Ik wil hier toch nog even op terugkomen De Bondscoach en The Joker, en dan maar even niet in de wedstrijdtopic. Dit is een onderwerp dat namelijk niet verliest aan relevantie na een weekje, waar het wegzakkende wedstrijdtopic dan tot veroordeeld is.

Wat ik wil betogen is juist het tegenovergestelde van wat ik hier las. RvN heeft vind ik een enorm sterke uitstraling als coach, ook langs de lijn. Dat begint bij zijn enorm fitte, indrukwekkende postuur. Vergelijk dat met het buikje van Slot. Een zelf niet topfitte coach die zijn spelers voorhoudt dat ze te dik terug zijn gekomen van vakantie? Of dat ze niet voldoende inhoud hebben om echte pressing te spelen? Ongeloofwaardig, ongeschikt. RvN ziet er uit alsof hij zo voorop kan gaan in de bosloop. En uiteindelijk zijn wij mensen natuurlijk ook vergelijkende wezens. Het wordt wel benoemd dat hij beter uitziet dan Slot, Schreuder en Janssen, maar dat is daarom juist preciés waar het allemaal om draait. Waarbij het contrast van de uitstraling en vooral de kop van Ruud richting de trainer van de andere grote club in Nederland, Ajax, werkelijk onvoorstelbaar groot is. De kop van Schreuder is namelijk een mix tussen een mensenhoofd en een aambeeld. Dat ziet er toch niet uit? Wat moet een speler wel niet denken, als hij naar een tactische analyse moet luisteren zonder continu vol ongeloof te staren naar hoe dat hoofd hoe verder je naar boven kijkt steeds maar breder lijkt te worden?

Maar het allerbelangrijkste punt in de sublieme uitstraling van RvN is waarschijnlijk ook het punt waarom hij kritiek krijgt. Want dit is waar werkelijk iedereen op dit forum, herstel, in het hele land, stikjaloers op is. En jaloezie uit zich zo blijkt maar weer vaak in vreemde vormen. Dan gaat het natuurlijk om zijn sublieme baard. De baard die nog tijdens zijn actieve carrière in een docu van Hollands Sport al bewonderd werd door een Spaanse barbier. De baard die zo gevuld is dat de mijne, ik geef het direct toe, niet meer voorstelt dan een paar zielige plukjes dons op de kin. Onze trainer heeft de beste baard ter wereld, op wellicht Sinterklaas na. Laten we daar trots op zijn!

Nou de post van het jaar is gemaakt, hoeven we ons daar ook niet meer druk over te maken
 
Even aangekeken maar met Ruud hebben we in ieder geval een trainer die rust uitstraalt en een vakman als assistent heeft. Die als topvoetballer de klappen van de zweep kent. Gochme heeft en over kan brengen. Geen geleuter over data(terwijl ze die wel gebruiken) of spelers die in het "rood" staan. Geen vingertje wijzen naar ajax om elke scheet. Wisselt logisch en kijkt naast de data ook naar de vorm. Hij heeft me tot nu toe zeer positief verrast.
 
Even aangekeken maar met Ruud hebben we in ieder geval een trainer die rust uitstraalt en een vakman als assistent heeft. Die als topvoetballer de klappen van de zweep kent. Gochme heeft en over kan brengen. Geen geleuter over data(terwijl ze die wel gebruiken) of spelers die in het "rood" staan. Geen vingertje wijzen naar ajax om elke scheet. Wisselt logisch en kijkt naast de data ook naar de vorm. Hij heeft me tot nu toe zeer positief verrast.

Ben blij met Ruud, hoor. Vind het wel een snelle conclusie na een paar potjes. Kunnen pas een goed beeld neerzetten van z'n stijl en manieren als we verder in het seizoen zijn.
 
Ben blij met Ruud, hoor. Vind het wel een snelle conclusie na een paar potjes. Kunnen pas een goed beeld neerzetten van z'n stijl en manieren als we verder in het seizoen zijn.
el berber zegt dan toch weinig vreemds, aangezien hij letterlijk hij heeft me tot nu toe zeer positief verrast zegt?
 
el berber zegt dan toch weinig vreemds, aangezien hij letterlijk hij heeft me tot nu toe zeer positief verrast zegt?

Ja, dat is zeker zo. Maar vind het te vroeg om te zeggen dat ie niet om elke scheet naar Ajax wijst of geleuter over data. We hebben net een paar wedstrijden achter de rug en het zit niet tegen. Laten we even afwachten wat voor type coach het is als we wat verder zijn. ;)
 
Ja, dat is zeker zo. Maar vind het te vroeg om te zeggen dat ie niet om elke scheet naar Ajax wijst of geleuter over data. We hebben net een paar wedstrijden achter de rug en het zit niet tegen. Laten we even afwachten wat voor type coach het is als we wat verder zijn. ;)
Ook waar. Maar vooralsnog gaat het goed. ;)
 
Ben blij met Ruud, hoor. Vind het wel een snelle conclusie na een paar potjes. Kunnen pas een goed beeld neerzetten van z'n stijl en manieren als we verder in het seizoen zijn.
Natuurlijk is het nog vroeg. Maar vergeleken met het chagrijn van de vorige 2 seizoenen ten opzichte van Schmidt ben ik aangenaam verrast. Hij laat een uitstekende indruk achter. Zeker als beginnnend hoofdcoach. Over een paar maanden kunnen we kijken of we hem ouderwets kunnen bashen hier op het forum. Maar voor nu een dikke plus.
 
De wissels van Ruud zijn tot nu toe een verademing. Veel logica & lekker tijdig. Alleen V Ginkel inbrengen bij achterstand is een dingetje.
En waarom tegen Rangers geen wissels om nog wat te proberen(enkel Branthwaite)?
Ruud was banger voor de 3-2 dan dat hij de 2-3 noodzakelijk vond heb ik het gevoel. Dat kan je uitleggen als te weinig vertrouwen in zijn team, maar ook als eindeloos vertrouwen dat wij woensdag het varkentje wel ff wassen.
 
Ruud was banger voor de 3-2 dan dat hij de 2-3 noodzakelijk vond heb ik het gevoel. Dat kan je uitleggen als te weinig vertrouwen in zijn team, maar ook als eindeloos vertrouwen dat wij woensdag het varkentje wel ff wassen.
Moest denken aan Hiddink , die sleepte ook gewoon het gelijkspel binnen als het even moest. En dan maar even niet gek wisselen en wat meer riskeren. Zijn uitbundige wissels maar juist op dat moment niet vond ik wel interessant en daarmee laat hij wat doorschemeren van zijn ervaring op topniveau.

Verder wacht ik rustig af maar voor mij een hele opluchting in vergelijking met Schmidt. Al worden we 4e vind ik het denk ik nog minder erg dan de hele tijd dat Calimerogedrag van Schmidt.
 
Laatst bewerkt:
Verder wacht ik rustig af maar voor mij een hele opluchting in vergelijking met Schmidt. Al worden we 4e vind ik het denk ik nog minder erg dan de hele tijd dat Calimerogedrag van Schmidt.
Voordat ook deze onzin kreet over onze correcte en prima voormalige coach als zijnde waar wordt aangenomen in de geschiedenis zou het mooi zijn als je eens precies vertelt waar dat gedrag uit zou hebben bestaan.
Geen idee waar je het over hebt. :unsure:
 
Moest denken aan Hiddink , die sleepte ook gewoon het gelijkspel binnen als het even moest. En dan maar even niet gek wisselen en wat meer riskeren. Zijn uitbundige wissels maar juist op dat moment niet vond ik wel interessant en daarmee laat hij wat doorschemeren van zijn ervaring op topniveau.

Verder wacht ik rustig af maar voor mij een hele opluchting in vergelijking met Schmidt. Al worden we 4e vind ik het denk ik nog minder erg dan de hele tijd dat Calimerogedrag van Schmidt.
Jaaaaa we zijn geen Ajax maar die zouden wel gewoon voor de overwinning zijn gegaan. Het is toch de angst van Ruud die ook ziet dat Benitez goed is maar onhoudbare ballen zoals Van Breukelen en Gomes die pakten niet pakt. Het elftal is gewoon niet goed genoeg. Toch zou ik wel voor de winst zijn gegaan want een thuisoverwinning is voor dit team geen zekerheid.
 
Jaaaaa we zijn geen Ajax maar die zouden wel gewoon voor de overwinning zijn gegaan. Het is toch de angst van Ruud die ook ziet dat Benitez goed is maar onhoudbare ballen zoals Van Breukelen en Gomes die pakten niet pakt. Het elftal is gewoon niet goed genoeg. Toch zou ik wel voor de winst zijn gegaan want een thuisoverwinning is voor dit team geen zekerheid.
Tegen Spurs werd Ajax dat anders wel fataal.
Ben het eens met je dat Ruud uit voorzichtigheid voor behoud van de 2-2 is gegaan.
Helaas moet ik ook onderschrijven dat een thuiszege op Rangers bij onze 4e poging daartoe geen zekerheid is.
Weer billenknijpen woensdag derhalve.
 
Ik zal, ongeacht de resultaten, spelbeeld, positivisme en het zogenaamd logische wisselbeleid van RvN, Schmidt missen.

Over 5 tot 10 jaar weet ik nog dingetjes van Schmidt, dat weet ik zeker. Terwijl ik geen idee meer heb wie de trainers van PSV waren in de periode van pakweg 2010 tot 2017.
Overigens is het wisselbeleid van Schmidt bij Benfica ook gewoon logisch, voor zover ik dat op een afstand kan beoordelen.

‘Kif ze kup to emsterdem,’ is toch schitterend.

Zo heb je altijd cult spelers maar staat men nooit stil bij cult coaches
 
Ik zal, ongeacht de resultaten, spelbeeld, positivisme en het zogenaamd logische wisselbeleid van RvN, Schmidt missen.

Over 5 tot 10 jaar weet ik nog dingetjes van Schmidt, dat weet ik zeker. Terwijl ik geen idee meer heb wie de trainers van PSV waren in de periode van pakweg 2010 tot 2017.
Overigens is het wisselbeleid van Schmidt bij Benfica ook gewoon logisch, voor zover ik dat op een afstand kan beoordelen.

‘Kif ze kup to emsterdem,’ is toch schitterend.
Zeker ja. Schmidt is qua uitstraling 1 van mijn favorietste trainers ooit. Toch knaagt me nog het gevoel wie er verantwoordelijk is voor alle blessures. Wissels soms erg laat en vreemd maar qua karakter echt geweldig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan