Overige Sporten

Nou ja, als die Spaanse niet geblokt had, zou NL inderdaad nog een aardige kans hebben gehad om op reguliere wijze de winnende te maken in die laatste 10 seconden.
 
Wat een anticlimax. Verhoeven had echt 2 rondes gas moeten geven om alsnog te winnen, gebeurt er dit.
 
Kan iemand mij uitleggen waarom een crimineel als Badr Hari zo populair is? De keuze tussen hem en Rico Verhoeven is dan toch een no-brainer? Verder natuurlijk niet leuk dat de wedstrijd zo moet eindigen. Het was behoorlijk spannend.
 
Kan iemand mij uitleggen waarom een crimineel als Badr Hari zo populair is? De keuze tussen hem en Rico Verhoeven is dan toch een no-brainer? Verder natuurlijk niet leuk dat de wedstrijd zo moet eindigen. Het was behoorlijk spannend.
Kan iemand mij uitleggen waarom een sport waarbij je de tegenstander staat af te rossen nog zo populair is? Ga dan gewoon armpje drukken joh, stelletje sneue types die te weinig moederliefde en bevestiging van een vader hebben gehad in hun jeugd [/overdrijven]
 
Kan iemand mij uitleggen waarom een crimineel als Badr Hari zo populair is? De keuze tussen hem en Rico Verhoeven is dan toch een no-brainer? Verder natuurlijk niet leuk dat de wedstrijd zo moet eindigen. Het was behoorlijk spannend.

Messi tilt de belasting en is populair.
Kluivert reed iemand dood en was populair

Badr is als sportman zijnde top. Die heeft echt tegen grote namen gevochten en gewonnen. De man heeft echter een bepaald karakter waardoor het nog eens mis kan gaan, maar dat hebben meer sporters. In dit geval kijken mensen meer naar de sportieve prestaties dan naar de mens Hari.
Daarnaast zal het voor best wel wat jeugd een voorbeeld zijn. Arme jongen knokt zich naar de top en rijkdom. Pakt mensen aan die hem beledigen. Rappers doen niks anders, dus dit spreekt toch aan.
 
Kan iemand mij uitleggen waarom een sport waarbij je de tegenstander staat af te rossen nog zo populair is? Ga dan gewoon armpje drukken joh, stelletje sneue types die te weinig moederliefde en bevestiging van een vader hebben gehad in hun jeugd [/overdrijven]

Misschien moet je in het “genre” zitten om dit te begrijpen. Maar het is mooi, een confrontatie waarbij zoveel factoren van belang zijn. Waarbij zowel een tactiek over de hele wedstrijd als het enkel moment iets kan bepalen. Je kunt je niet verstoppen, je kunt niet doen alsof. Een ultieme test van jezelf. Moed, Doorzettingsvermogen, intelligentie, conditie, tactiek, techniek, snelheid, kracht en toeval, alles speelt een rol. Mensen gaan tot hun uiterste. Prachtig gewoon.

Rico die opstaat na die harde dreun. Geen gerol, geen handjes naar het gezicht. Badr die incasseert in ronde 2 zonder een spier te vertrekken. De emotie toen bleek dat hij niet verder kon. Da’s echt (itt veel gedoe bij het voetbal).
Prachtig gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je in het “genre” zitten om dit te begrijpen. Maar het is mooi, een confrontatie waarbij zoveel factoren van belang zijn. Waarbij zowel een tactiek over de hele wedstrijd als het enkel moment iets kan bepalen. Je kunt je niet verstoppen, je kunt niet doen alsof. Een ultieme test van jezelf. Moed, Doorzettingsvermogen, intelligentie, conditie, tactiek, techniek, snelheid, kracht en toeval, alles speelt een rol. Mensen gaan tot hun uiterste. Prachtig gewoon.

Rico die opstaat na die harde dreun. Geen gerol, geen handjes naar het gezicht. Badr die incasseert in ronde 2 zonder een spier te vertrekken. De emotie toen bleek dat hij niet verder kon. Da’s echt (itt veel gedoe bij het voetbal).
Prachtig gewoon.
Is gewoon niet mijn genre, dat klopt. Wel wat rondom de wedstrijd gehoord, Badr die vooral snel d'r opklapt, Rico meer als langzame maar zekere sloper.
Kwam gister op mij over als een rugby wedstrijd waarbij twee aan elkaar gewaagde ploegen die elkaar geen duimbreed gunnen. Tactisch vast ijzersterk maar voor de toevallige zapper bevat het weinig amusement.

Overigens, veel zaken die je noemt zou je ook kunnen zeggen van bv Tour de France ;)
 
Kan iemand mij uitleggen waarom een sport waarbij je de tegenstander staat af te rossen nog zo populair is? Ga dan gewoon armpje drukken joh, stelletje sneue types die te weinig moederliefde en bevestiging van een vader hebben gehad in hun jeugd [/overdrijven]
Prachtige technische sport, man tegen man of vrouw tegen vrouw. Hoewel ik MMA leuker vindt. Jammer alleen dat er niet alleen een zweem van criminaliteit omheen hangt maar dat een aantal vechtsporten er van doordrongen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan