UEFA Europa League 2022/23

Feyenoord moet winnen komende wedstrijd thuis tegen Lazio. Het maakt ook niet veel uit of ze 2e of 3e worden maar 4e zou echt een flinke domper zijn voor onze coëfficiënt.
Volgens mij kan zelfs winst nog leiden tot uitschakeling? In ieder geval voor de EL.
 
Volgens mij kan zelfs winst nog leiden tot uitschakeling? In ieder geval voor de EL.
Volgens mij niet. Als ze winnen en Midtjylland wint ook ( waardoor echt iedereen op 8 punten eindigt) hebben ze het beste doelsaldo. De enige die ze kan inhalen op doelsaldo is dan Midtjylland.

Die 6-0 tegen Sturm Graz zou ze dan redden.

Wel grappig de nummer 3 en 4 hebben op dit moment het positieve doelsaldo in die poule.

Edit: toch wel. Als Sturm Graz wint en Feyenoord wint maar met 1 doelpunt verschil van Lazio dan staat Sturm Graz alleen bovenaan en is het onderlinge resultaat tussen Feyenoord en Lazio geen goed resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Dit kun je maken als je daarna een prachtige actie maakt of uberhaupt goed speelt. Dat deed hij beide niet. Sowieso vind ik zijn start daar behoorlijk overhyped. 3x gescoord in 6 wedstrijden is wel leuk natuurlijk, maar lees ook dat zijn algemene spel nog best wel tegenvalt. Verder nog 0 assists en in de EL nog geen G/A in 5 wedstrijden. Goed, ook deze speler moet natuurlijk kunnen wennen aan de PL, maar ik zie de 100m er niet in. Denk dat United dat zelf ook wel weet, maar zo lang hij af en toe een goaltje maakt komt ie er mee weg.
 
Dit kun je maken als je daarna een prachtige actie maakt of uberhaupt goed speelt. Dat deed hij beide niet. Sowieso vind ik zijn start daar behoorlijk overhyped. 3x gescoord in 6 wedstrijden is wel leuk natuurlijk, maar lees ook dat zijn algemene spel nog best wel tegenvalt. Verder nog 0 assists en in de EL nog geen G/A in 5 wedstrijden. Goed, ook deze speler moet natuurlijk kunnen wennen aan de PL, maar ik zie de 100m er niet in. Denk dat United dat zelf ook wel weet, maar zo lang hij af en toe een goaltje maakt komt ie er mee weg.
Kortom, Luuk heeft al meer laten zien in de EL :sneaky:
 
Nou, ze zijn over de zeik bij Lazio. Maar kan mij heugen dat uitstel ook af en toe in andere landen voorkomt?

 
Nou, ze zijn over de zeik bij Lazio. Maar kan mij heugen dat uitstel ook af en toe in andere landen voorkomt?

Die Sarri is sowieso een wat overspannen figuur en neem ik niet serieus.
 
Nou, ze zijn over de zeik bij Lazio. Maar kan mij heugen dat uitstel ook af en toe in andere landen voorkomt?


Waarom moet de UEFA hier iets van vinden? Volgens mij is het wedstrijdprogramma van de Eredivisie toch echt aan de KNVB :unsure:
 
Waarom moet de UEFA hier iets van vinden? Volgens mij is het wedstrijdprogramma van de Eredivisie toch echt aan de KNVB :unsure:
Denk dat ie wil dat de UEFA de lagere bonden een verbod gaat geven op het uitstelen van wedstrijden rondom Europese duels.
 
Denk dat ie wil dat de UEFA de lagere bonden een verbod gaat geven op het uitstelen van wedstrijden rondom Europese duels.
Ja, flauwig. Zeker voor de trainer van Lazio. Had nou maar gezorgd dat je voor deze wedstrijd safe was geweest door te winnen tegen de nummer 2 van Oostenrijk en de nummer 6 van Denenmarken.
 
Denk dat ie wil dat de UEFA de lagere bonden een verbod gaat geven op het uitstelen van wedstrijden rondom Europese duels.

Dan wel gelijk alle Europese duels op de woensdag en alle competitie duels op de zondag, dan heeft iedereen altijd evenveel rust. Kan niemand meer zeiken.
 
Dan wel gelijk alle Europese duels op de woensdag en alle competitie duels op de zondag, dan heeft iedereen altijd evenveel rust. Kan niemand meer zeiken.
U vergeet dat elk duel op een ander tijdstip meer geld in het laatje brengt vanwege rechtstreekse tv uitzending.
En daar gaat het toch om in het betaald geld, sorry betaald voetbal.;)
 
Nou, ze zijn over de zeik bij Lazio. Maar kan mij heugen dat uitstel ook af en toe in andere landen voorkomt?

Dat is ook zo.
Diverse keren in diverse landen.
Het is derhalve echt flauwekul om zich hier druk om te maken.
Hij kan dit noch de UEFA noch de KNVB verwijten vind ik.
Hooguit had hij de Italiaanse bond uitstel moeten vragen als hij zoiets nodig vindt.

Overigens zou het fijn zijn als ook Feijenoord verder gaat, zodat alles wat bovenin de Eredivisie rondhangt Europese verplichtingen blijft houden.
 
Dan wel gelijk alle Europese duels op de woensdag en alle competitie duels op de zondag, dan heeft iedereen altijd evenveel rust. Kan niemand meer zeiken.
Dan moet zoiets in alle Europese competities gebeuren. Ik geloof niet dat dat haalbaar is. Je moet gewoon zorgen dat je selectie groot genoeg is om en Europees en competitie plus beker moet kunnen spelen. Ondanks de vele blessures was in ieder geval onze selectie niet op orde..
 
Terug
Bovenaan Onderaan