Speler van de week 2022/2023

De nr3 is lastig he. Xavi, Guti, Madueke maken allemaal kans. Mwene werkte hard en zakte niet door het ijs, maar die was echt het maximale voor hem. Had het heel lastig.

Ook mooi om te zien hoe eensgezind iedereen is over Nr1 en 2. Valt blijkbaar weinig op af te dingen.
 
De nr3 is lastig he. Xavi, Guti, Madueke maken allemaal kans. Mwene werkte hard en zakte niet door het ijs, maar die was echt het maximale voor hem. Had het heel lastig.

Ook mooi om te zien hoe eensgezind iedereen is over Nr1 en 2. Valt blijkbaar weinig op af te dingen.
Benitez en Ramalho waren er hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor dat PSV het uur haalde zonder 4-0 achter te staan. Ramalho verdedigde op zijn allerbest, zoals je verwacht van iemand met zijn ervaring: tackle of interceptie met de juiste timing, positioneel sterk. Benitez keepte misschien wel zijn allerbeste wedstrijd voor PSV tot nu toe en liet even zien waarom hij vorig jaar de keeper met de meeste clean sheets in de Ligue 1 was. Daarbuiten was het vooral zoeken naar spelers die niet door het ijs gezakt zijn, hoewel ik gezien het niveau van de tegenstander door het ijs zakken hier met een korreltje zout neem. Buiten de nummers 1 en 2 blonk niemand verder echt uit. Het niveau was overduidelijk te hoog voor dit elftal als geheel.
 
Op basis van de wedstrijden vorige week (thuis tegen FC Zürich en FC Utrecht) lijkt Joey Veerman zijn vorm teruggevonden te hebben. Hij is speler van de week en verdringt Xavi Simons van de tweede plaats. Vorige week schreef ik nog dat Til na de JCS nauwelijks punten pakte en zie: tweede plaats (35 punten, ex aequo met Xavi Simons) op basis van gespeelde wedstrijden Walter Benitez voorbij in de stand. De punten werden deze week aardig verdeeld. Ook Armando Obispo, Erick Gutierrez, Anwar El Ghazi en Cody Gakpo scoorden redelijk wat punten. Voor Cody Gakpo in ieder geval voldoende om de koppositie te behouden.

63526c287f2a3-veerman.jpg


63526c3f2694c-svdw_41.JPG


63526d5d2d16a-stand_41.JPG
 
Voor de hoeveelheid shit die Veerman krijgt (deels terecht) doet iet het toch aardig goed. Ik ben maar 1 persoon, dus er zijn toch stiekem meer mensen verantwoordelijk voor ;)
Op basis van de wedstrijden vorige week (thuis tegen FC Zürich en FC Utrecht) lijkt Joey Veerman zijn vorm teruggevonden te hebben. Hij is speler van de week en verdringt Xavi Simons van de tweede plaats. Vorige week schreef ik nog dat Til na de JCS nauwelijks punten pakte en zie: tweede plaats (35 punten, ex aequo met Xavi Simons) op basis van gespeelde wedstrijden Walter Benitez voorbij in de stand. De punten werden deze week aardig verdeeld. Ook Armando Obispo, Erick Gutierrez, Anwar El Ghazi en Cody Gakpo scoorden redelijk wat punten. Voor Cody Gakpo in ieder geval voldoende om de koppositie te behouden.

63526c287f2a3-veerman.jpg


63526c3f2694c-svdw_41.JPG


63526d5d2d16a-stand_41.JPG
 
Stel PSV wordt na 34 wedstrijden tweede op 2 punten van Ajax en Obispo wordt uiteindelijk 4e in ons speler van het jaar klassement. Mag ik dan de Obispojoker van -250 punten inzetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan