Timothy Derijck

Pavlos

Coach SV Waldhof Mannheim
Timothy Derijck heeft maandagmiddag zijn handtekening gezet onder een contract dat hem voor de komende vier seizoenen aan PSV verbindt. De 24-jarige Belg komt over van ADO Den Haag, waar hij sinds 2008-2009 actief was. “PSV is een heel grote club, daar hoefde ik niet lang over na te denken”, aldus Derijck, die dinsdag voor het eerst meetraint met PSV.

Timothy Derijck heeft maandagmiddag zijn handtekening gezet onder een vierjarig contract. Timothy Derijck heeft maandagmiddag zijn handtekening gezet onder een vierjarig contract.
PSV

In bijzijn van technisch manager Marcel Brands tekende hij maandag in het Philips Stadion het contract dat hem voor vier jaar PSV’er maakt. “Een stap die ik gehoopt had. PSV is een heel grote club, daar hoefde ik niet lang over na te denken”, zei Derijck in zijn eerste interview als PSV’er tegen PSV TV. “PSV komt misschien maar één keer langs. Het is een club die altijd om de titel speelt en elke wedstrijd moet winnen. Dit is de ideale stap voor mij”, zei Derijck, die eerder onder contract stond bij Feyenoord. Hij werd onder meer verhuurd aan NAC Breda en Dender in zijn vaderland. Bij ADO Den Haag, dat vorig seizoen Europees voetbal haalde, was hij aanvoerder.
PSV

Derijck heeft al gesproken met hoofdcoach Fred Rutten. “Ik geef geen garanties, zei hij, dat doet hij aan niemand. Dat is voor mij heel normaal, je moet werken voor je basisplaats”, zegt Derijck, die nog niet speelgerechtigd is in de play-offs van de UEFA Europa League maar wel mee gaat naar SV Ried. “Om zo snel mogelijk het team te leren kennen.” Aanstaande zondag wacht meteen al een mooie uitwedstrijd voor Derijck, in Den Haag tegen zijn vorige club. “Ik kijk er naar uit, dat is natuurlijk voor mij heel speciaal. Als het voorbestemd is.”
Technisch manager Marcel Brands schudt Timothy Derijck de hand. Technisch manager Marcel Brands schudt Timothy Derijck de hand.
PSV

De Belg onderging zondag zijn medische keuring en traint dinsdagochtend (10.00 uur) voor het eerst mee met de selectie van Fred Rutten. Technisch manager Marcel Brands is blij met de nieuwste aanwinst van PSV, na Riabu Ibrahim, Khalid Sinouh, Dries Mertens, Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum de zesde aanwinst voor het seizoen. “We zochten een centrale verdediger na het vertrek van Maza Rodriguez. Uit het vierjarige contract met Timothy spreekt vertrouwen, hij is pas 24 jaar. Hij heeft al veel ervaring, maar ook nog rek en groeipotentie in zich”, aldus Brands vandaag tegen PSV TV. Derijck, van 25 mei 1987, is geboren in Liedekerke en genoot zijn jeugdopleiding bij Anderlecht.

Later op PSV TV Online het eerste interview met Timothy Derijck als PSV’er

e850e384-d84f-456b-a0dd-166562e19a08_TomithyDerijck4682.jpg

Veel succes Timothy!

Nou. Ben benieuwd of hij het niveau aankan.
 
Ik ben benieuwd. Wel snel gehandeld door PSV. Moisander niet gelukt, meteen doorgegaan op een andere optie zonder enige ruchtbaarheid. Volgens Slegers een transfersom van 7,5 ton.

Ik moet wel zeggen, van Moisander en van Dereijck heb ik niet zo'n goed beeld. Welk niveau halen ze en zit er veel verschil tussen (als in, het verschil tussen 5 miljoen en 7,5 ton of is Dereijck nu een koopje?)
 
Laatst bewerkt:
Als zijn managementbureau het meld zal het wel rondkomen. Ik ben benieuwd of hij iets kan toevoegen aan PSV. Wel weer een Nederlandstalige speler voor een positie in de as, dat vind ik zowiezo een voordeel. En hij kost maar 7,5 ton.
 
Voetbalzone en VI melden het nu ook.

Schijnbaar de nieuwe stijl, niks door laten schemeren, maar pas het nieuws brengen als de deal rond is.
 
Pfoe, onverwacht zeg. Daarom wel leuker, vind ik. Geeft ook weer moed voor vanavond: er zitten goeie dingen aan te komen dus.
 
Wel weer een Nederlandstalige speler voor een positie in de as, dat vind ik zowiezo een voordeel. En hij kost maar 7,5 ton.

Precies, voor die prijs is het een goede aankoop voor de breedte. Typisch gevalletje, je kunt hem er maar bij hebben. Serieuze concurrentie voor Marcelo.
 
Ik heb eerlijk gezegd hem niet echt gevolgd vorig seizoen. Iemand een idee of deze jongen PSV-waardig is?
 
Derijck dicht bij transfer naar PSV
Laatste update: 13 augustus 2011 11:25 info
AMSTERDAM - PSV en ADO Den Haag hebben een akkoord bereikt over een transfer van Timothy Derijck. De 24-jarige Belgische verdediger moet het met de Eindhovenaren nog wel eens worden over de persoonlijke voorwaarden.
Foto: ProShots

“Toen mijn zaakwaarnemer Karel Jansen de naam PSV noemde, voelde ik meteen de kriebels in mijn buik”, zegt de voormalige Belgische jeugdinternational op de website van Sport Promotion.

“Dit was waar ik eerlijk gezegd lange tijd op hoopte. PSV is voor mij echt een stap voorwaarts.”

PSV was al enkele weken naarstig op zoek naar een verdediger. Afgelopen week weigerde AZ een bod van de Eindhovenaren op Niklas Moisander.

ADO Den Haag zal Derijck zondag niet opstellen in het competitieduel met FC Groningen. De residentieclub nam de Belg halverwege het seizoen 2008/2009 over van Feyenoord.

Bron: nu.nl
 
Ik heb eerlijk gezegd hem niet echt gevolgd vorig seizoen. Iemand een idee of deze jongen PSV-waardig is?

Dat laatste weet ik ook niet echt, maar het is in ieder geval een jongen die er tot de laatste seconde voor gaat en dat hebben we wel nodig.
 
oud bericht over een overgang naar vitesse wat hij niet wou

Ondanks zijn liefde voor ADO Den Haag kan een vertrek van Derijck niet volledig worden uitgesloten. De verdediger beschikt over een clausule in zijn contract waardoor hij voor 700.000 euro kan vertrekken. Zijn verbintenis loopt nog tot medio 2012

dus 50.000 teveel betaald:p
 
Ik heb eerlijk gezegd hem niet echt gevolgd vorig seizoen. Iemand een idee of deze jongen PSV-waardig is?

Als men eerder in Verhoek en/of Toornstra een versterking zag, dan moet dit ook voor Derijck gelden. De sterkhouder van ADO in de verdediging vorig seizoen en als ik het me goed herinner waren zijn prestaties dermate goed dat hij als elfde eindigde in het Voetballer van het Jaar - klassement, voor zover dat natuurlijk enige waarde heeft.

Ik blijf bij mijn eerdere standpunt dat PSV buiten de landsgrenzen moet zoeken naar een centrumverdediger. Ik heb twijfels bij Derijck maar hoop natuurlijk dat hij mij daarvan kan verlossen, mocht het tot een transfer komen.

7,5 ton is in ieder geval een koopje vergeleken met wat ze voor Moisanders uit wilden geven. Mocht de transfer doorgang vinden, dan ben ik benieuwd of er iets veranderd aan de basiself voor wat betreft de centrumverdedigers en zo ja: ruimt dan Marcelo of Bouma het veld?
 
Precies, voor die prijs is het een goede aankoop voor de breedte. Typisch gevalletje, je kunt hem er maar bij hebben. Serieuze concurrentie voor Marcelo.

Tja, is volgens mij niet een echte versterking van PSV, maar als hij idd maar 8 ton aan transfersom kostte, vind ik het wel een goede versterking voor de breedte. Nu snel contract afsluiten met Zanka voor volgend jaar (dan is hij transfervrij), dan hebben we voor volgend jaar in ieder geval een echte aanwinst binnen voor de verdediging (en wellicht kan je hem dan in de winsterstop voor een zacht prijsje al binnenhalen).
 
Ik heb eerlijk gezegd hem niet echt gevolgd vorig seizoen. Iemand een idee of deze jongen PSV-waardig is?

Moeilijk te zeggen vind ik. Net als Moisander wel een echt 'voetballende' verdediger, aardig in de opbouw. Verdedigend ben ik niet kapot van hem en hij is traag. Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat we hem over een paar jaar in het rijtje Vayrynen, Feher, Sibon, Amrabat kunnen zetten: Goed voor de subtop, maar PSV een ander verhaal. Daarnaast ook 'alweer' 24, hij kan nog stappen maken maar waarschijnlijk niet heel veel meer.
Aan de andere kant: Nederlandstalig, coacht veel en kost maar 750.000.
 
hehe iig een killer achterin, aanvoerder van het ado van vorig jaar en niet vies van stevig voetbal.
Was me bij Feyenoord al opgevallen maar redde het daar niet door al die malaise daar.
Goede voetballer en belangrijker goede verdediger, is 24 dus restwaarde en een goede prijs betaald.
Ik voorspel dat hij op termijn in de basis van het belgisch nationaal team speelt.
Sommige voetballers hebben een wat langere aanloop nodig.

sowieso MENTALITEIT genoeg.
Nu die Gouweleeuw nog halen en een linksback.
(rechts is niet nodig daar kunnen Manolev, ojo, tamata en hutch spelen)
 
Goede versterking voor de breedte, maar heb m'n twijfels of hij wel goed zat is voor de basis.
 
"Toen Karel de naam PSV noemde, voelde ik meteen de kriebels in mijn buik. Dit was waar ik eerlijk gezegd lange tijd op hoopte. PSV is voor mij echt een stap voorwaarts"

Das iig positief. Beter dan zo'n ongemotiveerde Mexicaan: deze jongen wil wel graag.

Overigens kunnen we op deze manier de scouting serieus gaan stopzetten.
 
Ik heb niet genoeg kennis van deze speler om een mening te kunnen vormen. Ik ga er dus blanco (en positief) in. Ik ben benieuwd!(Y)
Kom op, slechter dan Manolevje zal het niet worden toch?:D
 
Ik heb niet genoeg kennis van deze speler om een mening te kunnen vormen. Ik ga er dus blanco (en positief) in. Ik ben benieuwd!(Y)
Kom op, slechter dan Manolevje zal het niet worden toch?:D

En met je laatste zin heb je de toekomst van Derijck gejinxed. Nice! :D
 
Reactie van een supporter op voetbalzone,


Hij zit momenteel al bij de top 5 van de beste verdedigers van nederland!! En in potentie zelfs de B E S T E !!!

Verthongen en Douglas zijn nog wel verder maar over een jaar of 2 zal hij dit niveau ook hebben of zelfs overstijgen.

Ik heb nu al 3 jaar lang met mijn broer in het stadion naar deze geweldenaar gekeken en wedstrijd op wedstrijd overtuigde hij!! we konden gewoon niet geloven dat deze speler nog bij ado speelde. we zeiden constant tegen elkaar, dit is een speler die binnenkort bij man utd zal spelen.

Goed van de mensen van psv dat ze voor deze speler hebben gekozen. beter laat dan nooit..

Jammer dat wij m verliezen maar hij was onhoudbaar vanwege zijn aflopende contract en clausule. Ik hoop alleen dat ado naast de 7.5ton ook een doorverkoopclausule heeft opgenomen van ca 10. daar zullen ze over een jaar of 2 nog veel profijt van hebben.

G E F E L I C I T E E R D P S V !!

B E D A N K T V O O R J E G E W E L D I G E S P E L T I M M Y ' T H E T O N G U E.
 
Hij heeft iig een goeie crosspass in huis en is in staat een mannetje uit te schakelen, in dat opzicht een vooruitgang tegenover Marcelo. Ik ben benieuwd, ik denk dat hij het net niet gaat redden, maar ik hoop dat het de nieuwe Alex wordt. :puh:
 
Terug
Bovenaan Onderaan