Cocu is kampioen omdat hij zijn spelers veruit beter liet spelen dan alle andere clubs. Omdat hij ondanks geroep vanaf de zijlijn vasthield aan zijn speelwijze en vertrouwen hield in spelers als het eens wat minder ging. Omdat hij sinds zijn aantreden rustig en gestaag bouwt aan een steeds beter PSV, door waar het kan stappen vooruit de zetten en de lat steeds hoger te leggen.

Dáárom is PSV kampioen. Daarom is Cocu kampioen.

Daar verdient Cocu alle credits voor, waarbij dus niet hoort: wauwelen over de beste spelers hebben. We hebben jarenlang kunnen zien hoe Real Madrid geen kampioen werd van Spanje, en hoe City geen kampioen werd van Engeland, omdat de beste spelers niet als het beste team speelden. En zelfs een supercoach als Van Gaal presteerde het om zich niet te kwalificeren voor het WK van 2002 met een selectie vol topspelers.

Geef Cocu dus de credits die hem toekomen, omdat hij van een stel goede spelers ook daadwerkelijk een kampioenenelftal heeft gesmeed.

Als het gaat om de keuze tussen Cocu en Jans, moeten mensen zich maar eens afvragen hoe zeker ze ervan zijn dat Jans met deze selectie ook kampioen was geworden, en met welk puntentotaal. Ik acht de kans groter dat Cocu met PEC de beker zou winnen, dan dat Jans onder de druk van het kampioen moeten worden dat ook daadwerkelijk had gedaan. Wat dat betreft spreken de resultaten die Jans in het verleden haalde bij ploegen waar de druk groter was dan bij PEC, niet in zijn voordeel.
 
Ook bij Groningen heeft hij laten zien dat ie wel wat kon, alleen zn avontuur bij Heerenveen liep op niets uit. Wat mij betreft een goede trainer voor bij de subtoppers, vraag me af of hij het in zn mars heeft om bij een topclub te werken.

Al was z'n tweede jaar bij Heerenveen ook zo slecht nog niet volgens mij.
 
Al was z'n tweede jaar bij Heerenveen ook zo slecht nog niet volgens mij.

Jans , bij Standaard Luik ontslagen. De druk die Cocu heeft bij PSV, dat heeft Jans helemaal niet. Als je wint is het geweldig, als je verliest is er nog niets aan de hand, want die verwachtingen zijn nu eenmaal niet zo hoog. Overigens de felicitaties ook aan Edwin van der Looi.
 
Jans zou m.i.top veldtrainer zijn. Zoals ook Ten Cate en Wouters dat zijn. Geen mannen om hoofdtrainer te zijn bij grote club, maar wel in de schaduw van hoofdtrainer uitstekend werk kunnen verrichten.

...... nu zoeken we nog een opvolger voor Faber :p

Daarover gesproken: over nieuwe assistent trainer komt nog geen letter naar buiten :unsure:
 
Jans zou m.i.top veldtrainer zijn. Zoals ook Ten Cate en Wouters dat zijn. Geen mannen om hoofdtrainer te zijn bij grote club, maar wel in de schaduw van hoofdtrainer uitstekend werk kunnen verrichten.

...... nu zoeken we nog een opvolger voor Faber :p

Daarover gesproken: over nieuwe assistent trainer komt nog geen letter naar buiten :unsure:
Ze schijnen een mexicaan op het oog te hebben ;)

Zal mij benieuwen, hoop op een ervaren man die geen drang heeft om hoofdtrainer te worden, is wel n klein vijvertje waarin gevist moet worden.
 
Ze schijnen een mexicaan op het oog te hebben ;)

Zal mij benieuwen, hoop op een ervaren man die geen drang heeft om hoofdtrainer te worden, is wel n klein vijvertje waarin gevist moet worden.

:D

Ook Mexicaans bedrijf als nieuwe shirtsponsor: die Telecom magnaat Carlos Slim ?! Money-wise wel een top deal.

Straks Desperado en taco's in de rust :D
 
Was toch allemaal nog niet officieel of heb ik zitten slapen? Kalezic wordt dus nieuwe assistent van Cocu. Lijkt me uitstekend. Hij heeft talenten laten ontwikkelen in jong PSV en lijkt me ook wel type dat de staf aanvult: beetje gif en temperament, maar dan met intelligentie. Past netjes naast de brave borsten Cocu en Van der Weerden.

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/405505_psv-vindt-opvolger-voor-kalezic-op-de-herdgang
Huh, waR komt dit vandaan, dacht dat Kalezic helemaal weg zou gaan? Wat mij betreft een mooie aanvulling op de bank!
 
Ik blijf angstig met Cocu geval, dat jullie nu allemaal denken dat het koek en ei is omdat die dit seizoen het klusje klaarde, tja..
Volgend seizoen is alles anders en nieuw, als er niet weer 2-3 namen uitsteken en de kar gaan trekken dan zal je aan Cocu ook helemaal niks gaan hebben, van zijn kant hoef je geen wonderen of verassingen te verwachten.
 
Ik blijf angstig met Cocu geval, dat jullie nu allemaal denken dat het koek en ei is omdat die dit seizoen het klusje klaarde, tja..
Volgend seizoen is alles anders en nieuw, als er niet weer 2-3 namen uitsteken en de kar gaan trekken dan zal je aan Cocu ook helemaal niks gaan hebben, van zijn kant hoef je geen wonderen of verassingen te verwachten.

Tsja, Cocu heeft het maar zozo gedaan, met zijn 14 punten voorsprong, recordaantal winsten en het inpassen van 3 basiswaardige eigen jeugdspelers.
 
Tsja, Cocu heeft het maar zozo gedaan, met zijn 14 punten voorsprong, recordaantal winsten en het inpassen van 3 basiswaardige eigen jeugdspelers.

Scorebord journalistiek.
8x gewonnen met 1 doelpunt verschil in de competitie.
In de Europese B-divisie meer verloren dan gewonnen.
Tegen de Feyenoord/Ajax: 4 gespeeld en 2 verloren. Maar liefst 9 goals tegen.
Uitgeschakeld voor de beker tegen 1e divisie club.
Er is, kortom, nog wel wat te verbeteren en begrijp daarom de twijfel bij Quagmire wel.
 
Scorebord journalistiek.
8x gewonnen met 1 doelpunt verschil in de competitie.
In de Europese B-divisie meer verloren dan gewonnen.
Tegen de Feyenoord/Ajax: 4 gespeeld en 2 verloren. Maar liefst 9 goals tegen.
Uitgeschakeld voor de beker tegen 1e divisie club.
Er is, kortom, nog wel wat te verbeteren en begrijp daarom de twijfel bij Quagmire wel.

Inderdaad, ik vindt een triple eigenlijk net acceptabel. Maar dan wel zonder verliespunten!
 
Ik hoop ook dat ik het mis heb, maar aan Cocu heb en zal je nooit wat hebben, die is voor 98% afhankelijk van zijn spelers, waar andere trainers dat maybe maar 85% zijn en altijd wel een plan of oplossing hebben om de boel te draaien of te experimenteren.

Toen het vorig seizoen ruk en kut ging van alle kanten, kon meneer totaal geen draai aan geven, het was maanden ruk en kut. Dat allemaal tot Depay en zijn vriendjes opstonden, anders zaten we nu nog te sukkelen om plaats 5. En natuurlijk is iedere trainer afhankelijk van zijn materiaal, maar in Cocu zie ik niks dat echt Cocu-eigen is. Dat die alle recoords brak dit seizoen tja, hadden 9/10 trainers in zijn schoenen ook gedaan, hij zette de beste mensen op hun beste posities, rest klaarde Depay en zijn vriendjes wel.
 
Laatst bewerkt:
Scorebord journalistiek.
8x gewonnen met 1 doelpunt verschil in de competitie.
In de Europese B-divisie meer verloren dan gewonnen.
Tegen de Feyenoord/Ajax: 4 gespeeld en 2 verloren. Maar liefst 9 goals tegen.
Uitgeschakeld voor de beker tegen 1e divisie club.
Er is, kortom, nog wel wat te verbeteren en begrijp daarom de twijfel bij Quagmire wel.

Alle tegenvallende resultaten op een rij zetten, zoals minister pannenkoek en jij doen, is minstens zo erge scorebordjournalistiek.

Jullie zouden nog twijfelen als we 4 keer op rij kampioen werden, want er is altijd wel wat te verzinnen wat niet goed was en er is voor het succes altijd wel een reden te verzinnen anders dan de kwaliteit van de coach.

Onder iedere coach worden wel wedstrijden verloren. Onder iedere coach kun je een keer tegen een rare uitschakeling aanlopen. En onder iedere coach speel je wel eens wen slechte wedstrijd die je desondanks wint. Onder Hiddink déden we niet anders dan winnen met 1 doelpunt verschil.

Maar goed, misschien moeten we de kwaliteiten van Hiddink dan ook wel relativeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan