Ruud Swinkels

psvqwerty

Supporter
PSV en FC Eindhoven ruilen doelmannen

PSV en FC Eindhoven werken aan een keepersruil. Jong PSV-talent Benjamin van Leer gaat op huurbasis naar 'het kleine broertje', terwijl Eindhoven-doelman Ruud Swinkels de derde keus in het Philips-stadion moet worden.

Volgens Voetbal International tekent de twintigjarige Van Leer binnenkort een nieuw, éénjarig contract bij PSV. Volgend seizoen zal hij dan bij FC Eindhoven aansluiten. Wanneer Van Leer naar behoren presteert, kan PSV een optie voor nog een seizoen lichten.

De transfervrije Eindhoven-goalie Swinkels (foto), de vaste waarde bij de blauw-witten, komt dan op voorspraak van Ernest Faber naar PSV. De assistent van de nieuwe trainer Dick Advocaat werkte tot voor kort samen met Swinkels (25) bij FC Eindhoven en is lovend. Bij PSV moet hij de derde sluitpost worden

Bron: voetbalprimeur.
 
Opmerkelijk bericht. Eindhoven moet het dan met een jeugdkeeper gaan doen...

Bovendien heeft PSV met Tyton, Waterman en Bertrams al 3 volwaardige doelmannen. Als dit bericht klopt zal Bertrams wel verhuurd gaan worden. Bertrams naar Eindhoven lijkt me logischer dan van Leer...

Swinkels heeft overigens een prima seizoen achter de rug en kan denk ik ook wel ergens terecht als eerste keeper - al komt de kans om bij PSV te spelen waarschijnlijk maar een keer voorbij. Prima doelman overigens.
 
Ik vind dit eigenlijk een zeer positief bericht. Als 3e keeper zie ik het liefste Bertrams, maar die schijnt aan zn schouder geopereerd te moeten worden en is daarom uitgeschakelt tot de winterstop. Vandaar Swinkels, die inderdaad beter is dan Van Leer.

Voor Van Leer is Eindhoven dan weer zeer goed voor zn ontwikkeling!
 
Dit nieuws hebben ze gewoon van PSV Netwerk afgehaald. :(

Oh, het staat inmiddels ook op VI. :)
 
Laatst bewerkt:
fffff maakt mij niet zoveel uit, vind het ergens wel logisch een ervaren derde keeper, en een talent dat wekelijks gaat keepen in de eerste divisie prima toch...
 
Die jonge gozer die eigenlijk derde keeper zou moeten worden is er nog een tijdje uit, dus dan is dit een prima oplossing.
 
Die jonge gozer die eigenlijk derde keeper zou moeten worden is er nog een tijdje uit, dus dan is dit een prima oplossing.

Ik vind het wel een opmerkelijke stap van die doelman van Eindhoven. Die had volgens mij best eerste keeper bij een Eredivisieclub kunnen worden. Heeft een prima seizoen gedraaid.
 
Opmerkelijk bericht. Eindhoven moet het dan met een jeugdkeeper gaan doen...

Bovendien heeft PSV met Tyton, Waterman en Bertrams al 3 volwaardige doelmannen. Als dit bericht klopt zal Bertrams wel verhuurd gaan worden. Bertrams naar Eindhoven lijkt me logischer dan van Leer...

Swinkels heeft overigens een prima seizoen achter de rug en kan denk ik ook wel ergens terecht als eerste keeper - al komt de kans om bij PSV te spelen waarschijnlijk maar een keer voorbij. Prima doelman overigens.

Bertrams heeft een schouderblessure en is waarschijnlijk tot de winterstop uitgeschakeld..
 
Doelman Ruud Swinkels naar PSV

21 juni 2012 10:15

Doelman Ruud Swinkels (25) heeft vandaag zijn handtekening gezet onder een 1-jarig contract bij PSV. Ruud Swinkels komt over van FC Eindhoven en is na EK-ganger Przemyslaw Tyton en de eerder van Allemania Aachen overgekomen Boy Waterman de derde keeper in de selectie van PSV.

d9fc0c0f-e206-4132-a833-244845170ccf_Contractondertekening-ruudSwinkels4681.jpg

Ruud Swinkels zet zijn handtekening onder een 1-jarig contract.

Over Ruud Swinkels
Ruud Swinkels, geboren op 23 februari 1987, speelde de afgelopen drie seizoenen bij FC Eindhoven in de Jupiler League, waar hij het afgelopen seizoen indruk maakte. Daarvoor speelde de in Moergestel geboren doelman in de jeugd van Willem II en kwam na enkele buitenlandse avonturen uit voor hoofdklasser UNA uit Veldhoven. Ruud Swinkels verdedigde in totaal 85 wedstrijden het doel van FC Eindhoven, waarvan 33 afgelopen seizoen.

0af3a2ac-db8c-4338-963f-5371d5b78df5_Contractondertekening-ruudSwinkels4682.jpg

Marcel Brands wenst Ruud Swinkels veel succes bij PSV.

Swinkels: “Snel omschakelen qua niveau”
Ruud Swinkels ziet zijn overgang naar PSV als een mooie kans. “Na drie seizoenen FC Eindhoven was het tijd om een stap te maken. Ik hoefde dan ook niet lang na te denken toen PSV kwam”, verklaarde hij voor de camera van PSV TV. “Ik weet dat ik binnengehaald ben als derde keeper, maar ik ga zeker vechten. Dit is in ieder geval een stap van Top-3 Jupiler League naar Top-3 Eredivisie. Het is nu heel snel omschakelen qua niveau, ik wil me zo snel mogelijk bewijzen.” Later vandaag op PSV.nl het hele interview met Ruud Swinkels.

Rik Elfrink ‏@RikElfrink

Keeper #Swinkels als verwacht naar #PSV. Contract in de winterstop opzegbaar, als #Bertrams weer fit is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan