PSV - Benfica | Dinsdag 24 augustus | Eindstand: 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zolang Nederland met 5 deelnemers aan de Europese toernooien wil deelnemen kom je toch niet hoger op de coëfficiëntenlijst. Ze moeten maar eens stoppen om dit per land te beoordelen.
Dat is een nadere coefficient. In welke pot je komt is je club-coefficient, hoeveel teams deel mogen nemen is het landencoefficient
 
Uh, PSV in het bijzonder? Als we als Eredivisie 6e staan, gaat de nummer 2 standaard de CL in. Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat dat voor gevolgen heeft.
Daarom moeten ze eens stoppen om landen te beoordelen, maar individuele clubs gaan beoordelen. Als club speel je niet voor je land daar zijn nationale teams voor.

Bij Benfica stonden 2 Portugezen in de basis. Bij PSV 3 Nederlanders.
Hoezo landen. :maniac: :zien:
Ajax en PSV zijn nu afhankelijk of b.v. Vitesse, AZ of FC Utrecht punten halen en in een verleden zelfs Go Ahead Eagles. :rolleyes:
 
Daarom moeten ze eens stoppen om landen te beoordelen, maar individuele clubs gaan beoordelen. Als club speel je niet voor je land daar zijn nationale teams voor.

Bij Benfica stonden 2 Portugezen in de basis. Bij PSV 3 Nederlanders.
Hoezo landen. :maniac: :zien:
Ajax en PSV zijn nu afhankelijk of b.v. Vitesse, AZ of FC Utrecht punten halen en in een verleden zelfs Go Ahead Eagles. :rolleyes:
De beoordelen clubs en landen. Als club maak je kans op betere positie. Als land maak je kans op meer afgevaardigde.
 
Daarom moeten ze eens stoppen om landen te beoordelen, maar individuele clubs gaan beoordelen. Als club speel je niet voor je land daar zijn nationale teams voor.

Bij Benfica stonden 2 Portugezen in de basis. Bij PSV 3 Nederlanders.
Hoezo landen. :maniac: :zien:
Ajax en PSV zijn nu afhankelijk of b.v. Vitesse, AZ of FC Utrecht punten halen en in een verleden zelfs Go Ahead Eagles. :rolleyes:
Landen is ook een verkeerde woordkeuze. Wordt meer beoordeeld op competitie.
 
Dat dacht ik aan het begin van seizoen 16/17 ook.

Kijk met welk gemak je Galatasaray en Midtjylland hebt uitgeschakeld. Ik zie PSV best ver komen dit seizoen hoor.
Zet Gakpo en Madueke vast en PSV komt in de problemen en heeft geen alternatief. Vorige week werd al pijnlijk duidelijk dat als je je huiswerk goed doet, je PSV niet hoeft te vrezen.
 
Ik had het hier dan ook over clubcoëfficiënten.

Maar als we als Nederland Portugal kunnen inhalen (wat nu nog moeilijker wordt), dan krijg je gewoon een kickstart omdat je standaard 2 clubs in de CL hebt (met bijbehorende bonuspunten en miljoenen). En dan krijg je zelfs de kans om een derde club erin te krijgen. Dat zorgt er gewoon voor dat je in een vicieuze cirkel zit waarin je als competitie kan groeien.

Dus leuk dat het jou niks interesseert, maar het is wel degelijk heel belangrijk.
Op plek 6 heb je ook 6 clubs die meedoen, en moet het aantal punten dus door 6 gedeeld worden. Vraag me af of dat voor Nederland voordelig uitpakt, aangezien buiten de top 4 clubs in NL er niet heel consistent gepresteerd wordt.


Maar dit is misschien een discussie voor een ander topic
 
't Gekke is dat zelfs tegen 10 man de kansen vooral lagen in de omschakeling. Benfica speelde met 5 verdedigers op één lijn, echt op buitenspel. Wat je nodig had, was een snelle centrumspits om te lanceren, dan lag meteen alles open - met verdedigers op één lijn is er geen rugdekking. Maar ik zag met lede ogen toe hoe Zahavi zelfs een sprintduel verloor van Jan Vertonghen. Ik snap niet waarom Schmidt niet eerder Vertessen bracht - en dan voor Zahavi. Aangezien Zahavi óók de handelingssnelheid mist om op dit niveau ruimte voor zichzelf in de 16 te creëren, of mee te doen in een combinatiespel, is hij voor dit topniveau niet goed genoeg. Hij is sterk als hij de ruimte krijgt om in of bij de 16 een loopactie te kunnen maken, dan is hij heel zuiver in zijn afwerking. Da's prima voor in de eredivisie, maar die ruimte krijg je niet in de CL.

Maar goed, het is maar één van de redenen waarom het gisteren misging. Belangrijkste is uiteindelijk dat Schmidt gewoon een hele vreemde trainer is, en blijft. Met de wissel van Madueke ging voor mij het laatste restje geloofwaardigheid wel verloren.
 
Landen is ook een verkeerde woordkeuze. Wordt meer beoordeeld op competitie.
Dat is toch net zo krom. Ajax en PSV zijn dus afhankelijk van prestaties van AZ, Vitesse, Utrecht etc.
Ze hebben van al die Europese competities (Champions League, Europa League, Conference League een gedrocht gemaakt en het wordt almaar erger.
Betaald voetbal is al jaren ziek ... Doodziek en de UEFA maakt het alleen maar nog zieker. :sick: :braak:
 
Dat is toch net zo krom. Ajax en PSV zijn dus afhankelijk van prestaties van AZ, Vitesse, Utrecht etc.
Ze hebben van al die Europese competities (Champions League, Europa League, Conference League een gedrocht gemaakt en het wordt almaar erger.
Betaald voetbal is al jaren ziek ... Doodziek en de UEFA maakt het alleen maar nog zieker. :sick: :braak:
Hoezo afhankelijk? Gewoon voorrondes winnen.

Als het op basis van clubs is dan had PSV wellicht ook voorronde gespeeld :unsure:
 
Uh, PSV in het bijzonder? Als we als Eredivisie 6e staan, gaat de nummer 2 standaard de CL in. Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat dat voor gevolgen heeft.
Om nog aan toe te voegen dat je in de voorrondes geplaatste status hebt.

Vonden we het leuk om AC Milan te loten als tegenstander? Ik absoluut niet!
 
Hoezo afhankelijk? Gewoon voorrondes winnen.

Als het op basis van clubs is dan had PSV wellicht ook voorronde gespeeld :unsure:
Als je al jaren alleen Ajax en PSV inschrijft zijn ze niet afhankelijk van clubs die geen punten pakken.
Dan sta je wellicht altijd met 2 clubs in de CL.
In Nederland worden play-offs voor Europees voetbal heel belangrijk gevonden. In 9 van de 10 gevallen wordt de club die zich hieruit plaatst in de eerste de beste ronde uitgeschakeld. "Wij gaan Europa in" wordt er gezonden. Voordat je Europa ingaat lig je er al uit. En dat telt het hele seizoen door en voor jaren. Ook voor andere clubs. :maniac:
 
Ik kan het in Azie niet zien, maar wakker worden en lezen dat we uitgeschakeld zijn tegen Benfica is niet echt een verrassing. Dat is gewoon net een treetje hoger dan PSV.
Beetje niveau Ajax zeg maar.
Dat het tegen 10 man was maakt het wel extra zuur.
 
Ik als supporter wil ik graag leuk en fris voetbal zien en waar spelers alles geven voor mijn club. Dramatisch gaan doen omdat we de CL missen is belachelijk alsof we enige kans maken om de finale te halen. Opvulling en kansloze wedstrijden spelen we in de CL want we hebben gewoonweg geen CL waardig elftal. EL wordt al lastig zat. Ambitie strookt niet met het beleid en financiële middelen.
 
Ik als supporter wil ik graag leuk en fris voetbal zien en waar spelers alles geven voor mijn club. Dramatisch gaan doen omdat we de CL missen is belachelijk alsof we enige kans maken om de finale te halen. Opvulling en kansloze wedstrijden spelen we in de CL want we hebben gewoonweg geen CL waardig elftal. EL wordt al lastig zat. Ambitie strookt niet met het beleid en financiële middelen.
Het probleem is dat je die financiële middelen juist in de Champions League kan ophalen. :cautious:
€ 35 miljoen mislopen is niet niks. :rolleyes:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan