Oscar Hiljemark

Mag ik je er wel op wijzen dat toen men riep dat Ritzmayer een groot talent was hij nog een voorhoede speler was? Om hem dan nu als opvolger van Strootman te zien lijkt mij niet erg verstandig wat jij? Denk zelf wel dat als Mertens weggaat Depay de kans gaat krijgen.

Ritzmaier is geen voorhoede speler, maar een centrale middenvelder die op diverse posities waaronder linksbuiten of als aanvallende middenvelder uit de voeten kan ;)

Dus positioneel kan hij wel degelijk een opvolger voor Strootman zijn maar of hij er klaar voor is, is een tweede. Het wordt onderhand wel eens tijd dat hij wat meer bij het eerste betrokken wordt. Nu is hij 3e linksback waardoor hij zijn debuut heeft mogen maken, een kans op het middenveld geven ze hem niet. Daar zetten we nog steeds Engelaar neer die door de mand valt. Ik heb dan liever dat een talent hartstikke hard faalt dan een ervaren speler, gewoonweg omdat het talent er van gaat leren.

Om even on-topic te komen. Hiljemark moet óf een heel erg groot talent zijn óf (en het liefste) hij moet er direct staan als opvolger van Strootman die geen jaren nodig heeft om niveau te halen. Anders mag hij wat mij betreft wegblijven, dan zie ik liever Ritzmaier.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp mag Ritzmayer gewoon weg? Ik wil dan geen zuchtende huilie huilies hier zien. En dat geldt ook voor Depay en Locadia die straks misschien ook naar ajax gaan(ik weet dat ze bij ajax aan Depay denken).
Je ziet toch ook dat Ritzmaier er nog niet klaar voor is om Strootman op te volgen? Dan val je niet 1 niveau terug, maar 3 of 4. Dat betekent niet dat hij weg moet: het kan best een nuttige speler voor PSV worden. Maar Ritzmaier is geen toptalent uit de categorie Labyad, Depay.
 
Je ziet toch ook dat Ritzmaier er nog niet klaar voor is om Strootman op te volgen? Dan val je niet 1 niveau terug, maar 3 of 4. Dat betekent niet dat hij weg moet: het kan best een nuttige speler voor PSV worden. Maar Ritzmaier is geen toptalent uit de categorie Labyad, Depay.

Dat laatste ben ik niet met je eens, ik denk dat Ritzmaier echt niet onder hoeft te doen voor Labyad. Ritzmaier heeft een veel betere trap als wat Labyad had, zijn passes zijn erg goed bij Jong PSV en hij heeft een overzicht wat je zelden ziet bij jongens op die leeftijd. Puur technisch vind ik Ritzmaier beter dan Labyad. Alleen kan hij de stap naar het eerste schijnbaar niet maken tot nu toe, maar als je puur naar aspecten gaat kijken als traptechniek, passen, overzicht kortom belangrijke eigenschappen voor een middenvelder vind ik hem echt geen minder groot talent dan Labyad.
 
Je ziet toch ook dat Ritzmaier er nog niet klaar voor is om Strootman op te volgen? Dan val je niet 1 niveau terug, maar 3 of 4. Dat betekent niet dat hij weg moet: het kan best een nuttige speler voor PSV worden. Maar Ritzmaier is geen toptalent uit de categorie Labyad, Depay.

Nee ik zie dat nog niet. Onze talenten krijgen namelijk nooit bijv. een half jaar lang de tijd om achter elkaar in het eerste te spelen. Dan pas kun je zien of iemand stappen maakt. Strootman speelde tot 2 jaar terug nog bij Sparta. Bij Utrecht kreeg hij de kans om zich te ontwikkelen. Als hij 2 jaar terug bij psv had gezeten dan had ik hetzelfde verhaal van je gehoord als wat je nu vertelt over onze talenten. En zelfs categorie Depay houdt voornamelijk de bank warm. Kortom: psv heeft geen visie en beleid m.b.t. het inpassen van de jeugd, terwijl wij degelijk jeugd hebben die gewild zijn door de grote clubs. Depay en zelfs Bakkali hadden bij ajax allang veel vaker gespeeld.
 
Ritzmaier is geen voorhoede speler, maar een centrale middenvelder die op diverse posities waaronder linksbuiten of als aanvallende middenvelder uit de voeten kan ;)

Dus positioneel kan hij wel degelijk een opvolger voor Strootman zijn maar of hij er klaar voor is, is een tweede. Het wordt onderhand wel eens tijd dat hij wat meer bij het eerste betrokken wordt. Nu is hij 3e linksback waardoor hij zijn debuut heeft mogen maken, een kans op het middenveld geven ze hem niet. Daar zetten we nog steeds Engelaar neer die door de mand valt. Ik heb dan liever dat een talent hartstikke hard faalt dan een ervaren speler, gewoonweg omdat het talent er van gaat leren.

Om even on-topic te komen. Hiljemark moet óf een heel erg groot talent zijn óf (en het liefste) hij moet er direct staan als opvolger van Strootman die geen jaren nodig heeft om niveau te halen. Anders mag hij wat mij betreft wegblijven, dan zie ik liever Ritzmaier.

zei ook niet dat hij nu nog een voorhoede speler is. Maar hij is wel als linksbuiten gehaald. Kijk maar na. Toen repte men van een groot talent. Is nu dus niet meer van toepassing in mijn ogen.

En idd van mij mag hij weg, niet goed genoeg.

En Ajax denkt aan Depay? Waar klomt dat gerucht dan vandaan?>
 
zei ook niet dat hij nu nog een voorhoede speler is. Maar hij is wel als linksbuiten gehaald. Kijk maar na. Toen repte men van een groot talent. Is nu dus niet meer van toepassing in mijn ogen.

En idd van mij mag hij weg, niet goed genoeg.

En Ajax denkt aan Depay? Waar klomt dat gerucht dan vandaan?>

Waarom zou hij geen groot talent meer zijn? Omdat hij de stap naar het eerste nog niet kan maken? Die jongen is pas 19, geef hem eens kans. Hij is technisch sterk, hij is alleen nog niet sterk in inschatten van wat moet ik wanneer doen. Hoe leer je dit? door ervaring op te doen. Als die jongen een half jaartje op het middenveld zou mogen staan langs Mark van Bommel waar hij heel veel van kan leren heb je een prima middenvelder, daar ben ik van overtuigd.
 
zei ook niet dat hij nu nog een voorhoede speler is. Maar hij is wel als linksbuiten gehaald. Kijk maar na. Toen repte men van een groot talent. Is nu dus niet meer van toepassing in mijn ogen.

En idd van mij mag hij weg, niet goed genoeg.

En Ajax denkt aan Depay? Waar klomt dat gerucht dan vandaan?>

In verband met hun geweldige jeugdopleiding denkt ajaks aan elk talent wat ergens rondloopt.
 
Ik vind het toch ook lastig om te bepalen of Ritzmaier en Van Ooijen (hij werd hier nog niet genoemd) kunnen voldoen als opvolger voor Van Bommel en Strootman. De wedstrijden, waarin zij de kans hebben gekregen, hebben ze toch laten zien dat zij minder zijn. Of deze Hiljemark wel een opvolger kan zijn, weet ik ook niet. Tja, het lijkt me dat de technische staf en scouting hier het meest over kunnen zeggen. Het is natuurlijk zo dat er bij PSV wel prijzen gepakt moeten worden. Dan is het nodig dat er ook aankopen gedaan worden. Dat doet zelfs Barcelona.

Dat Engelaar nog opgesteld wordt, is wel verrassend. Daar had toch ook best Ritzmaier of Van Ooijen kunnen spelen. Al zal Advocaat dat toch anders zien.
 
Ik vind het toch ook lastig om te bepalen of Ritzmaier en Van Ooijen (hij werd hier nog niet genoemd) kunnen voldoen als opvolger voor Van Bommel en Strootman. De wedstrijden, waarin zij de kans hebben gekregen, hebben ze toch laten zien dat zij minder zijn. Of deze Hiljemark wel een opvolger kan zijn, weet ik ook niet. Tja, het lijkt me dat de technische staf en scouting hier het meest over kunnen zeggen. Het is natuurlijk zo dat er bij PSV wel prijzen gepakt moeten worden. Dan is het nodig dat er ook aankopen gedaan worden. Dat doet zelfs Barcelona.

Dat Engelaar nog opgesteld wordt, is wel verrassend. Daar had toch ook best Ritzmaier of Van Ooijen kunnen spelen. Al zal Advocaat dat toch anders zien.

Advocaat heeft het in het begin van het seizoen geprobeerd met Van Ooijen en Ritz, Blijkbaar is zijn conclusie dat ze iets te kort komen idd. Neem aan dat hij daarom Engelaar laat spelen. Hoewel ik van Ooijen wel een leuke speler vind. Mag alleen wat meer body krijgen. Laten we hopen dat die Hiljemark wat is idd.
 
Is ie net zo "goed" als Zanka?? Dan moeten we hem zeker halen....... Hmmm, ..wat een beleid aangaande inpassen jeugdspelers. Triest!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Is ie net zo "goed" als Zanka?? Dan moeten we hem zeker halen....... Hmmm, ..wat een beleid aangaande inpassen jeugdspelers. Triest!

Nou ja vergis je niet: Zanka was de aanvoerder van Kopenhagen. Daar kan een Koch natuurlijk nooit tegen op boxen, bewijst Zanka wekelijks.... Oh nee, hij heeft tijd nodig om te wennen. Iedereen krijgt hier de tijd om te wennen en te falen, maar de jeugd moet er wel meteen staan.:rolleyes:
 
Nou ja vergis je niet: Zanka was de aanvoerder van Kopenhagen. Daar kan een Koch natuurlijk nooit tegen op boxen, bewijst Zanka wekelijks.... Oh nee, hij heeft tijd nodig om te wennen. Iedereen krijgt hier de tijd om te wennen en te falen, maar de jeugd moet er wel meteen staan.:rolleyes:
Ik heb Zanka nog niet vaak gezien. Heeft duidelijk een achterstand opgelopen door zijn lange blessure. Mist spelritme. Hij is gratis opgehaald met het oog op de toekomst. En hij staat de jeugd niet in de weg want hij speelt niet. Hem nu al beoordelen als ongeschikt vind ik wel wat vroeg.
 
Ik heb Zanka nog niet vaak gezien. Heeft duidelijk een achterstand opgelopen door zijn lange blessure. Mist spelritme. Hij is gratis opgehaald met het oog op de toekomst. En hij staat de jeugd niet in de weg want hij speelt niet. Hem nu al beoordelen als ongeschikt vind ik wel wat vroeg.

Ik beoordeel hem ook niet als ongeschikt. Maar wat de reden ook is van zijn prestaties: doordat hij(een lang geblesseerde speler van de Deense competitie), ook al is hij gratis, hierheen wordt gehaald, verhindert hij sowieso het debuut van de jeugdspelers. Dat is een verkeerd signaal richting de jeugd die kennelijk gewild is bij ajax, man city enz... Had je Bazoer regelmatig laten meetrainen met het eerste dan was dit je niet overkomen. En straks gaat Bakkali ook weg. Hem was beloofd dat ie regelmatig bij de eerste selectie zou zitten. en dat is niet gebeurd.
Maar wat zou jij vinden als Mertens straks weggaat en psv weer een speler voor de basis gaat kopen, terwijl je Depay op de bank hebt zitten? Vind je dan niet logisch als Depay ook bijv. naar ajax verkast? En wat moet Ritzmaier nou hiervan vidnen? Hij was toch bestempeld als een groot talent? Maar nu halen we weer iemand, omdat we, zegt men, moeten anticiperen op het vertrek van Strootman. We blijven maar anticiperen, kopen bedoel ik.
 
Laatst bewerkt:
Al dat gepraat over de eigen jeugd blijft leuk en aardig, maar als je in een situatie zit waarin je hele middenveld zeer hoogstwaarschijnlijk binnen anderhalf jaar (en wellicht sneller) vernieuwd moet worden, dat wil zeggen, drie basisspelers, dan kan je dat niet slechts opvangen met eigen jeugd. Ik blijf er dus bij dat het absoluut geen slechte zaak zou zijn om een talentvolle middenvelder erbij te halen.
 
Al dat gepraat over de eigen jeugd blijft leuk en aardig, maar als je in een situatie zit waarin je hele middenveld zeer hoogstwaarschijnlijk binnen anderhalf jaar (en wellicht sneller) vernieuwd moet worden, dat wil zeggen, drie basisspelers, dan kan je dat niet slechts opvangen met eigen jeugd. Ik blijf er dus bij dat het absoluut geen slechte zaak zou zijn om een talentvolle middenvelder erbij te halen.

Hier heb je een goed punt. Helemaal mee eens! (Y)
 
Al dat gepraat over de eigen jeugd blijft leuk en aardig, maar als je in een situatie zit waarin je hele middenveld zeer hoogstwaarschijnlijk binnen anderhalf jaar (en wellicht sneller) vernieuwd moet worden, dat wil zeggen, drie basisspelers, dan kan je dat niet slechts opvangen met eigen jeugd. Ik blijf er dus bij dat het absoluut geen slechte zaak zou zijn om een talentvolle middenvelder erbij te halen.

Ik zeg dat ook niet omdat het allemaal leuk en aardig is, nee het is uitermate triest dat wij zulke hoge salarissen hebben betaald, plus transfersoms(Manolevjes, Marcelo's, Engelaars, Bergjes en noem ze maar op) en dat zich allemaal heel lang hebben mogen bewijzen en daarbij steeds hebben gefaald, terwijl van de jeugd er wordt verwacht dat ze er wel meteen staan. Die voorwaarden stel je niet aan de aankopen. En dat is mijn punt. Waarom mag Ritzmaier niet falen, of Depay of Locadia of Koch of Zoet? Nee wij kopen eerst Tyton om dan vervolgens de keeper van Almere City een kans te geven om het hier te proberen. Dat terwijl daarvoor al een ellende was met Isaksson. En dat noem je kennelijk goed beleid?
 
Ik beoordeel hem ook niet als ongeschikt. Maar wat de reden ook is van zijn prestaties: doordat hij(een lang geblesseerde speler van de Deense competitie), ook al is hij gratis, hierheen wordt gehaald, verhindert hij sowieso het debuut van de jeugdspelers. Dat is een verkeerd signaal richting de jeugd die kennelijk gewild is bij ajax, man city enz... Had je Bazoer regelmatig laten meetrainen met het eerste dan was dit je niet overkomen. En straks gaat Bakkali ook weg. Hem was beloofd dat ie regelmatig bij de eerste selectie zou zitten. en dat is niet gebeurd.
Maar wat zou jij vinden als Mertens straks weggaat en psv weer een speler voor de basis gaat kopen, terwijl je Depay op de bank hebt zitten? Vind je dan niet logisch als Depay ook bijv. naar ajax verkast? En wat moet Ritzmaier nou hiervan vidnen? Hij was toch bestempeld als een groot talent? Maar nu halen we weer iemand, omdat we, zegt men, moeten anticiperen op het vertrek van Strootman. We blijven maar anticiperen, kopen bedoel ik.


Ik vind depay een ander verhaal. Die heeft gewoon kwaliteit, dat zich verder gaat ontplooien door nu af en toe te laten ruiken aan het grote werk. Ja je loopt altijd risico dat spelers weglopen. Maar dit risico moet opwegen tegen de inschating van de technische staf dat ze op korte termijn ook goed genoeg worden voor PSV 1.
En zo moeten ze dat voor iedere positie inschatten. Is de eigen jeugdspeler wel goed genoeg? Niet kopen om te kopen en ook niet altijd de jeugd laten prevaleren boven talent van een andere club. Dat is mijn inziens de gulde middenweg die gevolgd moet worden. En ja of de jeugdspeler goed genoeg is dat kan het best beoordeeld worden door Cocu en Advocaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan