Poll puntentelling speler van de week

Welke puntenverdeling gaan we toekennen aan het speler van de week topic?


  • Totaal aantal stemmen
    23
  • Poll gesloten .

Mikasa

Internationale Legende
Zoals in dit topic aangekondigd, wil ik een poll organiseren om de puntentelling voor het speler van de week topic ter discussie te stellen. Ik ga er vanuit dat ik dit ga bijhouden. Deze ouderwetse man doet dit in een excel sheetje en in z'n vrije tijd. Voorwaarde is dan ook dat de puntentelling zo is, dat ik dit zonder al te veel moeite in excel kan bijwerken.

Hoe het was
Elke wedstrijd mag elke forummer een top 3 samenstellen. De nummer 1 verdient 3 punten, de nummer 2 2 punten en de nummer 3 1 punt. Per week worden alle gegeven punten opgeteld en de speler met de meeste punten is speler van de week. De punten worden ook het gehele seizoen opgeteld, waarmee er aan het einde een speler van de het seizoen ontstaat.

Mogelijke wijzigingen
Voorstellen in een willekeurige volgorde. Op pagina 72 en 73 van dit topic kun je de voorstellen en de discussie hierover terugvinden. Zo kun je wellicht een betere mening geven. Sommige voorstellen kunnen ook gecombineerd worden. (zo eens kijken hoe dit in een poll komt)
  1. Naast een top 3 topspelers kunnen we per wedstrijd ook een top 3 flopspelers kiezen. Zij scoren dan minpunten.
  2. De spelers op het weekpodium verdienen een extra bonus met hun podiumplek. (puntenaantal nader uit te werken)
  3. Het puntenaantal aanpassen van 3-2-1 naar bijvoorbeeld 5-3-1
  4. Spelers die in belangrijke wedstrijden opstaan, extra belonen. Door in belangrijke wedstrijden (Europees, toppers) een andere puntenverdeling, zoals bijvoorbeeld bij optie 3, toe te kennen.
  5. Een teamscore toe kennen, die dan verwerkt wordt in de individuele score. Relix moet deze nog maar iets beter uitleggen!
  6. Het vrijelijk verdelen van (bijvoorbeeld) 11 punten over meerdere spelers.
  7. De speler met de meeste 1e plaatsen krijgt 3 punten, de speler met de op-een-na-meeste 1e plaatsen krijgt er 2, de daaropvolgende 1. Anders kijken we naar spelers op de 2e dan wel 3e plaats in de top 3's. (optie toegevoegd op 18-7-22 23:53 u)
Extra opties
Onderbouwd kunnen hieronder extra opties aangedragen worden. Die zal ik dan proberen in de poll te verwerken. Of misschien kan een moderator mij hierbij helpen?

Stemmen
Stemmen kan tot vrijdag 28 juli. Dan moeten we zaterdag de 29e de knoop doorhakken. Je kunt meerdere opties aanvinken. Graag wel een logische combinatie kiezen. ;) Je kunt ook terugkomen op je keuze. Hoe meer forummers stemmen, hoe beter!

Ik zal zelf overigens niet stemmen in deze poll. Ik laat de keuze aan "het forum". ;)
 
Laatst bewerkt:
Een mogelijkheid zou zijn om mensen nog steeds een top 3 door te laten geven, maar in plaats van punten uit te delen voor iedere individuele keer dat een speler wordt genoemd, zou je kunnen kijken hoe vaak een speler genoemd wordt. Dit systeem zorgt ervoor dat losse flodders van mensen (willekeurige speler op 3) minder snel punten oplevert. Je telt wie er het vaakst als speler van de week is genoemd, die krijgt 3 punten, de speler die als een na vaakst als SVDW is doorgegeven krijgt 2 punten en degene op twee na krijgt 1 punt.

Waarom dan alsnog 3 namen doorgeven? Voor de tie-break. Zijn er bijvoorbeeld maar 2 namen die bij de stemmers als vaakst en een na vaakst worden doorgegeven als SVDW, dan kijk je wie het vaakst als 2e is doorgegeven en zo werk je de lijst af tot je 3 spelers hebt die respectievelijk 3, 2 en 1 punt krijgen.

Voorbeeld: Gakpo maakt een hattrick en iedereen zet hem op 1. Gakpo krijgt 3 punten, maar er moeten nog 2 en 1 punten verdeeld worden. Mauro is het meest als 2e speler genoemd door mensen, dus hij krijgt 2 punten. Daarna is Sangare een aantal keer genoemd als 2e speler. Hij krijgt 1 punt.


Hoofdzakelijk zorgt dit systeem voor wat minder punt-inflatie en tevens zijn de punten per ronde hetzelfde, ongeacht het aantal stemmers.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Bas
Een mogelijkheid zou zijn om mensen nog steeds een top 3 door te laten geven, maar in plaats van punten uit te delen voor iedere individuele keer dat een speler wordt genoemd, zou je kunnen kijken hoe vaak een speler genoemd wordt. Dit systeem zorgt ervoor dat losse flodders van mensen (willekeurige speler op 3) minder snel punten oplevert. Je telt wie er het vaakst als speler van de week is genoemd, die krijgt 3 punten, de speler die als een na vaakst als SVDW is doorgegeven krijgt 2 punten en degene op twee na krijgt 1 punt.

Waarom dan alsnog 3 namen doorgeven? Voor de tie-break. Zijn er bijvoorbeeld maar 2 namen die bij de stemmers als vaakst en een na vaakst worden doorgegeven als SVDW, dan kijk je wie het vaakst als 2e is doorgegeven en zo werk je de lijst af tot je 3 spelers hebt die respectievelijk 3, 2 en 1 punt krijgen.

Voorbeeld: Gakpo maakt een hattrick en iedereen zet hem op 1. Gakpo krijgt 3 punten, maar er moeten nog 2 en 1 punten verdeeld worden. Mauro is het meest als 2e speler genoemd door mensen, dus hij krijgt 2 punten. Daarna is Sangare een aantal keer genoemd als 2e speler. Hij krijgt 1 punt.


Hoofdzakelijk zorgt dit systeem voor wat minder punt-inflatie en tevens zijn de punten per ronde hetzelfde, ongeacht het aantal stemmers.
Let op! Deze optie is zojuist toegevoegd!
 
Is het nog een optie om nog steeds 3 spelers door te geven maar met scores die kunnen varieren van 5,3,1,-1,-3,-5 . Elke score mag maar 1 x uitgedeeld worden.
Voordeel is dat je er in totaal maar 3 hoeft te noemen en de vaak vind ik de 3e plaats om het even. Echter is wel meestal een dissonant in het spel die ik wel graag minpunten wil geven. Ander voordeel is dat als we weg worden gespeeld in een topper met dubbele punten dan heb ik geen waarschijnlijk geen behoefte om iemand pluspunten te geven maar wil ik alleen minpunten geven.
 
Ik heb gestemd voor laten zoals het nu is. Ik vind het een goed concept en leuk om te stemmen. Vind name lijk de makkelijkheid van stemmen, snel je top 3 opnoemen, erg fijn.

Qua topwedstrijden vind ik het ook niet erg dat een weekwinnaar meer punten krijgt. Deze wedstrijden zijn ook gewoon belangrijker. Als iemand er 3 in legt tegen Ajax vind ik het logisch dat die meer punten krijgt dan iemand die er 3 in legt tegen Cambuur. Wedstrijden waar veel gestemd worden leven vaak meer onder de supporters en zijn uiteindelijk ook wat bepalender in kwaliteiten van een speler.

Daarnaast blijft het een subjectieve ranglijst. Wat ik denk dat altijd zal blijven en ook een charme is. Soms geven mensen ook gewoon 3 punten aan bijv Romero omdat ze het hem wel gunnen. Niet eens omdat hij iets(/veel) goeds deed.


Wel erg tof dat dit zo besproken word om te kijken of het verbeterd kan worden. Complimenten en ook complimenten voor het opzetten en bijhouden.
 
Goed. De poll is gesloten. Der Muzikant heeft op alle opties gestemd :ROFL: Bedankt voor het stemmen. Het is stiekem toch wel lastig hier chocola van te maken.
 
Laten we hier nog over discussiëren tot de wedstrijd van morgen…. ;)

We houden bij hetzelfde, maar bij topwedstrijden is het 5-3-1. Topwedstrijden zijn de Europese wedstrijden, (halve) finale beker en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord.

Is dat een correcte vertaling van de poll?
Misschien AZ er nog bij als topwedstrijd (En Heerenveen-uit :p )
 
Laten we hier nog over discussiëren tot de wedstrijd van morgen…. ;)

We houden bij hetzelfde, maar bij topwedstrijden is het 5-3-1. Topwedstrijden zijn de Europese wedstrijden, (halve) finale beker en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord.

Is dat een correcte vertaling van de poll?
Wat mij betreft helemaal goed. Als er teveel discussie over is kan je altijd nog kiezen om gewoon niets te wijzigen.
 
Laten we hier nog over discussiëren tot de wedstrijd van morgen…. ;)

We houden bij hetzelfde, maar bij topwedstrijden is het 5-3-1. Topwedstrijden zijn de Europese wedstrijden, (halve) finale beker en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord.

Is dat een correcte vertaling van de poll?
In de CL of tegenwoordig ook EL, sure. Maar in de ECL zijn niet alle wedstrijden topwedstrijden, toch?
 
In de CL of tegenwoordig ook EL, sure. Maar in de ECL zijn niet alle wedstrijden topwedstrijden, toch?
Het lijkt me ook een beetje afhankelijk van de poule die we loten. Stel met de poule van vorig jaar dat je zou kunnen zeggen dat Monaco en Sociedad wel topwedstrijden zijn en Graz niet.

Denk dat we dat het beste na de loting kunnen bepalen
 
We doen nu wat we de spelers verwijten. Iedere wedstrijd is net zo belangrijk en dient gewoon gewonnen te worden.
Ja eens, maar dan moet een wedstrijd tegen RKC en NEC ook evenveel punten opleveren
(Gezien Ajax of Feyenoord in de Eredivisie even belangrijk is, als de andere clubs)
 
Laten we hier nog over discussiëren tot de wedstrijd van morgen…. ;)

We houden bij hetzelfde, maar bij topwedstrijden is het 5-3-1. Topwedstrijden zijn de Europese wedstrijden, (halve) finale beker en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord.

Is dat een correcte vertaling van de poll?
Ik hou hem er zo in dan en dan gaan we over een uurtje of 2 van start!
 
Terug
Bovenaan Onderaan