Spaans voetbal

Rayo Vallecano houdt Atletico Madrid alweer 29 minuten op 0-0. Dit gebeurde op 30 december ook al in de competitiewedstrijd. Toen scoorde Atletico Madrid in de 88e en 90e minuut en werd het 0-2.

Let wel.. Rayo Vallecano is de nr 19 in de Primera División. :shifty:
 
Rayo Vallecano houdt Atletico Madrid alweer 29 minuten op 0-0. Dit gebeurde op 30 december ook al in de competitiewedstrijd. Toen scoorde Atletico Madrid in de 88e en 90e minuut en werd het 0-2.

Let wel.. Rayo Vallecano is de nr 19 in de Primera División. :shifty:
Atleti speelt met een B-elftal. Straks 2 of 3 spelers van hen er bij en zij gaan dit gewoon winnen. Zij scoren veel in de laatste 5 minuten.
 
Atleti speelt met een B-elftal. Straks 2 of 3 spelers van hen er bij en zij gaan dit gewoon winnen. Zij scoren veel in de laatste 5 minuten.

Ik moet het nog zien. Bekerwedstrijden beginnen met een B-elftal gaan wel vaker fout. Als het eenmaal fout gaat is het tij moeilijk te keren.
Laat ze tegen PSV ook maar met een B-elftal beginnen. :D
 
Ik moet het nog zien. Bekerwedstrijden beginnen met een B-elftal gaan wel vaker fout. Als het eenmaal fout gaat is het tij moeilijk te keren.
Laat ze tegen PSV ook maar met een B-elftal beginnen. :D
Klopt inderdaad wat je zegt. Je zegt eigenlijk tegen je tegenstander dat je hen niet serieus neemt. Dan kun je problemen verwachten.
 
Klopt inderdaad wat je zegt. Je zegt eigenlijk tegen je tegenstander dat je hen niet serieus neemt. Dan kun je problemen verwachten.

Atletico Madrid heeft het voordeel dat ze nog een return hebben. Dan zullen ze waarschijnlijk wel het beste elftal opstellen.
 
Rayo Vallecano - Atletico Madrid uiteindelijk 1-1. De gelijkmaker niet in de laatste 5 minuten, maar in de 67e minuut.
 
Provocerende Luis Suarez hangt schorsing boven het hoofd

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/425309_provocerende-luis-suarez-hangt-schorsing-boven-het-hoofd

Het is toch wat met Luis Suarez. Alweer... Die is compleet gestoord. :gek:
Heb een hekel aan Suarez maar dat die keeper die zomaar op Messi zijn been ging staan toen die op de grond lag, niet geschorst gaat worden is natuurlijk belachelijk. Wat mij betreft past dat beter onder de categorie gestoord.... De helft van Spanyol zou voor hun gewelddadige optreden in die twee wedstrijden voor 4 wedstrijden geschorst moeten worden. Bah!
 
http://www.vi.nl/nieuws/luis-enrique-het-is-voetbal-geen-american-football.htm

Het is voetbal, geen ballet.
Voor IPF ik meldt het van te voren even, ik heb de samenvatting gezien er zaten smerige dingen tussen vanuit de kant van Espanyol :p

Provocerende Luis Suarez hangt schorsing boven het hoofd

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/425309_provocerende-luis-suarez-hangt-schorsing-boven-het-hoofd

Het is toch wat met Luis Suarez. Alweer... Die is compleet gestoord. :gek:

Ooh toch wel. Ik zag net de samenvatting en hij was weer lekker bezig inderdaad. Meneer kon lekker zijn gang gaan tegen Diop, Diop zegt iets terug en kan gelijk vertrekken.
 
Suarez twee duels geschorst

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/24969373/__Suarez_twee_duels_geschorst__.html

2 bekerwedstrijden.

Barcelona maakte zich na afloop boos over het harde spel van de tegenstander. De spelers van Espanyol begrepen niets van die ophef. "Er kwam geen bloed aan te pas", stelde Pape Kouli Diop, die van het veld werd gestuurd na een ruzie met Suarez. "Je kunt niet zeggen dat we gewelddadig waren. Dan waren de spelers van Barcelona wel per brancard afgevoerd." :eehh:
 
Suarez twee duels geschorst

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/24969373/__Suarez_twee_duels_geschorst__.html

2 bekerwedstrijden.

Barcelona maakte zich na afloop boos over het harde spel van de tegenstander. De spelers van Espanyol begrepen niets van die ophef. "Er kwam geen bloed aan te pas", stelde Pape Kouli Diop, die van het veld werd gestuurd na een ruzie met Suarez. "Je kunt niet zeggen dat we gewelddadig waren. Dan waren de spelers van Barcelona wel per brancard afgevoerd." :eehh:

Haha, wat een figuur. Lekker handig om te zeggen ook.. :D
 
Real begint lekker met Zidane als coach. 5-0 tegen Deportivo.

Hattrick voor Bale, 2 goals voor Benzema. Bij Ronaldo wilde de bal er maar weer niet in. De frustratie was enorm. Messi had immers dezelfde dag wel een hattrick gemaakt. :D

Isco mag weer mee doen en ook James werd ingezet als wissel in de 2e helft. Real speelt meteen heel anders met Zidane. Bevrijd lijkt wel.
Carvajal is ook weer terug na lange blessure en speelde geweldig. Danilo kan het schudden verwacht ik.
 
Real begint lekker met Zidane als coach. 5-0 tegen Deportivo.

Hattrick voor Bale, 2 goals voor Benzema. Bij Ronaldo wilde de bal er maar weer niet in. De frustratie was enorm. Messi had immers dezelfde dag wel een hattrick gemaakt. :D

Isco mag weer mee doen en ook James werd ingezet als wissel in de 2e helft. Real speelt meteen heel anders met Zidane. Bevrijd lijkt wel.
Carvajal is ook weer terug na lange blessure en speelde geweldig. Danilo kan het schudden verwacht ik.
Uitgerekend Bale om wie het erg veel te doen was maakt een hattrick en Ronaldo die weer DE man moest worden scoorde niet.
Echt storend hoe hij reageert als anderen scoren. Dat is dus ook meteen het grote verschil tussen hem en Messi. Daar waar Messi veel assists op zijn naam heeft staan, blij is als een kind als anderen scoren en geeft de bal voor een penalty aan bijv Neymar die nog niet heeft gescoord, is Ronaldo alleen blij met zichzelf en zijn eigen goals en acties.
 
Uitgerekend Bale om wie het erg veel te doen was maakt een hattrick en Ronaldo die weer DE man moest worden scoorde niet.
Echt storend hoe hij reageert als anderen scoren. Dat is dus ook meteen het grote verschil tussen hem en Messi. Daar waar Messi veel assists op zijn naam heeft staan, blij is als een kind als anderen scoren en geeft de bal voor een penalty aan bijv Neymar die nog niet heeft gescoord, is Ronaldo alleen blij met zichzelf en zijn eigen goals en acties.

In 1 woord, spelvreugde, gewoon plezier om het spelletje, dat zie je bij Messi. Bij n mooie actie die uiteindelijk niet leidt tot n doelpunt kan ie ook die grijns op zijn gezicht toveren. Andere speler waarbij ik dit bijvoorbeeld veel heb gezien was Özil, volg het Engelse(?) voetbal te weinig om te weten of t nog steeds zo'n genieter is.
 
Lionel Messi is echt buitenaards. Zelden vertoond dat iemand in zijn vak zo bizar goed is dat het geen enkele moeite lijkt te kosten. Je ziet niet eens meer wanneer hij goed of slecht speelt, hij is gewoon Messi. Elke balaanname is perfect, het korte wegdraaien, de versnelling... Godallemachtig, Messi is een kunstenaar op het veld.
 
Uitgerekend Bale om wie het erg veel te doen was maakt een hattrick en Ronaldo die weer DE man moest worden scoorde niet.
Echt storend hoe hij reageert als anderen scoren. Dat is dus ook meteen het grote verschil tussen hem en Messi. Daar waar Messi veel assists op zijn naam heeft staan, blij is als een kind als anderen scoren en geeft de bal voor een penalty aan bijv Neymar die nog niet heeft gescoord, is Ronaldo alleen blij met zichzelf en zijn eigen goals en acties.

Dat is helemaal waar ja. Je had zijn kop moeten zien toen niet hij maar Benzema de laatste erin schoot vlak voor het eindsignaal. Die sarcastische big smile die hij opzette. Bijna eng was het.

Hij zal wel gefrustreerd zijn omdat hij weet dat die gouden bal naar Messi gaat vandaag ipv hem.
Dat is ook wat ik mooi vind aan Messi, dat hij idd wel leeft voor zijn team en niet alleen voor zichzelf. Dat hij ook eens aan een ander denkt.
Toch zijn al Ronaldo's teamgenoten en ex teamgenoten ( van Nistelrooij, Giggs enz ) altijd positief over hem. Zeggen dat hij positief is en iedereen wil helpen. Op het veld is hij alleen zo in het moment dat hij soms zichzelf vergeet heb ik het idee. Dat temperament is soms compleet out of control.
De jonkies zeggen ook blij te zijn met hem, omdat hij ze helpt, tips geeft enz.

Higuain heeft ook zo'n houding op het veld, die kan ook helemaal gek worden als er ballen niet goed gegeven worden, mensen kansen verprutsen of het allemaal niet lukt. Maar op het moment dat hij dan weer scoort is alles gewoon weer koek en ei. Is denk ik gewoon dat zuidelijke temperament. Ronaldo heeft daar gewoon last van, die hinderlijke trekjes.
 
Dat is helemaal waar ja. Je had zijn kop moeten zien toen niet hij maar Benzema de laatste erin schoot vlak voor het eindsignaal. Die sarcastische big smile die hij opzette. Bijna eng was het.

Hij zal wel gefrustreerd zijn omdat hij weet dat die gouden bal naar Messi gaat vandaag ipv hem.
Dat is ook wat ik mooi vind aan Messi, dat hij idd wel leeft voor zijn team en niet alleen voor zichzelf. Dat hij ook eens aan een ander denkt.
Toch zijn al Ronaldo's teamgenoten en ex teamgenoten ( van Nistelrooij, Giggs enz ) altijd positief over hem. Zeggen dat hij positief is en iedereen wil helpen. Op het veld is hij alleen zo in het moment dat hij soms zichzelf vergeet heb ik het idee. Dat temperament is soms compleet out of control.
De jonkies zeggen ook blij te zijn met hem, omdat hij ze helpt, tips geeft enz.

Higuain heeft ook zo'n houding op het veld, die kan ook helemaal gek worden als er ballen niet goed gegeven worden, mensen kansen verprutsen of het allemaal niet lukt. Maar op het moment dat hij dan weer scoort is alles gewoon weer koek en ei. Is denk ik gewoon dat zuidelijke temperament. Ronaldo heeft daar gewoon last van, die hinderlijke trekjes.

Ronaldo is ook een super kerel om mee te werken of mee rond te hangen. Ik heb me ook vaak afgevraagd waar het probleem hem nu in zit en ik denk dat het een tweeledig zwaard is. Over het algemeen gebruikt hij de enorme druk die hij zichzelf oplegt om vrijwel het maximale potentieel uit zichzelf te halen. Hij is al jarenlang de eerste die op het trainingsveld verschijnt, en de laatste die weg gaat. Dus wat dat betreft is er niet veel aan te merken op zijn gedrevenheid, hij werkt zich namelijk de ballen uit zijn broek. En ik denk ook dat ik nog nooit een atleet ben tegengekomen in het voetbal die zichzelf op fysiek en atletisch vermogen zo omhoog gewerkt heeft. Hij heeft echt het maximale uit zijn lichaam en zijn talent gehaald. Want ik denk dat iedereen wel ziet dat hij in aanleg minder is dan Messi, en waarschijnlijk ook dan Ibrahimovic en genoeg anderen. Maar dat is ook de reden waarom ik waarschijnlijk het meest naar hem opkijk qua voetballers. Ik vond hem de jaren dat hij de gouden bal vond de beste, maar ik vind hem bij lange na niet altijd de beste. En toch is hij voor mij een van mijn voorbeeldvoetballers en Messi niet. Maar dat is omdat ik mezelf niet aan Messi kan spiegelen en dat wel heb bij Ronaldo, en op een ander niveau bijvoorbeeld van Bommel, Daley Blind (ja echt serieus), Bruma, Mueller, Gatusso, Inzaghi. Allemaal karakter voetballers die er op die manier het maximale uit hebben willen halen. En dat bedoel ik niet als diskwalificatie van Messi, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

Het verschil met Rondaldo is niet zo zeer dat hij de druk zo ontieglijk hoog legt voor zichzelf, maar dat hij niet met de teleurstelling om kan gaan. En hij heeft iets vaker op de momenten dat het 'echt' moet, de druk hem enigszins lijkt te verstikken. Ik heb veel over de psychologie achter zulk soort karakters gelezen en ook over de jeugd van Ronaldo en het lijkt erop dat hij door zijn jeugd falen als iets enorm verschrikkelijks ervaart (hij zou hier eigenlijk hulp voor moeten krijgen, want dat zou zijn leven wat makkelijker maken (en ook misschien zijn spel op zware drukmomenten beter maken, door verlichting)).

Laatst stond hier een stuk over zelf zijn kleren strijken en er werd wat sarcastisch op gereageerd, wat ook terecht was. Maar het is wel zo dat Ronaldo een zware jeugd gehad heeft. Zijn vader was een alcohol verslaafde en getraumatiseerde oorlogsveteraan. Hij heeft dat vaak op Ronaldo en zijn moeder afgereageerd en is uiteindelijk ook weggegaan of overleden, ik weet het niet meer exact. Ik weet ook niet exact wat zijn vader altijd tegen hem gezegd heeft qua woorden, maar qua psychologische patronen die je op die leeftijd overneemt mocht Ronaldo niet falen want anders was hij een mislukking. Het beste is alleen genoeg. En zo voetbalt Ronaldo nog steeds (al is het minder emotioneel dan in zijn MU tijdperk). Het zou fijn zijn voor hemzelf als hij leert dat hij niet speelt voor goedkeuring van zijn vader om te overleven (in zijn hoofd).

Bij MU waren ook een aantal incidenten waar dit opgemerkt was. Nadat hij gedebuteerd had voor MU is Ferguson behoorlijk tegen hem uitgevallen voor de groep en toen is Ronaldo in huilen uitgebarsten (Ferguson zelfde positie als vader). Zijn teamgenoten hebben hem daar heel lang en super hard mee gepest door vaak dingen te zeggen als: "Huilebalk huilebalk! Ga je weer huilen? Ren maar naar mama toe, kleine baby". Ik heb daar een heel stuk over gelezen dat op RedCafe stond. Niet dat je per se medelijden moet hebben, want hij deed ook genoeg dingen fout, maar dat was een hele harde groep onder elkaar en hij is daar erg gevoelig voor door zijn jeugd. Uiteindelijk is ie geaccepteerd en de rest is bekend.

Ik snap heel goed dat mensen hem op zijn gedrag afrekenen, maar ik denk echt dat 't een behoorlijk goede en gevoelige gast is die het vooral zichzelf lastig maakt door hoe hij druk beleefd en er mee om gaat. Het is al absurd dat hij bereikt heeft om een van de beste voetballers ooit te worden gezien zijn aangeboren talent. Dat is er zeker, maar niet van het niveau Messi, Ronaldo (Bra), Ronaldinho, Zidane, Neymar enzo.
 
Mooi stukje!!

Denk dat je heel erg dicht bij de waarheid zit met je observaties. Zijn familie is trouwens ingewikkelder dan je denkt. Zijn moeder wilde hem namelijk helemaal niet. Ze wilde een abortus laten plegen toen ze zwanger van hem was, maar zijn vader hield haar tegen. Dat moet als kind zijnde ook zwaar wegen op je, wetende dat je niet gewenst bent. Als kind is hij heel erg gepest in Lissabon omdat hij een Madeira accent had.

Hij heeft een super zware jeugd gehad ja, opgroeiend in een armzalig huis dat leek op een krot uit de krottenwijk.
Hij legt de lat denk ik zo hoog voor zichzelf omdat hij idd een hekel heeft aan falen en zeker niet goed met teleurstelling om kan gaan. Hij moet en zal de beste zijn. Daarom traint hij ook zo achterlijk hard. Maar toch denk ik dat zijn beste jaren erop zitten helaas.
Hij heeft al jaren last van die knie, waarmee hij eigenlijk niet zou mogen spelen maar hij doet het toch.

Hij zal misschien nog een jaartje of 2 mee gaan op hoog niveau maar dan vrees ik dat het einde verhaal is. Ik heb enorm veel respect voor zijn drive en doorzettingsvermogen, echt. Er is niemand die harder werkt.
Als hij straks met pensioen gaat zal ik hem missen, net zoals ik Messi en Zlatan zal missen. Ik vind het een eer om zulke grote spelers te mogen bewonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan