PSV - Vitesse | Zaterdag 14 september | Eindstand: 5-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou, dit leek weer een beetje op het PSV van de eerste seizoenshelft sinds MvB's aanstelling.
Ik wil niet onnodig negatief zijn, want 5-0 winnen van Vitesse is gewoon heel netjes en super van Malen z'n goals. Geweldig.

Maar zo goed was het vandaag niet in mijn optiek. De eerste helft was heel erg slordig en je staat op 2-0 door een dood spelmoment en een weggevertje. Daardoor werden we nu over een dood punt heen geholpen. Met de mooie actie van Ihattaren en de daarop volgende 3-0 is het gespeeld en leggen we een goede geconcentreerde tweede helft op de mat (behalve Zoet), maar ik laat me geen zand in de ogen strooien door deze wedstrijd.
 
Ik vond het spijtig genoeg maar een matig potje hoor. Het liep echt voor geen meter en PSV kreeg door momentjes de wedstrijd in hun schoot geworpen. Erg weinig kansen geforceerd de eerste helft en weinig initiatief. Beetje typerend voor het blok Rosario-Hendrix. Ik vond Vitesse tevens enorm tegenvallen. Die hebben enkele kansen gehad maar er geen moment een wedstrijd van gemaakt. Slappe - of zelfs geen - duels, geen druk zetten, tactisch matig. Ik vond Haugesund nog beter spelen...

Enfin, ik ben wel te spreken over onze voorhoede. Echt niks mis met Bruma, Malen, Gakpo, Ihattaren en Bergwijn - al vond ik de laatstgenoemde niet fantastisch spelen. Een snelle en technische voorhoede waar veel potentie in zit, maar welke vanwege slechte aanvoer vanuit het middenveld en de verdediging zelf op momentjes loeren. Ik hoop dat PSV deze momentjes kan vervangen door consistentie vanuit gestructureerd spel. Ik heb nog steeds hoge verwachtingen van onze voorhoede. Laten we hopen dat er meer structuur in het elftal komt, want dan is het gewoon genieten met deze jongens.
 
Ik wil niet onnodig negatief zijn, want 5-0 winnen van Vitesse is gewoon heel netjes en super van Malen z'n goals. Geweldig.

Maar zo goed was het vandaag niet in mijn optiek. De eerste helft was heel erg slordig en je staat op 2-0 door een dood spelmoment en een weggevertje. Daardoor werden we nu over een dood punt heen geholpen. Met de mooie actie van Ihattaren en de daarop volgende 3-0 is het gespeeld en leggen we een goede geconcentreerde tweede helft op de mat (behalve Zoet), maar ik laat me geen zand in de ogen strooien door deze wedstrijd.

Nee, maar zo goed was die eerste seizoenshelft ook niet; het is meer dat ik datzelfde spelplezier weer herken, alsmede de drang om te blijven scoren.
 
Ik wil niet onnodig negatief zijn, want 5-0 winnen van Vitesse is gewoon heel netjes en super van Malen z'n goals. Geweldig.

Maar zo goed was het vandaag niet in mijn optiek. De eerste helft was heel erg slordig en je staat op 2-0 door een dood spelmoment en een weggevertje. Daardoor werden we nu over een dood punt heen geholpen. Met de mooie actie van Ihattaren en de daarop volgende 3-0 is het gespeeld en leggen we een goede geconcentreerde tweede helft op de mat (behalve Zoet), maar ik laat me geen zand in de ogen strooien door deze wedstrijd.

als dit niet goed was ..........................
een stevig en gesloten Vitesse dat de eerste helft die geen ruimte liet en met snelle tegenaanvallen uitpakte
wat verwacht je dan nog meer als we de koploper met 5-0 wegsturen
 
Ten opzichte van het begin van het seizoen zit er progressie in. Zegt misschien niet heel veel want dieper kan je eigenlijk niet zinken zoals in augustus, maar toch. Straks komen er nog een paar namen aan (Unnerstall, Thomas, Afellay, Doan) dus ja. Minimaal 2e in competitie, bekerfinale en achtste finales EL eisen, met hoop op meer.
 
De vloek is doorbroken! De laatste jaren, telkens als ik bij een concert was en PSV speelde ging het fout (vorig jaar Inter thuis, Willen 2 uit in 16/17, de Willem 2 5-0 twee seizoenen geleden o.a.). Eindelijk een keer mijn telefoon openen met een positief resultaat na een concert ;)

Dark Tranquility was trouwens echt goed vanavond :D
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De vloek is doorbroken! De laatste jaren, telkens als ik bij een concert was en PSV speelde ging het fout (vorig jaar Inter thuis, Willen 2 uit in 16/17, de Willem 2 5-0 twee seizoenen geleden o.a.). Eindelijk een keer mijn telefoon openen met een positief resultaat na een concert ;)

Dark Tranquility was trouwens echt goed vanavond :D
Pannenkoeken gegeten vandaag?
 
Ik vond het spijtig genoeg maar een matig potje hoor. Het liep echt voor geen meter en PSV kreeg door momentjes de wedstrijd in hun schoot geworpen. Erg weinig kansen geforceerd de eerste helft en weinig initiatief. Beetje typerend voor het blok Rosario-Hendrix. Ik vond Vitesse tevens enorm tegenvallen. Die hebben enkele kansen gehad maar er geen moment een wedstrijd van gemaakt. Slappe - of zelfs geen - duels, geen druk zetten, tactisch matig. Ik vond Haugesund nog beter spelen...

Enfin, ik ben wel te spreken over onze voorhoede. Echt niks mis met Bruma, Malen, Gakpo, Ihattaren en Bergwijn - al vond ik de laatstgenoemde niet fantastisch spelen. Een snelle en technische voorhoede waar veel potentie in zit, maar welke vanwege slechte aanvoer vanuit het middenveld en de verdediging zelf op momentjes loeren. Ik hoop dat PSV deze momentjes kan vervangen door consistentie vanuit gestructureerd spel. Ik heb nog steeds hoge verwachtingen van onze voorhoede. Laten we hopen dat er meer structuur in het elftal komt, want dan is het gewoon genieten met deze jongens.
Alle spelers, niemand uitgezonderd in nagatieve zin, haalden een ruime voldoende als cijfer. Ik ben meer dan tevreden met hun prestatie. Een zeer belangrijke redding van Rosario op de doellijn, een mooie pass over 35 meter op Bergwijn, wat willen we nog meer...:DANCE:
Beide controleurs speelden een vrijwel foutloze wedstrijd...:fb:
 
Ik kan er niks zinnigs over kwijt, want ik ben na de 1-0 in slaap gedonderd en dat had op zichzelf niks met PSV te maken.. :maniac:

Dan maar pure scorebord journalistiek: Malen heeft het fantastisch gedaan als spits, hoe maakt niet uit, en PSV heeft een goed signaal afgegeven. En na 50 wedstrijden valt er nog altijd niets te halen in Eindhoven.
 
  • Leuk
Reactions: znq
Dit is geen overduidelijke fout laat de scheids gewoon zijn wedstrijd fluiten zeg
Hier laat de VAR Van Boekel erg in de steek. Je kan m geven, je kan m ook niet geven. Grijs gebied, geen duidelijke regels. Maar 1 ding is wel duidelijk: dat het geen blunder van de scheids is. Dus blijf van die rode knop af!
Deze VAR brengt het VAR-systeem onnodig diskrediet...
 
Ik wil niet onnodig negatief zijn, want 5-0 winnen van Vitesse is gewoon heel netjes en super van Malen z'n goals. Geweldig.

Maar zo goed was het vandaag niet in mijn optiek. De eerste helft was heel erg slordig en je staat op 2-0 door een dood spelmoment en een weggevertje. Daardoor werden we nu over een dood punt heen geholpen. Met de mooie actie van Ihattaren en de daarop volgende 3-0 is het gespeeld en leggen we een goede geconcentreerde tweede helft op de mat (behalve Zoet), maar ik laat me geen zand in de ogen strooien door deze wedstrijd.

We moeten inderdaad kritisch blijven. 5-0 winnen tegen de 'koploper', want dat waren ze toch wel, met een wedstrijd meer gespeeld natuurlijk. Is lekker en leuk. Maar ik ben het met je eens. Het was wederom weer slordig. Die cadeautje van Obispo hielp enorm, want Slutsky had op dat moment een leuke plan met twee geparkeerde bussen en daar hadden we veel moeite mee.

Toen de 3-0 viel heel snel na rust, speel je een gewonnen wedstrijd. Verder lijkt het erop dat Bommeltje nu ook ziet dat Ihattaran gewoon op 10 moet spelen en Bergwijn aan de zijkant. Ook ben ik blij dat Sadilek niet meer linksback staat. Boscagli is stabieler, maar bij hem moet het ook beter.

Volgende week tegen Sporting en Ajax. Dat wordt me een belangrijke week.
 
Ik heb toch wel genoten gisteren in het stadion! Toch wel een historische wedstrijd. Je kunt alles kapot analyseren maar wat blijft staan is 5-0 met 5x malen! Geniet er nou eens van voor een paar dagen, zoveel luxe hebben we al een tijdje niet gehad. Donderdag kijken we wel weer verder.:CHEER:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan