Mischien even doorlezen waar het over ging, want dat was het punt namelijk helemaal niet. Er werd gesteld dat er voor onder de 10m geen geweldenaars meer opgehaald konden worden, waardoor ik een voorbeeld aanhaal die het tegendeel bewijst. Goed, geweldenaar is misschien een groot woord voor Tagliatella, maar vergeleken met het brandhout dat wij in de achterste linie hebben rondlopen is het een wereldtopper.

Wat dacht je van Martinez voor 7.5m. Dat is een betere controleur dan Rosario. Gewoon goed gescout en voor onder de 10m opgehaald.
 
Ik zag dat Huub Stevens op de tribune zat vandaag. Dat kan natuurlijk een goede tussenpaus zijn voor de rest van dit seizoen. MVB weg, die heeft zich wel onmogelijk gemaakt met zn keuzes en koppigheid.
Daar had ik nou nooit aan gedacht. Ik kwam niet verder dan Fraser. Maar Huub...zonder gelijk voor te zijn vindt ik het een interessante gedachte.
 
Wat dacht je van Martinez voor 7.5m. Dat is een betere controleur dan Rosario. Gewoon goed gescout en voor onder de 10m opgehaald.

Nog zo een inderdaad. Wederom, misschien ook geen geweldenaar, dat moet ik 040 dan wel nageven, maar wel als je hem afsteekt tegen de spelers die wij op die positie hebben rondlopen.
 
Ik ben persoonlijk echt klaar mee, sinds 2 week ik kijk geen wedstrijd meer want ik weet de uitkomst al.

ik heb de wel niet meer om wedstrijd van mijn clubje te zien. 😔
 
Daar had ik nou nooit aan gedacht. Ik kwam niet verder dan Fraser. Maar Huub...zonder gelijk voor te zijn vindt ik het een interessante gedachte.
Die weet in ieder geval wel raad met die jongejuffertjes. En we hebben ook geen spaanstaligen meer in de selectie (althans spaanstaligen waar we rekening mee moeten houden). Ben alleen bang, weet haast wel zeker, dat Huub hier niet meer aan begint.
 
Die weet in ieder geval wel raad met die jongejuffertjes. En we hebben ook geen spaanstaligen meer in de selectie (althans spaanstaligen waar we rekening mee moeten houden). Ben alleen bang, weet haast wel zeker, dat Huub hier niet meer aan begint.

Ik snap effe niet dat als we bij Van Bommel al met spijt moeten concluderen dat ie echt geen peoplemanager is (en dat heeft deze groep wel nodig), dat we denken dat ons Huubke de man is om juist voor onze spelers neer te zetten. Ik denk dat de halve selectie binnen 2 maanden opeens verdwenen is. Nooit meer van vernomen. :grin:
 
Ik snap effe niet dat als we bij Van Bommel al met spijt moeten concluderen dat ie echt geen peoplemanager is (en dat heeft deze groep wel nodig), dat we denken dat ons Huubke de man is om juist voor onze spelers neer te zetten. Ik denk dat de halve selectie binnen 2 maanden opeens verdwenen is. Nooit meer van vernomen. :grin:
MvB is niet duidelijk, in ieder geval niet naar de pers/supporters, en, gezien het spel, ook niet naar de spelers. We zijn het er denk ik wel over eens dat de situatie met Zoet en Ruiter uitermate amateuristisch is opgelost en tot gevolg heeft dat hij nu 2 spelers inde selectie heeft die hem het liefst vandaag nog zien vertrekken. En vooral in het geval van Zoet, is dat gevaarlijk, want ik vermeod dat die best wel wat invloed heeft in de selectie.

Daarnaast als je het spel ziet van PSV kun je alleen maar concluderen dat of MvB niet over weet te brengen wat hij wil, of dat de spelers wat hij wil niet kunnen uitvoeren (dat laaste denk ik).

Huub zou simpeler spelen, duidelijk aangeven wat hij van spelers verlangt en spelers die dat niet uit kunnen of willen uitvoeren, gewoon op de bank zetten. Ik vermoed dat dit team daar grote beghoefte aan heeft. Duidelijkheid en consequenties. Er zit geen een speler in deze selectie, muv Ibi en Mitro, die volwassen genoeg is om zelfstandig en creatief te denken in het veld
 
Die weet in ieder geval wel raad met die jongejuffertjes. En we hebben ook geen spaanstaligen meer in de selectie (althans spaanstaligen waar we rekening mee moeten houden). Ben alleen bang, weet haast wel zeker, dat Huub hier niet meer aan begint.
Destijds kon ik nog wel naar de trainingen gaan en deed dit dan ook met regelmaat maar Stevens had echt geen grip op de groep. Lijkt me niet direct de eerste keuze. Aan de andere kant, als tussenpaus zou het nog niet zo erg hoeven te zijn, we zitten nu echt op het nulpunt met van Bommel. Het kan alleen maar beter worden.

Daarbij, ik wilde eigenlijk niet meer de moeite doen om me het hier nog een keer neer te zetten maar merk toch dat ik het kwijt moet;

Het missen van 2 spelers is geen excuus om wedstrijd na wedstrijd een collectieve wanprestatie te laten leveren. v Bommel laat het nu net overkomen alsof de rest helemaal niets kan.

Waar ik mij gisteren heel erg druk om heb gemaakt (inwendig) is het continu afwezig zijn van de backs. Je weet van de snelle buitenspelers af die levensgevaarlijk zijn, hoe kan je dan toch de hele wedstrijd je backs op laten komen? Als die Nunnely het wat slimmer had gespeeld had hij er gisteren 10 kunnen maken. PSV speelde effectief met twee man achterin en Sadilek en Dumfries stonden regelmatig op 90 meter van het eigen doel. Probleem is ook dat ze gewoon vrolijk samen opkomen, bij balverlies creëer je dan echt een onmogelijke situatie achterin met enorme ruimtes. Dit zag je bijna bij ieder gevaarlijk moment van Willem II terugkomen.

Mijn advies aan van Bommel is om gewoon bij het begin te beginnen en niet continu te hopen op bevliegingen van Malen,Ihattaren of Bergwijn. Begin achterin en stel daar de volgende mensen op:

Viergever - Schwaab - Baumgartl - Dumfries (specifiek op deze plekken)

En nee, Viergever laat je niet continu opkomen, Dumfries ook een heel stuk minder.

Vervolgens geef je de instructie aan de verdedigers om de bal naar de middenvelders te spelen. Deze gaan de aanval opzetten. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van de voetballende kwaliteiten, en ja die hebben Rosario, Guti en Ihattaren/Pereiro. Deze spelers hoeven bij balbezit ook niet bezig te zijn met verdedigen, daarvoor heb je de 4 man daarachter. De middenvelders kunnen loopacties maken dmv combinaties met de voorhoede om zo ook in de 16 te komen van de tegenstander. Indien dit gebeurt loopt niet het hele team de 16 in maar blijven er altijd twee middenvelders daarachter om eventueel balverlies op te vangen. Bij escalatie van dit balverlies neemt de verdediging het over.

Dit is even een eerste aanzet, ik heb verder geen trainerdiploma's dus dit vraagt misschien om nog wat finetuning, maar ik mis zelf de noodzaak waarom er maar continu met dit falende systeem moet worden blijven gespeeld. Het ergste is ook nog dat de opkomende backs aanvallend zeer weinig toevoegen (zeker nu de Jong er niet meer staat om iets met de voorzetten te doen), wat is in hemelsnaam het idee?

Ik hoor van Bommel nog zeggen dat Plan A goed is, en als het niet goed loopt dan moeten de spelers Plan A beter uitvoeren, Plan B bestaat niet.
Dan heb je toch echt last van tunnelvisie, en ik weet zeker dat hij dit ook heeft. Je merkt dit ook nu dat hij het afdoet als pech en dat het vooral komt omdat we 2 spelers missen. Kom op zeg.
 
Destijds kon ik nog wel naar de trainingen gaan en deed dit dan ook met regelmaat maar Stevens had echt geen grip op de groep. Lijkt me niet direct de eerste keuze. Aan de andere kant, als tussenpaus zou het nog niet zo erg hoeven te zijn, we zitten nu echt op het nulpunt met van Bommel. Het kan alleen maar beter worden.

Daarbij, ik wilde eigenlijk niet meer de moeite doen om me het hier nog een keer neer te zetten maar merk toch dat ik het kwijt moet;

Het missen van 2 spelers is geen excuus om wedstrijd na wedstrijd een collectieve wanprestatie te laten leveren. v Bommel laat het nu net overkomen alsof de rest helemaal niets kan.

Waar ik mij gisteren heel erg druk om heb gemaakt (inwendig) is het continu afwezig zijn van de backs. Je weet van de snelle buitenspelers af die levensgevaarlijk zijn, hoe kan je dan toch de hele wedstrijd je backs op laten komen? Als die Nunnely het wat slimmer had gespeeld had hij er gisteren 10 kunnen maken. PSV speelde effectief met twee man achterin en Sadilek en Dumfries stonden regelmatig op 90 meter van het eigen doel. Probleem is ook dat ze gewoon vrolijk samen opkomen, bij balverlies creëer je dan echt een onmogelijke situatie achterin met enorme ruimtes. Dit zag je bijna bij ieder gevaarlijk moment van Willem II terugkomen.

Mijn advies aan van Bommel is om gewoon bij het begin te beginnen en niet continu te hopen op bevliegingen van Malen,Ihattaren of Bergwijn. Begin achterin en stel daar de volgende mensen op:

Viergever - Schwaab - Baumgartl - Dumfries (specifiek op deze plekken)

En nee, Viergever laat je niet continu opkomen, Dumfries ook een heel stuk minder.

Vervolgens geef je de instructie aan de verdedigers om de bal naar de middenvelders te spelen. Deze gaan de aanval opzetten. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van de voetballende kwaliteiten, en ja die hebben Rosario, Guti en Ihattaren/Pereiro. Deze spelers hoeven bij balbezit ook niet bezig te zijn met verdedigen, daarvoor heb je de 4 man daarachter. De middenvelders kunnen loopacties maken dmv combinaties met de voorhoede om zo ook in de 16 te komen van de tegenstander. Indien dit gebeurt loopt niet het hele team de 16 in maar blijven er altijd twee middenvelders daarachter om eventueel balverlies op te vangen. Bij escalatie van dit balverlies neemt de verdediging het over.

Dit is even een eerste aanzet, ik heb verder geen trainerdiploma's dus dit vraagt misschien om nog wat finetuning, maar ik mis zelf de noodzaak waarom er maar continu met dit falende systeem moet worden blijven gespeeld. Het ergste is ook nog dat de opkomende backs aanvallend zeer weinig toevoegen (zeker nu de Jong er niet meer staat om iets met de voorzetten te doen), wat is in hemelsnaam het idee?

Ik hoor van Bommel nog zeggen dat Plan A goed is, en als het niet goed loopt dan moeten de spelers Plan A beter uitvoeren, Plan B bestaat niet.
Dan heb je toch echt last van tunnelvisie, en ik weet zeker dat hij dit ook heeft. Je merkt dit ook nu dat hij het afdoet als pech en dat het vooral komt omdat we 2 spelers missen. Kom op zeg.
Helemaal eens. Wat mij buiten wat jij schrijft ook nog uitermate stoort is dat die backs die dus hun verdedigende taak verwaarlozen, voorin eigenlijk alleen maar in de weg lopen. Als je nou Angelino of Willems hebt, die voegden met hun goede voorzetten nog wat toe (en toen hadden we ook Luuk nog). Sadilek staat echt alleen maar in de weg. En je moet maar eens opletten, hij staat ook altijd vrij, de tegenstanders laten hem bewust vrij omdat hij echt helemaal niks met de bal kan, niet schieten, geen voorzet, geen steekpass. Het enige wat hij doet is of de bal verliezen of de bal weer terugspelen en dan weer verder vrijlopen, waarna het hele spel weer van voren af aan begint.

Dumfries is wat beter, zijn voorzet is ook niet bijzonder, maar hij loopt best wel vaak goed door en combineert, waardoor hij in kansrijke positie komt. En hij is razendsnel en heeft een goed lichaam. Kan ook koppen. Nadeel zijn z'n 'harde voeten' waardoor hij niet zo vaak scoort. Denzels opkomen heeft dus nog wel nut, maar hij moet het veel meer gaan doseren, een keer of 10 max in een wedstrijd.
 
Zou Huub überhaupt nog interesse hebben in PSV na dat 2008/2009 seizoen? Denk het eigenlijk niet.
Waarom zou iemand dat überhaupt willen? Met Van Bommel hebben we in ieder geval goede momenten gehad, met Huub wellicht geen één. Daarnaast: voor de huidige generatie spelers is Huub gewoon een knettergekke schreeuwer waar geen enkel respect voor is. Die Duitse methodes passen onmogelijk bij een PSV van de laatste 25 jaar, zoals we zelf al hebben ervaren. Ik heb zelden zo een chaos gezien bij een club als PSV onder Stevens. Maar kennelijk vergeet men dat snel...
 
Van Bommel is een lerende coach. PSV wil aanhaken bij de int. top in navolging van Ajax.
Nog een kleine kans geven aan MvB om het aan de praat te krijgen en anders toch gewoon doorschakelen.
Zijn interviews vond ik gisteren erg zwak; de schuld geven aan blessures en geschorste en vertrouwen.

Een aanval met Bruma en Doan moet toch al stukke beter zijn dan die pippo's bij Willem II; geen smoesjes maar verantwoordelijkheid nemen asap.
 
Waarom zou iemand dat überhaupt willen? Met Van Bommel hebben we in ieder geval goede momenten gehad, met Huub wellicht geen één. Daarnaast: voor de huidige generatie spelers is Huub gewoon een knettergekke schreeuwer waar geen enkel respect voor is. Die Duitse methodes passen onmogelijk bij een PSV van de laatste 25 jaar, zoals we zelf al hebben ervaren. Ik heb zelden zo een chaos gezien bij een club als PSV onder Stevens. Maar kennelijk vergeet men dat snel...
Over welke 'goede momenten' heb je het? MvB vond zelf gisteren dat ze op het moment aardig voetballen; dat is toch een misvatting?
 
Nou, ik vind het weinig diepgravend. Ieder van ons had hetzelfde kunnen opschrijven. Ook nergens hoe het beter kan.
Die Elfrink zit er ook vuistdiep in bij PSV. Zal zijn ietwat kritische stukjes snel afwisselen met iets positiefs om maar kind aan huis te blijven daar. Daar had een v Hanegem iets minder last van in zijn column :grin:
 
En dat ome Toon kennelijk niets hier tegen kan doen. Ik heb al vanaf het begin gezegd: MvB is een te grote persoonlijkheid voor JdJ en Gerbrands. Ze zullen dan ook nooit kritisch naar hem zijn. Want ze stellen zelf niet veel voor. En nu de aankopen zo enorme falters blijken, daalt JdJ nog meer in de hiërarchie bij MvB. Het is ook wel over en weer hoor: ook MvB zal niet snel met zijn vuist op de tafel slaan en om goede verdedigers vragen.
Ja en dat zet je die kale 'ja-knikkende' assistenten er naast om nog minder tegengas te geven. Kom op zeg het is toch waanzinnig dat iedereen aan het begin riep dat dit een 'wereldcoach' zou worden. Hij is zelf enorm in zichzelf gaan geloven op basis van geen resultaten.
 
Over welke 'goede momenten' heb je het? MvB vond zelf gisteren dat ze op het moment aardig voetballen; dat is toch een misvatting?
Een goed moment? Even denken... Telt zestien van je eerste zeventien wedstrijden winnen? Telt het goede voetbal dat we met Malen en Bergwijn dit seizoen hadden? De pot waarin we Barcelona in eigen huis wegspeelden? Of de 3-0 tegen Ajax binnen het half uur?

Afgezien van een goede 2-0 tegen Marseille in de CL met een ontketende Koevermans ga je deze goede punten niet vinden bij de PSV-periode van Huub Stevens hoor. Dat was week in week uit kansloos, met nog slechter voetbal dan nu en vooral met nog meer rellen tussen spelers, bestuur etc. Maar zoals ik al zei: kennelijk zijn velen dit al vergeten en gefocust op een mindere periode die zich nu afspeelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan