Ow god, weer een amateur aan het roer, leuk voor hem dat zijn hart en nieren in Eindhoven liggen, maar een andere ervaren trainer zal ook niet komen met de intentie om veel te verliezen. Als men niet leert hoe het met Cocu ging in zijn eerste jaar dan zal men het nooit leren. Dat het geluk Cocu mee zat en hij later ook wel wat echte trainerskwaliteiten liet zien is bewezen, maar zo'n scenario zal een andere beginner zeker niet hebben.

Men moet af van de PSV mensen only onzin, gewoon iemand met een goed CV halen die nu gewoon goed en op dreef is, + betaalbaar is + ooit wat bewezen heeft. Garanties heb je nooit maar toch meer kansen om er iets van te bakken. Waar het hart en de nieren van die trainer ligt maakt me geen bal uit, als die maar het beste er uit haalt.
Kom eens met namen ipv altijd maar te zeiken zonder echte oplossing.
 
Kom eens met namen ipv altijd maar te zeiken zonder echte oplossing.
Is toch ook niet helemaal eerlijk? Ik vind dat hij wel een punt heeft. Ik ken ook niet alle voetbaltrainers op deze wereld, dus kan je ook geen naam geven. Het zal dan in ieder geval een buitenlander moeten worden. Naast Koeman zie ik geen Nederlandse trainers, die aan het profiel voldoen.
 
Ik sluit me in dezen aan bij Quagmire en Mikasa . Mocht PSV besluiten van Bommel door te schuiven dan hoop ik dat hij het goed doet, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn om iemand zonder ervaring voor de groep te zetten. Verder ben ik persoonlijk niet weg van V. Marwijk qua speelstijlen of spelopvatting. Ik hoop dat we beter kunnen krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik sluit me in dezen aan bij Quagmire en Mikasa . Mocht PSV besluiten van Bommel door te schuiven dan hoop ik dat hij het goed doet, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn om iemand zonder ervaring voor de groep te zetten. Verder ben ik persoonlijk niet weg van V. Marwijk qua speelstijlen of spelopvatting. Ik hoop dat we beter kunnen krijgen.
Van Marwijk is een van de meest overschatte trainers die er is. Met een behoorlijk goed en getalenteerd materiaal liet hij Oranje zo lelijk voetballen dat iedereen na het WK alweer vergeten was dat Oranje in de finale had gestaan... Dat was totaal onnodig. In de finale heeft hij jongens als Afellay op de bank zitten maar gaat ie Gio wisselen voor Braafheid.. Nooit buiten de kaders nooit iets verrassends, dat is ook hoe hij over voetbal praat. Na het WK was dan ook geen enkele grote of middelgrote club geïnteresseerd in hem.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Mark als trainer, gedurfd doch realistisch door zijn ervaring als speler in de top van Europa. In Duitsland is het de laatste 10 jaar erg normaal om jonge gedrurfte trainers met een visie een kans te geven bij de grote clubs. Dat heeft mede bijgedragen aan de ontwikkeling van het Duitse voetbal in de laatste jaren.
 
Van Marwijk is een van de meest overschatte trainers die er is. Met een behoorlijk goed en getalenteerd materiaal liet hij Oranje zo lelijk voetballen dat iedereen na het WK alweer vergeten was dat Oranje in de finale had gestaan... Dat was totaal onnodig. In de finale heeft hij jongens als Afellay op de bank zitten maar gaat ie Gio wisselen voor Braafheid.. Nooit buiten de kaders nooit iets verrassends, dat is ook hoe hij over voetbal praat. Na het WK was dan ook geen enkele grote of middelgrote club geïnteresseerd in hem.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Mark als trainer, gedurfd doch realistisch door zijn ervaring als speler in de top van Europa. In Duitsland is het de laatste 10 jaar erg normaal om jonge gedrurfte trainers met een visie een kans te geven bij de grote clubs. Dat heeft mede bijgedragen aan de ontwikkeling van het Duitse voetbal in de laatste jaren.
Op zich zit hier ook wat in. Maar dat blijft toch een grotere gok dan iemand met ervaring kiezen. In het dagelijks leven krijgt toch ook niemand uit het niets een hoge functie.

Ervaring hoeft niet meteen te betekenen dat je een dinosaurus als Hiddink of Advocaat moet aanstellen.
 
Ergens zou ik het wel mooi vinden als Sarina Wiegman een kans zou krijgen in t herenvoetbal. Heeft ervaring en is tactisch sterk. Heeft laten zien bij de dames dat ze aantrekkelijk en aanvallend kan laten spelen. Of de club en kleedkamer klaar is voor zo'n sprong is natuurlijk nog n risiko.
 
Waar het hart en de nieren van die trainer ligt maakt me geen bal uit, als die maar het beste er uit haalt.

Schijnt iemand afgelopen seizoen redelijk voor elkaar gekregen te hebben nadat het team voor de start van het seizoen volledig was afgeschreven. Maar dat zal vast aan de concurrentie en andere randzaken hebben gelegen ;)
 
Ow god, weer een amateur aan het roer, leuk voor hem dat zijn hart en nieren in Eindhoven liggen, maar een andere ervaren trainer zal ook niet komen met de intentie om veel te verliezen. Als men niet leert hoe het met Cocu ging in zijn eerste jaar dan zal men het nooit leren. Dat het geluk Cocu mee zat en hij later ook wel wat echte trainerskwaliteiten liet zien is bewezen, maar zo'n scenario zal een andere beginner zeker niet hebben.

Men moet af van de PSV mensen only onzin, gewoon iemand met een goed CV halen die nu gewoon goed en op dreef is, + betaalbaar is + ooit wat bewezen heeft. Garanties heb je nooit maar toch meer kansen om er iets van te bakken. Waar het hart en de nieren van die trainer ligt maakt me geen bal uit, als die maar het beste er uit haalt.

Advocaat had ook een prima CV toen hij hierheen kwam, maar die maakte PSV ook geen kampioen. Wie zegt dus dat zo'n ervaren trainer het beter gaat doen dan een jonge trainer? En wat nou 'amateur'? Hij heeft gewoon 2 jaar geleden zijn diploma gehaald hoor.

Trouwens, nu begin je ineens te erkennen dat Cocu trainerskwaliteiten bezit? :ROFL:

Gewoon even iemand met een goed CV halen, die goed op dreef is, betaalbaar is en ooit wat bewezen heeft. Ja prima idee, we doen effe een belletje en het is geregeld joh.

En nee inderdaad, zelfs dan heb je nog steeds to-taal geen garanties dat die het beter gaat doen dan een jonge coach, en ook niet eens meer kans om er iets van te bakken. Er zijn zoveel voorbeelden op te noemen van coaches met een prima staat van dienst die er niets van bakten bij de club waar ze werden aangesteld. Dat ligt aan zoveel factoren. In plaats van fossielen met hun 'bewezen' systemen en ideeën aan te stellen zie ik persoonlijk liever iemand met een frisse kijk op het spelletje. Dan duurt het eventueel maar een paar seizoenen voor het op dreef komt. Ik waag liever de gok met iets nieuws dan met iets ouds.
 
Trouwens, nu begin je ineens te erkennen dat Cocu trainerskwaliteiten bezit? :ROFL:

Fair is fair, hij blijft een softie en meer een ideale schoonzoon dan trainer, maar toch heeft die aardig wat uitgeperst uit een stel slapjanussen dit jaar.

Bij PSV is iedere trainer een amateur, mits die geen prijzen pakt. Je bent verplicht om prijzen te pakken en hebt er vaak het materiaal ook voor, faal je dan ben je gewoon een amateur. Dat die gozer 2 jaar zijn trainers diploma heeft zegt helemaal niks, prijzen op niveau tellen en niet de prijzen die je met een stel kinderen pakt. Zo als met alles in het leven, je hebt ervaring en geluk, ervaring gaat het veel vaker winnen van beginners/geluk.

En zo faalt ook een Advocaat en zo wel eens ja, maar toen die aan zijn faal klusjes begon waren zijn kansen op succes ongetwijfeld hoger dan van een beginner, en nog faalt iemand met betere percentages dus. Bij kleine clubs mag je kutten en experimenteren, falen en winnen, bij PSV telt alleen winnen, dus kwaliteit + ervaring op de bank.

Dat sentiment bullshit en clubiconen is grootste onzin altijd, iedere trainer doet zijn best, alleen moet je googlen naar een die ervaring heeft en goed kan matchen met wat je nu op het veld hebt, ervaring hoeft niet altijd grijze oude mannetjes te betekenen, maar 2 jaar diploma op kinder niveau stelt helemaal niks voor.
 
Is toch ook niet helemaal eerlijk? Ik vind dat hij wel een punt heeft. Ik ken ook niet alle voetbaltrainers op deze wereld, dus kan je ook geen naam geven. Het zal dan in ieder geval een buitenlander moeten worden. Naast Koeman zie ik geen Nederlandse trainers, die aan het profiel voldoen.
Een trainer die zich bewezen heeft en op dreef is zal niet betaalbaar zijn voor PSV. Geen enkele kandidaat zal m.i. aan de eisen die Quack stelt voldoen.
 
Kuch..Wiegman? :unsure:
Wat mij betreft met van Bommel als assistent?
Sorry, noem mij ouderwetsch maar ik zie een wereld van verschil tussen vrouwen en mannenvoetbal, ook qua tactiek e.d.. Wat dat betreft is het aanstellen van Wiegman ook een gok.

Daarnaast, in NL zijn wij redelijk gewend aan het gelijk zijn van man en vrouw, veel culturen hebben dit wat minder, mogelijk dat een vrouw als trainer dus wat problemen kan geven bij spelers met een niet Nederlandse achtergrond.
 
Sorry, noem mij ouderwetsch maar ik zie een wereld van verschil tussen vrouwen en mannenvoetbal, ook qua tactiek e.d.. Wat dat betreft is het aanstellen van Wiegman ook een gok.

Daarnaast, in NL zijn wij redelijk gewend aan het gelijk zijn van man en vrouw, veel culturen hebben dit wat minder, mogelijk dat een vrouw als trainer dus wat problemen kan geven bij spelers met een niet Nederlandse achtergrond.

Snap je punt maar vind het ergens ook wat lafjes om niet voorop te willen lopen. Zeker voor n land als Nederland zou ik het mooi vinden. Wellicht dat het qua sponsoring ook wel interressant zou zijn?

Goed, tweede proefballonnetje dan; Clarence Seedorf?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Snap je punt maar vind het ergens ook wat lafjes om niet voorop te willen lopen. Zeker voor n land als Nederland zou ik het mooi vinden. Wellicht dat het qua sponsoring ook wel interressant zou zijn?

Goed, tweede proefballonnetje dan; Clarence Seedorf?
Ja, je kan lekker voorop willen lopen, maar wat als dat voor onvrede in je spelersgroep zorgt. Is dat het waard?

Clarence heeft nog weinig bereikt en zit zeker niet in een flow (o.b.v. wikipedia). Heb hem verder niet gevolgd en kan derhalve niet overzien of het een trainer is die jonge spelers beter maakt (hebben immers de visie om eigen jeugd in te passen). Al met al is het gewoon een lastig iets. Bij voorkeur zie ik een trainer die ook het Spaans machtig is, wat dat betreft valt er in NL volgens mij al aardig wat af.
 
Ja, je kan lekker voorop willen lopen, maar wat als dat voor onvrede in je spelersgroep zorgt. Is dat het waard?

Clarence heeft nog weinig bereikt en zit zeker niet in een flow (o.b.v. wikipedia). Heb hem verder niet gevolgd en kan derhalve niet overzien of het een trainer is die jonge spelers beter maakt (hebben immers de visie om eigen jeugd in te passen). Al met al is het gewoon een lastig iets. Bij voorkeur zie ik een trainer die ook het Spaans machtig is, wat dat betreft valt er in NL volgens mij al aardig wat af.

Nou nou, niets bereikt. Ongeveer overal gefaald en ontslagen, noem dat maar niets!

Nee echt, ik weet niet of van Bommel gerechtigd is om hoofdtrainer te zijn, maar dat lijkt me toch heel wat minder risicovol dan Seedorf aanstellen.
 
Ow god, weer een amateur aan het roer, leuk voor hem dat zijn hart en nieren in Eindhoven liggen, maar een andere ervaren trainer zal ook niet komen met de intentie om veel te verliezen. Als men niet leert hoe het met Cocu ging in zijn eerste jaar dan zal men het nooit leren. Dat het geluk Cocu mee zat en hij later ook wel wat echte trainerskwaliteiten liet zien is bewezen, maar zo'n scenario zal een andere beginner zeker niet hebben.

Men moet af van de PSV mensen only onzin, gewoon iemand met een goed CV halen die nu gewoon goed en op dreef is, + betaalbaar is + ooit wat bewezen heeft. Garanties heb je nooit maar toch meer kansen om er iets van te bakken. Waar het hart en de nieren van die trainer ligt maakt me geen bal uit, als die maar het beste er uit haalt.
Zidane had nu toch ook niet veel ervaring voor hij begon ? Je moet ergens beginnen en soms loopt dat af op een sisser een andere keer misschien niet :D
 
Ja, je kan lekker voorop willen lopen, maar wat als dat voor onvrede in je spelersgroep zorgt. Is dat het waard?

Clarence heeft nog weinig bereikt en zit zeker niet in een flow (o.b.v. wikipedia). Heb hem verder niet gevolgd en kan derhalve niet overzien of het een trainer is die jonge spelers beter maakt (hebben immers de visie om eigen jeugd in te passen). Al met al is het gewoon een lastig iets. Bij voorkeur zie ik een trainer die ook het Spaans machtig is, wat dat betreft valt er in NL volgens mij al aardig wat af.

Hm zoveel onvrede in de groep vanwege een vrouw die aan het roer staat? Ik denk het niet. Ik zou nu ook niet echt een speler van PSV kunnen bedenken die een vrouw als minderwaardig ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan