Timo Baumgartl (V)

Las ook dat er een verkoopclausule is voor 3,5 miljoen. Als hij nog zo'n seizoen als vorig jaar draait, tikken ze dat glimlachend af.
Plus of incl 2x 8 ton huurvergoeding? Of wat vangen we daar nu voor? Dan zit je samen rond de geschatte marktwaarde volgens transfermarkt (5mio)
 

:love:

Deze speler is net zoals Bruma en Romero nog niet verkocht. En hoe en wanneer het geld van Scamacca en Doan binnenkomt weten we ook niet. Zo is het lastig in te schatten wat er mogelijk is.
Is gewoon een flinke afschrijfpost in een paar jaar en zullen niet bijdragen aan het besteedbaar budget of dit zelfs negatief beïnvloeden (lagere waarde van je spelers). We betalen zelfs dit jaar nog een groot deel van de aankoop van Max, Bruma en Baumgartl (auw auw auw). Voor alle aankopen moet PSV nog 30 miljoen betalen aan clubs ( 2021, in oktober weten we meer wat het actuele bedrag is)

Nee we moeten echt de CL halen of Gakpo verkopen om weer wat geld te besteden te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Is gewoon een flinke afschrijfpost in een paar jaar en zullen niet bijdragen aan het besteedbaar budget of dit zelfs negatief beïnvloeden (lagere waarde van je spelers). We betalen zelfs dit jaar nog een groot deel van de aankoop van Max, Bruma en Baumgartl (auw auw auw). Voor alle aankopen moet PSV nog 30 miljoen betalen aan clubs ( 2021, in oktober weten we meer wat het actuele bedrag is)

Nee we moeten echt de CL halen of Gakpo verkopen om weer wat geld te besteden te hebben.
Maar zo krijgen wij weer nog geld van uitgaande transfers denk ik? Zoals Dumfries en ja wie hebben we nog meer verkocht 🤔
 
Maar zo krijgen wij weer nog geld van uitgaande transfers denk ik? Zoals Dumfries en ja wie hebben we nog meer verkocht 🤔
Kan inderdaad dat daar nog wat van komt, of Malen. Tellen we die niet mee kregen we volgens de jaarrekening nog ong 3,5 miljoen dus dat stelde niet zoveel voor. In oktober weten we meer.

Je zou ook kunnen zeggen dat je alleen die opbrengsten al nodig had om je oude transfers nog af te betalen. Financieel gezien zou een goede verkoop van Gakpo enorm welkom zijn, pas dan kan je weer goed investeren in nieuw spelersmateriaal. CL plaatsing zou ook helpen.

Maar Baumgartl is geen financieel succesverhaal voor ons, sportief ook niet. Wel mooi dat zijn herstel zo goed gaat.
 
Heeft zijn rentree gemaakt na een zware tijd. Gun hem all the best!
Op basis van mentaliteit echt een topper. Ik weet nog hoe snel hij zichzelf Nederlands eigen maakte. Max is hier al ruim twee seizoenen en kan nog geen steenkolen Nederlands. Jammer dat het verdedigend er niet uitkwam. Het feit dat hij het in de Bundesliga kan geeft wel te kennen. Is het voetbal hier dan te technisch?
 
Op basis van mentaliteit echt een topper. Ik weet nog hoe snel hij zichzelf Nederlands eigen maakte. Max is hier al ruim twee seizoenen en kan nog geen steenkolen Nederlands. Jammer dat het verdedigend er niet uitkwam. Het feit dat hij het in de Bundesliga kan geeft wel te kennen. Is het voetbal hier dan te technisch?
Ik denk eerder dat de mede-“verdedigers“ te klungelig waren.
 
Op basis van mentaliteit echt een topper. Ik weet nog hoe snel hij zichzelf Nederlands eigen maakte. Max is hier al ruim twee seizoenen en kan nog geen steenkolen Nederlands. Jammer dat het verdedigend er niet uitkwam. Het feit dat hij het in de Bundesliga kan geeft wel te kennen. Is het voetbal hier dan te technisch?
Dat heeft meer met intelligentie en talenknobbel te maken ipv mentaliteit.
 
Op basis van mentaliteit echt een topper. Ik weet nog hoe snel hij zichzelf Nederlands eigen maakte. Max is hier al ruim twee seizoenen en kan nog geen steenkolen Nederlands. Jammer dat het verdedigend er niet uitkwam. Het feit dat hij het in de Bundesliga kan geeft wel te kennen. Is het voetbal hier dan te technisch?
Nee hij hoeft daar niet zoveel te doen als bij een topclub die altijd met aanvallende intenties speelt en moet winnen. Het spel wordt daardoor veel complexer dan alleen je eigen man kunnen uitschakelen.
 
Dat heeft meer met intelligentie en talenknobbel te maken ipv mentaliteit.
Doe je hem echt tekort mee. Hij heeft zich actief ingezet om het te leren, om zo beter bij zijn team te passen. Je kunt ook als Gotze en Max gewoon lekker Engels blijven praten en het wel best vinden in de wetenschap dat je na een aantal jaar waarschijnlijk toch wel weer vertrekt. Talenknobbel of niet, dat getuigt gewoon van inzet en wil om je aan te passen aan je omgeving en inzet te tonen.

Mentaliteit en kwaliteit, dat zijn wel twee andere zaken...
 
Doe je hem echt tekort mee. Hij heeft zich actief ingezet om het te leren, om zo beter bij zijn team te passen. Je kunt ook als Gotze en Max gewoon lekker Engels blijven praten en het wel best vinden in de wetenschap dat je na een aantal jaar waarschijnlijk toch wel weer vertrekt. Talenknobbel of niet, dat getuigt gewoon van inzet en wil om je aan te passen aan je omgeving en inzet te tonen.

Mentaliteit en kwaliteit, dat zijn wel twee andere zaken...
Ik doe hem juist niet tekort. Ik denk dat Baumgartl een vrij intelligente jongen is. Max niet zo. Je mag van alles vinden van Max, maar aan zijn mentaliteit schort niks.
 
Ik doe hem juist niet tekort. Ik denk dat Baumgartl een vrij intelligente jongen is. Max niet zo. Je mag van alles vinden van Max, maar aan zijn mentaliteit schort niks.
Niks?
Staan me wel wat beelden dat hij terugsjokt naar onze helft nadat hij de bal kwijtgeraakt is door een slechte actie/pass.
 
Nee hij hoeft daar niet zoveel te doen als bij een topclub die altijd met aanvallende intenties speelt en moet winnen. Het spel wordt daardoor veel complexer dan alleen je eigen man kunnen uitschakelen.
Helaas schat ik Union misschien wel hoger in dan PSV. Vorig seizoen 5de geëindigd en staan op het moment "rustig" 1ste. Maar je hebt inderdaad gelijk dat ze heel anders (en simpeler voor een verdediger) spelen dan wij.
 
Minder druk, meer vertrouwen en wat meer ervaring. Heeft nu natuurlijk een tijd spelen gemist maar kan wel mentaal een stuk sterker er uit zijn gekomen.
Als hij het nu goed doet speelt hij zich echt wel in de kijker bij betere ploegen (alhoewel Union het nu ook al goed doet)
Te jong bij PSV gekomen. Geen megatalent, en voor dat geld waren de verwachtingen terecht hoog en die kon hij niet waarmaken. Wordt na de verhuur voor een habbekrats verkocht en is 2 jaar later niet meer voor PSV te betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan