Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Zo de loting voor Ajax. Als ze Voljvodina uitschakelen, moeten ze tegen:
Trabzonspor/Ruzomberok, Cercle Brugge/Kilmarnock, Lugano/Fener of Panathinaikos/Botev Plovdiv.
Als we uitgaan van verwachte uitkomsten, is het dus Trabzonspor, Cercle, Fener of Panathinaikos. Fener is dan wel een pittige tegenstander voor de EL voorrondes.
EDIT: Ah, ik heb het niet goed uitgezocht blijkt. Ze loten de winnaar van wedstrijd 1, 2 of 4, of de verliezer van wedstrijd 3 (die van Fener). Dus de kans dat ze Fener loten is erg klein.
Dat zal Voljvodina wel een prettige loting vinden.Het is uiteindelijk Panathinaikos/Botev Plovdiv geworden
Als dit de Olympische spelen waren sowieso wel ja.Ajax gaat dit nog wel verliezen, want Nederlandse ploeg.
Neuh, voor de Hollandse ziekte moet je ook beter zijn dan je tegenstanderAjax gaat dit nog wel verliezen, want Nederlandse ploeg.
Leuke tegenstander wel! Beetje niveau AZ qua marktwaarde en stadion.Het is uiteindelijk Panathinaikos geworden
Ben benieuwd hoe vaak we weer de “Griekse heksenketel” gaan horen of lezen.Leuke tegenstander wel! Beetje niveau AZ qua marktwaarde en stadion.
Ga je toch niet zomaar ff van winnen hoor. Zeker uit kan een lastige pot worden.
Dit is alvast de eerste keer!Ben benieuwd hoe vaak we weer de “Griekse heksenketel” gaan horen of lezen.![]()
Ik zou ook met Nederland een plek weggegeven. Gewoon met 5 clubs spelen.Jammer dat we zoals gebruikelijk met hooguit 5 van de 6 clubs de diverse groepsfases ingaan.
Via de play off plek komt geen Nederlandse ploeg door de voorrondes heen. Nu ook GAE niet.
Zou het niet het gunstigst zijn voor onze UEFA ranking als we als volgt aan dit seizoen beginnen?
PSV en Feijenoord in de CL, Twente en AZ in de EL en Ajax in de conference.
Dan moeten er hier en daar toch redelijk wat punten te scoren zijn.
Een Europese plek zomaar weggeven zou zonde zijn. Al is het gunstiger om de ranking punten door 5 dan door 6 te delen.Ik zou ook met Nederland een plek weggegeven. Gewoon met 5 clubs spelen.
Ik heb niet het idee dat het probleem in dat laatste zit. Geen enkele garantie dat de nummer 6 (Utrecht?) het beter gedaan had. Die zijn er nota bene wel eens tegen een Luxemburgse club uitgevlogen.Een Europese plek zomaar weggeven zou zonde zijn. Al is het gunstiger om de ranking punten door 5 dan door 6 te delen.
Wel is duidelijk dat we geen echte nummer 6 hebben om succesvol Europees te spelen.
Alleen de huidige 5 clubs kunnen mee.
Het afschaffen van de Eredivisie play offs ( loterij dit jaar gewonnen door GAE) en gewoon de beste onder dit vijftal inschrijven voor de conference league zou al een verbetering zijn.
Maar ja, de commercie. Er moeten nu eenmaal zo lang mogelijk veel clubs voor "iets" in de running blijven. Kijkcijfers en meer van dat .....![]()
Ik ben dat wel met je eens. Het probleem zit hem denk ik meer in het feit dat wij geen 6 clubs hebben van Europees niveau.Ik heb niet het idee dat het probleem in dat laatste zit. Geen enkele garantie dat de nummer 6 (Utrecht?) het beter gedaan had. Die zijn er nota bene wel eens tegen een Luxemburgse club uitgevlogen.
Eens, alleen wanneer een club eens als 6e eindigt heeft het dus een goed seizoen gedraaid en daar horen dan weer spelers bij die weggekocht worden waardoor zo een club een jasje heeft uitgedaan.Je kunt het argument maken dat de play-offs een goede training/ nabootsing zijn van de toernooien. Dat het daarom goed is om ze erin te houden omdat je iets anders test; pieken op ee juiste momenten tegenover het constant presteren wat een competitie is.