Hij zit regelmatig bij Ziggo hoor. En afgelopen zomer zou hij nog naar de VS gaan. Hij zei dat ie misschien in is voor een bijzonder project. Van Gaal kennende zou hij dit PSV wel een bijzonder project vinden: veel jong talent met daarnaast een grote groep middelmaten.
Ik vind het een prima idee. Zijn Ajax-verleden interesseert me niets. Clubliefde is voor supporters, niet voor mensen die hun brood verdienen in de voetballerij.
 
In het algemeen denk ik dat er inmiddels weinig tot geen forumleden meer zijn die vinden dat Van Bommel moet blijven zitten.
MAARRR...ik zit wel in het kamp dat vindt dat er dan wel een vervanger moet komen waarvan je mag verwachten dat hij het beter gaat doen (en een realistische optie). Dus mensen die nu om Van Bommel's kop op het hakblok roepen: geef een goed alternatief a.u.b.

Nou, het besturen van de club PSV is na gisteravond een stuk eenvoudiger geworden. Er valt dit seizoen niks meer te winnen behalve de onbelangrijke KNVB beker en degradatie dreigt er ook niet. Dus resteren er een stuk of 25 oefenwedstrijden. De selectie is grotendeels brandhout, dus wat te doen ? Zoveel mogelijk eigen jeugd spelers brengen en een trainer voor de groep zetten die er voor zorgt dat deze jongens zich maximaal ontwikkelen, zonder zich al te veel druk te maken om winst of verlies in de wedstrijden zelf.

In de winterstop alleen maar focussen op het lozen van al dat overtollig materiaal dat we hebben en de komende maanden besteden aan een complete makeover van het scoutingapparaat. Vanaf April gericht gaan werken aan goeie zomertransfers, hopelijk aangevuld met een paar doorgebroken jeugdspelers.

En uiteraard JdJ vandaag nog ontslaan want met hem gaan we nooit verder komen.

Kan nog wel eens zijn dat dit de manier gaat zijn om nog Europees voetbal te halen... :sneaky::cautious:
 
MvB accepteert geen dominante assistenten, hij is dat zelf al. Ben het eens met arne dat iemand buiten de PSV kliek moet zijn. Gerbrands heeft zich er makkelijk van af gemaakt door alle capabele en niet zichzelf bewezen PSVers bij elkaar te zetten. Waarom hij Faber aanstelde als hoofd opleidingen was me altijd al een raadsel. Vervolgens schuift hij een jochie naar voren als TD van een miljoenenbedrijf. Waarom? Omdat hij 8 jaar had meegelopen met Brands. Ik zou iemand die “8 jaar meeloopt” nooit aanstellen in een hoge functie. Als JdJ een ambitieuze en zelf respecterende functionaris was, dan had hij bij andere clubs (bij zijn Utrecht of ADO) een leidinggevende functie gepakt ipv 8 jaar mee te lopen met de hoop dat Brands het ooit voor gezien zou hebben. Nee, ome Toon wilde “rust” en gezelligheid onderling. Ik zou eerst een onafhankelijk onderzoek willen naar het functioneren van de RvC die dit alles inclusief het rampzalige transferbeleid hebben goedgekeurd.
Iemand buiten PSV halen dus: van Gaal of anders de trainer van AZ. Zijn visie spreekt mij aan en hij weet ook hoe je jong talent moet inbrengen. Geef deze jongen een kans hier zoals Ajax Ten Hag een kans gaf.
Op zich geen rare stap toch van hoofdscout naar TD? Een omweg via Utrecht o.i.d. lijkt met de kennis van achteraf een goed idee. Maar de voetbalwereld steekt zo (nog) niet in elkaar. Opleidingstrajecten voor trainers en bestuurders zijn ouderwets. Gebaseerd op ons-kent-ons en hoe goed je kon voetballen. Maar dat zegt helemaal niks over je kwaliteiten als trainer of bestuurder. Het kan hoogstens een pré zijn.
 
Nou, het besturen van de club PSV is na gisteravond een stuk eenvoudiger geworden. Er valt dit seizoen niks meer te winnen behalve de onbelangrijke KNVB beker en degradatie dreigt er ook niet. Dus resteren er een stuk of 25 oefenwedstrijden. De selectie is grotendeels brandhout, dus wat te doen ? Zoveel mogelijk eigen jeugd spelers brengen en een trainer voor de groep zetten die er voor zorgt dat deze jongens zich maximaal ontwikkelen, zonder zich al te veel druk te maken om winst of verlies in de wedstrijden zelf.

In de winterstop alleen maar focussen op het lozen van al dat overtollig materiaal dat we hebben en de komende maanden besteden aan een complete makeover van het scoutingapparaat. Vanaf April gericht gaan werken aan goeie zomertransfers, hopelijk aangevuld met een paar doorgebroken jeugdspelers.

En uiteraard JdJ vandaag nog ontslaan want met hem gaan we nooit verder komen.
Dus dan zou je Mauro, Obispo en Romero/Piroe terug moeten halen in de winterstop. Rigo komt denk ik tekort
 
Het is gewoon raar dat iemand als Van Marwijk zon mooie managerscarierre heeft gehad. Saai lelijk voetbal en een schande dat hij zulk slecht voetbal liet zien met al die grote namen in oranje. Maar wat nog raarder is: Ik was zo blij met de "eigenwijze' Van Bommel zeker na die jaren Cocu. Ik verwachte beleving en dat hadden we in het begin ook, Enorm zelf. Maar na die wedstrijd tegen ajax met middenveld Sadilek-Hendrix-Rosario is alles wat je doet gewoon kut. We worden gered door de individuale klasse van Ihattaren en Malen maar dat lijkt ergens ten koste te gaan van onze grootste ster Bergwijn.. Aankoopbeleid is kut maar geen excuus om de bus te pakeren. Het leukste voetbal naast ajax word gespeelt door clubjes met onervaren managers namelijk Emmen,Twente,Heracles en AZ. En bij die eerste 2 clubs zit ook weinig vastigheid in de opstelling. Wel wat meer karakter dat wel maargoed kan mark wel met karakters omgaan? Is er gewoon een kloof tussen spelers/staff? Ik weet echt niet meer.
 
In het algemeen denk ik dat er inmiddels weinig tot geen forumleden meer zijn die vinden dat Van Bommel moet blijven zitten.
MAARRR...ik zit wel in het kamp dat vindt dat er dan wel een vervanger moet komen waarvan je mag verwachten dat hij het beter gaat doen (en een realistische optie). Dus mensen die nu om Van Bommel's kop op het hakblok roepen: geef een goed alternatief a.u.b.

Het heeft nog weinig zin om te zeggen dat Van Bommel moet blijven zitten. Als de spanningen te hoog oplopen, dan moet er een slachtoffer zijn om de zaak te ontladen. Dat kan ook op de selectie - die duidelijk is lamgeslagen - bevrijdend werken; dat zien we vaker bij nieuwe trainers. Maar het is maar een tijdelijk effect. Uiteindelijk moet het toch uit de lengte of uit de breedte komen, de kwaliteit van de selectie bepaalt het plafond. De trainer speelt daar maar een zeer beperkte rol in. Ik denk dan MvB wel zo'n beetje elke verandering heeft doorgevoerd die hij kan doen. Natuurlijk kun je nog discussiëren over Sadilek als back (maar is er een realistisch alternatief?), Pereiro in het basiselftal (maar op welke plek? Als rechtsbuiten lijkt het me weinig toevoegen - dus dan ten koste van Mo?). Eigenlijk denk ik zelfs dat Van Bommel eerder te veel dan te weinig is gaan schuiven.

Maar dat is allemaal lood om oud ijzer. Dit is een onevenwichtig elftal, dat goed - zelfs heel goed - kan functioneren als de drie buitengewoon getalenteerde aanvallers voorin fit en in vorm zijn, en een béétje worden bereikt (wat dat betreft, moet ik eerlijk zeggen, snap ik niet waarom MvB gisteren niet voor Thomas heeft gekozen). Dan stijgt ook de rest van het team boven zichzelf uit. Zo niet, dan worden alle zwakke plekken akelig zichtbaar. De linksback die geen linksback is, het gebrek aan creativiteit op het middenveld, een CV-duo waarin de één hooguit redelijk is, de ander ver beneden het niveau. Een rechtervleugel waar we hooguit een middelmatige of uiterst grillige speler kunnen opstellen, een rechtsback die een geweldige inzet en loopvermogen koppelt aan beperkt inzicht...

Ik voorspel nu al dat dit ook zonder MvB niet magisch gaat veranderen. Misschien dat een ervaren coach, die in zijn hoofd vrij is, de organisatie kan dwingen om tot een noodzakelijke (en goede!) investering te komen in de winterstop. Eén middenvelder kan al een groot verschil maken.
 
Toch vreemd dat een elftal met best veel talent ineens zo weg kan zakken. Het wordt hier al regelmatig vernoemd dat de aankoop van een baas op het middenveld (type van Ginkel, Koopmeiers) de balans zomaar weer de goede kant op kan sturen)
Volgens mij doet de trainer er niet zoveel toe. Het gehannis met het aanvoerderschap zegt genoeg, PSV heeft geen leider op het veld en dat breekt ze regelmatig op.
 
Toch vreemd dat een elftal met best veel talent ineens zo weg kan zakken. Het wordt hier al regelmatig vernoemd dat de aankoop van een baas op het middenveld (type van Ginkel, Koopmeiers) de balans zomaar weer de goede kant op kan sturen)
Volgens mij doet de trainer er niet zoveel toe. Het gehannis met het aanvoerderschap zegt genoeg, PSV heeft geen leider op het veld en dat breekt ze regelmatig op.

Strootman erbij.

Hier werd ergens geopperd Hiddink als trainer. Dat zie ik niet zitten. Maar Hiddink als TD of hoofd scouting zou ik geen slecht idee vinden.
 
In het algemeen denk ik dat er inmiddels weinig tot geen forumleden meer zijn die vinden dat Van Bommel moet blijven zitten.
MAARRR...ik zit wel in het kamp dat vindt dat er dan wel een vervanger moet komen waarvan je mag verwachten dat hij het beter gaat doen (en een realistische optie). Dus mensen die nu om Van Bommel's kop op het hakblok roepen: geef een goed alternatief a.u.b.



Kan nog wel eens zijn dat dit de manier gaat zijn om nog Europees voetbal te halen... :sneaky::cautious:
Nu Hiddink. Presteren doet hij niet maar er worden nu andere kwaliteiten gevraagd. Iemand die de koppies weer 1 kant op kan zetten. Na het seizoen Peter Bosz al denk ik dat PSV inmiddels niet meer interessant is voor dit soort trainers.
 
Ik denk niet dat Van Bommel er volgend seizoen nog zit; hij lijkt het gewoon niet in de vingers te hebben. Hij heeft een half jaar een hele vaste koers gevaren maar is daarna ongelofelijk gaan zwalken. En dat is nog steeds niet klaar. Elke keer een andere opstelling; de ene keer is een speler onmisbaar en 3 dagen later zit ie op de tribune.

Aanvoerderblunders; geen tactische meesterzetten zoals Cocu, een linksback al een half seizoen laten falen en al een jaar op zoek naar een vast middenveld. Werkelijk waar ongelofelijk als je erover nadenkt.

Voor mij is Peter Bosz de opvolger; een eigenwijze draak wellicht maar wel iemand die garant staat voor aantrekkelijk voetbal. En dat is me op dit moment meer waard dan prijzen. Ik merk dat het een steeds grotere opgave wordt om naar PSV te gaan kijken; en dan zijn we al heel wat gewend in de laatst jaren. We hebben soms een kleine opleving met heerlijke voetballers voorin; maar het is altijd maar van korte duur.

Iets wat je ontspanning zou moeten brengen in drukke weken geeft je juist frustratie, jammer.
 
Interessante en geschikte alternatieve genoeg, lijkt me:

- LvGaal
- Hiddink
- Vanhaezebrouck
- Arne Slot (voor elke trainer met ambitie is de stap van AZ naar PSV, ongeacht de actuele stand die incidenteel van aard is, een no-brainer)
- Peter Bosz (losweken voor na dit seizoen)

De eerste twee lijken me meer de ervaren crisismanagers, die veel uit de jonge gasten zullen kunnen halen.

De laatste drie zijn trainers met een positieve spelopvatting die wellicht niet "des PSV's" zijn, maar gezien het huidige materiaal - de bijzondere talenten voorin en koning Mo - echt wat van dit PSV zouden kunnen maken.
 
In het algemeen denk ik dat er inmiddels weinig tot geen forumleden meer zijn die vinden dat Van Bommel moet blijven zitten.
MAARRR...ik zit wel in het kamp dat vindt dat er dan wel een vervanger moet komen waarvan je mag verwachten dat hij het beter gaat doen (en een realistische optie). Dus mensen die nu om Van Bommel's kop op het hakblok roepen: geef een goed alternatief a.u.b.



Kan nog wel eens zijn dat dit de manier gaat zijn om nog Europees voetbal te halen... :sneaky::cautious:
Van mij hoeft MvB ook niet weg, hij is niet het voornaamste probleem. En inderdaad, wie dan wel. Als Hiddink of Van gaal haalbaar zijn, mag het van mij. Als dat niet het geval is, laten we dan maar gewoon het seizoen afmaken met MvB
 
Strootman erbij.

Hier werd ergens geopperd Hiddink als trainer. Dat zie ik niet zitten. Maar Hiddink als TD of hoofd scouting zou ik geen slecht idee vinden.
Hiddink is gek. Die ambieert helemaal zo'n baan niet meer
 
Nu Hiddink. Presteren doet hij niet maar er worden nu andere kwaliteiten gevraagd. Iemand die de koppies weer 1 kant op kan zetten. Na het seizoen Peter Bosz al denk ik dat PSV inmiddels niet meer interessant is voor dit soort trainers.
Peter Bosz moet eerst maar eens wat winnen, voordat hij bij PSV geen prijzen komt pakken. En voor hem geldt ook, waarom zou hij in hemelsnaam geinteresseerd zijn om voor minder salaris, met een gemankeerde selectie, zonder al te veel geld om daar iets aan te doen, van een sterke competitie naar de eredivisie te komen?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Interessante en geschikte alternatieve genoeg, lijkt me:

- LvGaal
- Hiddink
- Vanhaezebrouck
- Arne Slot (voor elke trainer met ambitie is de stap van AZ naar PSV, ongeacht de actuele stand die incidenteel van aard is, een no-brainer)
- Peter Bosz (losweken voor na dit seizoen)

De eerste twee lijken me meer de ervaren crisismanagers, die veel uit de jonge gasten zullen kunnen halen.

De laatste drie zijn trainers met een positieve spelopvatting die wellicht niet "des PSV's" zijn, maar gezien het huidige materiaal - de bijzondere talenten voorin en koning Mo - echt wat van dit PSV zouden kunnen maken.
Als we in deze categorien gaan zoeken, doe mij Klopp maar, gewoon losweken van Liverpool, als je niet probeert.....
 
Emery ook ontslagen bij Arsenal. Topclubs maken geen grappen. Maar deze prutser mag de hele boel naar de tievus helpen.

Toontje zit ondertussen met z'n pik te spelen en denkt alleen maar aan boekjes.
 
Mvb moet er uit! Het is niet dat we een paar potjes hebben verloren!! Voor mijn gevoel winnen we nooit meer. En het zijn geen kleine vervelende nederlagen hè! Nee het zijn stuk voor stuk grote nederlagen 3/4-0! Dat is niet normaal. En als wij dan 5x op de paal zouden schieten..... maar je hebt gemiddeld misschien 1/2 schoten op de goal! Dus eruit, wie dan? Interesseert me geen donder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan