Mits goed gemanaged had deze crisis een zegen kunnen zijn. Je had een clubje spelers in de selectie zoals Simons, Benitez en Sangaré die mee wilden met Van Nistelrooij om de topsportmentaliteit erin te krijgen. En je had een clubje mokkende zesjesfiguren bijgestaan door Rutten en Ooijer voor wie het allemaal te snel ging en te meedogenloos. Dit was voor Stewart en Brands de gelegenheid om het kaf van het koren te scheiden. Op een presenteerblaadje aangereikt richting een belangrijke transferzomer waarin je de selectie gaat samenstellen die voor de twee CL tickets mag strijden. Je had het hele clubje klagende spelers en Rutten kunnen doorselecteren.

Benitez, Simons en Sangaré zullen Ruud achterna gaan richting de exit. Dan kan de rest lekker achterblijven om potjes voetvolley te spelen op de training.
Vergeet het klaverjassen niet!
 
Het gaat niet meer om voetbal maar om mannetjes en geld. Voetbal heeft duidelijk geen prioriteit meer. En als het niet goed gaat stel je gewoon een nieuwe trainer aan. Lijkt me nog een waardelozer beroep dan scheidsrechter
Eens. Geld verdreef voetbal wat ooit een leuke sport was.
Trainer krijgt wel meer geld en minder gescheld dan een scheidsrechter.;)
Als puntje bij paaltje komt, wint bij mij altijd de estheticus van de pragmaticus, hoe slecht ik ook tegen mijn verlies kan.
Dat valt te prijzen. Dat puntje bij paaltje geldt ook vaak voor mij, maar niet als het om PSV gaat.;)
 
.
Topsportmentaliteit is het raam uitgegaan met de komst van Brands / Gerbrands. Het gezever over 1 keer per 3 jaar kampioen, vrijblijvend, zwakte omarmen. Een stageplek voor TD's en trainers met bijkomende middelmatige spelers. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt geen fan te zijn geweest van de hele opzet van de directie en dat hierdoor topsport niet meer centraal staat bij PSV.

Volgens een aantal hier onzin en iedereen moet een kans krijgen, we gaan het zien etc. We zien hoe het de laatste 10 jaar is gegaan en hoe we zijn afgegleden. Mijn voorkeur heeft om vooraf te opereren ipv achteraf pleisters te plakken en herstellen vanuit een (financiële) achterstand. Fools learn from experience.

Je weet dat als je RvN / MvB voor de groep zet je iemand hebt die 100% eist. Van zichzelf, spelers en ondersteuning vanuit de club. Je weet ook dat ze onervaren zijn, fouten gaan maken en ze dan ook 100% steun nodig hebben. Je weet ook dat het de juwelen uit de historie van PSV zijn en je ze ook niet bij het grofvuil kan zetten (of met een aantal dolken in de rug).
Tenminste.. je zou denken dat onze directie het weet.

Mijn kater is nog niet weg zoals je merkt. Gisteren was wat mij betreft voor PSV een inktzwarte dag
En toch zie ik dit als een kans om de boel te veranderen. Hopelijk is de kater snel gezakt en kunnen we door.
Ik vind het persoonlijk minder erg, maar ik was dan ook niet voor het aanstellen van weer een beginnend coach. Na van Bommel hoopte ik dat dat wel voorbij was.
Deze crisis slikken en het positief houden. Uit een crisis kunnen mooie dingen gebeuren..
 
Dat is inderdaad wel een goed punt. Ruud is net als Van Basten een absolute winnaar die denk ik geen geduld hebben met een Luuk de Jong die ze waarschijnlijk niet eens goed genoeg achten voor de amateurs. Ik denk dat een Robben ook nooit moet beginnen aan de rol van coach. Bij JPSV hoefde Ruud niet te presteren. Dan kan hij zich achterover leunend richten op de ontwikkeling van spelers. Maar zodra er prestatiedruk om de hoek komt kijken, wordt het monster in een type als Ruud 'ge-unleashed' en komt de oude Ruud als speler weer om de hoek kijken. Het is uiteindelijk denk ik wel beter dat Ruud vertrekt. Maar je moet ook wel als club goed kijken naar deze situatie en goed te rade gaan met welke spelers je verder wilt.

Sangaré oogt vaak alsof ie net uit bed komt en dan kan zo'n beeld ontstaan dat ie niet van de topsportmentaliteit is. Maar juist de wijze waarop hij de duels aangaat getuigt daar wel weer van. Op wat dat betreft verbaast het mij dat Guti niet een speler blijkt te zijn naar de hart van Ruud. Die heeft wel diezelfde passie en onverzettelijkheid. Veel belangrijker dan het vertrek van Ruud is wat Xavi gaat doen. Als hij Xavi weg is dan ben ik bang dat een CL-plek heel ver weg is voor PSV de komende jaren.
Over dat laatste oneens. Feyenoord is toch ook een selectie zonder megatalenten? Die worden gewoon kampioen en gaan de CL in. Het is een kwestie van de juiste spelers en trainers bij elkaar zetten. Stewart heeft wat te doen.
 
Als puntje bij paaltje komt, wint bij mij altijd de estheticus van de pragmaticus, hoe slecht ik ook tegen mijn verlies kan.
Ik wil na 5 jaar wel weer eens winnen. Bij de Skiete Willy podcast hadden ze het over de 'identiteit' van PSV. Bij Feyenoord is dat duidelijk (werkvoetbal), bij Ajax is dat duidelijk (Cruijff adepten). Voor mij is dat bij PSV ook duidelijk: puur resultaat voetbal. á la Real Madrid. Mooi als het kan, maar gericht op winnen. Zoals Hiddink in z'n beste jaren, zoals Cocu. Realistisch, succesvol. Dat is wat ik van PSV verwacht.

Van Bosz kun je dat niet verwachten. Met Van Nistelrooy had dat gekund. We hadden, wat mij betreft, eindelijk de trainer die de identiteit van PSV belichaamd. En kijk eens hoe we er mee om gaan. De directie laat de oren hangen naar huilbaby's die vinden dat van Nistelrooy niet lief genoeg is.
 
Ik wil na 5 jaar wel weer eens winnen. Bij de Skiete Willy podcast hadden ze het over de 'identiteit' van PSV. Bij Feyenoord is dat duidelijk (werkvoetbal), bij Ajax is dat duidelijk (Cruijff adepten). Voor mij is dat bij PSV ook duidelijk: puur resultaat voetbal. á la Real Madrid. Mooi als het kan, maar gericht op winnen. Zoals Hiddink in z'n beste jaren, zoals Cocu. Realistisch, succesvol. Dat is wat ik van PSV verwacht.

Van Bosz kun je dat niet verwachten. Met Van Nistelrooy had dat gekund. We hadden, wat mij betreft, eindelijk de trainer die de identiteit van PSV belichaamd. En kijk eens hoe we er mee om gaan. De directie laat de oren hangen naar huilbaby's die vinden dat van Nistelrooy niet lief genoeg is.
En toch is Bosz interessant genoeg om te proberen. Misschien moeten we maar eens van dat resultaatvoetbal afstappen en iets anders gaan proberen. Bosz heeft ajax weer op de rails gekregen. Zoiets zou ik wel zien zitten bij psv.
 
Ik wil na 5 jaar wel weer eens winnen. Bij de Skiete Willy podcast hadden ze het over de 'identiteit' van PSV. Bij Feyenoord is dat duidelijk (werkvoetbal), bij Ajax is dat duidelijk (Cruijff adepten). Voor mij is dat bij PSV ook duidelijk: puur resultaat voetbal. á la Real Madrid. Mooi als het kan, maar gericht op winnen. Zoals Hiddink in z'n beste jaren, zoals Cocu. Realistisch, succesvol. Dat is wat ik van PSV verwacht.

Van Bosz kun je dat niet verwachten. Met Van Nistelrooy had dat gekund. We hadden, wat mij betreft, eindelijk de trainer die de identiteit van PSV belichaamd. En kijk eens hoe we er mee om gaan. De directie laat de oren hangen naar huilbaby's die vinden dat van Nistelrooy niet lief genoeg is.
Wellicht wel als je Bosz een pragmatische 1e assistent geeft en Krüzen een keer thuislaat.
 
En toch is Bosz interessant genoeg om te proberen. Misschien moeten we maar eens van dat resultaatvoetbal afstappen en iets anders gaan proberen. Bosz heeft ajax weer op de rails gekregen. Zoiets zou ik wel zien zitten bij psv.
Dan moeten we wel accepteren dat het mogelijk een tussenjaar gaat zijn om ervoor te zorgen dat er weer voetbal in de club komt misschien ten koste van resultaten en dat er heel veel fouten gemaakt gaan worden in het veld. Ik zou het prima vinden maar ik denk dat Bosz net zo goed afgefikt gaat worden hier
 
Allereerst vind ik de manier waarop Ruud nu wordt geschoffeerd echt schandalig maar was als trainer niet zo'n fan van hem.
Maar ik zou nu weleens een trainer willen zien die spelers echt beter maakt en dat we als team gaan opereren en iedereen ook weet wat ie moet doen in het veld.
Het is al jaren los zand en begin dan ook sterk te twijfelen aan wie dat dan ligt.
Hoop dat er nog iemand op staat die onze club kan gaan redden.
 

Zaakwaarnemer Van Nistelrooij: 'Scenario's besproken, maar Ruud stond vaak alleen'​

link

Het vertrek van Ruud van Nistelrooij is een weloverwogen beslissing geweest, stelt zaakwaarnemer Rodger Linse. Volgens de belangenbehartiger zijn alle scenario’s besproken voor zijn vertrek, maar mocht het niet baten.

Maar dit besluit is eerder realistisch dan principieel", vertelt Linse tegenover de NOS die stelt dat de draai van de directie tegenover de media opvallend was. "Eerst werd verteld dat spelers hun beklag hebben gedaan bij de directie. Op de persconferentie werd gezegd dat de spelers werden weggestuurd en dit met de trainer zelf moesten bespreken."
Linse stel dat PSV de trainer niet heeft laten vallen, maar baalt wel van de gang van zaken rondom het vertrek van voormalig technisch directeur John de Jong, Cody Gakpo en Noni Madueke. "Het lijkt meer op een verschil van visie. Ruud stond er vaak alleen voor. Een directie met sterk leiderschap zou ook kunnen zeggen: dit is de lijn van de trainer en dit is de norm." Volgens Linse kwam het verhaal over de klachten hard bij Van Nistelrooij aan. "Toen dat verhaal over die klachten kwam, is er in korte tijd heel veel losgekomen. Er ontstond een sneeuwbaleffect."
 
Dan moeten we wel accepteren dat het mogelijk een tussenjaar gaat zijn om ervoor te zorgen dat er weer voetbal in de club komt misschien ten koste van resultaten en dat er heel veel fouten gemaakt gaan worden in het veld. Ik zou het prima vinden maar ik denk dat Bosz net zo goed afgefikt gaat worden hier
Ligt eraan hoe snel hij z'n tactiek erin krijgt. Misschien omdat we dat dit seizoen niet gezien hebben, maar nu zou alleen al een duidelijk en zichtbaar plan al heel wat zijn..
 
Nee. Het begint bij de voetballer zelf. De trainingsmethode is vervolgens een middel.
Ik heb het idee dat Ruud daar niet zoveel mee bezig was gezien de fitheid van sommige spelers. Er was in de staf bijvoorbeeld ook discussie over krachttraining. De staf zat niet echt op een lijn wat dat betreft
 
Ligt eraan hoe snel hij z'n tactiek erin krijgt. Misschien omdat we dat dit seizoen niet gezien hebben, maar nu zou alleen al een duidelijk en zichtbaar plan al heel wat zijn..
Zijn kamikaze voetbal is juist de reden dat ik zei dat we dan maar moeten accepteren dat er heel veel fouten gemaakt gaan worden met onze labiele verdediging. Dat is namelijk niet in 1 jaar opgelost want je kunt moeilijk heel je selectie vervangen in een jaar
 
Ik heb het idee dat Ruud daar niet zoveel mee bezig was gezien de fitheid van sommige spelers. Er was in de staf bijvoorbeeld ook discussie over krachttraining. De staf zat niet echt op een lijn wat dat betreft
Ruud was juist degene die krachttraining wilde maar Rutje en Ooijer vonden dat niet nodig.
 
Zijn kamikaze voetbal is juist de reden dat ik zei dat we dan maar moeten accepteren dat er heel veel fouten gemaakt gaan worden met onze labiele verdediging. Dat is namelijk niet in 1 jaar opgelost want je kunt moeilijk heel je selectie vervangen in een jaar
Ligt eraan wat Bosz wil als ie komt. Er kan doorgeselecteerd worden dat is sowieso nodig
 
Terug
Bovenaan Onderaan