Hmmm een wrok dat gevoel heb ik niet echt ik krijg altijd meer het gevoel dat hij over wilt laten komen dat hij geen PSV bril op heeft en daarom af en toe gekke dingen zegt maar aan de andere kant is hij soms ook juist heel positief over PSV.

Oke, ik zie het natuurlijk ook niet altijd, maar ik krijg altijd het gevoel dat hij wat negatiever is over PSV, maar dat wat jij zegt zou natuurlijk ook kunnen.
 
Oke, ik zie het natuurlijk ook niet altijd, maar ik krijg altijd het gevoel dat hij wat negatiever is over PSV, maar dat wat jij zegt zou natuurlijk ook kunnen.
Gisteren helmaal schunnig heeft geen eigen visie/analyse Perez na praten dat je Madueke gewoon 90 min moet laten staan en niet elke keer moet wisselen. Daarnaast ook de feiten verdraaien en uit zijn nek lullen en PSV trainer. Framen Bah 🤢 Vertrouwen bla bla bla wat een dombo zeg wat heb ik een schijt hekel aan ex spelers die je nest bevuilen, Wil ze wel eens horen als Madueke slecht speelt en nooit wisselt en je punten verliest dan moet de Trainer wel presteren en resultaten halen ect ect…..
 
Nou ja mooi verzorgd voetbal is ook gewoon mooi om naar te kijken. En wat AZ deed, was ook niet a la Frank de Boer bij Ajax, balletjes breed en balletjes terug. Nee, ze wilden echt het tempo er in houden en walsten als het ware over ons middenveld heen. Alleen hebben ze te weinig kwaliteit in de voorhoede om ook echt iets te verrichten voorin. PSV speelde gewoon erg slecht hetgeen ook de trainer kennelijk vond, getuige zijn vele wissels vroeg in de wedstrijd. Dat het voor ons heerlijk is dat het alsnog 0-3 wordt, is iets anders. Die analisten delen deze emoties niet met ons.
Helemaal eens, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk wel om de goals.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nou ja mooi verzorgd voetbal is ook gewoon mooi om naar te kijken. En wat AZ deed, was ook niet a la Frank de Boer bij Ajax, balletjes breed en balletjes terug. Nee, ze wilden echt het tempo er in houden en walsten als het ware over ons middenveld heen. Alleen hebben ze te weinig kwaliteit in de voorhoede om ook echt iets te verrichten voorin. PSV speelde gewoon erg slecht hetgeen ook de trainer kennelijk vond, getuige zijn vele wissels vroeg in de wedstrijd. Dat het voor ons heerlijk is dat het alsnog 0-3 wordt, is iets anders. Die analisten delen deze emoties niet met ons.
AZ heeft een heel matige ploeg. Gaat niet veel potten breken dit seizoen.
Dat ze van een slecht spelend PSV met 0-3 verliezen zegt genoeg.
De hele wedstrijd was op de goals na een groot foutenfestival van beide kanten.
 
Ik denk dat Ibi over het algemeen heel authentiek en onafhankelijk wil overkomen als analist. Hij zegt ook vaak dingen waar anderen even voor terug deinsden. Dat komt voor mij soms wat geforceerd over.
Echter denk ik dat je de uitzending niet hebt gezien gister: Ibi was alles behalve kritisch op herr Schmidt. Het enige wat hij zei was dat hij zich zorgen maakt om het steeds wisselen van een speler (Madueke) die juist vanaf de 70e minuut tegen zulke tegenstanders meer ruimte krijgt voor zijn acties en dat zoiets hem juist de mogelijkheid geeft om toe te slaan en aan zelfvertrouwen te doen. Die mening deel ik met hem en samen met mij vele anderen die vinden dat spelers als Madueke maar 1 moment nodig hebben om de wedstrijd voor je te beslissen. Die laat je altijd staan, omdat hij samen met Gakpo en Götze de creativiteit van je elftal vertegenwoordigt. Dan moet je als trainer minder kijken naar de gelopen kilometers of dat ie zich 3 x vast liep.
Ik denk dus dat je hier onnodig afgeeft op Ibi.
De gelopen kilometers zijn niet belangrijk. Als de trainers van Messi hiernaar hadden gekeken had hij geen enkele wedstrijd volledig gespeeld. :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik denk dat Ibi over het algemeen heel authentiek en onafhankelijk wil overkomen als analist. Hij zegt ook vaak dingen waar anderen even voor terug deinsden. Dat komt voor mij soms wat geforceerd over.
Echter denk ik dat je de uitzending niet hebt gezien gister: Ibi was alles behalve kritisch op herr Schmidt. Het enige wat hij zei was dat hij zich zorgen maakt om het steeds wisselen van een speler (Madueke) die juist vanaf de 70e minuut tegen zulke tegenstanders meer ruimte krijgt voor zijn acties en dat zoiets hem juist de mogelijkheid geeft om toe te slaan en aan zelfvertrouwen te doen. Die mening deel ik met hem en samen met mij vele anderen die vinden dat spelers als Madueke maar 1 moment nodig hebben om de wedstrijd voor je te beslissen. Die laat je altijd staan, omdat hij samen met Gakpo en Götze de creativiteit van je elftal vertegenwoordigt. Dan moet je als trainer minder kijken naar de gelopen kilometers of dat ie zich 3 x vast liep.
Ik denk dus dat je hier onnodig afgeeft op Ibi.
Ik vind de manier waarop wel een beetje opvallend om het te vergelijken met spelen met een kalasjnikov in de rug. Dat lijkt me wat overdreven. Een Ten Hag wisselt ook een Anthony gewoon rond de 60 minuut. Lijkt me horen bij een topclub.

Verder waren er meer redenatie voor de wissel van Madueke:
1. Het is gewoon een druk programma. Een 100% fitte Madueke kun je goed gebruiken tegen Real en Feyenoord. Dus begrijpelijk dat je voorzichtig bent met zulk soort jongens. Zeker als de back ups ook een goal kunnen maken.
2. Bij Madueke heb ik juist het gevoel dat hij of lekker in de wedstrijd zit (dan scoort hij vrij snel. Cambuur, Midgyland, Galatasaray) of het komt er sws niet uit. Ik denk dat Madueke 90 min tegen AZ had kunnen spelen en dat hij alsnog niet had gescoord. Laat hem dan maar gewoon rusten en richten op de volgende wedstrijden.
3. Het motiveert de wisselspelers (die bij blessures gewoon nodig zijn). Als Madueke (of iemand anders) slecht speelt dan krijg je gewoon een kans als wisselspeler. Ideaal om te grijpen. Als Schmidt nooit zou wisselen dan zou Ibi weer kritiek kunnen hebben dat spelers als Doan nooit een kans krijgen en dus niet genoeg ritme hebben om in te vallen als het echt nodig is (blessures).
4. Schmidt zijn taak is niet om Madueke heel veel zelfvertrouwen te geven en Madueke voor het hoogst mogelijke te verkopen. Schmidt is er om PSV kampioen te maken (gelukkig helpt een goede Madueke wel met een eventueel kampioenschap). In die zin hebben de wissels gescoord dus verloopt het plan.

Tuurlijk zijn het aannames en de ene keer is het beter om Madueke wel 90 min te laten spelen dan de andere keer niet. Maar in dit geval kwam het wel een beetje over als zoeken naar kritiek om ergens over te klagen. Zolang Schmidt het goed uitlegt aan de spelers is er niks mis mee om ze vroeg naar de kant te halen.
 
Laatst bewerkt:
Afellay voegt zelden wat toe, open deuren intrappen en alles op safe vertellen. Maar het ergste aan hem is dat hij zo slaapverwekkend is met zijn manier van praten, zoooooo sloom en rustig pff. Gelukkig duren zijn praatsessies nooit langer dan 8 seconde anders is iedereen in slaapgevallen die kijkt. :sleep:
 
Erger mij eigenlijk wel aan dat het doelpunt van Boscagli zo gedowngrade wordt. Het is niet dat hij hard tegen de bal aanloopt en zo met een zondagsschot scoort, dit is toch heel veel techniek en kunde. Zelden (of nooit) een dergelijk doelpunt gezien uit stand.

Vraag me af wat ze zouden zeggen als Gravenberch dit had gedaan, of ja ik weet het antwoord eigenlijk al.
 
Erger mij eigenlijk wel aan dat het doelpunt van Boscagli zo gedowngrade wordt. Het is niet dat hij hard tegen de bal aanloopt en zo met een zondagsschot scoort, dit is toch heel veel techniek en kunde. Zelden (of nooit) een dergelijk doelpunt gezien uit stand.

Vraag me af wat ze zouden zeggen als Gravenberch dit had gedaan, of ja ik weet het antwoord eigenlijk al.
Boscali heeft ook echt drie keer uitgehaald dit seizoen. Waarvan 2 goals en één keer geblocked. Tuurlijk er zit wat geluk bij van zo een afstand. Maar Boscali heeft toch wel laten zien dat hij dit bewust probeert en een heerlijke traptechniek heeft.
 
Ik vind de manier waarop wel een beetje opvallend om het te vergelijken met spelen met een kalasjnikov in de rug. Dat lijkt me wat overdreven. Een Ten Hag wisselt ook een Anthony ook gewoon rond de 60 minuut. Lijkt me horen bij een topclub.

Verdere waren er meer redenatie voor de wissel van Madueke:
1. Het is gewoon een druk programma. Een 100% fitte Madueke kun je goed gebruiken tegen Real en Feyenoord. Dus begrijpelijk dat je voorzichtig bent met zulk soort jongens. Zeker als de back ups ook een goal kunnen maken.
2. Bij Madueke heb ik juist het gevoel dat hij of lekker in de wedstrijd zit (dan scoort hij vrij snel. Cambuur, Midgyland, Galatasaray) of het komt er sws niet uit. Ik denk dat Madueke 90 min tegen AZ had kunnen spelen en dat hij alsnog niet had gescoord. Laat hem dan maar gewoon rusten en richten op de volgende wedstrijden.
3. Het motiveert de wisselspelers (die bij blessures gewoon nodig zijn). Als Madueke (of iemand anders) slecht speelt dan krijg je gewoon een kans als wisselspeler. Ideaal om te grijpen. Als Schmidt nooit zou wisselen dan zou Ibi weer kritiek kunnen hebben dat spelers als Doan nooit een kans krijgen en dus niet genoeg ritme hebben om in te vallen als het echt nodig is (blessures).
4. Schmidt zijn taak is niet om Madueke heel veel zelfvertrouwen te geven en Madueke voor het hoogst mogelijke te verkopen. Schmidt is er om PSV kampioen te maken (gelukkig helpt een goede Madueke wel met een eventueel kampioenschap). In die zin hebben de wissels gescoord dus verloopt het plan.

Tuurlijk zijn het aannames en de ene keer is het beter om Madueke wel 90 min te laten spelen dan de andere keer niet. Maar in dit geval kwam het wel een beetje over als zoeken naar kritiek om ergens over te klagen. Zolang Schmidt het goed uitlegt aan de spelers is er niks mis mee om ze vroeg naar de kant te halen.
Mee eens. Maar Ibi doet veel van dit soort uitspraken en niet alleen mbt Schmidt en dat was mijn punt. Ik kan me ook herinneren dat iedereen het over Ekkelenkamp had en dat ie kansen moest krijgen en Ibi ineens riep: “ ja Ekkelenkamp, die schijnt ook talent te hebben maar niemand heeft het nog gezien” :ROFL:
 
Laat ik voorop stellen dat ik vrijwel geen enkele studiogast die men tegenwoordig "analist" noemt erg serieus neem.
Of ze nu een minuutje tussen de vele reclames in de pauze snel wat de microfoon in roepen, dan wel hun kroegpraat
- waar ze gek genoeg dik voor betaald worden - uitgebreider mogen ventileren, het blijven wat meningen vol van stokpaardjes.
Waarbij nog komt dat de meesten niet verborgen kunnen houden in welke pyjama ze ooit sliepen, dan wel bij welke club ze
vroeger ooit hun centjes vergaarden.
M.i. voegen ze niet veel toe aan meningen die wij hier op het forum weergeven.

Dit gezegd hebbend vind ik de media kritiek op onze coach Roger Schmidt ronduit belachelijk en meer dan eens zelfs schandalig.
Van Derksen wisten we het al, dit weekend uitte de rancune van Afellay en Perez zich in een wedstrijd azijn pissen. Wie kon het meeste
aan zijn wisselbeleid afkraken.

Zelfs nadat Schmidt voortreffelijk had uitgelegd waarom hij in Alkmaar gewisseld had meende de uiterst negatieve Perez nog even
te moeten doorzeiken dat dit bij Madueke psychische nood zou kunnen veroorzaken.

Natuurlijk hoeven we Perez niet meer serieus te nemen sinds hij vindt dat slaande en natrappende Ajacieden geen rood verdienen,
maar ik ben het niet met je eens dat we dit soort kritiek zo maar lekker moeten laten gaan. Want talloze mensen in dit land en helaas
zelfs soms ook de scheidsrechtersbaas, nemen die onzin vaak klakkeloos over. Bij hen geen eén oor in ander uit dus.

Wat is er overigens mis aan de uitleg van Schmidt dat zijn jongens allemaal in vorm en scherp moeten blijven, dat elke wedstrijd
om frisse krachten vraagt, dat op deze manier bijna iedereen aan 30 a 35 gespeelde wedstrijden komt hetgeen betekent
dat straks iedereen zich echt betrokken en winnaar voelt als het seizoen met de hoofdprijs eindigt ?

Tenslotte zou het ook fijn zijn als deze "experts" eens verlost werden van het waanidee dat het spelletje dat Ajax speelt
- veel balbezit en zogenaamd controle - zaligmakend zou zijn en dat effectief counteren vanuit een gesloten verdediging ,
wat PSV in Alkmaar deed tweede rangs of lelijk zou zijn.
Misschien helpt het als ze het laatste kwart van Ajax -Tottenham Hotspur ( ja, die 2-3;)) en het laatste kwart van deze AZ-PSV
eens meteen na elkaar bestudeerden.
Allemaal zelfbenoemde analisten. Jongens als Ibi, Theo Janssen en vd Vaart zijn gewoon liefhebbers en geen echte analisten. Dat zie je ook in hoe ze de zaken benaderen. Vd Vaart wil het liefst 11 linkspoten op het veld en is gek op elke linksbenige voetballer. Maar ook vd Vaart zei bijv dat PSV nu een team heeft dat niet in paniek raakt als de tegenstander opkomt EN dat ze ook gewoon heel goed kunnen opbouwen. Hij maakte zich zorgen om Ajax mede om die reden. Ik denk dus dat we dit soort echte liefhebbers niet altijd even serieus moeten nemen in hun kritiek dan wel in hun overdreven complimenten soms. Perez is echter een ander verhaal; die neemt zichzelf veel te serieus en heeft al vaker bewezen erg conflictueus te zijn. Maar ik ben het wel vaak met hem eens.
En Derksen is een kwal van een persoon die samen met Vd Gijp er alleen op uit zijn om mensen of als shit neer te zetten of als de teddybeer Dickie… Wat mij dan ook enorm verbaast is de dame die bij hen aanschuift en kennelijk ten koste van alles beroemd wil worden. Alle seksistische en racistische grappen en zelfs het gelik van Derksen aan haar grote foto in de gang destijds, neemt zo’n dame dan op de koop toe. Want dit programma heeft goede kijkcijfers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan