UEFA Champions League 2022/23

Zou John van John begrepen hebben met de term hoog verdedigen dat je dan geen verdedigers nodig hebt alleen maar aanvallers en middenvelders?
 
Toch zijn Teze en Obispo in potentie topverdedigers, ze hebben alles: snelheid, duelkracht. Alleen naast elkaar is dat te wiebelig, dan wil je juist iemand als Moreno ernaast.
In potentie wel. Ze hebben inderdaad veel kwaliteiten, maar wat je zelf ook al zegt. Het kan toch niet dat wij wel zien dat daar een pijnpunt ligt en PSV zelf niet, of te laat anticipeert?
Ik heb Branthwaite nu aardig bekeken en het is echt een heel talentvolle jongen, die zeker wat toevoegt, maar we hebben een leider nodig.
 
De periode onder Roger was helemaal niet slecht. Achteraf niet, en "tijdens" ook niet in mijn ogen.
Ik heb genoten van een coach die honderd procent achter zijn spelers staat, durft benoemen wat er in onze voetbalwereld niet deugt en ons redelijk succes gebracht heeft.
Dat de pers dit "Duits gymleraartje" niet moest en afzeikte was al snel duidelijk.
Maar deze als mens en coach correcte en beschaafde PSV trainer die ons eindelijk na 10 jaar weer eens een KNVB beker bezorgde en Europees liet overwinteren had zelfs meer prijzen in de wacht kunnen slepen in het afgelopen seizoen.
Uiteindelijk was het Zahavi die tegen Benfica tien centimeter te hoog mikte, niet hij.
Zoals hij ook niet voor de zijlijn in ons stadion en de penalty stip in de Kuip verantwoordelijk was.

Geheel eens ben ik het met je constatering dat een "ons kent ons cultuur" wel eens een opfrisser van buiten kan gebruiken.
En ook ik heb best vertrouwen in Ruud hoewel hij een half jaar terug zelf nog aarzelde.
Maar met Marcel en Fred in de buurt kunnen en moeten we optimistisch naar het nieuwe seizoen kijken.
Zonder de realiteit uit het oog te verliezen.
Benieuwd naar de duels met Monaco.
Prima punten. Ik denk dat we Schmidts periode in Eindhoven met de jaren steeds meer zullen gaan waarderen. Uiteindelijk heeft hij het niet slecht gedaan en zijn een aantal zaken (titelrace, CL plaatsing) ook door pech niet zijn kant opgevallen (uiteraard deed hij zelf ook niet alles perfect, maar die discussie is vaak genoeg gevoerd).
 
Prima punten. Ik denk dat we Schmidts periode in Eindhoven met de jaren steeds meer zullen gaan waarderen. Uiteindelijk heeft hij het niet slecht gedaan en zijn een aantal zaken (titelrace, CL plaatsing) ook door pech niet zijn kant opgevallen (uiteraard deed hij zelf ook niet alles perfect, maar die discussie is vaak genoeg gevoerd).
Of die discussie vaak genoeg gevoerd is.... t is er vandaag iig te warm voor.
 
Gelukkig maar. Een paar van dat soort transferperiodes achtereen en je zet de financiële stabiliteit van de club op het spel. Gelukkig hebben we sinds dat seizoen 19/20 wel weer de weg omhoog gevonden naar stabiliteit. Dat seizoen was ik toch wel even bang dat PSV heel ver naar beneden zou glijden, en dat risico was ook absoluut aanwezig: de grafsfeer rond de club, de situatie met Van Bommel, de aankopen die allemaal niet rendeerden (alleen Boscagli is een seizoen later enigszins gaan renderen) en extreem veel geld hadden gekost, een povere achterhoede waar geeneens een echte linksback in zat (Sadilek op linksback) en het trio Dumfries, de op dat moment nog onervaren Gakpo en Faber die de boel moesten redden.

Achteraf was de periode Schmidt daarom zo slecht nog niet. Die gooide het even over een andere boeg, dwong de ''ons kent ons'' cultuur van PSV prominenten even tot stilstand en deed dingen op zijn manier. Het leverde sportief wellicht niet alles op waar op gehoopt werd, maar we bleven wel weer achter met een selectie die waarde vertegenwoordigde, mede door een hoop afgeschreven spelers die weer momentum hadden gevonden. Waren we na Van Bommel direct met een Ruud verder gegaan als coach, dan vrees ik toch dat het heel anders had kunnen lopen.
Ik zie Schmidt als de ideale coach voor PSV op dat moment, niet waar PSV uiteindelijk wil komen. Schmidt heeft PSV toch wel uit een vervelende positie gehaald, weer pit en zelfvertrouwen in het team gebracht en de sfeer was top. Mooie fundering voor een andere coach om verdere stappen te zetten
 
Sorry, maar lekker belangrijk. Poeh we treffen een pittige tegenstander. Huilie huilie, de loting zit ons weer niet mee…Helemaal klaar met dat gemiep altijd.

Je mag het denken hoor, maar please adopteer een andere meningsuiting.

Ik heb geen enkele ajacied zien huilen toen ze tegen Bayern, of tegen Real Madrid moesten spelen.

F*cking je borst vooruit en je schreeuwt Luuk maar naar die winnende kopbal gvd.

Calimero gedrag moeten we van afstappen. Beetje bravoure! Kom op zeg!

We trekken ten strijde!
Wat Ralf Edström al zegt; prima instelling, maar nu is PSV er niet klaar voor, de selectie is niet op orde, de trainer is nieuw, spelers zijn nieuw. Dan kun je wel borst vooruit gaan doen, maar nu was het gewoon prettiger geweest als je niet de op papier moeilijkste tegestander had getroffen en het voor de verandering een keer makkelijker hebt. Ze kunnen uiteraard nog steeds winnen, maar dat was het punt niet.
 
Qua marktwaarde is Monaco duidelijk de bovenliggende partij. Niet alles is daarmee gezegd want toen we Leicester troffen hadddn ze een selectiewaarde van +500 miljoen euro en die hadden we niet mogen verliezen.

Selectie waarde Monaco: 340,7 miljoen euro.
Selectie waarde PSV: 195,20 miljoen euro.

Monaco:

Keepers: 11,00 mln.
Verdediging: 126,50 mln.
Middenveld: 61,85 mln.
Aanval: 141,35 mln.

PSV:

Keepers: 18,10 mln.
Verdedigers: 50,10 mln.
Middenveld: 59,55 mln.
Aanval: 67,50 mln.

Het zal niet onmogelijk zijn maar eerlijk gezegd denk ik dat Monaco gaat winnen.
Over ons middenveld, de aanval en de doelman ben ik erg tevreden maar de verdediging vind ik (nog steeds) PSV onwaardig.

-André was prima voor zijn blessure maar daarna wisselvallig en nu is het ook nog twijfelachtig of hij mee kan doen.

-Olivier heeft potentie maar is langdurig geblesseerd en ik vind hem verdedigend nog steeds kwetsbaar. Laatst had hij weer een aantal goede wedstrijden maar hij blijft nog te wisselvallig om op hem te kunnen rekenen. Het helpt ook niet mee dat Boscagli zijn fysiek niet mee heeft en net als Ramalho traag is. Dat kun je compenseren met een sterke speler naast hem maar die moet wel goed genoeg zijn.

-Ki Jana Hoever ken ik niet goed genoeg maar is volgens mij best een aardig talent.

-Luckassen, speelt al jaren niet.

-Armando is een talent met snelheid, felheid en kracht maar is ook wisselvallig.

-Jordan, de enige centrale verdediger die een seizoen lang constant heeft gepresteerd. Ik vond hem een rots in de branding tijdens het eerste seizoen van Roger. Vervolgens stelde hij als back teleur en toen hij weer als CV ging spelen was het opeens wisselvallig. Het zou mooi zijn als hij zich naast een goede verdediger kon optrekken.

-Philipp Max was de laatste tijd weer wat beter aan het spelen maar is nog steeds niet constant genoeg en hij is verdedigend kwetsbaar.

-Philipp Mwene is ook een Phillip maar vooral een leuke speler om achter de hand te hebben en nog geen basis materiaal.

-Mauro vind ik goed genoeg maar of hij dit duel gaat halen is twijfelachtig. Jammer, misschien hebben we hem op dit moment het hardst van allemaal nodig.

-Branthwaithe heb ik nooit zien spelen maar wat ik hier over hem lees is twijfelachtig.

-Oppegard is nog jong en heb ik te weinig aan het werk gezien.

Ik denk dat we iets te veel gokjes achterin hebben. In andere linies hebben we betere opties maar er is te weinig tijd om nog een goede verdediger te halen en in te passen dus Ruud zal met zijn spelers het onderste uit de kan moeten halen als we willen winnen. Weet iemand de zwakke punten van Monaco?
 
Qua marktwaarde is Monaco duidelijk de bovenliggende partij. Niet alles is daarmee gezegd want toen we Leicester troffen hadddn ze een selectiewaarde van +500 miljoen euro en die hadden we niet mogen verliezen.

Selectie waarde Monaco: 340,7 miljoen euro.
Selectie waarde PSV: 195,20 miljoen euro.

Monaco:

Keepers: 11,00 mln.
Verdediging: 126,50 mln.
Middenveld: 61,85 mln.
Aanval: 141,35 mln.

PSV:

Keepers: 18,10 mln.
Verdedigers: 50,10 mln.
Middenveld: 59,55 mln.
Aanval: 67,50 mln.

Het zal niet onmogelijk zijn maar eerlijk gezegd denk ik dat Monaco gaat winnen.
Over ons middenveld, de aanval en de doelman ben ik erg tevreden maar de verdediging vind ik (nog steeds) PSV onwaardig.

-André was prima voor zijn blessure maar daarna wisselvallig en nu is het ook nog twijfelachtig of hij mee kan doen.

-Olivier heeft potentie maar is langdurig geblesseerd en ik vind hem verdedigend nog steeds kwetsbaar. Laatst had hij weer een aantal goede wedstrijden maar hij blijft nog te wisselvallig om op hem te kunnen rekenen. Het helpt ook niet mee dat Boscagli zijn fysiek niet mee heeft en net als Ramalho traag is. Dat kun je compenseren met een sterke speler naast hem maar die moet wel goed genoeg zijn.

-Ki Jana Hoever ken ik niet goed genoeg maar is volgens mij best een aardig talent.

-Luckassen, speelt al jaren niet.

-Armando is een talent met snelheid, felheid en kracht maar is ook wisselvallig.

-Jordan, de enige centrale verdediger die een seizoen lang constant heeft gepresteerd. Ik vond hem een rots in de branding tijdens het eerste seizoen van Roger. Vervolgens stelde hij als back teleur en toen hij weer als CV ging spelen was het opeens wisselvallig. Het zou mooi zijn als hij zich naast een goede verdediger kon optrekken.

-Philipp Max was de laatste tijd weer wat beter aan het spelen maar is nog steeds niet constant genoeg en hij is verdedigend kwetsbaar.

-Philipp Mwene is ook een Phillip maar vooral een leuke speler om achter de hand te hebben en nog geen basis materiaal.

-Mauro vind ik goed genoeg maar of hij dit duel gaat halen is twijfelachtig. Jammer, misschien hebben we hem op dit moment het hardst van allemaal nodig.

-Branthwaithe heb ik nooit zien spelen maar wat ik hier over hem lees is twijfelachtig.

-Oppegard is nog jong en heb ik te weinig aan het werk gezien.

Ik denk dat we iets te veel gokjes achterin hebben. In andere linies hebben we betere opties maar er is te weinig tijd om nog een goede verdediger te halen en in te passen dus Ruud zal met zijn spelers het onderste uit de kan moeten halen als we willen winnen. Weet iemand de zwakke punten van Monaco?
Met een beetje pech verlies je daar gewoon met 4-0 en is het weer een bagger transferperiode geweest en spelen we weer op de donderdag waardoor we zondags de punten gaan verspelen. Hoop dat ze wakker worden en morgen nog een verdediger gaan halen.
 
Met een beetje pech verlies je daar gewoon met 4-0 en is het weer een bagger transferperiode geweest en spelen we weer op de donderdag waardoor we zondags de punten gaan verspelen. Hoop dat ze wakker worden en morgen nog een verdediger gaan halen.
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Ik denk ik gooi er nog even een opbeurend woordje in.
 
Gisteravond de heenwedstrijden, op de wedstrijd van Ludogorets tegen Shamrock Rovers (3-0) waren er slechts gelijke spelen en winstpartijen met 1 doelpunt verschil. Kortom, het kan nog alle kanten op, zeker daar de bal rond is enzo...
 
Gisteravond de heenwedstrijden, op de wedstrijd van Ludogorets tegen Shamrock Rovers (3-0) waren er slechts gelijke spelen en winstpartijen met 1 doelpunt verschil. Kortom, het kan nog alle kanten op, zeker daar de bal rond is enzo...
Ik volg hem effe niet, of is dit van een CL voorronde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan