PSV - ADO Den Haag | Zaterdag 16 december 2017 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
hiYccZe.png
 
Nou, misschien worden dit wel 3 punten? Ik durf nergens meer van uit te gaan...
 
Dit worden wel drie punten, maar meer dan een nipte 1-0 zal het niet worden. Maar het kan zomaar de andere kant op vallen. De laatste wedstrijden zie ik dat ADO iets heeft wat wij niet hebben, vechtlust. Je kunt zeggen van spelers als Immers wat je wil, maar die gasten gaan er wel elke wedstrijd meer dan 100% voor.
 
Volgens mij was de start tegen Groningen prima. De paniek slaat iedere keer toe als de eerste de beste kans een doelpunt is. Dat komt om dat Cocu na de wedstrijd op een andere manier rust en vertrouwen predikt dan dat hij dat tijdens de wedstrijd doet:

"Geen paniek, blijft rustig, ik pas nog wat vertrouwenwekkende wissel toe: hup nog geen verdediger."
"Geen paniek, geen paniek. Ik zal zelf het goede voorbeeld geven wat betreft lef en vertrouwen, hier: nog een verdediger."
"Ik herhaal: geen paniek, géén paniek, blijf rustig. Gééén paníííeeek, whaaahhh!"
 
We zijn weer een seizoen teruggeworpen. Het kan van alles worden.

Als Cocu nou eens anticyclisch redeneert, dus Mauro of Gudmundsson als PSV onder druk komt, dan hoop ik op een overwinning.
Als Cocu thuis tegen Ado defensief start en na een uur weer verdedigers erbij zet, dan hoop ik op puntverlies...

Wat is er in godsnaam voor nodig voor de directie om Cocu ook eens kritisch te benaderen?!
Om maar eens de woorden van Cocu zelf te herhalen: het is hier %$#@! geen speeltuin!!
 
Volgens mij was de start tegen Groningen prima. De paniek slaat iedere keer toe als de eerste de beste kans een doelpunt is. Dat komt om dat Cocu na de wedstrijd op een andere manier rust en vertrouwen predikt dan dat hij dat tijdens de wedstrijd doet:

"Geen paniek, blijft rustig, ik pas nog wat vertrouwenwekkende wissel toe: hup nog geen verdediger."
"Geen paniek, geen paniek. Ik zal zelf het goede voorbeeld geven wat betreft lef en vertrouwen, hier: nog een verdediger."
"Ik herhaal: geen paniek, géén paniek, blijf rustig. Gééén paníííeeek, whaaahhh!"

De start was zeker prima, ik had ook verwacht dat ze het gewoon gemakkelijk uit gingen spelen. Zelfs een tegendoelpunt uit een vrije trap is dan niet erg, ga gewoon door met waar je mee bezig was zou ik zeggen. Dat deden ze ook want ze prikte er eentje bij. Maar toen kwam die tweede helft, het was 1-3 dus Cocu zal al wel hebben gedacht dat we die wedstrijd op slot moesten gooien. Een wedstrijd op slot gooien doen we bij PSV niet door gewoon hetzelfde spel te blijven spelen en er nog eentje bij te prikken, nee we gaan gewoon met zijn allen achteruit lopen. Dan valt de 2-3 uit zo'n kut strafschop en dan slaat de paniek toe. Gooi er maar weer verdedigers bij en ga nog meer naar achter lopen waardoor je helemaal niets meer kunt veranderen in het spel en eigenlijk de 3-3 gewoon in de lucht hangt. Vanaf het moment van de 2-3 was het net alsof we ineens wisselde van club, PSV speelde in het groen-wit en Groningen in het rood-wit. Wij waren de club uit de onderste regionen van het rechterrijtje die een geweldige voorsprong hadden opgebouwd tegen de aanstaande kampioen maar uiteindelijk achteruit moesten lopen omdat de topclub steeds meer druk ging zetten en eindelijk grip op de wedstrijd kon krijgen.

Er is de gehele eerste helft helemaal niets aan de hand, maar in de tweede helft weten ze het zichzelf zo ongelofelijk moeilijk te maken. PSV verliest 9 van de 10 wedstrijden van zichzelf, omdat ze het zichzelf zo onnodig lastig maken. We spelen ons eigen spelletje totdat de wedstrijd op slot gegooid moet worden of dat we in de eerste helft met 2 doelpunten verschil voorstaan, vanaf dan gaan we spelen alsof we onze voorsprong tegen Real Madrid aan het verdedigen zijn.
 
Komende 3 wedstrijden speel je allemaal thuis. Ik eis dus ook 3 overwinningen, voordat we de winterstop in gaan

Nog altijd pislink om die 3-3 van eergisteren. Maar goed, morgen nieuwe wedstrijd en thuis tegen ADO, mag ik toch wel hopen dat we 3 punten pakken. Zal wel weer een moeizame 2-1 overwinning worden ofzo. Nooit is een keertje 4 of 5-0 in eigen huis.

 
[h=1]PSV wil zich met goed voetbal revancheren[/h] http://www.psv.nl/psv/nieuws/artikel/psv-wil-zich-met-goed-voetbal-revancheren.htm

Hoofdcoach Phillip Cocu wil dat PSV zich met initiatiefrijk voetbal revancheert voor het puntverlies tegen Ajax en FC Groningen. Daarbij hoopt Cocu ook op de steun van de fans in het Philips Stadion. “We hebben ze nodig en zoals wij ze kennen, zullen ze er ook staan voor ons.”

:unsure:Goh ... goed initiatiefrijk voetbal. :re: Zou toch iedere wedstrijd moeten. :shifty:

"Helaas bezweken we in de eindfase toen zij logischerwijs meer risico gingen nemen. De bal viel voor ons net verkeerd. Een aantal keer is dat andersom geweest. Het is heel belangrijk om zaterdag te reageren met een overwinning.”

Had zelf maar wat meer goed initiatiefrijk voetbal en coaching getoond dan was Groningen er niet meer aan te pas gekomen. :mad:

“ADO presteert prima”, constateert ook Cocu. “Ze hebben een goede selectie met speler die wat ervaring en bagage hebben. Daarnaast zullen ze vertrouwen hebben gezien de recente prestaties. Het is daarnaast een ploeg die uitgaat van eigen kracht, dat verwacht ik zaterdag ook.”

ADO gaat inderdaad uit van eigen kracht i.t.t. PSV. :(

Steun
De steun van het Philips Stadion kan PSV helpen de drie punten in Eindhoven te houden, denkt Cocu. “Dat maakt indruk op tegenstanders en helpt tegelijkertijd het elftal. Zo kunnen wij met goed voetbal ons proberen te herstellen.”

:stop:

Aan het publiek ligt het niet. Het zijn de spelers en de coach die het moeten laten zien. :bat:

Laat alle clichés maar varen.

keep-calm-and-drop-the-cliches.png
Aanvallen en druk zetten. :psv2:
 
Cocu vanmiddag in de persconferentie.

Cocu: "Ik vind dat we voetballend gezien tegen FC Groningen een andere indruk maakten dan tegen Ajax. Dat we de wedstrijd in de eindfase weggaven kunnen we niet tevreden over zijn."
Cocu: 'Wij hebben zelf ook een aantal keer in de laatste minuten gewonnen en kregen nu een tik in de laatste minuut. Dat hoort bij voetbal."
Cocu: "Pas in de absolute eindfase werd het chaotisch op het veld. Dat is zonde, want als je de 3-2 behoudt ga je met een ander gevoel terug naar Eindhoven."

Hij heeft blijkbaar nog niet in de gaten waardoor het chaotisch werd. :FP:Of hij kan het goed verbergen. :p
 
Het wordt hoog tijd dat er eens een fatsoenlijke overwinning wordt behaald met aanvallend voetbal en dat er meer aan de voorhoede wordt gedacht dan aan de achterhoede. De aanval is de beste verdediging toch. Bij 1-0 doorgaan, bij 2-0 doorgaan, bij 3-0 doorgaan etc. etc........................
 
Ik ontvang zojuist deze mail

Middels deze mail willen we je attenderen op het feit dat de stadionverwarming tijdens de wedstrijden PSV - ADO Den Haag, PSV - VVV-Venlo en PSV - Vitesse niet zal branden. We adviseren je daarom warm gekleed de wedstrijd te bezoeken.
Tussenoplossing niet goedgekeurd
De gemeente Eindhoven heeft PSV verboden om deze aan te zetten. De aanpassingen die PSV deze week als tussenoplossing realiseerde, zijn niet goedgekeurd. “Er is echt met man en macht aan gewerkt. We hebben deskundigen geraadpleegd, maar het is niet voldoende gebleken om aan de veranderde eisen van het testprotocol te voldoen, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands.
Veiligheid voorop
Hoewel de werkzaamheden maandag direct verdergaan, is het uitgesloten dat de verwarming tijdens de thuisduels met VVV en Vitesse wel zal branden. “We vinden het heel vervelend, want we snappen dat dit ten koste gaat van het comfort, maar veiligheid en zorgvuldigheid gaan boven alles. Nader onderzoek afgelopen week heeft de betrokken partijen geleerd dat we er qua aanpassingen nog niet zijn.”
Onze excuses voor het ongemak. Ondanks dit wensen we je toch een fijne wedstrijd toe.

Met vriendelijke groet,
PSV


:unsure:De toeschouwers zetten ze letterlijk in de kou. :re: Hopelijk worden we wel warm van het fantastische aanvallende spel van PSV. :bounce: ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me laten vertellen dat Cocu aan de spelersgroep beloofd heeft dat hij in de 70e minuut in ieder geval NIET verdedigend gaat wisselen. Dat de spelers dat weten, dus dat achteruit lopen als een kudde makke Pavlov-schapen zoals te doen gebruikelijk vanaf minuut 65 geen zin heeft. ;)
Dus ik ga lekker achterover zitten en genieten van PSV. (Y)
 
Ik neem toch aan dat de 3 punten vandaag in Eindhoven blijven...ADO draait best goed,leuk voor ze maar die 3 punten zijn nodig vandaag...En dan hopen op een gelijkspel of zo bij AZ-Ajax..Lopen we tenminste weer wat uit op de concurrentie..
 
Gek, kijk ik op Soccernews.nl, staat daar dat Cocu weer verrast. Dus ik snel kijken: Mauro, Gudmundsson, Lammers, Rosario? Blijkt dat 'gewoon' weer dezelfde mannen spelen als woensdag, maar dat is toch volslagen logisch zou ik zeggen.

Ik hoop zó dat één of meer van de genoemde heren er nog in komt vanavond, met name Mauro of Gudmundsson: die hebben het toch goed gedaan in hun invalbeurten in oktober? Waarom ineens helemaal geen kans meer?
 
Ik neem toch aan dat de 3 punten vandaag in Eindhoven blijven...ADO draait best goed,leuk voor ze maar die 3 punten zijn nodig vandaag...En dan hopen op een gelijkspel of zo bij AZ-Ajax..Lopen we tenminste weer wat uit op de concurrentie..

Het zal mij benieuwen hoe ze vanavond voor de dag komen. AZ moet natuurlijk gewoon winnen van Ajax, want dat is geen concurrent voor de titel.
 
Gek, kijk ik op Soccernews.nl, staat daar dat Cocu weer verrast. Dus ik snel kijken: Mauro, Gudmundsson, Lammers, Rosario? Blijkt dat 'gewoon' weer dezelfde mannen spelen als woensdag, maar dat is toch volslagen logisch zou ik zeggen.

Ik hoop zó dat één of meer van de genoemde heren er nog in komt vanavond, met name Mauro of Gudmundsson: die hebben het toch goed gedaan in hun invalbeurten in oktober? Waarom ineens helemaal geen kans meer?

Omdat: Cocu.
 
Gek, kijk ik op Soccernews.nl, staat daar dat Cocu weer verrast. Dus ik snel kijken: Mauro, Gudmundsson, Lammers, Rosario? Blijkt dat 'gewoon' weer dezelfde mannen spelen als woensdag, maar dat is toch volslagen logisch zou ik zeggen.

Ik hoop zó dat één of meer van de genoemde heren er nog in komt vanavond, met name Mauro of Gudmundsson: die hebben het toch goed gedaan in hun invalbeurten in oktober? Waarom ineens helemaal geen kans meer?

En waarom wel telkens LdJ, terwijl die in letterlijk geen enkele wedstrijd een goede indruk heeft achtergelaten. Soccernews zal wel verrast zijn dat Ramselaar mag opdraven ipv Pereiro.
 
Gek, kijk ik op Soccernews.nl, staat daar dat Cocu weer verrast. Dus ik snel kijken: Mauro, Gudmundsson, Lammers, Rosario? Blijkt dat 'gewoon' weer dezelfde mannen spelen als woensdag, maar dat is toch volslagen logisch zou ik zeggen.

Ik hoop zó dat één of meer van de genoemde heren er nog in komt vanavond, met name Mauro of Gudmundsson: die hebben het toch goed gedaan in hun invalbeurten in oktober? Waarom ineens helemaal geen kans meer?

Omdat het toen nog een speeltuin was met ons frivole aanvallende goede spel. Dat heeft inmiddels plaats gemaakt voor angsthazen voetbal en da is zeker geen speeltuin.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan