PSV - NAC Breda | Zaterdag 9 maart | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
kNFtsxR.png

Onderlinge ontmoetingen
PSV en NAC staan voor de 100e keer tegenover elkaar in de Eredivisie. De ploeg uit Eindhoven won 62 keer, NAC zegevierde 19 maal en 18 keer eindigde deze ontmoeting onbeslist.
PSV verloor in de Eredivisie slechts 1 van zijn laatste 42 thuisduels met NAC (W35-G6-V1) en is momenteel 20 thuisduels met de club uit Breda ongeslagen (W18-G2-V0) sinds een 2-4 nederlaag op 28 mei 1995. Op de slotdag van het seizoen scoorde Ronaldo 2 keer voor de thuisploeg. Peter Remie, John Lammers, Kees van Wonderen en Ceylan Arikan waren trefzeker voor NAC.
NAC wacht momenteel tegen geen enkele andere ploeg langer op een uitzege in de Eredivisie dan tegen PSV (20).
PSV won in de Eredivisie 11 van zijn laatste 12 thuisduels met NAC Breda. In deze reeks (2005-2018) voorkwam NAC alleen op 24 januari 2009 een nederlaag in Eindhoven (2-2).
Eerder dit seizoen eindigde deze ontmoeting in Breda in een 0-2 zege voor PSV. De laatste keer dat PSV in een seizoen beide Eredivisie-ontmoetingen met NAC won zonder ook maar een treffer te incasseren, was in 1980/1981.

PSV
PSV is al 43 thuiswedstrijden op rij ongeslagen in de Eredivisie, sinds de 0-1 nederlaag tegen Feyenoord op 18 september 2016.
Driemaal zette PSV een langere ongeslagen thuisreeks neer in de Eredivisie: 93 duels van 1983-1989, 53 duels van 1989-1992 en 44 duels van 1974-1976.
PSV won afgelopen week met 0-2 van Excelsior en beëindigde daarmee een reeks van 3 gelijke spelen.
Sinds de winterstop won PSV 3 van zijn 7 wedstrijden in de Eredivisie (W3-D4-L0). Voor de winterstop won PSV 16 van zijn 17 wedstrijden in de competitie (W16-G1-V0).
PSV maakte dit seizoen al 9 goals in de 90e minuut of later. Alleen PSV zelf in 2014/2015 (10) maakte ooit in een Eredivisie-seizoen meer dan 9 doelpunten in de slotminuut plus blessuretijd.
Luuk de Jong is dit Eredivisie-seizoen topscorer met 20 goals. Ajax' Dušan Tadic volgt met 16 goals. Nog nooit eindigde De Jong een Eredivisie-seizoen als topscorer.
In totaal maakte De Jong tot nog toe 127 Eredivisie-doelpunten: 49 met het hoofd, 48 met zijn rechtervoet en 30 met zijn linkervoet.
Sinds 2008/2009, het Eredivisie-seizoen waarin De Jong debuteerde, maakte De Jong (49) minstens 25 kopgoals meer dan iedere andere speler. Mike Havenaar volgt met 24 kopgoals voor ADO en Vitesse.
De Jong debuteerde tegen NAC in de Eredivisie (De Graafschap - NAC 0-2, 7 november 2008).
Steven Bergwijn (12) gaf de meeste assists dit Eredivisie-seizoen, 1 meer dan Feyenoords Steven Berghuis.
Jetro Willems was in 2014/2015 de laatste PSV-speler die meer assists gaf in 1 Eredivisie-seizoen: 13.
Jeroen Zoet kan zijn 250e Eredivisie-wedstrijd spelen.
Angeliño speelde 34 Eredivisie-duels (3 goals) voor NAC Breda in 2017/2018.
Hirving Lozano is geschorst. Bergwijn (4) staat op scherp.

NAC Breda
NAC Breda won geen van zijn laatste 13 Eredivisie-wedstrijden tegen andere teams uit Noord-Brabant (PSV, Willem II en RKC Waalwijk), sinds een 2-1 thuisoverwinning op PSV op 10 november 2013.
NAC won geen van zijn laatste 15 uitwedstrijden in de Eredivisie (W0-G3-V12), sinds de 0-2 overwinning bij ADO Den Haag een jaar geleden (10 maart 2018).
NAC is de enige ploeg die dit Eredivisie-seizoen nog geen uitwedstrijd won.
NAC maakte slechts 1 doelpunt in zijn laatste 5 Eredivisie-duels: de goal van Giovanni Korte in NAC's 4-1 nederlaag bij Vitesse afgelopen weekeinde.
NAC is de enige club die dit Eredivisie-seizoen nog niet scoorde van buiten het strafschopgebied. Op 29 april 2018 maakte Mitchell te Vrede de laatste Eredivisie-goal namens NAC van buiten de 16 (thuis tegen sc Heerenveen).
Te Vrede is dit seizoen topscorer van NAC Breda met 9 goals. Vorig seizoen eindigde Thierry Ambrose het seizoen als NAC's topscorer met 10 goals.
Te Vrede maakte op 28 augustus 2011 tegen PSV zijn eerste doelpunt in de Eredivisie (PSV - Excelsior 6-1, 28 augustus 2011).
Mitchell van der Gaag coachte 5 keer eerder tegen PSV in de Eredivisie en verloor alle 5 die wedstrijden (met Excelsior en NAC).
Van der Gaag speelde 3 seizoenen voor PSV (1992/1993 tot 1994/1995). Hij speelde 44 Eredivisie-wedstrijden voor de Eindhovenaren en scoorde 4 keer.
Menno Koch keert terug van een schorsing. Te Vrede (4) en Arno Verschueren staan op scherp. Daan Klomp is geschorst.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Beter stelt MvB Guti en Pereiro allebei op. Dit is typisch zo'n wedstrijd waarin je Hendrix niet nodig hebt. Daar zijn er heel veel van overigens. ;)

Niettemin verwacht ik hem gewoon in de basis. Maar dit moet inderdaad net als de wedstrijd tegen Excelsior een wedstrijd worden om het goede gevoel wat verder uit te bouwen.
 
Beter stelt MvB Guti en Pereiro allebei op. Dit is typisch zo'n wedstrijd waarin je Hendrix niet nodig hebt. Daar zijn er heel veel van overigens. ;)
Wanneer heb je Jorrit wel nodig? :CHEER:
Gewoon weer beginnen met Sadilek & Ihattaren.
Rosario eruit voor Gutierrez,, Lozano vanaf links en Bergwijn vanaf rechts. Doet Mark dit dan wordt het wel 5-0...
 
Niettemin verwacht ik hem gewoon in de basis. Maar dit moet inderdaad net als de wedstrijd tegen Excelsior een wedstrijd worden om het goede gevoel wat verder uit te bouwen.
Wanneer heb je Jorrit wel nodig? :CHEER:
Gewoon weer beginnen met Sadilek & Ihattaren.
Rosario eruit voor Gutierrez,, Lozano vanaf links en Bergwijn vanaf rechts. Doet Mark dit dan wordt het wel 5-0...
Ook goed. Tegen dit NAC moet je in elke opstelling met minimaal 5-0 winnen. ;)
Tegen NAC kun je inderdaad iedereen opstellen, maar we moeten niet vergeten dat we in de opbouw zijn voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen die we moeten winnen. Het lijkt me verstandig dat we in de wedstrijden tegen NAC en VVV het team gaan smeden dat van ajax moet kunnen winnen. En een team met Guti is dat niet, die moet gewoon nog even geduld hebben totdat er duidelijkheid is over de competitie. Als we kansloos van ajax verliezen, kunnen we hem wat meer speeltijd geven. Als niet, moet gewoon het beste team spelen, en daar hoort Guti niet bij.

Zelfde geldt voor Pereiro, als MvB tegen ajax met Mo wil spelen, is het jammer voor Pereiro, als hij voor Pereiro kiest, wat ik pertsoonlijk wel zou doen, is het slim om hem ook te laten spelen tegen NAC en VVV.
 
Tegen NAC kun je inderdaad iedereen opstellen, maar we moeten niet vergeten dat we in de opbouw zijn voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen die we moeten winnen. Het lijkt me verstandig dat we in de wedstrijden tegen NAC en VVV het team gaan smeden dat van ajax moet kunnen winnen. En een team met Guti is dat niet, die moet gewoon nog even geduld hebben totdat er duidelijkheid is over de competitie. Als we kansloos van ajax verliezen, kunnen we hem wat meer speeltijd geven. Als niet, moet gewoon het beste team spelen, en daar hoort Guti niet bij.

Zelfde geldt voor Pereiro, als MvB tegen ajax met Mo wil spelen, is het jammer voor Pereiro, als hij voor Pereiro kiest, wat ik pertsoonlijk wel zou doen, is het slim om hem ook te laten spelen tegen NAC en VVV.
Tegen Ajax moet je spelen met Hendrix, Rosario, en Sadilek. Een sterk middenveld is pure noodzaak. Een beweeglijke spits als Gakpo en Luuk op de bank.
 
Tegen Ajax moet je spelen met Hendrix, Rosario, en Sadilek. Een sterk middenveld is pure noodzaak. Een beweeglijke spits als Gakpo en Luuk op de bank.

Hier ben ik het helemaal mee eens, alleen zou ik dan Bergwijn in de spits zetten, en Gakpo op rechts, en Lozano op links.


Luuk o de bank? Iemand die kan zuigen, zeuren en scoren? Ik denk niet dat Mark de topscorer op de bank gaat zetten en ik begrijp ook niet waarom je dat zou moeten willen.
 
Luuk o de bank? Iemand die kan zuigen, zeuren en scoren? Ik denk niet dat Mark de topscorer op de bank gaat zetten en ik begrijp ook niet waarom je dat zou moeten willen.
Omdat je met deze 3 middenvelders eerder een steekballetje kan verwachten en dan heb je aan Luuk niks.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan