PSV - Benfica | Dinsdag 24 augustus | Eindstand: 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
clubs like Benfica and PSV have a chance of winning the Europa League

we were at the final 2 times in the last 10 years

Ajax was at the final a couple years ago
Sure. That's because there's close to zero chance of winning the UCL. The real big money is in the Champioen League and in that tournament you'll have close to 0 to win, because the big teams from the big competitions are being funded by the big bucks... The gap increases every year.
 
we played with honesty and it was all fair and square.
Do you enjoy watching the game while your players are on the ground crying for nothing, stalling time from minute 1 and just defending without any intention to make the play? This was the case in the game in Lisbon aswell
 
Gisterenavond kraamvisite gehad waardoor ik noodgedwongen alles heb moeten opnemen. Ben om 22.00 begonnen met het kijken naar de voorbeschouwing. Wilde geen seconde missen van de wedstrijd van het jaar, dus ook gewoon echt de voorbeschouwing geheel bekeken :S: . Om geen spoilers binnen te krijgen heb ik mijn telefoon op stil gezet en het forum vermeden. Pas na de wedstrijd heb ik laat in de nacht alle pagina's door geakkerd. De gifbeker moest helemaal leeg. Na 70 pagina's is zo ongeveer wel alles gezegd, maar hier mijn 5 belangrijkste conclusies op een rij:

1) Positief beginnen. PSV heeft een goede voorbereiding gedraaid en de reden dat we zo teleurgesteld zijn met zijn allen is omdat we zo ver zijn gekomen. Dat is de afgelopen jaren weleens anders geweest. We beschikken over een leuke selectie vier cv's (Ramalho, Teze, Boscagli en Obispo) die PSV in de Derijck en Marcelo/Marcelis tijden het verschil had kunnen maken tussen wel of geen kampioen worden. Met Madueke, Gakpo en Götze hebben we gewoon spelers waarvoor je naar het stadion komt. En met de verlenging van Fofana en Antonisse zijn we ook met het oog op de toekomst goed bezig.

2) Er wordt gedaan alsof de overwinning van Benfica alleen maar te danken is aan de bus parkeren en tijdrekken enzo. Dat is natuurlijk niet waar. Dat was gewoon een bewuste tactiek om het resultaat binnen te slepen en zoals we hebben kunnen zien is die tactiek succesvol gebleken. Een blueprint voor resultaatvoetbal. Kunnen wij vervelend vinden, maar stiekem zijn we er misschien ook wel jaloers op omdat Nederlandse ploegen dat slecht beheersen. Ondanks dat Benfica een behoorlijke jas heeft uitgedaan qua selectie hebben ze in de eerste helft van de eerste wedstrijd laten zien dat het een verdraaid goede ploeg is. Ik weet zeker dat als de rollen omgedraaid waren en wij met 10 man de 0-0 moesten verdedigen dat zij ons helemaal uit elkaar gespeeld zouden hebben. Die Rafa is echt een raspaardje hoor. Zelfs beter dan Götze. Ik denk dat we voetballend zeer aan elkaar gewaagd zijn, maar dat Benfica uiteindelijk ons aftroeft op geslepenheid en gogme.

3) Toen de zegekar van Schmidt over het forum raasde maakte ik het mezelf niet gemakkelijk door daar tegenin te gaan. Nu zou het heel gemakkelijk zijn om mijn gram te halen. Dat ga ik niet doen. Ik probeer het zo genuanceerd mogelijk te brengen. Schmidt is een zegen en een vloek voor PSV. Zonder Schmidt geen Ramalho, Götze en Zahavi (al zou ik het laatste niet betreuren). Met name Ramalho en Götze maken PSV echt een klasse beter en blijkbaar doet Schmidt iets goeds dat ze puur om hem bereid zijn om de overstap naar Eindhoven te maken. Als trainer vind ik zijn keuzes onnavolgbaar. Eerst vorig seizoen met die rare 4-2-2-2 formatie waardoor we elke keer overlopen werden op het middenveld. En zo eigenwijs zijn om daar een hele seizoen aan vast te houden. En nu hij formatie heeft aangepast en je ziet een enorme verbetering voelt hij zich te trots om dat toe te geven. Dat maakt hem onsympathiek voor mij. Ook zijn wissels zijn onbegrijpelijk. Het zat gisteren potdicht en dan moet elke pass strak zijn om een opening te creëren. Ik denk dat Drommel nog beter dan Vertessen en Bruma in de kleine ruimtes is voetballend gezien. Met die wissels viel hij voor mij echt door de mand. Als het aan mij ligt melken we zijn netwerk uit en zeggen wij hem de wacht aan.

4) De CL was lekker geweest omdat we eindelijk konden genieten van topaffiches, onze spelers in marktwaarde zouden stijgen, we een behoorlijke financiële injectie zouden krijgen en de uitstraling als club zou vergroten internationaal gezien. Daarnaast sluit ik niet uit dat we daar best wel hadden kunnen stunten. We hebben de ploeg ervoor. Engelse ploegen of een Barca zouden ons met de rug tegen de muur zetten, maar juist daardoor speel je een Gakpo en Madueke in de kaart met de ruimtes die vrijkomen. Maar goed, realistisch gezien, is de kans groot dat we tekort komen voor dat niveau. Sommigen reageerden hier op de uitschakeling dat we dan maar de EL moesten winnen. Er stromen straks 8 nummers 3 uit de CL in de EL. En onder de al geplaatste teams spelen clubs als Leicester City, Westham United, Real Sociedad, Real Betis, Bayer Leverkussen, Eintracht Frankfurt, Napoli, Lazio, Lyon etc. Dat zijn ploegen met grotere begrotingen dan PSV. Het is alles behalve vanzelfsprekend als we de kwartfinales halen. Als we de zure smaak hebben weggespoeld van de uitschakeling en PSV weer lekker fris en fruitig voetbal op de mat weet te brengen, dan kan ik mij best wel verheugen op EL. Het is nou niet zo dat we verzadigd zijn en al zoveel EL successen hebben meegemaakt. Ik heb zelfs de EL campagne van Ajax met heel veel plezier gevolgd tot aan de finale. Een beetje bescheidenheid zou ons wel passen. Presteren in de EL is voor PSV een grote eer gezien onze magere resultaten internationaal gezien.

5) 6 dagen tot de transferdeadline is wel heel kort om te reageren maar de wedstrijden tegen Benfica hebben de zwakheden in de selectie van PSV wel pijnlijk blootgelegd en mits JDJ voldoende lijntjes heeft uitstaan en snel kan toeslaan kan de uitschakeling op de lange termijn misschien wel een blessing in disguise zijn. Mwene was met zijn loopacties voortdurend aanspeelbaar, maar de laatste man die je aan de bal wil hebben. Hij moet de bal 6 keren raken voordat hij hem onder controle heeft en dan is het elke keer tikkie breed of terug. Haalt zo de angel uit de aanvallen over rechts. Hij moet echt naar de bank. Dan nog liever Teze die ik ook liever niet als rechtsback zie. Zou dus graag een rechtsback willen zien. Arias zou een forse verbetering zijn. Fofana had wat eerder speelminuten moeten maken in de eredivisie om hem te testen of hij er klaar voor is. Bij JPSV al bewezen. Dan had je gisteren een serieuze alternatief gehad. Alleen Zahavi is echt te karig. Graag een spits erbij die het liefst Zahavi uit de basis kan verdrijven. Was heel erg onder de indruk van Sangare gisterenavond. Zelfs aan de bal deed hij de goede dingen. Is niet zo voorspelbaar als Van Ginkel. Hij vertraagt de pass en lokt eerst slim een reactie uit van zijn tegenstanders voordat hij kijkt waar de opening is. Als hij aan zijn passnauwkeurigheid gaat werken en ook een beetje zijn handelingssnelheid aan de bal dan kan hij echt mee met de Europese top. Der Muzikant ik ben helemaal om. Stuur maar factuur voor lidmaatschap van zijn fanclub. Ik zou wel graag een stand in willen aantrekken. Van Ginkel en Pröpper hele andere types middenvelder. We hebben nog wel echt een stofzuiger nog voor erbij. Verder blijken Madueke en Gakpo ook maar mensen te zijn die op jonge leeftijd goede met minder goede periodes afwisselen. Dat moet je incalculeren en opvangen met extra kwaliteit. Bruma heeft iedereen zand in de ogen gestrooid met een paar goede acties. Zo heeft hij waarschijnlijk al zijn transfers verdiend. Een grondige schoonmaak is echt nodig, out: Bruma, Mauro, Doan, Rigo, Gutierrez, Thomas en Luckassen. Oplossen door talenten door te schuiven en een paar kwalitatief goede aankopen.

Ik was er behoorlijk ziek van. Maar in tegenstelling tot anderen biedt het uitzicht op het spelen in de EL voor mij wel de nodige troost. Als dat uitzicht er niet was en ik moest het doen met alleen wedstrijden in de eredivisie dan zou ik denk ik afhaken voor dit seizoen qua belangstelling.
 
Ik verwacht dat ze buiten deze topic weinig tot niet actief zullen zijn. En over twee dagen zijn ze door naar volgende fora van de tegenstanders in de groepsfase.

I won't do that. Couldn't care less about other clubs outside of my county, let alone their forums

i just came here because i think your team played good football, and that you deserved to be in the UCL. Both teams do
 
Do you enjoy watching the game while your players are on the ground crying for nothing, stalling time from minute 1 and just defending without any intention to make the play? This was the case in the game in Lisbon aswell
Every team does the same under certain scenarios. PSV would have done the same, trust me

Here in Portugal most of the teams do that against us. Game after game. They even fake injuries

It's not pretty and i don't like it, but everyone does it
 
"I really sincerely hope you guys end up 4th with 0 points."

why would you say such thing?
Really?

Portugal's national team and Portugal's top 3 all have fantastic footballers. Now and in the past and certainly in the future. All those players and clubs do not need all that whining..theater.... time pulling...kicking...whining....etc et. And yet you guys do it like it's your 2nd nature. Over 2 games Benfica just don't deserve it at all. Shit happenes for PSV..we should have just finished it off. But that doesn't take away from the fact that after yet another match between the Dutch and Portuguese, as expected, the Portuguese are pulling out all the stops just to screw. This has absolutely nothing to do with soccer. Beautiful footballers but with nasty rat strokes. And if you or those other supporters who now suddenly come trolling here don't want to see that then that's on you. This is the last thing I will say about it. 4th place and 0 points
 
Really?

Portugal's national team and Portugal's top 3 all have fantastic footballers. Now and in the past and certainly in the future. All those players and clubs do not need all that whining..theater.... time pulling...kicking...whining....etc et. And yet you guys do it like it's your 2nd nature. Over 2 games Benfica just don't deserve it at all. Shit happenes for PSV..we should have just finished it off. But that doesn't take away from the fact that after yet another match between the Dutch and Portuguese, as expected, the Portuguese are pulling out all the stops just to screw. This has absolutely nothing to do with soccer. Beautiful footballers but with nasty rat strokes. And if you or those other supporters who now suddenly come trolling here don't want to see that then that's on you. This is the last thing I will say about it. 4th place and 0 points
Just put this idiot on ignore. I did that a second ago.
 
Dat is toch net zo krom. Ajax en PSV zijn dus afhankelijk van prestaties van AZ, Vitesse, Utrecht etc.
Ze hebben van al die Europese competities (Champions League, Europa League, Conference League een gedrocht gemaakt en het wordt almaar erger.
Betaald voetbal is al jaren ziek ... Doodziek en de UEFA maakt het alleen maar nog zieker. :sick: :braak:

Het is sowieso echt pervers dat er voor zo'n tweeluik minimaal 35 miljoen op het spel staat. Voor een club in de categorie PSV is dat het verschil tussen Europese middelmaat of mogelijk subtop. Daar valt niet door goed beleid tegenop te managen.
 
Het is sowieso echt pervers dat er voor zo'n tweeluik minimaal 35 miljoen op het spel staat. Voor een club in de categorie PSV is dat het verschil tussen Europese middelmaat of mogelijk subtop. Daar valt niet door goed beleid tegenop te managen.
Vind ik niet per se. Is inherent aan topsport. De belangstelling voor de CL is nu eenmaal vele malen groter dan de EL. Denk dat de UEFA juist nivellerende maatregelen neemt om het verschil tussen de twee competities te verkleinen. Denk dat als ze het puur aan de clubs en markt hadden overgelaten dat het verschil nog groter zou zijn geweest. Als PSV wil meedoen met de grote jongens dan moeten ze ook presteren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan