Nee, dat niet...maar als wij hier op het Forum maar niet gaan beweren dat JDJ vanaf nu een fantastische TM/TD is ...
Dat is ook weer het andere uiterste, maar ik vind dat hij genoeg heeft gedaan om niet meer te status te hebben die hij vorig jaar had
 
Eerst maar eens afwachten wat een v Ginkel en Gotze nog kunnen brengen (en hoe snel).
 
Alle drie de spelers, inclusief Mvogo, komen puur uit de koker van en met de connecties van Schmidt tot stand. Je maakt mij niet wijs dat onze scouts met deze suggesties gekomen zijn en al helemaal niet dat deze spelers in de kaartenbak van JDJ zaten.

Hoe had Schmidt bij Sangare uit moeten komen dan? En heeft hij ook een rol gehad bij het halen van Boscagli? Of zat de Franse competitie vorig jaar wel in de kaartenbak en sinds het aantrekken van Schmidt niet meer, dat kan natuurlijk.
 
Hoe had Schmidt bij Sangare uit moeten komen dan? En heeft hij ook een rol gehad bij het halen van Boscagli? Of zat de Franse competitie vorig jaar wel in de kaartenbak en sinds het aantrekken van Schmidt niet meer, dat kan natuurlijk.

Lijstjes zijn maar lijstjes. Er staan talloze namen op die lijstjes en tig spelers worden "gevolgd". Zo werkt scouting. Het paradepaardje wat je dan vaak hoort met uitspraken als "we kennen/volgen hem al lang" of "deze speler stond al een tijd op ons lijstje" zijn dan ook nietszeggende uitspraken. Messi zou je ook op zo'n lijstje kunnen zetten. Voor transfers ga je dan uit die lijstjes spelers filteren en maak je de overweging of je ze gaat halen of niet, idealiter door ze opnieuw te scouten en een up to date rapport op te stellen om in te schatten of de speler (nog) daadwerkelijk is wat je zoekt.

Vervolgens moet de speler over komen, en daar wordt het lastig. Nu moet je de speler immers gaan overtuigen, alsmede natuurlijk met de club tot een akkoord komen. PSV kan normaliter best wat spelers van kwaliteit betalen, maar die spelers moeten wel willen komen en als PSV heb je toch het manko dat er grotere competities zijn die veel meer tot de verbeelding spreken, dus moet je uit andere vaatjes tappen om de speler te overtuigen.

En dat is waar Schmidt volgens mij zo belangrijk is. Schmidt heeft visie, charisma en uitstraling. Voetballers willen met hem samenwerken, met name Duitse spelers of spelers die anderzijds al met hem in aanraking zij gekomen. Een Max zal vast op de lijstjes van JDJ hebben gestaan, maar was die gekomen met Van Bommel of Cocu als coach? Ik denk toch van niet. Voetbal is niet altijd zwart wit; de waarde van een competitie hoeft niet altijd volledig leidend te zijn in de keuze van een speler. PSV is in de Eredivisie een topclub en is Europees actief. Met Schmidt straalt PSV uit dat het boven zichzelf en de Eredivisie wil uitstijgen. Dat dat wat spel nog niet fantastisch gaat verbaast mij niet, maar met de aankopen heb ik hoop. Hoe dan ook, dat beeld van een club die wil groeien en dat doet aan de hand van een ambitieuze en charismatische coach geeft PSV een soort on-Nederlandse aantrekkingskracht.

Brands had dat charisma zelf ook, deels natuurlijk door ervaring. JDJ heeft dat (nog) niet en het verschil met vorig seizoen en nu in aankopen is groot. Ik weet wel zeker dat Schmidt de boel aanstuurt. Ongetwijfeld zal hij spelers noemen, waarvan sommige wel en niet ook op de scouting lijstjes staan. Vorig jaar faalde JDJ om echt aansprekende namen aan te trekken en trok ik dus in twijfel hoe goed hij PSV kan verkopen aan ambitieuze transfertargets. Hij kwam met veilige opties. Bruma zat op een dood spoor en diens reputatie al wat gekelderd. Baumgartl was gedegradeerd en tevens geen sterspeler van zijn elftal. Lato een groen talentje en Doan een veilige transfer uit dezelfde competitie, waar het verhaal dat PSV groter is dan Groningen niet zo ingewikkeld is.

En nu? Behoorlijk ambitieuze transfers. Hier ga ik JDJ dan wel credits geven. Hij en Schmidt vullen elkaar uitstekend aan. Schmidt zal ongetwijfeld laten weten wie hij wil hebben. De aanwezigheid van Schmidt maakt het voor JDJ al een stuk eenvoudiger om PSV te verkopen, daar hij dus op de reputatie van Schmidt kan leunen. Wat JDJ dan wel heel goed kan is spelers op hun gemak stellen en de familiare en warme sfeer van PSV verkopen. JDJ komt over als een topgozer en spelers lijken dat ook te vinden en benoemen regelmatig dat de gesprekken met JDJ ze hielpen om een goed gevoel te krijgen bij PSV. Zodoende.
 
Laatst bewerkt:
Puike werk van JdJ. Eerlijk is eerlijk. Die van Gotze springt wel het meest uit. Bizar dat die jongen uit tegen de Emmen's, ADO's en VVV's van deze wereld gaat spelen. Gotze die vanaf de trap naar beneden moet voor een potje tegen VVV.

Eindelijk hebben we een hele goede linksback. Hopelijk hebben we ook een hele goede middenvelder in de persoon van Sangare. Stel dat deze twee mannen echt goed zijn, of eigenlijk alleen Sangare moeten we nog aan het werk zien want Max is nu al 1 van mij favorieten spelers. Dan ga je die gasten verkopen met enorm veel winst. Fein ken ik niet, maar daar zit koop tot optie bij, dus stel dat dat wat is, dan wie weet leggen we hem volgend jaar wel vast. Met Zahavi heb je iemand met persoonlijkheid en vuur heeft in zijn lichaam. Ondanks dat die 33 is, is die kerel wel een wereld van verschil dan met die Mitroglou, die amper kon lopen. Mvogo ondanks zijn 2 groffe blunders, zag ik tegen Rosenborg en Fortuna dat het een prima keeper is. Van Ginkel is ook weer back in business, alleen maar goed voor de kleedkamer alleen helaas ga je die jongen nog niet zien in 2020 ( hoop van wel )

Met Malen, Gakpo, Ihattaren, Teze en Madueke zit je qua talent ook erg goed. Klein beetje jammer dat je de Bruma's, Sadilek's en Baumgartl's van deze wereld niet konden verkopen en inplaats daarvan een verdediger want van Boscagli en Viergever daarachter wordt ik echt niet warm van. Maar goed prima allemaal.

Een 8.5 voor JdJ.
 
Lijstjes zijn maar lijstjes. Er staan talloze namen op die lijstjes en tig spelers worden "gevolgd". Zo werkt scouting. Het paradepaardje wat je dan vaak hoort met uitspraken als "we kennen/volgen hem al lang" of "deze speler stond al een tijd op ons lijstje" zijn dan ook nietszeggende uitspraken. Messi zou je ook op zo'n lijstje kunnen zetten. Voor transfers ga je dan uit die lijstjes spelers filteren en maak je de overweging of je ze gaat halen of niet, idealiter door ze opnieuw te scouten en een up to date rapport op te stellen om in te schatten of de speler (nog) daadwerkelijk is wat je zoekt.

Vervolgens moet de speler over komen, en daar wordt het lastig. Nu moet je de speler immers gaan overtuigen, alsmede natuurlijk met de club tot een akkoord komen. PSV kan normaliter best wat spelers van kwaliteit betalen, maar die spelers moeten wel willen komen en als PSV heb je toch het manko dat er grotere competities zijn die veel meer tot de verbeelding spreken, dus moet je uit andere vaatjes tappen om de speler te overtuigen.

En dat is waar Schmidt volgens mij zo belangrijk is. Schmidt heeft uitstraling, visie, charisma en uitstraling. Voetballers willen met hem samenwerken, met name Duitse spelers of spelers die anderzijds al met hem in aanraking zij gekomen. Een Max zal vast op de lijstjes van JDJ hebben gestaan, maar was die gekomen met Van Bommel of Cocu als coach? Ik denk toch van niet. Voetbal is niet altijd zwart wit; de waarde van een competitie hoeft niet altijd volledig leidend te zijn in de keuze van een speler. PSV is in de Eredivisie een topclub en is Europees actief. Met Schmidt straalt PSV uit dat het boven zichzelf en de Eredivisie wil uitstijgen. Dat dat wat spel nog niet fantastisch gaat verbaast mij niet, maar met de aankopen heb ik hoop. Hoe dan ook, dat beeld van een club die wil groeien en dat doet aan de hand van een ambitieuze en charismatische coach geeft PSV een soort on-Nederlandse aantrekkingskracht.

Brands had dat charisma zelf ook, deels natuurlijk door ervaring. JDJ heeft dat (nog) niet en het verschil met vorig seizoen en nu in aankopen is groot. Ik weet wel zeker dat Schmidt de boel aanstuurt. Ongetwijfeld zal hij spelers noemen, waarvan sommige wel en niet ook op de scouting lijstjes staan. Vorig jaar faalde JDJ om echt aansprekende namen aan te trekken en trok ik dus in twijfel hoe goed hij PSV kan verkopen aan ambitieuze transfertargets. Hij kwam met veilige opties. Bruma zat op een dood spoor en diens reputatie al wat gekelderd. Baumgartl was gedegradeerd en tevens geen sterspeler van zijn elftal. Lato een groen talentje en Doan een veilige transfer uit dezelfde competitie, waar het verhaal dat PSV groter is dan Groningen niet zo ingewikkeld is.

En nu? Behoorlijk ambitieuze transfers. Hier ga ik JDJ dan wel credits geven. Hij en Schmidt vullen elkaar uitstekend aan. Schmidt zak Ongetwijfeld laten weten wie hij wil hebben. De aanwezigheid van Schmidt maakt het voor JDJ al een stuk eenvoudiger om PSV te verkopen, daar hij dus op de reputatie van Schmidt kan leunen. Wat JDJ dan wel heel goed kan is spelers op hun gemak stellen en de familiare en warme sfeer van PSV verkopen. JDJ komt over als een topgozer en spelers lijken dat ook te vinden en benoemen regelmatig dat de gesprekken met JDJ ze hielpen om een goed gevoel te krijgen bij PSV. Zodoende.
Nu het verkopen nog!
 
...

En nu? Behoorlijk ambitieuze transfers. Hier ga ik JDJ dan wel credits geven. Hij en Schmidt vullen elkaar uitstekend aan. Schmidt zak Ongetwijfeld laten weten wie hij wil hebben. De aanwezigheid van Schmidt maakt het voor JDJ al een stuk eenvoudiger om PSV te verkopen, daar hij dus op de reputatie van Schmidt kan leunen. Wat JDJ dan wel heel goed kan is spelers op hun gemak stellen en de familiare en warme sfeer van PSV verkopen. JDJ komt over als een topgozer en spelers lijken dat ook te vinden en benoemen regelmatig dat de gesprekken met JDJ ze hielpen om een goed gevoel te krijgen bij PSV. Zodoende.
Dat is nou ook niet echt complimenteus. ;) Typo
 
Dat is ook weer het andere uiterste, maar ik vind dat hij genoeg heeft gedaan om niet meer te status te hebben die hij vorig jaar had
Nou, eerlijk gezegd is hij voor mij nog steeds het jongetje dat overal naartoe wordt geleid. Een beetje zoals het zoontje van een afzwaaiende spits die dan aan de hand van z'n papa naar het strafschopgebied mag lopen en de bal op drie meter mag leggen om dan een doelpunt te maken.
 
Hoe had Schmidt bij Sangare uit moeten komen dan? En heeft hij ook een rol gehad bij het halen van Boscagli? Of zat de Franse competitie vorig jaar wel in de kaartenbak en sinds het aantrekken van Schmidt niet meer, dat kan natuurlijk.
Boscagli is al bij PSV vanaf 2019 dus daar heeft Schmidt zeker geen rol bij gehad. :rolleyes:
 
Ik zie ook nergens dat hij dat doet. Hij zal degene zijn die de pers er over te woord staat, maar ik heb nog nooit gehoord dat JdJ claimde dat 'hij' die speler binnenhaalde.
Prima leerschool voor JDJ dit. Hij stelt zich ook bescheiden op. Ergens hoop ik wel dat Baumgartl nog een ontwikkeling doormaakt. Wat lengte achterin zou fijn zijn.
 
Het gaat zoals het gaat.
Maar wat jammer dat het mislukt is met Mark van Bommel.
Assistent van Schmidt.
Dat zou helemaal een perfect Duits geöriënteerde tandem zijn geweest.
 
Het gaat zoals het gaat.
Maar wat jammer dat het mislukt is met Mark van Bommel.
Assistent van Schmidt.
Dat zou helemaal een perfect Duits geöriënteerde tandem zijn geweest.
Kwestie van grote ego's: denk je dat Mark 2e viool zou willen spelen naast Schmidt..? Ik dacht het niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan