PSV - Feyenoord | Zondag 17 september 2017 | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"center","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/29S1Y6N.png"}[/IMG2]


Onderlinge ontmoetingen
  • PSV en Feyenoord speelden 61 keer eerder tegen elkaar in de Eredivisie in Eindhoven. PSV won 32 keer, het werd 9 keer gelijk en Feyenoord won 20 keer.
  • PSV verloor vorig Eredivisie-seizoen de minste wedstrijden van alle clubs (2), maar beide nederlagen waren tegen Feyenoord. De Rotterdammers wonnen 0-1 in Eindhoven (goal Eric Botteghin 82') en boekten thuis een 2-1 zege (goals Jens Toornstra 9', Jeroen Zoet 82' (eigen doelpunt) en Gáston Pereiro 62').
  • De laatste keer dat Feyenoord opeenvolgende Eredivisie-duels op bezoek bij PSV won was in 2002 - 2004.
  • PSV verloor in de afgelopen 5 Eredivisie-seizoenen 6 keer van Feyenoord, meer dan van iedere andere tegenstander (5 keer tegen Ajax).
  • Op 24 oktober 2010 won PSV in de Eredivisie thuis met 10-0 van Feyenoord. Dit is de gedeeld grootste zege ooit van PSV in de Eredivisie en de grootste nederlaag van Feyenoord in de Eredivisie-historie. Karim El Ahmadi is de enige speler in de huidige selecties van beide teams die minuten maakte tijdens dat duel.
  • In geen enkel stadion verloor Feyenoord méér uitduels in de Eredivisie dan in het Philips Stadion (23). De Galgenwaard volgt met 15 nederlagen.
  • Inclusief de Johan Cruijff Schaal van 2016 stonden Phillip Cocu en Giovanni van Bronckhorst 5 keer tegenover elkaar als coach. Cocu won de eerste 3 duels en Van Bronckhorst de laatste 2.
  • Cocu en Van Bronckhorst speelden in 2003/2004 samen onder Frank Rijkaard bij FC Barcelona.
  • Tijdens hun actieve carrière stonden Cocu en Van Bronckhorst 7 keer tegenover elkaar in de Eredivisie en Cocu verloor nooit (W2-G5-V0), inclusief de 7-2 zege van PSV op Feyenoord op 20 oktober 1996 waarin Cocu 2 keer scoorde.
  • Van Bronckhorst scoorde ook eens in het Philips Stadion tijdens een editie van PSV - Feyenoord. Op 26 april 1998 kwam Feyenoord terug van een 3-0 achterstand bij rust en pakte uiteindelijk een punt (3-3). Van Bronckhorst maakte de 1e Rotterdamse treffer, terwijl zijn huidige assistent Jean-Paul van Gastel de gelijkmaker maakte voor de Rotterdammers.
  • Daniel Schwaab en Nicolai Jørgensen speelden samen bij Bayer Leverkusen in 2010-2011.
PSV
  • PSV kan de 2e ploeg worden, na Ajax (1363), die 1250 Eredivisie-duels wint. Feyenoord volgt met 1172 overwinningen.
  • De laatste keer dat PSV 2 keer achter elkaar verloor in de Eredivisie was in maart-april 2014. Toen werd achtereenvolgens verloren van FC Groningen (2-3 thuis), sc Heerenveen (3-0 uit) en Feyenoord (0-2 thuis).
  • Tijdens die 3 duels zat Ernest Faber op de bank omdat Phillip Cocu een operatie had ondergaan. De laatste keer dat PSV 2 opeenvolgende Eredivisie-duels verloor met Cocu op de bank was in december 2013: 3-1 bij Feyenoord en 2-6 tegen Vitesse.
  • De laatste keer dat PSV niet tot scoren kwam in opeenvolgende duels was in die duels met Heerenveen en Feyenoord in april 2014.
  • PSV is in de Eredivisie momenteel 16 thuisduels ongeslagen (14-G2-V0). De laatste thuisnederlaag dateert van 18 september 2016, toen Feyenoord met 0-1 te sterk was.
  • PSV heeft zijn laatste 13 thuisduels in de Eredivisie allemaal gewonnen. De ploeg kan voor het eerst sinds januari-december 2005 minimaal 14 keer op rij thuis zegevieren (destijds 18).
  • In de 5 grootste Europese competities én de Eredivisie heeft alleen FC Barcelona (14 duels) momenteel een langere winstreeks in eigen huis dan PSV (13).
  • PSV kreeg dit Eredivisie-seizoen al 3 penalty's tegen, het meest van alle clubs. Vorig seizoen kreeg PSV in totaal 3 penalty's tegen.
  • Drie van de 9 Eredivisie-doelpunten van PSV dit seizoen kwamen uit een hoekschop, meer dan bij elke andere ploeg dit seizoen. Feyenoord en Vitesse staan op 2 goals uit corners.
  • Marco van Ginkel is dit kalenderjaar bij 13 doelpunten direct betrokken (9 goals, 4 assists). Dat zijn er 5 meer dan elke andere huidige PSV-speler in 2017.
  • Sinds zijn 1e Eredivisie-wedstrijd voor PSV (7 februari 2016) maakte alleen Luuk de Jong (18) meer Eredivisie-doelpunten voor de Eindhovenaren dan van Ginkel (17).
  • Hirving Lozano, die rood kreeg tegen Heerenveen, was direct betrokken bij 4 van PSV's 9 doelpunten in de Eredivisie dit seizoen (3 goals/1 assist).
  • Bart Ramselaar debuteerde als speler van FC Utrecht tegen Feyenoord in de Eredivisie (FC Utrecht - Feyenoord 0-0, 1 maart 2015).
Feyenoord
  • Feyenoord is net als vorig seizoen de club die het langst zonder puntverlies blijft in de Eredivisie. Vorig seizoen liet de club pas op de 10e speeldag voor het eerst punten liggen (1-1 thuis tegen Ajax).
  • Feyenoord won 3 keer eerder zijn eerste 5 Eredivisie-duels als regerend landskampioen, in 1969/1970 (8 zeges), 1971/1972 (7) en 1993/1994 (9). In al die seizoenen werd de club 2e achter Ajax aan het eind van het seizoen.
  • De laatste regerend landskampioen die met 5 overwinningen aan een Eredivisie-seizoen begon, was Ajax in 2002/2003.
  • Feyenoord won zijn laatste 33 Eredivisie-duels waarin de ploeg de openingstreffer maakte sinds het 1-1 gelijkspel tegen Roda JC in eigen huis op 21 februari 2016.
  • De Rotterdammers zijn de meest scorende ploeg van dit seizoen met 12 treffers - daarvan werden er 9 voor rust gemaakt.
  • Feyenoord scoorde al 5 keer uit standaardsituaties dit seizoen, samen met Vitesse het meest van alle teams in de Eredivisie.
  • Feyenoord incasseerde dit Eredivisie-seizoen pas 30 schoten (waarvan 13 op doel). Alleen FC Utrecht (28, 10 op doel) kreeg minder schoten tegen dit seizoen.
  • Jean-Paul Boëtius was dit seizoen in alle 5 officiële duels van Feyenoord direct betrokken bij tenminste 1 doelpunt (3 goals, 3 assists).
  • Slechts 2 andere spelers waren in de Eredivisie dit seizoen ook bij minimaal 5 goals betrokken: Denzel Dumfries (5 assists) en Wout Weghorst (4 goals, 1 assist).
  • Boëtius was trefzeker in de laatste 3 Eredivisie-duels van Feyenoord. De laatste Feyenoorder die 4 competitiewedstrijden op rij scoorde was Colin Kazim-Richards in december 2014.
  • Op Boëtius zijn van alle spelers in de Eredivisie dit seizoen de meeste overtredingen begaan (15).
  • Jens Toornstra maakte zijn laatste 17 Eredivisie-goals allemaal in De Kuip. Op 7 februari 2016 scoorde hij voor het laatst in een uitwedstrijd, in een 2-1 nederlaag bij Ajax.
  • Steven Berghuis is één van de 4 spelers die het topscorersklassement aanvoert met 4 treffers. Vorig seizoen kwam hij in totaal tot 7 goals in de Eredivisie.
  • Zijn vader Frank Berghuis speelde in de jeugd van PSV en debuteerde ook bij die club in het betaalde voetbal. Berghuis senior scoorde bij zijn debuut tegen Ajax (4-0 op 2 juni 1985). Tussen 1985-1988 kwam hij 5 keer in actie in de Eindhovense hoofdmacht in de Eredivisie.
  • Karim El Ahmadi scoorde in alle competities 3 keer tegen PSV (1 keer Eredivisie en 2 keer KNVB Beker). Alleen tegen ADO Den Haag (3) maakte de middenvelder ook meer dan 2 goals.
  • Eric Botteghin is de enige huidige selectiespeler van Feyenoord die meer dan 1 keer scoorde tegen PSV in de Eredivisie (2 keer).
  • Sam Larsson (24) kan de 13e Zweed worden met minimaal 25 doelpunten in de Eredivisie. De meest scorende Zweed in de Eredivisie is Ove Kindvall (129).
  • Ridgeciano Haps debuteerde als speler van AZ tegen PSV in de Eredivisie (AZ - PSV 2-1, 28 september 2013).
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Spannend.
Een flink verlies kan zomaar betekenen dat het hoofd van Cocu op het hakblok ligt...

Ik denk dat met 3-2 gewonnen wordt. Nee, ik heb niet gedronken.
 
Bij verlies is het exit Cocu, en als dat deze week nog niet is dan tegen Utrecht. Ga er maar van uit dat er achter de schermen e.e.a. besproken is.

Overigens denk ook ik dat PSV dit gaat winnen. Nipt, maar zondag gaan we zien dat als de tegenstander wel serieus wordt genomen PSV ineens wel tot het gaatje kan gaan.
 
Wie hoopt en rekent op PSV zondag heeft gewoon een grafhekel aan PSV, mocht PSV winnen is het een incident, rukkers die zich 1 wedstrijd kunnen opladen. Je weet dan ook 100% dat ze volgend week weer punten morsen tegen de kleintjes, dit slappe zooitje moet veranderen en een begin is nieuwe trainer.

Wie feyenoord geen 0-3 winst gunt heeft totaal geen recht van spreken over PSV problemen, er is geen andere optie of weg die je kan inslaan, shit moet veranderen en stabieler en dat kan NIET met een prutser als Cocu. PSV supporters die te lievvv zijn en graag aan een dood paard trekken mogen dan ook niet klagen als er niks verandert en je wekelijks zaaddodend voetbal ziet en gemorste punten. Pleur toch op met de bullshit van achter je club staan altijd, dat zeg je tegen kinderen van 6 die niet beter weten, volwassen mensen kunnen de werkelijkheid wel zelf inzien, mits ze de PSV bril eens afzetten.

0-3
0-5
0-7

Word het zo'n feest dan trakteer ik random iemand op een pizza gewoon,
 
Bij verlies is het exit Cocu, en als dat deze week nog niet is dan tegen Utrecht. Ga er maar van uit dat er achter de schermen e.e.a. besproken is.

Overigens denk ook ik dat PSV dit gaat winnen. Nipt, maar zondag gaan we zien dat als de tegenstander wel serieus wordt genomen PSV ineens wel tot het gaatje kan gaan.

Ik denk dat bij verlies Cocu nog steeds niet exit gaat, en dat PSV ook zondag niet 'tot het gaatje' gaat, simpelweg omdat het niet weet wat dat is, omdat het geen team is en omdat het tactisch, mentaal en op teveel plekken kwalitatief tekort komt.
 
Laatst bewerkt:
Wie hoopt en rekent op PSV zondag heeft gewoon een grafhekel aan PSV, mocht PSV winnen is het een incident, rukkers die zich 1 wedstrijd kunnen opladen. Je weet dan ook 100% dat ze volgend week weer punten morsen tegen de kleintjes, dit slappe zooitje moet veranderen en een begin is nieuwe trainer.

Wie feyenoord geen 0-3 winst gunt heeft totaal geen recht van spreken over PSV problemen, er is geen andere optie of weg die je kan inslaan, shit moet veranderen en stabieler en dat kan NIET met een prutser als Cocu. PSV supporters die te lievvv zijn en graag aan een dood paard trekken mogen dan ook niet klagen als er niks verandert en je wekelijks zaaddodend voetbal ziet en gemorste punten. Pleur toch op met de bullshit van achter je club staan altijd, dat zeg je tegen kinderen van 6 die niet beter weten, volwassen mensen kunnen de werkelijkheid wel zelf inzien, mits ze de PSV bril eens afzetten.

0-3
0-5
0-7

Word het zo'n feest dan trakteer ik random iemand op een pizza gewoon,

Ik gun Feyenoord helemaal niks, dat 0-3 een uitslag is die mogelijkde TD wakker schudt ben ik wel met je eens. Maar Feyenoord iets gunnen... nimmer.
 
Ik denk dat bij verlies Cocu nog steeds niet exit gaat, en dat PSV ook zondag niet 'tot het gaatje' gaat, simpelweg omdat het niet weet wat dat is, omdat het geen team is en omdat het tactisch, mentaal en op teveel plekken kwalitatief tekort komt.

Ergerlijk dat je gewoon gelijk hebt. Pfffff

Ik gun Feyenoord helemaal niks, dat 0-3 een uitslag is die mogelijkde TD wakker schudt ben ik wel met je eens. Maar Feyenoord iets gunnen... nimmer.

Hear hear!
 
Ik gun Feyenoord helemaal niks, dat 0-3 een uitslag is die mogelijkde TD wakker schudt ben ik wel met je eens. Maar Feyenoord iets gunnen... nimmer.

Tja je zal wel moeten nu, dit is de kans om ons te redden in een redelijk vroeg stadium van het seizoen. Dus afgang + veranderingen voor ons gesponsord door feyenoord is prima deal en redding.
 
Wie hoopt en rekent op PSV zondag heeft gewoon een grafhekel aan PSV, mocht PSV winnen is het een incident, rukkers die zich 1 wedstrijd kunnen opladen. Je weet dan ook 100% dat ze volgend week weer punten morsen tegen de kleintjes, dit slappe zooitje moet veranderen en een begin is nieuwe trainer.

Wie feyenoord geen 0-3 winst gunt heeft totaal geen recht van spreken over PSV problemen, er is geen andere optie of weg die je kan inslaan, shit moet veranderen en stabieler en dat kan NIET met een prutser als Cocu. PSV supporters die te lievvv zijn en graag aan een dood paard trekken mogen dan ook niet klagen als er niks verandert en je wekelijks zaaddodend voetbal ziet en gemorste punten. Pleur toch op met de bullshit van achter je club staan altijd, dat zeg je tegen kinderen van 6 die niet beter weten, volwassen mensen kunnen de werkelijkheid wel zelf inzien, mits ze de PSV bril eens afzetten.

0-3
0-5
0-7

Word het zo'n feest dan trakteer ik random iemand op een pizza gewoon,

Of 0-10?
Nee ik gun 0-10 niks. Ook 0-20 gun ik niks.
Met 6 punten achter op Feyenoord en 3 punten op 4 clubs uit de top 6 is het seizoen al niet meer te redden. Met welke coach dan ook, zeker als we ook nog van Utrecht niet winnen.
En daarbij vanwege het gedrag van de KNVB hoop ik zo dat PSV wint.
 
Laatst bewerkt:
Of 0-10?
Nee ik gun 0-10 niks. Ook 0-20 gun ik niks.
Met 6 punten achter op Feyenoord en 3 punten op 4 clubs uit de top 6 is het seizoen al niet meer te redden. Met welke coach dan ook, zeker als we ook nog van Utrecht niet winnen.
En daarbij vanwege het gedrag van de KNVB hoop ik zo dat PSV wint.

Het seizoen is al verloren, ongeacht wat er gebeurt of wie er ook komt anyway :)
Maar om de schade te beperken en mee te doen met/rond de top 3 heb je iemand nodig die de boel wel tot 1 team kan maken, iets wat Cocu niet kan aangezien iedereen slechter speelt door hem. Met dit zooitje op het veld en een prutser er naast is kampioenschap het laatste waar je aan moet denken.

Daarom moet je het probleem zo snel mogelijk aanpakken, en dat is Cocu. Zondag avond exit zou ideaal zijn, maar voor dat moeten we ff slikken en vernederd worden. Dus liever 1 dag vernederd worden dat het er na alleen maar beter kan dan door modderen met dit gepruts op en naast het veld. Niemand verliest graag of voor zijn plezier, maar in ons geval kan het op de lange duur alleen maar beter worden.
 
Het seizoen is al verloren, ongeacht wat er gebeurt of wie er ook komt anyway :)
Maar om de schade te beperken en mee te doen met/rond de top 3 heb je iemand nodig die de boel wel tot 1 team kan maken, iets wat Cocu niet kan aangezien iedereen slechter speelt door hem. Met dit zooitje op het veld en een prutser er naast is kampioenschap het laatste waar je aan moet denken.

Daarom moet je het probleem zo snel mogelijk aanpakken, en dat is Cocu. Zondag avond exit zou ideaal zijn, maar voor dat moeten we ff slikken en vernederd worden. Dus liever 1 dag vernederd worden dat het er na alleen maar beter kan dan door modderen met dit gepruts op en naast het veld. Niemand verliest graag of voor zijn plezier, maar in ons geval kan het op de lange duur alleen maar beter worden.

Als jij zo graag wil dat Cocu eruit vliegt door een nederlaag dan moet je niet gaan leunen op een vernedering tegen Feyenoord, maar tegen Putten. Een nederlaag tegen Feyenoord kan iedereen overkomen, daar gaan ze niemand voor de laan uit sturen. Een slecht seizoen vorig jaar deed niks, een dramatische uitschakeling tegen Osijek deed niks (wat volgens jou ook tot ontslag zou lijden), Heerenveen uit niks en daar zal een nederlaag tegen Feyenoord ook niks aan veranderen.
 
Als jij zo graag wil dat Cocu eruit vliegt door een nederlaag dan moet je niet gaan leunen op een vernedering tegen Feyenoord, maar tegen Putten. Een nederlaag tegen Feyenoord kan iedereen overkomen, daar gaan ze niemand voor de laan uit sturen. Een slecht seizoen vorig jaar deed niks, een dramatische uitschakeling tegen Osijek deed niks (wat volgens jou ook tot ontslag zou lijden), Heerenveen uit niks en daar zal een nederlaag tegen Feyenoord ook niks aan veranderen.

Ja mja dat zou je denken ja, maar een vernedering van de grootste concurrent thuis, dus pal voor de neus van alle PSV bobo's, kan toch niet onopgemerkt voorbij gaan. PSV geeft prutser Cocu al 1300 kansen, maar een vernedering tegen Feyenoord kan net de laatste druppel zijn. Ik zie geen een andere club in staat om PSV te vernederen, iedereen kan winnen of verliezen van PSV, maar Feyenoord acht ik wel in staat om er 3 te kunnen maken.
 
Ja mja dat zou je denken ja, maar een vernedering van de grootste concurrent thuis, dus pal voor de neus van alle PSV bobo's, kan toch niet onopgemerkt voorbij gaan. PSV geeft prutser Cocu al 1300 kansen, maar een vernedering tegen Feyenoord kan net de laatste druppel zijn. Ik zie geen een andere club in staat om PSV te vernederen, iedereen kan winnen of verliezen van PSV, maar Feyenoord acht ik wel in staat om er 3 te kunnen maken.

Feyenoord die 3 doelpunten maakt in het Philips stadion? Dan denk ik meteen aan deze wedstrijd:
 
Laat ze inderdaad maar van Putten verliezen. Van Feyenoord verliezen, kan ik niet aan. Ik zou ook dolgraag willen dat Cocu exit is of dat hij het licht gaat zien, maar ja dat laatste lijkt me vrij uitgesloten.
 
Bij verlies is het exit Cocu, en als dat deze week nog niet is dan tegen Utrecht. Ga er maar van uit dat er achter de schermen e.e.a. besproken is.

Overigens denk ook ik dat PSV dit gaat winnen. Nipt, maar zondag gaan we zien dat als de tegenstander wel serieus wordt genomen PSV ineens wel tot het gaatje kan gaan.

Bij verlies exit Cocu...?? Nou, dat roepen we al maanden en nog steeds zit hij er als coach en zwaait de scepter en geniet hij het vertrouwen van Brands en Gerbrands....
 
In het belang van PSV en hopend op een crisisberaad bij de directie over de positie van Cocu, is het beter dat PSV met ruime cijfers verliest van Feyenoord en FC Utrecht ...alleen dan kan er verandering komen in het beleid
 
Al zou Guardado erdoor terugkomen en Ajax nooit meer kampioen worden, verliezen van Feyenoord doe je om geen enkele reden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan