Ruben Bentancourt

Retro

Assistent Coach
PSV richt vizier op Uruguayaanse talenten

PSV hoopt zich op korte termijn te versterken met spits Betancurt. De zeventienjarige voetballer komt momenteel uit voor Danubio in zijn vaderland Uruguay en wordt gezien als één van de grootste talenten van dat land.

Betancurt wordt door PSV in eerste instantie gezien als een investering voor de toekomst, al zal hij naar verwachting al wel enkele keren per week met de eerste selectie mee gaan trainen. Het talent wordt in Uruguay veelvuldig vergeleken met Roque Santa Cruz.

PSV heeft reeds een akkoord bereikt met Danubio over een transfer van nog geen miljoen euro, maar wacht nog op een werkvergunning voor de tiener.

Behalve Betancurt aast PSV op nog een talent uit Uruguay. De twintigjarige verdediger Leandro Cabrera is serieus in beeld bij de Eindhovenaren. Momenteel staat de linkspoot, die zowel centraal als links in de defensie uit de voeten kan, onder contract bij Atlético Madrid. Die club bezit echter slechts de helft van de transferrechten van de jongeling.

Bron: voetbalprimeur

Wie volgt hier de jeugdcompetitie in Uruguay en kan iets zinnigs zeggen over deze Betancurt? Ik moest meteen denken aan die arme vrouw die in Colombia is ontvoerd door de FARC, maar ik ga er even niet vanuit dat ze ook een aardig potje kan voetballen. Bemoedigend in elk geval dat er een speler in verband wordt gebracht met PSV die mijn neefje van 7 niet wekelijks op studio sport aan het werk heeft gezien...

Logisch, menneke is 17. Die is nog niet echt ontdekt. Ronaldo was overigens óók 17 toen hij in Eindhoven neer streek...

Goed van PSV dit...geeft de burger weer moed!

Ik krijg er geen frisse moed van hoor, die krijg ik pas als er ook een spits wordt gehaald die direct mee kan in de hoofdmacht en niet één die pas over een paar jaar misschien een keer mee kan doen.

Logisch, menneke is 17. Die is nog niet echt ontdekt. Ronaldo was overigens óók 17 toen hij in Eindhoven neer streek...

Ronaldo had toen al wel een iets andere status. Liep zowat 1 op 1 bij Cruzeiro en zat al bij de Selecao.

PSV moet geen talent voor de toekomst halen. PSV heeft nu een spits nodig die er staat!
Wie was de laatste spits van PSV , die ook topscorer van het elftal was? Kezman? Vennegoor?
In ieder geval te lang geleden!

Ja mee eens, PSV heeft nu een spits nodig. Maar goed, als hij echt zo goed is, dan is het opstellen van een 17-jarige geen bezwaar m.i. als hij aan de lopende band scoort. Maar dat zal utopie zijn...

PSV moet geen talent voor de toekomst halen. PSV heeft nu een spits nodig die er staat!
Wie was de laatste spits van PSV , die ook topscorer van het elftal was? Kezman? Vennegoor?
In ieder geval te lang geleden!

Het één sluit het andere niet uit. Dit kan een investering zijn voor de toekomst. Als deze minder dan 1mln kost, dan is er nog geld om in een oudere speler te investeren, zodat deze rustig kan groeien(net zoals Reis de tijd kreeg om zich te ontwikkelen).

Uruquay is wel een groot voetballand op het wk derde, laatst weer cola america etc. Dat hij dan een van de grootste talenten is zegt wel iets. Je kan ook wachten tot hij 20 is en er al is, maar dan kost die miljoenen en zijn er meer kapers...

Die verdediger lijkt me zo te horen niks

'Uruguayaanse spits (19) voor PSV'
Laatst gewijzigd: donderdag 18 augustus 2011 - 12:33 | Auteur: Peter de Bekker
Het Philips Stadion zou de nieuwe thuisbasis worden voor Betancurt (foto: ANP). EINDHOVEN - De Uruguayaan Betancurt zou de nieuwe spits van PSV moeten worden. Dat melden bronnen aan Omroep Brabant. Betancurt is 19 jaar. Omdat hij nog geen werkvergunning heeft zou PSV wachten met het naar buiten brengen van zijn naam.

De Eindhovense voetbalclub zou acht ton betalen voor Betancurt. Later meer

Bovenstaande meld de Twitter van JanH de Vries

Het Philips Stadion zou de nieuwe thuisbasis worden voor Betancurt (foto: ANP). EINDHOVEN - De Uruguayaan Betancurt zou de nieuwe spits van PSV moeten worden. Dat melden bronnen aan Omroep Brabant. Betancurt is 19 jaar. Omdat hij nog geen werkvergunning heeft zou PSV wachten met het naar buiten brengen van zijn naam.

Dit wordt de verlosser? Ben benieuwd. :shifty:

JanH de Vries :lol:
Dus.
Hebben we een nieuwe PSV watcher?

Edit:Peter de Bekker, artikel is dus afkomstig van Omroep Brabant en dat maakt het in ieder geval een stukje geloofwaardiger dan de twitter van JanH de Vries.

Overigens is de relatie tussen het nog niet hebben van een werkvergunning en het naar buiten brengen van een naam mij een raadsel.

Laatst bewerkt door een ninja:
JanH de Vries :lol:
Dus.
Hebben we een nieuwe PSV watcher?

Overigens is de relatie tussen het nog niet hebben van een werkvergunning en het naar buiten brengen van een naam mij een raadsel.

Kan ik me wel wat bij voorstellen. Wat heeft het voor nut om te zeggen "we hebben een nieuwe spits...maar die mag niet spelen!"

Wie weet. Is niet zo gemakkelijk wat te vinden over deze jongen.

Terug
Bovenaan Onderaan