Omonia Nicosia - PSV | Donderdag 29 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator


Voor het eerst in de geschiedenis nemen PSV en Omonia Nicosia het tegen elkaar op in een Europees toernooi. In eigen competitie hebben de Cyprioten na zeven wedstrijden nog niet verloren en tegen PAOK Saloniki wisten ze ook een gelijkspel uit het vuur te slepen. PSV moet dus goed voor de dag komen in Cyprus. Gracenote zocht alles uit over het komende duel.

Hoopvolle statistiek
Na het nipte verlies tegen Granada CF wil PSV de eerste driepunter tegen de huidige nummer vier van de A Divizion pakken. Als het verleden in stand wordt gehouden, gaat PSV in elk geval niet met lege handen naar huis. De club verloor namelijk nog nooit de eerste twee duels in een Europees hoofdtoernooi. Een clean sheet is naast een overwinning ook welkom voor de ploeg van Roger Schmidt. De laatste keer dat PSV in een Europees hoofdtoernooi ‘de nul’ hield, was tegen Atlético Madrid in het Champions League-seizoen 2015-2016.

Götze en Zahavi treden in voetsporen
Mario Götze tekende tegen de Spaanse opponent in de Europa League voor de openingstreffer, wat logischerwijs zijn eerste Europese goal voor PSV was. De Duitse nieuweling is de eerste PSV’er die scoorde bij zijn Eredivisie- en Europa League-debuut sinds Dries Mertens in 2011. Götze kan, evenals Eran Zahavi, de derde PSV-speler deze eeuw worden, die scoort bij zijn eerste twee Europese wedstrijden voor de ploeg. Luuk de Jong en Bruma gingen hen voor, in 2014 en 2019.

Omonia ijzersterk in eigen huis
De Cypriotische tegenstander van PSV is in de laatste zeven Europese thuiswedstrijden ongeslagen. De laatste nederlaag verwerkte Omonia Nicosia in augustus 2014 tegen Dinamo Moskou (1-2). De ploeg stroomde dit seizoen al in de eerste voorronde van de Europa League in. Sindsdien speelde de eilandclub zeven duels, waarin het alleen de uitwedstrijd tegen Olympiakos verloor (2-0).
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ik verwacht weer een wedstrijd zonder strijdplan en iedereen maar wat doen (oftewel los zand). Ga uit van een kleurloos gelijkspel maar ik laat me graag eens een x verrassen.
 
123105704_10158861483078953_469369233571794639_n.jpg


We reizen dus af met 4 verdedigers. Viergever ook positief getest. Mauro weer rechtsback denk ik.
 
PSV mist ook Nick Viergever vanwege een positieve corona test. Buiten dat ik hem alle gezondheid toewens ben ik hier niet rouwig om.

Het artikel zegt niets over eventuele terugkeer van eerder positief geteste spelers.

 
Met alle uitvallers verwacht ik dat wij nog 5 wedstrijden spelen...
Is het bij andere clubs ook zo erg? PSV heeft het heeft getroffen. Maar dat PSV hard geraakt word lijkt me eerder doordat besmette spelers mee speelde en dat het daardoor zich snel verspreide.

Daarnaast wel irritant dat het allemaal leek te komen door de interlands. En laten we nu net weer een zinloze oefeninterland op de planning hebben. Ik vind echt voordat ze Europa league en de eredivisie op slot moeten gooien dat die interlands op slot moeten.
 
123105704_10158861483078953_469369233571794639_n.jpg

We reizen dus af met 4 verdedigers. Viergever ook positief getest. Mauro weer rechtsback denk ik.
Ik snap hier dus helemaal niks van. Zag gisteren nog trainingsbeelden waarbij Gakpo gewoon meetrainde met de groep, maar hij mag niet mee naar Cyprus? Wat een gedoe.
 
123105704_10158861483078953_469369233571794639_n.jpg


Ik snap hier dus helemaal niks van. Zag gisteren nog trainingsbeelden waarbij Gakpo gewoon meetrainde met de groep, maar hij mag niet mee naar Cyprus? Wat een gedoe.
Om heel eerlijk te zijn vind ik Gakpo niet het probleem..

Misschien moeten we 3-5-2 spelen, met Fein, Teze en Boscagli achterop. Max en Mauro als opkomende middenvelders en Sangarè als defensieve middenvelder met de punt naar achter. Götze en Ihattaren daarvoor. Zahavi en Malen voorop.
 
Om heel eerlijk te zijn vind ik Gakpo niet het probleem..

Misschien moeten we 3-5-2 spelen, met Fein, Teze en Boscagli achterop. Max en Mauro als opkomende middenvelders en Sangarè als defensieve middenvelder met de punt naar achter. Götze en Ihattaren daarvoor. Zahavi en Malen voorop.
Ik zou gewoon lekker zoveel mogelijk bij je vastigheden blijven, voor zover die er al zijn. Zelfde achterste linie als tegen Vitesse. Middenveld met Gotze, Mo, Sangare en wat mij betreft Fein. Voorin Malen en Zahavi.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan