Timo Baumgartl (V)

Want jij verwacht dat een 28 jarige Baumgartl in de toekomst nog voor 10+ miljoen vertrekt?
Nee, maar als ze straks promoveren kunnen er gekke dingen gebeuren. Je zou ook gewoon rekening kunnen houden met het onverwachte. Schalke wilt graag, Baumgartl wilt graag. Zouden die het laten stuklopen om 10-15%? Ze krijgen er een speler gratis bij die 2 jaren eerder goede dingen liet zien bij Union.
 
Nee, maar als ze straks promoveren kunnen er gekke dingen gebeuren. Je zou ook gewoon rekening kunnen houden met het onverwachte. Schalke wilt graag, Baumgartl wilt graag. Zouden die het laten stuklopen om 10-15%? Ze krijgen er een speler gratis bij die 2 jaren eerder goede dingen liet zien bij Union.
Bij contractontbinding onderhandel je niet met de andere club
 
Bij contractontbinding onderhandel je niet met de andere club
Dan wacht je met ontbinden, tover je een transfercontract tevoorschijn waarin je Baumgartl bijvoorbeeld voor een symbolische bedrag van 1 euro verkoopt aan Schalke met daarin de doorverkooppercentage vastgesteld.
 
Want jij verwacht dat een 28 jarige Baumgartl in de toekomst nog voor 10+ miljoen vertrekt?
Nee maar alles is mooi meegenomen als psv zijnde. Als ze hem al gratis laten gaan mag er best iets tegenover staan. Zal je zien dat Baumgartl ook nog een mooi tekengeld opstrijkt
 
Dan wacht je met ontbinden, tover je een transfercontract tevoorschijn waarin je Baumgartl bijvoorbeeld voor een symbolische bedrag van 1 euro verkoopt aan Schalke met daarin de doorverkooppercentage vastgesteld.
Ja precies dat. Wat heeft Schalke te verliezen. Voor hun is het nu win-win en voor psv werderom verlies-verlies
 
Ja precies dat. Wat heeft Schalke te verliezen. Voor hun is het nu win-win en voor psv werderom verlies-verlies

Ja want die 5 ton die je misschien in een wonderbaarlijk scenario nog zou ontvangen maakt de situatie ineens compleet anders.
 
Kosten-baten plaatje. Wellicht heeft hij van PSV te horen gekregen dat ze niet met hem verder willen. Dan kun je zo’n jongen wel mee laten trainen en salaris laten vangen, maar je kunt ook iemand - die nooit moeilijk heeft gedaan en die recentelijk ook nog eens een verschrikkelijke ziekte heeft gehad - gewoon een nieuwe start gunnen. Soms werkt het zo. Ik kan er wel mee leven.
 
Ja want die 5 ton die je misschien in een wonderbaarlijk scenario nog zou ontvangen maakt de situatie ineens compleet anders.
Dat zijn gewoonlijk ook de bedragen die PSV via allerlei opleidingsvergoedingen krijgt, maar die ontvangt PSV graag. Alle kleine beetjes helpen toch? Met die 5 ton kan je tenminste de oefenwedstrijden gratis aanbieden in de toekomst ;)
 
Kosten-baten plaatje. Wellicht heeft hij van PSV te horen gekregen dat ze niet met hem verder willen. Dan kun je zo’n jongen wel mee laten trainen en salaris laten vangen, maar je kunt ook iemand - die nooit moeilijk heeft gedaan en die recentelijk ook nog eens een verschrikkelijke ziekte heeft gehad - gewoon een nieuwe start gunnen. Soms werkt het zo. Ik kan er wel mee leven.
Hij heeft nooit moeilijk gedaan, maar een kleine doorverkooppercentage vragen voor een gratis overgang, waarbij het maar de vraag is of die ooit doorverkocht wordt is toch ook niet moeilijk? PSV heeft bijvoorbeeld al eerder meegedacht met Baumgartl toen ze hem na de diagnose nog een jaartje bij Union lieten spelen. Het is dus niet alsof een percentage vragen PSV ineens maakt tot een koude club. Maar goed, ik houd er wel over op.
 
Ja want die 5 ton die je misschien in een wonderbaarlijk scenario nog zou ontvangen maakt de situatie ineens compleet anders.
Wat is dat voor een instelling?
Die 5 ton op zichzelf niet nee. Maar alles bij elkaar wel. Waarom vraagt psv 1 of 2 miljoen voor seelt? Waarom had psv een rugsponsor voor 500k?
Ze moeten toch overal geld vandaan zien te halen ipv alles gratis weggeven.
En het is geen jeugdspeler die weggaat he, hebt er gewoon een dikke 10 miljoen voor betaald
 
Ik heb, om zn afscheid compleet te maken even een compilatie hier gedeeld. Het was toch mooi met Baumi..
 
Ik snap echt niet waarom een doorverkoop percentage zinvol zou zijn. We proberen deze jongen al 3 jaar te verkopen maar er is niemand die er een rooie tot cent voor over heeft. Laat staan dat hij substantiële waarde gaat vertegenwoordigen op latere leeftijd.

Lekker laten gaan en ruimte maken in de begroting voor de topsalarissen van CDK Vranckx en Sanchez zou ik zeggen.
 
Daarom lijkt. Ik vind hem in de communicatie al een stuk sterker en de namen die voorbij komen zegt mij dat er hoog in wordt gezet en dat we weer gebruik maken van de scouting

Fair enough, conclusie omtrent "het verhaal" is dan vooralsnog de insteek. Denk dat ik wel eerst de transferzomer wil afwachten voor m'n eigen initiële bevindingen over z'n functioneren. Er is nog maar weinig beweging.
 
Er vertrekt ook eens iemand voor niets hoor :rolleyes:
Het ging meer om het punt van robpsv11 dat 5 ton de moeite niet is. Dan kan je alle kleine bedragen wel schrappen. En waar trek je de grens wanneer het wel de moeite waard is?
Dat hij transfervrij vertrekt met nog 1 jaar contract is al bizar maar goed als er anders verder geen interesse dan is dat zo.
Maar dan spreek je toch een doorverkooppercentage af? Dat kost Schalke nu niks.
Stel hij speelt wel de sterren van de hemel en in de winter is er een club die een verdediger nodig heeft omdat er blessures zijn zal je zien dat ze 5 miljoen vangen nog ook.
Daar moet je ten alle tijden toch nog iets aan verdienen
 
Hij heeft nooit moeilijk gedaan, maar een kleine doorverkooppercentage vragen voor een gratis overgang, waarbij het maar de vraag is of die ooit doorverkocht wordt is toch ook niet moeilijk? PSV heeft bijvoorbeeld al eerder meegedacht met Baumgartl toen ze hem na de diagnose nog een jaartje bij Union lieten spelen. Het is dus niet alsof een percentage vragen PSV ineens maakt tot een koude club. Maar goed, ik houd er wel over op.
Ik vind alles best. Maar snap deze move - met mijn eigen invulling 😉 - ook wel. Schoon schip en opnieuw beginnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan