Racisme & Discriminatie

Ik snap best dat ze in België de standbeelden van Leopold II weghalen. Die heeft toch aan aardig schrikbewind op zijn maakt staan.
En je zou ook andere historische figuren tegen het licht kunnen houden (zoals bv Van Heutsz). Dat het toen prima geaccepteerd was om onschuldige mensen te doden, wil niet zeggen dat we ze nu met een beeldje of bordje moeten eren.
Wat me wel een beetje stoort (zal wel komen omdat ik de doelgroep ben), is dat racisme en slavenhandel als een exclusief blank dingetje wordt geafficheerd, terwijl de Arabische medemens hier toch heel, heel hard aan heeft meegewerkt. En dat een ander volk als minderwaardig zien ook overal ter wereld voorkomt...
Mag het standbeeld van André Hazes dan ook weg?
 

Hier nog eentje.
Maar we schreeuwen liever tegen wat beelden van personen die we nu als fout kunnen bestempelen.

Eens dat moderne slavernij een groot probleem is, neem nou alleen de bouwvakkers van de stadions in Qatar die niet betaalt worden. Maar dit alles betekent niet dat andere dingen onbelangrijk zijn om onder de aandacht te brengen.
 
In Zwitserland liggen de kelders vooral vol met Nazigoud. ;)

Nazigoud?
"Nazi's hebben tijdens de oorlog 145.000 kilo goud uit de kluis van De Nederlandsche Bank geroofd en verkochten dat vervolgens aan het neutrale Zwitserland. Na de oorlog heeft het land de helft van de staven teruggegeven. In 1998 is voor het laatst goud teruggebracht.
Na de Tweede Wereldoorlog hebben we na bemiddeling door de Amerikanen een heel klein beetje goud teruggekregen, maar er ligt nog altijd 61 duizend kilo in Zwitserse kluizen schat Janssen.

De Zwitsers weigeren al decennialang dat goud, waarvan ze hebben geweten dat de Duitsers het gestolen hadden, terug te geven. In 2000 is de Nederlandse regering ook maar gestopt met zijn pogingen het goud, dat tegen de huidige prijzen ongeveer 2 miljard euro waard is, terug te krijgen."

Lekker volkje, die Zwitsers :sneaky:
 
Eens dat moderne slavernij een groot probleem is, neem nou alleen de bouwvakkers van de stadions in Qatar die niet betaalt worden. Maar dit alles betekent niet dat andere dingen onbelangrijk zijn om onder de aandacht te brengen.

Mijn probleem is dat ze alleen maar gericht zijn op dat oude koloniale verleden en er vanuit die schreeuwende groep geen enkele aandacht is voor wat er nu aan de hand is. Laat ze vooral daar mee aan de slag gaan, dan krijgen ze mijn steun. Nu vind ik het maar een zielige groep aandachtstrekkers van kijk mij nu eens zielig zijn, een beetje de Yvon Jaspers die naast de familie Faber aan tafel zitten.
En dan heb ik het niet over de VS waar rascisme veel meer ingebakken zit in het politiesysteem dan in Nederland.
 
Och, ik vind de situatie Israël toch wel een dingetje waar veel blanken ook moeite mee hebben..

Edit: en dat eerste filmpje is een losse opmerking waar ik werkelijk waar op deze manier geen touw aan vast kan knopen. Ik mis de context.
 
Och, ik vind de situatie Israël toch wel een dingetje waar veel blanken ook moeite mee hebben..
Eens. Waar ook nog eens veel onderdrukking plaatsvindt. Ik vind Israël helemaal geen goed voorbeeld.

Trouwens het verbasteren van de naam van de tegenstander door Martin Bosma is ook van niveau 020.
 
Edit: en dat eerste filmpje is een losse opmerking waar ik werkelijk waar op deze manier geen touw aan vast kan knopen. Ik mis de context.

Meneer jankt om alles, ziet over racisme in, dat zwarte overal benadeeld worden etc. Onderzoeken die op man/vrouw gebeuren vind meneer niet goed, hij wilt man/zwarte man/vrouw want zwart word benadeeld natuurlijk want hun bouw en lichaam is anders..

Paar uur eerder op het podium roept die dat de mensheid zich als 1 moet gedragen, we zijn allemaal gelijk en het zelfde.. :FP:
Onder het mom van woordkunstenaar vrijheid, nekschot mag best ingevoerd worden ipv nekklem bij sommige.
 
Meneer jankt om alles, ziet over racisme in, dat zwarte overal benadeeld worden etc. Onderzoeken die op man/vrouw gebeuren vind meneer niet goed, hij wilt man/zwarte man/vrouw want zwart word benadeeld natuurlijk want hun bouw en lichaam is anders..

Paar uur eerder op het podium roept die dat de mensheid zich als 1 moet gedragen, we zijn allemaal gelijk en het zelfde.. :FP:
Onder het mom van woordkunstenaar vrijheid, nekschot mag best ingevoerd worden ipv nekklem bij sommige.

Nou, dat lucht vast op!

En nu even zonder selectief elke kansloze opmerking - al dan niet out of context - van random donkere (eerste filmpje) of veel te emotionele donkere (Adwaasie) jongens erbij te pakken:

A) Wat vind je nu daadwerkelijk van racisme? Zou het in jouw ideale wereld mogen bestaan of niet?
B) Vind je dat racisme nog steeds een probleem is in NL, even onafhankelijk van wat er in de rest van de wereld gebeurt?
1) zo ja, vind je dan dat we met z'n allen zouden moeten nadenken hoe we dit kunnen minimaliseren, zonder dat een van de "groepen" in de samenleving er hinder van ondervindt of zich onterecht voelt weggezet als racist?
2) zo nee, waarom niet?

Ik zou toch graag willen weten hoe je over bovenstaande punten denkt, zonder selectief allerlei fratsen van anderen eruit te pikken en je daar heel druk over te maken. Ik zie ook genoeg blanke landgenoten die de grootste onzin uitkramen, maar daar zie ik je nooit iets over schrijven. Sterker nog, je citeert blanken alleen wanneer ze hun gal spuwen over de zeikende zwarten.

Hoe kijk jij er nu echt tegenaan? (Of verraad je dat stiekem al door die continue selectieve verontwaardiging?;))
 
A) Wat vind je nu daadwerkelijk van racisme? Zou het in jouw ideale wereld mogen bestaan of niet?

Racisme is er, is er altijd geweest en zal er altijd blijven. Al die haters en meelopers die dagelijks protesteren luchten pas hun hart met de hoop dat het ooit zal over gaan, beter accepteert men het voor een deel dan leef je stuk makkelijker. En racisme is er voor en tegen iedereen, ongeacht kleur sexe of whataver, alleen onze donkere medemens overdrijft extreem. Als of zij het hier zo kut hebben hier, laat me niet lachen, dus ik ga absoluut niet mee in hun zielige gejank. Als ik de verhalen en voorbeelden uit USA lees dan lijkt het mij daar veel ernstiger op alle racistische fronten ja, maar hier is dat geen eens 5% van daar.

Altijd maar alles op racisme en kleur gooien, kijk mij zielig zijn, huilie huilie, alles en iedereen is tegen ons. En wie jankt het meeste? De gucci tasjes en petjes dragende hangjeugd wat verplicht moet soliciteren van de UWV en graag hun best doen om het te verneuken ook, want wil is er niet.. Maar dan achteraf wel heel show opvoeren hoe alles kut en racitisch is ipv naar je zelf te kijken. Genoeg succesvolle donkere mensen, die hoor je nooit? Die werken voor succes en papieren, worden ook afgewezen en weten dat het er bij hoort, maar geen huilie huilie want mijn kleur.

Klein percentage zal er direct mee te maken hebben, rest zijn meelopers of mee rellers. Verhaal van we leven in een land waar je het iedereen naar zijn zin moet maken is ook bullshit, hoe kan je mensen het naar hun zin maken die zich bij alles aangevallen of benadeeld voelen, alles is altijd schuld van andere. Deze mensen kicken op hun slachtofferrol, die levert ze veel meer aandacht en succes dan alles op je eigen benen zonder gejank te doen. Ze huilen om verandering maar hopen stiekem dat het er niet van komt want ja..

Dat je protesteert tegen politiegeweld volg ik nog, alle overige 98% van hun gejank nee, daar kunnen ze de bekende schijt van mij krijgen. Ik hoor jullie nu denken van ja maar je wilt dus niks doen, niks veranderen. Nee, maar als je iemand wilt helpen dan moet de persoon zelf verandering willen, deze dramaqueens zijn nog generaties verwijderd van dat moment. Ze voelen nu macht en vrij spel en draaien door, er gaan nog veel debiele dingen uit hun acties komen let maar op. Straks krijg je politieauto's waar het verplicht is om 1 zwarte en witte agent te hebben, dat de zwarte alleen zwarte mag aanhouden enz..

Triest, maar ook lachwekkend. Misbruik maken van 1 om tig andere punten te maken die totaal niet relevant zijn of overdreven.
 
Racisme is er, is er altijd geweest en zal er altijd blijven. Al die haters en meelopers die dagelijks protesteren luchten pas hun hart met de hoop dat het ooit zal over gaan, beter accepteert men het voor een deel dan leef je stuk makkelijker. En racisme is er voor en tegen iedereen, ongeacht kleur sexe of whataver, alleen onze donkere medemens overdrijft extreem. Als of zij het hier zo kut hebben hier, laat me niet lachen, dus ik ga absoluut niet mee in hun zielige gejank. Als ik de verhalen en voorbeelden uit USA lees dan lijkt het mij daar veel ernstiger op alle racistische fronten ja, maar hier is dat geen eens 5% van daar.

Altijd maar alles op racisme en kleur gooien, kijk mij zielig zijn, huilie huilie, alles en iedereen is tegen ons. En wie jankt het meeste? De gucci tasjes en petjes dragende hangjeugd wat verplicht moet soliciteren van de UWV en graag hun best doen om het te verneuken ook, want wil is er niet.. Maar dan achteraf wel heel show opvoeren hoe alles kut en racitisch is ipv naar je zelf te kijken. Genoeg succesvolle donkere mensen, die hoor je nooit? Die werken voor succes en papieren, worden ook afgewezen en weten dat het er bij hoort, maar geen huilie huilie want mijn kleur.

Klein percentage zal er direct mee te maken hebben, rest zijn meelopers of mee rellers. Verhaal van we leven in een land waar je het iedereen naar zijn zin moet maken is ook bullshit, hoe kan je mensen het naar hun zin maken die zich bij alles aangevallen of benadeeld voelen, alles is altijd schuld van andere. Deze mensen kicken op hun slachtofferrol, die levert ze veel meer aandacht en succes dan alles op je eigen benen zonder gejank te doen. Ze huilen om verandering maar hopen stiekem dat het er niet van komt want ja..

Dat je protesteert tegen politiegeweld volg ik nog, alle overige 98% van hun gejank nee, daar kunnen ze de bekende schijt van mij krijgen. Ik hoor jullie nu denken van ja maar je wilt dus niks doen, niks veranderen. Nee, maar als je iemand wilt helpen dan moet de persoon zelf verandering willen, deze dramaqueens zijn nog generaties verwijderd van dat moment. Ze voelen nu macht en vrij spel en draaien door, er gaan nog veel debiele dingen uit hun acties komen let maar op. Straks krijg je politieauto's waar het verplicht is om 1 zwarte en witte agent te hebben, dat de zwarte alleen zwarte mag aanhouden enz..

Triest, maar ook lachwekkend. Misbruik maken van 1 om tig andere punten te maken die totaal niet relevant zijn of overdreven.

Kort gezegd vind je dat

A) Racisme en/of discriminatie altijd deel uit zullen maken van de samenleving en dat je, ipv daar eindeloos over te klagen en in de slachtofferrol te gaan, moet accepteren dat het bestaat en zelf je best moet doen. (Deels eens en dan met name over het feit dat mensen zich niet eindeloos mogen verschuilen achter een slachtofferrol. En toch vraag ik je weer: hoe zou het er in jouw ideale wereld uit zien? Alle veranderingen die in de geschiedenis hebben plaatsgevonden op het gebied van mensenrechten zijn ontstaan na protesten. Nooit uit een soort gelatenheid en houding van "het is er nu eenmaal, deal ermee")
B) Het niet alleen om huidskleur gaat, maar mensen op allerlei "afwijkende" gronden of eigenschappen worden aangepakt. (Ook eens, maar dan geldt weer: moet je je daarbij neerleggen?)
C) Het in NL lang niet zo erg is als in de US en we niet moeten doen alsof dit wel het geval is (Ook eens, maar nogmaals: ook al is het hier 1% van wat er in de US gebeurt, moeten we ons daar dan bij neerleggen? Buiten dat hoor ik niet veel mensen beweren dat het wel zo is. Volgens mij gaat het met name om een roep van de donkere gemeenschap om gehoord te willen worden, dat hier ook dingen spelen die beter zouden kunnen)

Laat nu eens die groep die in de slachtofferrol kruipt los. Daar lijk je je erg op te focussen. OK, die zijn er. OK, die moeten peper in hun reet krijgen en zelf wat van hun leven maken. Allemaal prima statements. Maar denk ook eens aan de groep die niet per se in de slachtofferrol kruipt maar wel te maken heeft met racisme/discriminatie, want die groep is er ook. Welk verhaal heb je voor hen? Is het niet de moeite waard om dan in elk geval voor die groep te zorgen dat alles 100% gelijk gaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan