PSV - sc Heerenveen | Zondag 21 mei | Eindstand: 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zal.mij benieuwen wat AZ gaat doen als ajaks bij rust 0-3 voor staat, zij zijn dan veroordeeld tot playoffs en nemen dan mogelijk gas terug.
Nee toch, de nummers 5-9 spelen playoffs, omdat PSV als bekerwinnaar en 2e/3e plaats zich 2 keer heeft gekalificeerd

En qua spel, is dit seizoen absoluut een grote mislukking, ongeacht of we 2e of 3e worden. Toevalsvoetbal, op wandeltempo, met de meeste tijd de verkeerde spelers aan de bal.

Dit dus. Voor mij de grootste ergernis dit seizoen.

Verliezen kan, het is sport en dan ook nog voetbal, waarbij het tegen kan zitten (en dit jaar trouwens ook heel vaak heeft meegezeten).

Maar dat we er qua spel niets van hebben gebakken maakt ook voor mij het seizoen tot een mislukking

We moeten eens ophouden met die 2 prijzen: een oefenwedstrijd in de voorbereiding op het seizoen, en de beker waar PSV en ajax in het verleden hun neus voor ophaalden. Die was voor feyenoord, en soms voor een club als Vitesse. We hebben wederom een seizoen zonder noemenswaardige prijzen, en waarschijnlijk ook geen (kans op) CL volgend jaar. Ajax en fey lopen weer 50m uit.
Feyenoord en Ajax lopen bij CL geen 50 miljoen uit op PSV, want de ECL levert al met al ook bijna zo'n 30 miljoen op. Maar goed, zowel Feyenoord als PSV hebben niks te zoeken in de CL. Zie PSV veel liever potjes winnen in de ECL en kwart finales bereiken dan kansloos eruit gegooid worden via de CL.

Zomaar een paar posts van forumleden die wel klaar zijn met dit clubje ongeinteresseerde pseudo-vedetten. Voor diegenen die willen weten hoe je je emotioneel losmaakt van PSV is hier mijn tip: Verzin iets in het leven dat belangrijker is dan PSV. Dat moet niet zo moeilijk zijn, zeker onder de huidige omstandigheden. Focus op dat ding en maak jezelf wijs dat het nu even heeeeeel belangrijk is in je leven om daarmee bezig te zijn. En ga op de dag van AZ-PSV iets anders doen. Ik heb besloten die dag met mijn moeder op stap te gaan. Vindt zij prachtig en zorgt ervoor dat ik ook nog iets leuks doe op deze verder ongetwijfeld gitzwarte 28 Mei.
Sorry maar die tip helpt niet echt. Ik mag aannemen dat iedereen wel dingen in het leven heeft die belangrijker zijn dan PSV of voetbal in het algemeen.
Dat hoop ik in elk geval wel.

Dan nog raakt het een echte supporter als hij - dat heeft Ongezouten goed verwoord - ziet dat niet alle elf PSVers gisteren 90 minuten lang elk grassprietje opvraten en Heerenveen al na een half uur op 3 of 4-0 gezet hadden.

Maar, moed verloren, al verloren.
Dus blijven we hopen op betere tijden die op 28 mei aanstaande kunnen beginnen.

Mits er op de training deze week voldoende schoppen onder bepaalde konten gegeven worden en er - zoals mijn tante zaliger altijd zei tijdens mindere wedstrijden - wat meer peper of gember in die kont gestopt wordt.
Forza PSV

Dit dus. Voor mij de grootste ergernis dit seizoen.

Verliezen kan, het is sport en dan ook nog voetbal, waarbij het tegen kan zitten (en dit jaar trouwens ook heel vaak heeft meegezeten).

Maar dat we er qua spel niets van hebben gebakken maakt ook voor mij het seizoen tot een mislukking
Als je dit seizoen bekijkt is het omgekeerde van ontwikkeling zichtbaar. Psv is juist slechter gaan spelen. Waren er de eerste seizoenshelft nog wedstrijden waar je uit kon opmaken dat er rek in dit team zat, zo zien we nu dat hier niets van terecht is gekomen.

Als je dit seizoen bekijkt is het omgekeerde van ontwikkeling zichtbaar. Psv is juist slechter gaan spelen. Waren er de eerste seizoenshelft nog wedstrijden waar je uit kon opmaken dat er rek in dit team zat, zo zien we nu dat hier niets van terecht is gekomen.
Veerman, Xavi, Silva en Baka. Dat zijn spelers die van mij mogen blijven. De eerste 2 omdat ze nu al erg bepalend zijn. De andere 2 omdat daar nog veel groei in zit. De rest mag van mij weg. Alles. Iedereen. Nieuw bloed.

Veerman, Xavi, Silva en Baka. Dat zijn spelers die van mij mogen blijven. De eerste 2 omdat ze nu al erg bepalend zijn. De andere 2 omdat daar nog veel groei in zit. De rest mag van mij weg. Alles. Iedereen. Nieuw bloed.
Silva is toch gehuurd?

Omdat ik er van uit ga dat er een capabel bestuur zit

Een seizoen ingaan met de posities LB,RB niet ingevuld en je topscorer en voor de winter verkopen en mislukte te dure huur spelers halen getuigt van wan bestuur.
Een fatsoenlijke RB en linkeraanvaller in de winter halen was teveel gevraagd? RNV heeft er een puinbak van gemaakt geen team,spelopvatting en plezier waardeloos seizoen. Flink de bezem erdoorheen en de trap van boven schoonvegen.

En juist door deze mentaliteit daalt de beker in waarde. Je moet in eerste instantie de beker willen winnen omdat het potverdorie een prijs is, na de titel de grootste die we hier hebben. Pas daarna kijk je naar de consequenties.

Of is de titel ook alleen maar belangrijk omdat de CL eraan vast zit? Zullen we dan gewoon stoppen met de nationale competities en alleen maar Europese wedstrijden spelen?
Misschien is dit makkelijker gezegd vanuit een Ajax perspectief dan vanuit een PSV perspectief. Als je je jarenlang niet voor dat klote toernooi kwalificeert en je club ieder jaar iets verder ziet aftakelen dan is zo’n beker een stuk metaal en niets meer.

Een seizoen ingaan met de posities LB,RB niet ingevuld en je topscorer en voor de winter verkopen en mislukte te dure huur spelers halen getuigt van wan bestuur.
Een fatsoenlijke RB en linkeraanvaller in de winter halen was teveel gevraagd? RNV heeft er een puinbak van gemaakt geen team,spelopvatting en plezier waardeloos seizoen. Flink de bezem erdoorheen en de trap van boven schoonvegen.
We hebben net een nieuwe td. Even afwachten waar hij mee gaat komen. Begin dit seizoen was die er nog niet..

We hebben net een nieuwe td. Even afwachten waar hij mee gaat komen. Begin dit seizoen was die er nog niet..

Jazeker hopelijk nieuw elan en worden we verlost van JDJ zijn puinzooi. Complete renovatie is nodig handvol spelers zijn bruikbaar van de huidige selectie. MI Benitez,Aanholt,Gerrit,Veerman,LDJ ( breekijzer rol),Baka,Simons. Technische staf gefaald Andre,Fred en Ruud bedanken.

Begin toch ook redelijk bedenkingen te krijgen bij Benítez. 1 tegen 1 best een goede keeper. Maar afstandschoten en de snelheid waarop hij naar een hoek duikt.. Een zak aardappelen is sneller.

Financieel gezien zijn we de afgelopen jaren in de problemen gekomen door te dure salarissen voor buitenkansjes: oude ervaren spelers met een krasje die hier komen spelen.

Als ik dan gisteren Til, El Ghazi Van Aanholt, Luuk de Jong zie spelen dan is mijn gevoel dat we nog altijd niks geleerd hebben. We moeten ophouden met dit beleid. Het rendeert niet.

Financieel gezien zijn we de afgelopen jaren in de problemen gekomen door te dure salarissen voor buitenkansjes: oude ervaren spelers met een krasje die hier komen spelen.

Als ik dan gisteren Til, El Ghazi Van Aanholt, Luuk de Jong zie spelen dan is mijn gevoel dat we nog altijd niks geleerd hebben. We moeten ophouden met dit beleid. Het rendeert niet.
Scouten zoals Feyenoord doet is teveel gevraagd blijkbaar, maar wel waar we heen moeten.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan