Ik denk dat niemand het eens is met je conclusie t.a.v. Ajax. De frustratie ligt 'm in het feit dat PSV een prima 1e seizoenshelft op de mat heeft gelegd en datzelfde huzarenstukje niet kan herhalen in de 2e seizoenshelft. Volgens mij heeft PSV boven haar kunnen gepresteerd en hebben ze momenteel niet het zelfvertrouwen om hard naar voren te voetballen. Dat mag Van Bommel zich wel aanrekenen.

Grotendeels eens, en hoewel het minder opkomen van de backs en gebrek aan creativiteit van het middenveld (mede door een "starre" opstelling van defensieve spelers als rosario & Hendrix in de ogen van sommigen) hier veelvuldig genoemd worden is denk ik het grootste contrast met de eerste seizoenshelft juist de effectiviteit van de spelers voorin? Volgens mij lag het aantal kansen per wedstrijd namelijk niet eens zo veel hoger die geroemde eerste helft? Maar ik kan het mishebben.

Edit ff nagekeken:
PSV-ADO
('19, T) 3-1 winst, 22 schoten, 10 op goal voor PSV / 5 schoten, 1 op goal weggeven)
('18, U) 7-0 winst, 27 schoten, 10 op goal voor PSV / 5 schoten, 2 op goal weggeven)

PSV-Utrecht
('19, U) 2-2 gelijk, 23 schoten, 4 op goal voor PSV / 6 schoten, 3 op goal weggeven)
('18, T) 4-0 winst, 14 schoten, 10 op goals voor PSV / 6 schoten, 2 op goal weggeven)

PSV - Vitesse
('19, U) 3-3 gelijk, 16 schoten, 9 op goal voor PSV / 16 schoten, 5 op goal weggegeven
('18, T) 1-0 winst, 14 schoten, 6 op goal voor PSV / 7 schoten, 1 op goal weggeven

PSV - Zwolle
('19, T) 4-0 winst, 12 schoten, 7 op goal voor PSV / 4 schoten, 1 op goal weggeven
('18, U) 2-1 winst, 15 schoten, 6 op goal voor PSV / 18 schoten, 5 op goal weggeven

PSV - Ajax
('19, U) 1-3 verlies, 11 schoten, 3 op goal voor PSV / 16 schoten, 7 op goal weggeven
('18, T) 3-0 winst, 14 schoten, 8 op goal voor PSV / 15 schoten, 4 op goal weggeven

Hoewel cijfertjes niet alles zeggen lijkt het er wel op dat de kritiek best eens wat meer op het afronden van de aanvallers mag komen te liggen?
 
Grotendeels eens, en hoewel het minder opkomen van de backs en gebrek aan creativiteit van het middenveld (mede door een "starre" opstelling van defensieve spelers als rosario & Hendrix in de ogen van sommigen) hier veelvuldig genoemd worden is denk ik het grootste contrast met de eerste seizoenshelft juist de effectiviteit van de spelers voorin? Volgens mij lag het aantal kansen per wedstrijd namelijk niet eens zo veel hoger die geroemde eerste helft? Maar ik kan het mishebben.

Edit ff nagekeken:
PSV-ADO
('19, T) 3-1 winst, 22 schoten, 10 op goal voor PSV / 5 schoten, 1 op goal weggeven)
('18, U) 7-0 winst, 27 schoten, 10 op goal voor PSV / 5 schoten, 2 op goal weggeven)

PSV-Utrecht
('19, U) 2-2 gelijk, 23 schoten, 4 op goal voor PSV / 6 schoten, 3 op goal weggeven)
('18, T) 4-0 winst, 14 schoten, 10 op goals voor PSV / 6 schoten, 2 op goal weggeven)

PSV - Vitesse
('19, U) 3-3 gelijk, 16 schoten, 9 op goal voor PSV / 16 schoten, 5 op goal weggegeven
('18, T) 1-0 winst, 14 schoten, 6 op goal voor PSV / 7 schoten, 1 op goal weggeven

PSV - Zwolle
('19, T) 4-0 winst, 12 schoten, 7 op goal voor PSV / 4 schoten, 1 op goal weggeven
('18, U) 2-1 winst, 15 schoten, 6 op goal voor PSV / 18 schoten, 5 op goal weggeven

PSV - Ajax
('19, U) 1-3 verlies, 11 schoten, 3 op goal voor PSV / 16 schoten, 7 op goal weggeven
('18, T) 3-0 winst, 14 schoten, 8 op goal voor PSV / 15 schoten, 4 op goal weggeven

Hoewel cijfertjes niet alles zeggen lijkt het er wel op dat de kritiek best eens wat meer op het afronden van de aanvallers mag komen te liggen?

Goed speurwerk, dank!
 
Snap het wel. Ondanks wat kritiek hier (soms ook zeker terecht) draait hij toch geen slecht seizoen. Eerste klus. Een bijna perfecte eerste seizoenshelft. Tweede seizoenshelft een stuk slechter qua punten voornamelijk. Toch heeft hij een aardige verdediging weten te bouwen met gewoon middelmatig (centraal) materiaal. Geen back ups voor de backs. Maar toch krijgen tegenstanders vaak weinig kansen(relatief dan).

Aanval doet ie niks geks. Pech dat bergwijn en lozano tegelijk uit vorm zijn. Maar beidde kun je niet zomaar wisselen. Zijn gewoon zelfs uit vorm belangrijk.

Dus ik geef PSV groot gelijk dat ze met hem verder gaan en willen. Hopelijk zet Mark nog wat stappen. Maar ook zijn selectie mag nog wat groeien.

Natuurlijk moet PSV verder met MvB.

1) Alleen moet hij wel laten zien dat hij kan leren. Met name van andere coaches en van zijn eigen fouten.
Dat leeraspect heeft hij niet laten zien in de 2e seizoenshelft. Hij grijpt bijv. verkeerd in bij een structureel onderpresterend middenveld. En blijft zolang voor onkunde/verkeerde tactiek kiezen tot het (voorsprong-)moment voorbij is.
Hij heeft nul vooruitgang geboekt met Tikkie-Terug-Hendrix en Tikkie-Breed-Rosario. Misschien heeft hij er wel op getraind tijdens de talloze besloten trainingen...:CENSORED: ...maar dan nog zag iedereen dat er geen vooruitgang werd geboekt. Maar MvB greep niet in.
Deze 2 (JH/PR) denken niet vooruit, willen niet vooruit, kunnen niet vooruit. Rosario heeft wel de potentie, maar verloor het 'frisse' in de winterstop. Hendrix is Willem2 niveau; denk te traag en heeft 0.4 seconde extra nodig voor elke balhandeling. Kijkt niet rond en verschuilt zich voortdurend zodat hij niet aanspeelbaar is. Wordt niet beter.
MvB maakt ook Guti niet beter, maakt Pereiro niet beter, Bergwijn niet beter, Zoet niet beter...tjs, wie eigenlijk wel?

2) Verder moet MvB betere mediatraining krijgen. Probeert in elk interview zijn gelijk te halen.
Je voetbalt niet goed als je 2-2 tegen Emmen of Heerenveen speelt. Gelijk haal op het veld, niet met woorden.
Schiet te snel in de verdediging. Terwijl het zo zou helpen om gewoon een keer te benoemen wat de vragenstellers insinueren.
Bijv. na VVV. 'Het was inderdaad een ruk wedstrijd, we hebben wel gewonnen, maar zullen echt beter voor de dag moeten komen in de volgende wedstrijden'... 'Zeker als we in het spoor van de Ajax willen blijven (knipoog)'...'Ik ben ook maar beginnend trainer, dus ook mijn team heeft het niet gemakkelijk'
Door te benoemen wat zo'n reporter denkt haal je de kou uit de lucht, en krijg je daarna de ruimte voor de rest. Complimentje voor een speler, complimentje voor doorzetting. Andere toon, andere gunfactor.

3) Aanval doet hij vaak wel iets geks. LdJ tegen kleuterclubs uit je spits halen (???)...Bergwijn meedere wedstrijden niet uit zijn egotrip kunnen halen (!!!). Nul aanvoer voor Lozano organiseren...ik kan nog wel ff doorgaan.
Als we het hier ff niet weten begint iedereen over 'vorm'. Vorm moet je organiseren. Vorm is gevolg van tactiek.
Als je het een tijdje niet goed organiseert krijgen je aanvallers minder zelfvertrouwen...en dan doen ze rare dingen (vergeten te stiften, trekken ballen halfhard voor etc.) en dan kunnen wij vervolgens zeggen 'uit vorm', nog minder zelfvertrouwen etc...

Natuurlijk moet PSV verder met MvB. Maar wel werk aan de winkel.
 
Grotendeels eens, en hoewel het minder opkomen van de backs en gebrek aan creativiteit van het middenveld (mede door een "starre" opstelling van defensieve spelers als rosario & Hendrix in de ogen van sommigen) hier veelvuldig genoemd worden is denk ik het grootste contrast met de eerste seizoenshelft juist de effectiviteit van de spelers voorin? Volgens mij lag het aantal kansen per wedstrijd namelijk niet eens zo veel hoger die geroemde eerste helft? Maar ik kan het mishebben.

Edit ff nagekeken:
PSV-ADO
('19, T) 3-1 winst, 22 schoten, 10 op goal voor PSV / 5 schoten, 1 op goal weggeven)
('18, U) 7-0 winst, 27 schoten, 10 op goal voor PSV / 5 schoten, 2 op goal weggeven)

PSV-Utrecht
('19, U) 2-2 gelijk, 23 schoten, 4 op goal voor PSV / 6 schoten, 3 op goal weggeven)
('18, T) 4-0 winst, 14 schoten, 10 op goals voor PSV / 6 schoten, 2 op goal weggeven)

PSV - Vitesse
('19, U) 3-3 gelijk, 16 schoten, 9 op goal voor PSV / 16 schoten, 5 op goal weggegeven
('18, T) 1-0 winst, 14 schoten, 6 op goal voor PSV / 7 schoten, 1 op goal weggeven

PSV - Zwolle
('19, T) 4-0 winst, 12 schoten, 7 op goal voor PSV / 4 schoten, 1 op goal weggeven
('18, U) 2-1 winst, 15 schoten, 6 op goal voor PSV / 18 schoten, 5 op goal weggeven

PSV - Ajax
('19, U) 1-3 verlies, 11 schoten, 3 op goal voor PSV / 16 schoten, 7 op goal weggeven
('18, T) 3-0 winst, 14 schoten, 8 op goal voor PSV / 15 schoten, 4 op goal weggeven

Hoewel cijfertjes niet alles zeggen lijkt het er wel op dat de kritiek best eens wat meer op het afronden van de aanvallers mag komen te liggen?
Echt mooie statistieken.
 
Grotendeels eens, en hoewel het minder opkomen van de backs en gebrek aan creativiteit van het middenveld (mede door een "starre" opstelling van defensieve spelers als rosario & Hendrix in de ogen van sommigen) hier veelvuldig genoemd worden is denk ik het grootste contrast met de eerste seizoenshelft juist de effectiviteit van de spelers voorin? Volgens mij lag het aantal kansen per wedstrijd namelijk niet eens zo veel hoger die geroemde eerste helft? Maar ik kan het mishebben.

Edit ff nagekeken:
...

Hoewel cijfertjes niet alles zeggen lijkt het er wel op dat de kritiek best eens wat meer op het afronden van de aanvallers mag komen te liggen?

2019: bij Zoet gaan meer dan de helft van de ballen op goal erin (heb nog geen andere keeper gevonden met deze statistiek). Erger nog: vaak ging de eerste bal op doel er in...waarna we dan weer netjes....achter de feiten aan konden lopen (doorzetten mannen!)
2019: kan me geen afstandschot op doel heugen, wij hebben geen Skiete-Willy in onze ploeg (hoewel ze daar misschien tijdens al de besloten trainingen wel op trainen). Wel een van Guti en een van Hendrix (allebei uitbal :zien:)
 
Nou, zeg... Als iets dit team dit seizoen kenmerkt, dan is het wel de pure wil om te overleven en te winnen. Kijk eens hoe vaak het team zich heeft teruggevochten van een achterstand, en/of hoe vaak er werd gescoord in de laatste 5 minuten. Dat lijkt mij mede de verdienste van Van Bommel.

Questionable.

Ik vind dat dit de verdienste is van Cocu. Van Bommel heeft het werk van Cocu overgenomen en vooralsnog vind ik het enige verschil de toepassing van jeugd. Voor de rest zie ik geen positieve invloed van Van Bommel op ons elftal. Daar komt volgend seizoen hopelijk verandering in, want dit jaar is namelijk het jaar waarin Van Bommel aan de weg naar zijn visie mocht bouwen. Volgend jaar hoefde Van Bommel er eigenlijk pas echt te staan.
 
Questionable.

Ik vind dat dit de verdienste is van Cocu. Van Bommel heeft het werk van Cocu overgenomen en vooralsnog vind ik het enige verschil de toepassing van jeugd. Voor de rest zie ik geen positieve invloed van Van Bommel op ons elftal. Daar komt volgend seizoen hopelijk verandering in, want dit jaar is namelijk het jaar waarin Van Bommel aan de weg naar zijn visie mocht bouwen. Volgend jaar hoefde Van Bommel er eigenlijk pas echt te staan.

Ja, daar heb je wel een punt. Cocu was er een meester in om een mentaal ijzersterke as te formeren - met Luuk, Van Ginkel en Schwaab als sterkhouders. Hij liet zelfs een beperkte verdediger als Schwaab boven zichzelf uitstijgen. Jammer dat Cocu daar op dit forum vaak weinig credits voor krijgt. Toch heb ik het idee dat de verbetenheid dit seizoen zo mogelijk nóg groter is. PSV is een ploeg waar je bijna niet van kunt winnen. Zelfs bij achterstand komt de ploeg vaak weer terug, als een wielrenner die je tien keer moet los rijden. Dat zie je zelfs aan de twee nederlagen: óók Ajax lag in eigen huis toch weer even op apegapen. En ook Feyenoord meende in De Kuip de wedstrijd in de tas te hebben, na een zwakke eerste helft van PSV, maar wankelde opeens toch weer. Bergwijn had daar zelfs de 2-2 op de slof.

Het is misschien niet oogstrelend, en het feit dat PSV vaak een achterstand moest wegwerken tekent ook de kwalitatieve zwakte. Da's gewoon een feit. Maar ik vind deze ploeg mentaal gewoon ijzersterk - noem het voortborduren op het goede werk van Cocu. Het is ook de voornaamste reden dat de ploeg in verliespunten gelijkstaat met een verder superieur Ajax. Wat voor wedstrijden in het klein geldt, geldt voor de competitie in het groot: je schudt dit PSV niet zo maar van je af. Het blijft plakken als een vervelende horzel. En mocht PSV alsnog kampioen worden - waar ik overigens ook niet meer in geloof - dan is het bovenal de titel van het karakter. De pure wil om resultaat te boeken.
 
Ach jah, en zo noemt elk kamp zich de realisten en iedereen met een andere mening is een fanboy, rijp voor opname of een nep-supporter. :)

Ik zou het heerlijk vinden als van Bommel nog een Seizoen blijft en een technisch en tactisch begaafde speler op het middenveld tot zijn beschikking krijgt om "het blok" ook wat aanvallender te laten slagen. Een speler met inzicht en die een opening ziet, kan benutten of kan maken. Hoeft geen dribbelkoning of flitsende speler te zijn, een geslepen en soberder werkpaard als Guardado dat was (of Seedorf in zijn Italiaanse tijd) is eigenlijk beter. Miscchien dat Thomas (wel een budget-versie van eerder genoemden) wel eens die rol kan krijgen (al is het nog afwachten of, hoe en wanneer die weer speelklaar is), en daarmee Hendrix of Rosario eens wat vaker zal banken. Ook Ihattaren heeft die potentie wel maar zal denk ik in een AM rol dicht achter de spitsen het best tot zijn recht komen?
Het is niet zozeer het middenveld, maar JdJ moet June eindelijk eens een goed CV halen, dan is het hele probleem opgelost Dan zal je zien dat MvB meteen van zn 2 controleurs afstapt
 
'Van Bommel verschijnt op shortlist bij AC Milan en kan belofte nakomen'

Vliegen ze vanaf EHV ook nar Milan of moet ik hem op SPL uitzwaaien?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...MfOMmSeG9rUAxNGWcNkiv5hDDjiRBFMtDDYVUOW9JFJX8
Dat zou erg jammer zijn, als Mark al na 1 seizoen zou vertrekken. Ik zou dat behoorlijk laf vinden van Mark. We willen toch niet nog zo'n Koeman-verraad ...?? Ik eis van Mark dat hij als rasechte PSV'er minimaal nog 1 seizoen in Eindhoven blijft....:fear::mad:
 
Dat zou erg jammer zijn, als Mark al na 1 seizoen zou vertrekken. Ik zou dat behoorlijk laf vinden van Mark. We willen toch niet nog zo'n Koeman-verraad ...?? Ik eis van Mark dat hij als rasechte PSV'er minimaal nog 1 seizoen in Eindhoven blijft....:fear::mad:

Nou nou, rustig maar, het is maar een VP gerucht...
 
Dat zou erg jammer zijn, als Mark al na 1 seizoen zou vertrekken. Ik zou dat behoorlijk laf vinden van Mark. We willen toch niet nog zo'n Koeman-verraad ...?? Ik eis van Mark dat hij als rasechte PSV'er minimaal nog 1 seizoen in Eindhoven blijft....:fear::mad:
Een Koemanverraad is het pas als hij halverwege het seizoen de kuierlatten neemt.
 
Van Bommel is wel goed om tegenstanders op scherp te zetten met zijn domme uitspraken...waarom lukt het dat bij zijn eigen team??
Idd. MvB moet slimmer zijn en bepaalde vragen ontwijken of een slim antwoord hierop geven. Zoiets werkt alleen maar averechts en dat moet hij als ex-topvoetballer beter weten. Hij zou ook kunnen zeggen dat hij zijn handen voorlopig vol heeft aan zijn eigen elftal.
 
Idd. MvB moet slimmer zijn en bepaalde vragen ontwijken of een slim antwoord hierop geven. Zoiets werkt alleen maar averechts en dat moet hij als ex-topvoetballer beter weten. Hij zou ook kunnen zeggen dat hij zijn handen voorlopig vol heeft aan zijn eigen elftal.
Vooral zijn handen vol aan zijn eigen ego. Totaal geen PSV trainer. Geef mij maar ten Hag. Niet alleen na deze prestaties, want de halve finale heeft hij zelf verkloot, maar wel als persoon. Prima man, net als Marcel Keizer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan