Sam Lammers (A)

Sam heeft alles behalve de juiste uitstraling. En hij is nog te lief en te beschaafd. In het topvoetbal moet je vaker dan niet een klootzak zijn op het veld tenzij je zo begaafd bent dat je dat niet nodig hebt.
True, maar hij doet dingen die ik niet veel zie op de Nederlandse velden. Hoe hij rechts aan nam en met links rustig binnen tikte: die rust en leepheid, dat hebben maar heel weinig spitsen.

Het kan en mag niet, maar ik denk dat we volgend jaar misschien een ouderwets opbouwjaar in gaan. Hoewel ik liever heb dat PSV 2-3 absolute topaankopen doet (maar binnen budget koop je als Nederlandse club nu eenmaal niet snel een zekerheidje van de buitencategorie).
 
Bla, bla, bla. Je kunt zo aanschuiven bij Voetbal inside met hun voetbaltaal. Wat moet hij dan doen als zgn klootzak; iemand op zijn gezicht slaan, iemand vastpakken of zoiets. Afgezien van het feit dat dit tegenwoordig met de VAR al niet meer ongestraft gaat is het ook gewoon gelul. Ik kan 100-en spelers noemen die geen klootzak zijn of waren en het in de top hebben gered. Maar kennelijk is het maken van doelpunten en het geven van assists niet voldoende..... Laten we het er maar ophouden dat PSV hem uitleende om hem beter te maken en daar lijkt het van te komen en laten we verder klootzakken als Henk Spaan maar links laten liggen. Lammers moet volgend jaar een kans krijgen in PSV1!
Ik heb liever dat je niet begint met op de man te spelen en dan pas inhoudelijk reageert. Dat is namelijk nergens voor nodig.
En nu Lammers: hij is doordat ie geen “schoffie” is ook tegelijk niet egoïstisch en is te lief. Hij moet harder worden in duels en zichtbaarder zijn dan een paar keer in 3 maanden. Hij ontwikkelt zich desondanks goed maar ik beoordeel itt jou niet de spits die goed genoeg is voor Heerenveen maar die volgend jaar hier moet staan. Hij zou eens naar de Jong moeten kijken hoe hij de duels ingaat. Lammers is nu alleen goed als het allemaal meezit. Bij PSV is de druk groter en stellen de tegenstanders zich in op jou en krijg je geen centimeter de ruimte. En dan komt het aan op slimheid, “grofheid” en je laten gelden.
 
Ik heb liever dat je niet begint met op de man te spelen en dan pas inhoudelijk reageert. Dat is namelijk nergens voor nodig.
En nu Lammers: hij is doordat ie geen “schoffie” is ook tegelijk niet egoïstisch en is te lief. Hij moet harder worden in duels en zichtbaarder zijn dan een paar keer in 3 maanden. Hij ontwikkelt zich desondanks goed maar ik beoordeel itt jou niet de spits die goed genoeg is voor Heerenveen maar die volgend jaar hier moet staan. Hij zou eens naar de Jong moeten kijken hoe hij de duels ingaat. Lammers is nu alleen goed als het allemaal meezit. Bij PSV is de druk groter en stellen de tegenstanders zich in op jou en krijg je geen centimeter de ruimte. En dan komt het aan op slimheid, “grofheid” en je laten gelden.
En dan kom ik uit bij Diego Costa...:CHEER:
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant, hij kan wel naar de Jong kijken maar die heeft bewezen dat ook hard de duels ingaan niet altijd helpt en een bizar slechte periode heeft gehad van 1,5 a 2 jaar. Dan is het toch fijn als je nog een goed schot hebt, tweebenig bent en technisch vaardig zoals Lammers. Dan prik je er altijd minimaal 15 a 20 in bij PSV. En in topvorm 30.

Ze zijn ook niet echt te vergelijken. Lammers kan je gerust wegsturen richting doel met een verdediger erbij, dan is er kans dat hij deze uitspeelt en scoort, dat zal Luuk echt nooit doen. Net zoals schieten vanaf 20 meter, ook niets voor Luuk. Lammers is aan dan weer veel minder een targetman, maar dat zijn onze grootste spitsen ook nooit geweest.

Ik vind dat hij de basisvaardigheden meer dan heeft voor een spits van PSV. Slimheid in duels valt nog bij te schaven.
 
Ik heb liever dat je niet begint met op de man te spelen en dan pas inhoudelijk reageert. Dat is namelijk nergens voor nodig.
En nu Lammers: hij is doordat ie geen “schoffie” is ook tegelijk niet egoïstisch en is te lief. Hij moet harder worden in duels en zichtbaarder zijn dan een paar keer in 3 maanden. Hij ontwikkelt zich desondanks goed maar ik beoordeel itt jou niet de spits die goed genoeg is voor Heerenveen maar die volgend jaar hier moet staan. Hij zou eens naar de Jong moeten kijken hoe hij de duels ingaat. Lammers is nu alleen goed als het allemaal meezit. Bij PSV is de druk groter en stellen de tegenstanders zich in op jou en krijg je geen centimeter de ruimte. En dan komt het aan op slimheid, “grofheid” en je laten gelden.

Volgens mij staat Lammers niet perse te boek als iemand die duels ontloopt of veel te lief is. Laat je je niet een beetje misleiden door zijn uitstraling die niet echt die van een woeste Viking is? Misschien kunnen we dan beter een positieve parrallel trekken met de baby-faced assassin die ooit een CL-finale besliste.

VI PRO had een mooi artikel over hem: Lammers heeft alles in huis om de 9,5 van PSV te worden. Een vergelijk met Luuk vind ik volkomen onzinnig, zo'n type spits ga je nooit van je leven terug halen. Dat hoeft ook niet. Lammers is echter net zoals De Jong wel een ontzettende teamspeler, en ook geen klassieke 9 die voorin blijft hangen. Wat mij betreft alleen maar positief, zeker als je continu goede vleugelspitsen haalt en blijft opleiden breng je met een meer zwervende spits veel meer onvoorspelbaarheid en flexibiliteit in je aanval.
 
Volgens mij staat Lammers niet perse te boek als iemand die duels ontloopt of veel te lief is. Laat je je niet een beetje misleiden door zijn uitstraling die niet echt die van een woeste Viking is? Misschien kunnen we dan beter een positieve parrallel trekken met de baby-faced assassin die ooit een CL-finale besliste.

VI PRO had een mooi artikel over hem: Lammers heeft alles in huis om de 9,5 van PSV te worden. Een vergelijk met Luuk vind ik volkomen onzinnig, zo'n type spits ga je nooit van je leven terug halen. Dat hoeft ook niet. Lammers is echter net zoals De Jong wel een ontzettende teamspeler, en ook geen klassieke 9 die voorin blijft hangen. Wat mij betreft alleen maar positief, zeker als je continu goede vleugelspitsen haalt en blijft opleiden breng je met een meer zwervende spits veel meer onvoorspelbaarheid en flexibiliteit in je aanval.

Toch ben ik het wel eens met IPF wanneer hij Lammers beoordeelt vanuit het perspectief van nummer 1 spits bij PSV, en niet hoe hij het nu doet bij met alle respect Heerenveen. Ik heb altijd heel veel potentie gezien in Lammers, omdat hij tweebenig is (grapjes incoming), een geweldige techniek heeft en heel goed is in de kleine ruimte. Ook zijn lengte is gewoon heel gunstig in het moderne voetbal. Maar ik weet niet of hij nu al toe is aan een rol als aanvalsleider bij PSV. Volgens mij staat hij nog best lang onder contract bij PSV en zou nog 1 seizoen Heerenveen misschien niet verkeerd zijn.
 
Aan de andere kant, hij kan wel naar de Jong kijken maar die heeft bewezen dat ook hard de duels ingaan niet altijd helpt en een bizar slechte periode heeft gehad van 1,5 a 2 jaar. Dan is het toch fijn als je nog een goed schot hebt, tweebenig bent en technisch vaardig zoals Lammers. Dan prik je er altijd minimaal 15 a 20 in bij PSV. En in topvorm 30.

Ze zijn ook niet echt te vergelijken. Lammers kan je gerust wegsturen richting doel met een verdediger erbij, dan is er kans dat hij deze uitspeelt en scoort, dat zal Luuk echt nooit doen. Net zoals schieten vanaf 20 meter, ook niets voor Luuk. Lammers is aan dan weer veel minder een targetman, maar dat zijn onze grootste spitsen ook nooit geweest.

Ik vind dat hij de basisvaardigheden meer dan heeft voor een spits van PSV. Slimheid in duels valt nog bij te schaven.
Van mij mag Lammers het volgend jaar gaan bewijzen bij PSV. Hij heeft in ieder geval een heel stuk meer basisvaardigheden van een PSV spits dan Luuk. Denk dat hij een sensatie kan worden bij PSV.
 
Van mij mag Lammers het volgend jaar gaan bewijzen bij PSV. Hij heeft in ieder geval een heel stuk meer basisvaardigheden van een PSV spits dan Luuk. Denk dat hij een sensatie kan worden bij PSV.
Ik was sceptisch over je opmerking maar ik kan je op basis van https://www.fctables.com/sam_lammers-vs-luuk_de_jong-309094-274247/ geen ongelijk geven. Echter is de Jong wel iemand die een ploeg door zijn instelling op sleeptouw kan nemen als een van de weinigen. Dat gaat Lammers echt niet doen de eerste jaren.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ook ik vind hij mag het laten zien. Wat een mooie En goede voetballer en heel belanrijk geen mooi weer voetballer. Ik denk ook mede door hem dat vlapje goed speelt. Want begin dit jaar kon je gewoon niet voorstellen dat vlap steeds op 10 mocht beginnen. Ik zie Lammers slagen bij PSV. Maar zoals eerder al gezecht als Luuk weg gaat heeft PSV echt persoonlijkheid nodig in dit team. Swaab en zoet zou je na de jong kunnen noemen als leiders en die hebben dat totaal niet.. Ik zie Andress ook niet zomaar terugkeren.
 
Lammers begint toch wel wat constanter te worden. Techniek heeft hij genoeg, maar nu kiest hij ook nog eens beter positie...:clap2:
 
Ook ik vind hij mag het laten zien. Wat een mooie En goede voetballer en heel belanrijk geen mooi weer voetballer. Ik denk ook mede door hem dat vlapje goed speelt. Want begin dit jaar kon je gewoon niet voorstellen dat vlap steeds op 10 mocht beginnen. Ik zie Lammers slagen bij PSV. Maar zoals eerder al gezecht als Luuk weg gaat heeft PSV echt persoonlijkheid nodig in dit team. Swaab en zoet zou je na de jong kunnen noemen als leiders en die hebben dat totaal niet.. Ik zie Andress ook niet zomaar terugkeren.

Misschien toch Van Ginkel?
 
Het is van PSV (in het verleden) bekend dat ze hun uitgeleende spelers verwaarlozen en eigenlijk nooit in die periode met hen contacten onderhouden. Dat komt ook omdat de meeste verhuurde spelers eigenlijk nooit toptalenten waren. Ik hoop dat JdJ dit anders aanpakt zodat een Huntelaar-scenario voorkomen wordt.
 
Ik was sceptisch over je opmerking maar ik kan je op basis van https://www.fctables.com/sam_lammers-vs-luuk_de_jong-309094-274247/ geen ongelijk geven. Echter is de Jong wel iemand die een ploeg door zijn instelling op sleeptouw kan nemen als een van de weinigen. Dat gaat Lammers echt niet doen de eerste jaren.
Leuke bron, kende ik nog niet.

Ik vind niet dat Lammers automatisch die voortrekkersrol van Luuk zou moeten overnemen. Het is aan anderen in het team om die rol over te nemen. De hiërarchie wijzigt ieder jaar. Van de jongelingen zie ik eerder iemand als Sadilek zo'n rol overnemen. Wát een energie en gif mét behoud van voetbal brengt die gozer met zich mee.

Dan kan Lammers zich lekker concentreren om het constant en beter worden. Alle basisvaardigheden zijn aanwezig, waarvan sommige van exceptioneel niveau, nu moet het er nog volledig uitkomen (want dat is nog niet het geval). Lammers zal nog stappen moeten maken om onbetwist nr 1 spits van PSV te worden, maar ja...… we geven ook 10 mln uit aan een spits die nog net zo min bewezen heeft het niveau aan te kunnen. Alles van ver lijkt beter.
 
Kunnen we meteen rammelaar daar dumpen en Piroe aan Heerenveen verhuren
Nee joh, ook Piroe lekker houden.

Op de vleugels hebben we met Malen, Gakpo uitstekende vervangers. Aboukhlal daarachter.
In het centrum hebben we dan Lammers en Piroe. Eventueel kan Malen daar ook spelen.
Aanvallende middenvelders Ihattaren en Mauro.
Daarachter op het middenveld Rosario, Gutierrez, Sadilek. Afwachten of en hoe Thomas terugkeert.

PSV zou m.i. ervaring op de vleugel moeten halen om de aanvallers te helpen. Robben zou kunnen, maar ik heb altijd twijfels bij zijn coachende/leidinggevende capaciteiten. Maar verder klopt zijn profiel.
 
Het is van PSV (in het verleden) bekend dat ze hun uitgeleende spelers verwaarlozen en eigenlijk nooit in die periode met hen contacten onderhouden. Dat komt ook omdat de meeste verhuurde spelers eigenlijk nooit toptalenten waren. Ik hoop dat JdJ dit anders aanpakt zodat een Huntelaar-scenario voorkomen wordt.
Het Huntelaar-scenario is dat er een spits van PSV is die er 35 inlegt in een seizoen die moet banken voor een spits die een seizoen bij een eerste divisieclub het aardig deed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan