Racisme & Discriminatie

Ja, nog geen kwart van de Turkse bevolking in NL. Minder dan 1/3e deel nam überhaupt de moeite om te stemmen. Dus vraag me hard af wat je verder wil zeggen met het artikel.
Dat het me verbaast dat een substantieel deel van de hier wonende Turken op een despoot als Erdogan stemt. Maar ik wil het nog wel een keer zeggen.

Dat het me verbaast dat een substantieel deel van de hier wonende Turken op een despoot als Erdogan stemt. Maar ik wil het nog wel een keer zeggen.
Ik ben meer verbaasd dat jij de term despoot blijft gebruiken, of het is dat je de definitie van despoot niet kent of graag Turkije ten onrechte in een hoek wil drukken is mij nog ff niet duidelijk.

Als je de betekenis “heerszuchtig persoon” gebruikt dan komt Erdogan toch best in aanmerking.
Niet zeggen. Wij witte racisten hebben en masse voor Wilders gekozen en daarmee mogen we nooit meer over iemand anders iets zeggen en zullen we in iedere discussie Wilders even moeten noemen. Bloeden zullen we!
Ja, ik vind Erdogan vrij dicht komen bij de Poetins van deze wereld.

Niet zeggen. Wij witte racisten hebben en masse voor Wilders gekozen en daarmee mogen we nooit meer over iemand anders iets zeggen en zullen we in iedere discussie Wilders even moeten noemen. Bloeden zullen we!
Ja, ik vind Erdogan vrij dicht komen bij de Poetins van deze wereld.
Ik heb niet het idee dat je de posts van Der Jaufe helemaal goed interpreteert….

Gaat toch ook wel richting dictator. Politieke tegenstanders worden niet alleen op een democratische manier aangepakt, en ook de persvrijheid is een stuk minder. Nee, het is nog geen Poetin, maar hij maakt toch een leuke stap die richting uit.
Helemaal eens, maar t is verre van despotisch in Turkije.

Ja, daarmee is het nog niet despotisch. Is het fijn, nee, is het goed nee. Is het despotisch, ook nee.

Overigens heeft Amnesty enige tijd geleden ook aangegeven dat de jounalistiek in NL minder vrij is geworden, maakt dat Rutte (toen aan de macht) dan ook een despoot

Ja, daarmee is het nog niet despotisch. Is het fijn, nee, is het goed nee. Is het despotisch, ook nee.

Overigens heeft Amnesty enige tijd geleden ook aangegeven dat de jounalistiek in NL minder vrij is geworden, maakt dat Rutte (toen aan de macht) dan ook een despoot
Ik zal niks meer zeggen, meneer pastoor.

Duw me nou niet gewoon meteen in een hoek met dubbele moraal en fascisten als ik iets zeg over verbazen over het stemgedrag op een niet zo democratische figuur. Ik kan prima voor mezelf denken en heb geen rijdende rechter nodig die me wel eens even zal vertellen of mijn morele kompas wel of niet deugt.

Laatst bewerkt:
Waar worden ze gediscrimineerd?
Heel on topic in dit topic 😄

Was maar een geintje. Heb me voorgenomen om niet te belanden in eindeloze maatschappelijke discussies op psv forum maar geen idee of het mij gaat lukken. Trump, Le Pen (stond aan kop in peilingen), Wilders, Meloni, Boris, Netanyahu hebben in het vrije westen de meeste stemmen weten te bemachtigen. Persoonlijk vind ik Erdogan mild in dit gezelschap maar das mijn mening

Retro pakt zijn men in black memory eraser gun en schiet welt voor z'n kop.

Retro: bij 5 ontwaak je uit een diepe slaap en gaan we alleen nog gezellige gesprekken voeren over voetbal....één flamingo maakt nog geen transferzomer maar tweede aankoop driewesh is een aankoop net als viergever uit de eredivisie vijf-er, Earnest wakker worden!

Laatst bewerkt:
Dat er uitzinnig getoeterd zou gaan worden, met Turkse vlaggen aan de auto's door de straten gestoet zou worden enzovoorts. Een generalisatie werd gebruikt om niet met ellenlange zinnen aan te komen. Ondanks dat men hier vijfde of zesde generatie geboren is voelt een groot deel helemaal geen binding met Nederland, en dat is jammer. Het is een discussie die kan vertakken in wat de oorzaak dan is, en wie of wat daar schuldig aan is, maar daar die mag je met andere leden gaan voeren.
Ik vraag me echt af of dit waar is. De haat jegens Amsterdam is in Rotterdam of Eindhoven ook erg groot tijdens wedstrijden tegen Ajax, maar een weekend later zitten diezelfde 010-'ers en 040-'ers weer te zuipen op het Leidseplein. Het ligt allemaal veel subtieler en complexer. De mens is een tegenstrijdig wezen, het is leuk om ergens vóór of juist tegen te zijn.

Ik vraag me echt af of dit waar is. De haat jegens Amsterdam is in Rotterdam of Eindhoven ook erg groot tijdens wedstrijden tegen Ajax, maar een weekend later zitten diezelfde 010-'ers en 040-'ers weer te zuipen op het Leidseplein. Het ligt allemaal veel subtieler en complexer. De mens is een tegenstrijdig wezen, het is leuk om ergens vóór of juist tegen te zijn.

Leuke haat en rivaliteit is prima, doe ik ook volop aan mee, Adam en Rdam haat is prima en moet ook kunnen. Madrid en Barcelona is nog velen malen erger en gevoeliger.. Maar Zagreb vs Split aka de kust vs hoofdstad spant de kroon in europa, met hoeveel doden er vallen als ze rellen tijdens wedstrijden dat is pas echt idioot. Maar als Nationale team speelt is iedereen lievvv onderling.. Dus ik begrijp de part-time haat nooit echt van die gasten.

Terug
Bovenaan Onderaan