PSV - Apollon Limassol | Donderdag 22 augustus | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb vannacht dankzij jullie de tweede helft maar terug gekeken, kon gisteren niet. Al heel blij en opgelucht met de eerste leuke helft in het prille seizoen. Die eerste goal en de snelle tweede en derde heeft de lach op onze gezichten terug gebracht. Plus toetje Mitroglou. Liefst had ik dit weekend een wedstrijd gezien, om dit gevoel vast te kunnen houden. Ik denk nietvdat het spreekwoordelijke lek nu boven is, het gepuzzel gaat door. Maar dit is wel even fijn hoor.
 
Nu we Boscagli hebben zien spelen dan kan je Sadilek toch niet meer op die plek gaan terugzetten? Duidelijk veel meer back en verdediger dan Sadilek (wat ook logisch is). Verdedigend beter en heeft ook nog een aardige voorzet.

Verder wel genoten van hoe Guti steeds beter gaat spelen. Vond hem ook al redelijk sterk tegen Heracles met een paar goede voorwaartse ballen maar gisteren heb ik tackles gezien die we al 2 jaar niet meer bij PSV hebben gezien. En wanneer hij dan de bal heeft kijkt hij eerst vooruit ipv zijn collega Rosario die meteen richting Zoet draait.

Malen heeft gisteren weer bewezen geen spits te zijn, wel een haarfijne assist maar daarom moet hij ook gewoon aan de buitenkant spelen. Daar ligt ook zijn kracht.

Gakpo kreeg wat kritiek omdat hij niet zo fijnmazig zou zijn als Ihattaren. Het lijkt ook allemaal wat trager en minder verfijnd maar dat komt natuurlijk ook omdat het een grote buitenspeler is. Lozano zet 4 stappen waar Gakpo er 1 zet. Zeldzaam in zijn soort met een geweldige traptechniek. Laat hem nog maar zijn fouten maken, hij is altijd wel 1 of 2 keer beslissend in een wedstrijd met een goed schot of loepzuivere voorzet. Ik heb het vaker gezegd maar ik zie dit soort eigen opgeleide (Eindhovense) jongens 10 keer liever dan een Bruma. Deze aankoop wordt ook met de dag slechter.

Ik ben altijd vrij kritisch maar ik zie zeker wel de potentie in deze spelersgroep. Er zitten nog een paar zwakke broeders bij die niet helemaal in de flow meegaan (Dumfries, Rosario, Sadilek en Zoet (hoewel gisteren beter)) maar het hoeft geen rampseizoen te worden wanneer de spelers op de juiste plek worden gezet.
 
Opmerkelijke conclusie, als ie geblesseerd aan de kant heeft gezeten.

Ik ben echt geen Bruma-superfan, maar de beeldvorming moet wel eerlijk tot stand komen.

Het is niet zozeer dat Bruma slechter wordt, maar dat gezien de huidige selectie en een dure aankoop op deze positie steeds slechter te verklaren is. 15 miljoen investeer je niet in de breedte maar je hebt al 3 flankspelers (Bergwijn/Malen/Gakpo(en eerder Lozano)) die basiswaardig zijn. Hiervan moet er dus eigenlijk al 1 banken en dan nog besteed je hier je hele budget aan. En nee Bergwijn is geen aanvallende middenvelder en nee Malen hoort ook niet in de spits bij 4-3-3. Dat geld had gewoon moeten gaan naar een centrale verdediger, aanvallende middenvelder en/of een spits.

Nu ga je weer spelers op plaatsen zetten waar ze niet horen om maar Bruma/Bergwijn/Malen/Gakpo/Ihattaren te laten spelen.
 
Het is niet zozeer dat Bruma slechter wordt, maar dat gezien de huidige selectie en een dure aankoop op deze positie steeds slechter te verklaren is. 15 miljoen investeer je niet in de breedte maar je hebt al 3 flankspelers (Bergwijn/Malen/Gakpo(en eerder Lozano)) die basiswaardig zijn. Hiervan moet er dus eigenlijk al 1 banken en dan nog besteed je hier je hele budget aan. En nee Bergwijn is geen aanvallende middenvelder en nee Malen hoort ook niet in de spits bij 4-3-3. Dat geld had gewoon moeten gaan naar een centrale verdediger, aanvallende middenvelder en/of een spits.

Nu ga je weer spelers op plaatsen zetten waar ze niet horen om maar Bruma/Bergwijn/Malen/Gakpo/Ihattaren te laten spelen.

Dan begrijp ik je conclusie al iets beter, ik had hem duidelijk anders gelezen. Ik heb Bruma een paar goede dingen zien doen, en hoop dat ie het kan laten zien. Zeker met het prijskaartje. Vind het jammer dat hij geblesseerd is geraakt.

Of de aankoop in beginsel overbodig was, tja. Ik had ook liever die balvaste spits gezien vanaf het begin, Bergwijn en Malen op de flanken met invalbeurten voor Gakpo en Ihattaren daarachter. Aan de andere kant vind ik een concurrentiestrijd op de flanken prima, zeker als je dan later in de wedstrijd vers bloed kunt inbrengen die zich willen bewijzen en ook nog iets kunnen. Als dat doelpunten oplevert..
 
Dan begrijp ik je conclusie al iets beter, ik had hem duidelijk anders gelezen. Ik heb Bruma een paar goede dingen zien doen, en hoop dat ie het kan laten zien. Zeker met het prijskaartje. Vind het jammer dat hij geblesseerd is geraakt.

Of de aankoop in beginsel overbodig was, tja. Ik had ook liever die balvaste spits gezien vanaf het begin, Bergwijn en Malen op de flanken met invalbeurten voor Gakpo en Ihattaren daarachter. Aan de andere kant vind ik een concurrentiestrijd op de flanken prima, zeker als je dan later in de wedstrijd vers bloed kunt inbrengen die zich willen bewijzen en ook nog iets kunnen. Als dat doelpunten oplevert..

Dit (Y). Verder is Bruma van wat ik van hem gezien heb juist wel een speler waarmee je op meerdere posities uit de voeten kunt; links, rechts schaduwspits of countersprinter. Balvast, tweebenig, goed afstandschot. En blijkbaar heeft ie zelfs kopkracht. Het zou mij niks verbazen als die nog veel mooie goals en assists kan bijdragen nu Luuk en Lozano vertrokken zijn. Ook directe vrije trappen zou ik aan hem overlaten (indirecte aan Gakpo).
 
Enfin. Leuke overwinning.

Maar hoe goed was Apollon Limassol nu eigenlijk? Open vraag.
Op n telefoon bekeken. Vooral stug, wel beter dan Hagesund (minder dom balverlies). Veel lange mannen achterin en dan nog wil PSV de lange bal hanteren :(
 
Nu we Boscagli hebben zien spelen dan kan je Sadilek toch niet meer op die plek gaan terugzetten? Duidelijk veel meer back en verdediger dan Sadilek (wat ook logisch is). Verdedigend beter en heeft ook nog een aardige voorzet.

Verder wel genoten van hoe Guti steeds beter gaat spelen. Vond hem ook al redelijk sterk tegen Heracles met een paar goede voorwaartse ballen maar gisteren heb ik tackles gezien die we al 2 jaar niet meer bij PSV hebben gezien. En wanneer hij dan de bal heeft kijkt hij eerst vooruit ipv zijn collega Rosario die meteen richting Zoet draait.

Malen heeft gisteren weer bewezen geen spits te zijn, wel een haarfijne assist maar daarom moet hij ook gewoon aan de buitenkant spelen. Daar ligt ook zijn kracht.

Gakpo kreeg wat kritiek omdat hij niet zo fijnmazig zou zijn als Ihattaren. Het lijkt ook allemaal wat trager en minder verfijnd maar dat komt natuurlijk ook omdat het een grote buitenspeler is. Lozano zet 4 stappen waar Gakpo er 1 zet. Zeldzaam in zijn soort met een geweldige traptechniek. Laat hem nog maar zijn fouten maken, hij is altijd wel 1 of 2 keer beslissend in een wedstrijd met een goed schot of loepzuivere voorzet. Ik heb het vaker gezegd maar ik zie dit soort eigen opgeleide (Eindhovense) jongens 10 keer liever dan een Bruma. Deze aankoop wordt ook met de dag slechter.

Ik ben altijd vrij kritisch maar ik zie zeker wel de potentie in deze spelersgroep. Er zitten nog een paar zwakke broeders bij die niet helemaal in de flow meegaan (Dumfries, Rosario, Sadilek en Zoet (hoewel gisteren beter)) maar het hoeft geen rampseizoen te worden wanneer de spelers op de juiste plek worden gezet.

Kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Ik vond Guti wederom weer heerlijk gisteren. Liep weer te beuken als een gek. Twee heerlijke slidings ook gezien. Guti is op dit moment met stip je beste middenvelder op dit moment. Helaas begint het verschil tussen Guti en Rosario, echt heel groot te worden. Rosario was wederom dramatisch. Onbegrijpelijk, dat zo jongen iedere keer in de basis staat, terwijl die er helemaal niks van bakt. Wat zal Hendrix dan wel niet denken? Ik bedoel, Hendrix haalde die die wel na 2 mindere wedstrijden eruit. Dan moet je dat ook met Rosario doen, en andere jonges de kans geven want dit schiet niet op. Maar Rosario blijft zijn lievelingetje, ook omdat die hem aanvoerder heeft gemaakt. Dat Rosario ook niet bij de voorselectie zit van Oranje, zegt ook genoeg.

Er zit gigantisch veel voetbal in dit team, dat is het probleem ook niet. Maar het samenspel, loopt voor geen meter en met name voorin. Ook omdat Bommeltje maar blijft weigeren om sommige jonges op de juiste positie's neer te zetten. Wat heeft het voor zin, om Bergwijn iedere keer op 10 te zetten? In de tweede helft bijvoorbeeld, kwam die meer van de zijkanten, en daar zag je weer de oude Bergwijn met actie's. Bergwijn op 10, loopt er verloren bij. Ook kunnen we wel zeggen dat Malen in de spits, hem niet gaat worden.

Kortom. Bommeltje zal keuze's moeten maken voorin. Als je het mij vraagt, dan spelen we met Malen en Bergwijn aan de zijkanten, Ihattaran op 10 en Mitroglou in de spits. Dan heb je Gakpo en Bruma als backup's. Alleen tja, zo Bruma heeft je wel 15 miljoen(?) ofzo gekost, en die zal ook moeten spelen. Dan zal dat betekenen dat we dan vrolijk door moeten gaan met Bergwijn op 10, Malen en Bruma aan de zijkanten en Mitroglou in de spits, maar dan zal Ihattaran verdwijnen uit de opstelling, terwijl ik hem het liefst iedere wedstrijd nu zie spelen want die jongen barst van het talent.

Maar goed. Eerste goede stap is gisteren gezet. Volgende week afmaken.
 
Verdedigend deed Rosario t gewoon goed, aanvallend heel veel goede ideeën met dito zoveel slechte uitvoeringen.
 
Ik ben altijd vrij kritisch maar ik zie zeker wel de potentie in deze spelersgroep. Er zitten nog een paar zwakke broeders bij die niet helemaal in de flow meegaan (Dumfries, Rosario, Sadilek en Zoet (hoewel gisteren beter)) maar het hoeft geen rampseizoen te worden wanneer de spelers op de juiste plek worden gezet.

Laat dat laatste nou net het probleem zijn bij MvB. Misschien is het wel des PSV's om spelers op de verkeerde plek te zetten, want Cocu had er ook al een handje van (Pereiro, Lozano, etc.).
 
Zal ik de voorzitten van zijn fanclub worden dan? Simpelweg omdat ik degene ben die hem gisteren en de dagen hiervoor als eerste heb neergebrand en er geen meerwaarde in zag... Misschien voetbalt hij zelfs wel beter indien hij de voorzitter van zijn eigen fanclub moet blijven overtuigen! :clap2:

Nu over de wedstrijd. Ik heb een gretig PSV gezien, een PSV dat wederom in de eerste helft enorm zoekende was maar waar wel degelijk een bepaalde drive achter zat. De tweede helft liep een stuk beter en leken de spelers elkaar wel te vinden. Al met al, geen wedstrijd waar je een maatstaf naast kunt leggen. Daarvoor is deze tegenstander simpelweg niet sterk genoeg, zoals ik gisteren al zei mocht deze tegenstander geen probleem vormen voor PSV en zal dit ook niet gebeuren. Ik zei 4-1 gisteren en met een beetje meer scherpte gisteren vanaf de eerste minuut had je hier ook een monsterscore neer kunnen zetten met 4 tot 6/7 doelpunten.

Voetballend gezien blijft het huidige middenveld ondermaats. Een middenveld met Guti - Bergwijn - Rosario is simpelweg een middenveld dat niet in de juiste balans is. Tegen nagenoeg iedere tegenstander ga je hiermee in de problemen komen vanwege het volgende:

1) Rosario kan simpelweg onvoldoende opbouwen. Iets dat in deze positie wel van hem verwacht wordt. Hij moet echt spoedig zijn vorm gaan herpakken anders vrees ik dat het wel eens snel afgelopen zou kunnen zijn met Rosario op deze positie (en zijn aanvoerdersband). Rosario zal bij v. Bommel flink wat krediet hebben opgebouwd, echter zie je in het veld zijn coaching momenteel nauwelijks terugkomen. Logisch ook, het is lastig sturing geven aan anderen indien je eigen spel op zijn zachts gezet te wensen overlaat.

2) Guti naast hem heeft het lastiger dan gewoon en dit heeft te maken met de aanhoudende vormcrisis van Rosario naast hem. Gisteren zag ik (zoals eerder deze week bij een steekpass van Bergwijn op Ihattaren) wederom de omgekeerde wereld in Eindhoven. Rosario probeerde middels een steekpass op te bouwen, dit mislukte falikant en vervolgens werd hij gered door een attente Mexicaan naast hem die middels een goede intercepte die bal veroverde en naar de juiste kleur speelde. Chapeau. (Een extra hulde voor Guti overigens voor zijn fenomenale sliding die het doelpunt van Gakpo inleidde. Geweldig!)

3) Bergwijn op het middenveld kan absoluut niet. Ja, hij is de beste speler die we momenteel in de ploeg hebben. Ja, hij heeft in het verleden ook regelmatig centraal gestaan (in de punt van de aanval) maar nee, hij is absoluut geen nummer 10. Hiervoor komt hij alle slimmigheden te kort, zijn zijn looplijnen ondermaats en bovendien kan hij hier veel minder gebruik maken van zijn grootste kracht: zijn explosiviteit.

Zodra v. Bommel de poppetjes echter op de juiste plek gaat zetten (simpelweg Bergwijn/Ihattaren omruilen van positie) zal dit elftal een stuk makkelijker voetballen omdat het middenveld meer in balans zal blijken te zijn. Bovendien wordt Rosario dan deels ontlast en kan hij zichzelf beter richten op de rol die hij zou moeten hebben in het veld.

Vooralsnog wil ik niet meegaan in de heisa dat het allemaal kommer en kwel is in Eindhoven. Er is werk aan de winkel, maar dat is er echter in Amsterdam momenteel ook nog. We beschikken over voldoende kwaliteiten het is echter zaak dat de spelers elkaar gemakkelijker beginnen te vinden voorin en dat begint bij de opbouw van achteruit.

Al met al heb ik een PSV gezien dat met een beetje meer scherpte deze ploeg simpel opgerold zou hebben. Het vizier nu op de groepsfase van de Europa League en volgend weekend. Dit mag namelijk nooit meer weggegeven worden natuurlijk.

Hopen dus dat Thomas snel fit geraakt, dan kan die de plek van Rosario overnemen wat mij betreft,
 
Laat dat laatste nou net het probleem zijn bij MvB. Misschien is het wel des PSV's om spelers op de verkeerde plek te zetten, want Cocu had er ook al een handje van (Pereiro, Lozano, etc.).

Misschien als twee voormalige topspelers en gediplomeerde trainers dat doen, zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat we hier op het forum het ook wel eens verkeerd zien, hè? Eventueel.

Misschien heeft Bommel wel gelijk dat Ihattaren ruimte 'in de rug' moet hebben, en dat Bergwijn als 'komende' 10 een belangrijk wapen is. Beide beginnen te scoren, dus dat is alvast goed om te zien. Met vallen en opstaan maakt het elftal ook vorderingen; Guti kruipt uit zijn schulp, Baumgartl doet het redelijk. Met drie sterkhouders vertrokken (45 goals, en de beste linksback uit de eredivisie), blessures en tal van nieuwe spelers inpassen - hoe ontevreden kan je zijn?

En wat maakt het in de praktijk nou uit of Bergwijn dan wel Ihattaren op 10 staan... In de praktijk zie je dat Bergwijn ook naar buiten kruipt, en Mo juist naar binnen... Mo pakt een beetje de Ziyech-rol: dat zou je toch ook geen buitenspeler willen noemen? Met zulke dynamische aanvallers moet je daar vrij in zijn.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan